مرحلهٔ مقدماتی، گروه ششم، سدانهای فوق لوکس، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
بنتلی فلاینگ اسپار | تویوتا سنچوری |
؟ | |
رولزرویس گوست | مایباخ S کلاس |
؟ |
تویوتا سنچوری
تاریخ معرفی: نمایشگاه توکیو ۲۰۱۷
پلتفرم: N تویوتا
چکیده: سنچوری گرانترین و لوکسترین محصول تویوتا محسوب میشود. این ماشین پرچمدار و یا ویترین تواناییهای تویوتا بهحساب میآید و از آن بهعنوان رولزرویس ژاپنی یاد میشود. این خودرو از سال ۱۹۶۷ تاکنون در حال تولید است اما طی این سالها فقط سه بار نسل عوض کرده که نسل سوم آن حدود چهار سال پیش معرفی شد. با توجه به ابعاد بزرگ، خطوط بدنهٔ رسمی و قیمت ششرقمی سنچوری، خیلیها آنرا با رولزرویس مقایسه میکنند زیرا هردوی این خودروها انعکاسی بسیار مجلل از کشورهای خود هستند اما دقیقاً در همین موضوع بسیار باهم تفاوت دارند. در خارج از ژاپن، افراد کمی هستند که سنچوری را بشناسند زیرا این خودرو صادر نمیشود و به همین دلیل تویوتا تعداد بسیار کمی از آنرا تولید میکند. از سنچوری در هر ماه تنها ۵۰ دستگاه با دقت و زحمت فراوان ساخته میشود و لیست سفارشهای آن برای یک سال پُر است. سنچوری یک نماد غیرقابلدسترس در کشور خود محسوب میشود.
البته تویوتا نسل دوم سنچوری که بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۹۷ در حال تولید بود را در کشورهایی مثل آلمان، اتریش، انگلستان و چند کشور در خاورمیانه عرضه کرد اما در این کشورها به فروش چندانی دست نیافت زیرا غیر از ژاپنیها، دیگر مردم جهان شکوه محض سنچوری را درک نمیکنند. به همین دلیل، تویوتا با قاطعیت میگوید که نسل کنونی سنچوری را در خارج از ژاپن عرضه نخواهد کرد. در ژاپن اما اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا مردم این کشور بهطور شگفتآوری جذب این سدان لوکس میشوند و هنگام دیدن آن، متوقف میشوند، نگاهی میاندازند و به صنعت و سنتی که سنچوری را ساخته افتخار میکنند. بهواقع احساس غرور ژاپنیها وقتی سنچوری را میبینند قابللمس است. به همین دلیل، برای درک واقعی فرهنگ ژاپن باید با این خودرو رانندگی کرد. این ماشین در سرزمین آفتاب تابان نماد شکوه و اقتدار است زیرا امپراطور ژاپن، «ناروهیتو» یک سنچوری را بهعنوان لیموزین سلطنتی خود انتخاب کرده است.
هرچند تویوتا اخیراً برای بازگرداندن یکی از نمادهای خود یعنی سوپرا دست به دامن بامو شده است اما سنچوری با قاطعیت همچنان یک خودروی ژاپنی اصیل باقیمانده است. نسل دوم این خودرو به پیشرانهٔ ۵ لیتری V12 مجهز بود یعنی موتوری که حتی لکسس هم اجازه نداشت آنرا قرض بگیرد اما در نسل کنونی، از قوای محرکهٔ ۵ لیتری V8 هیبریدی نسل قبلی لکسس LS600h استفاده شده است که شاید برای برخی خوشایند نباشد. سنچوری برای رانندگی هم خودروی چندان خوبی نیست زیرا هرچند پیشرانهٔ آن پُرگشتاور و بیصدا است اما بهگونهای تنظیم شده که بیش از چیزی روان و نرم باشد؛ بنابراین مطمئناً این خودروی راننده نیست و نباید هم باشد چون بیش از ۹۰ درصد از خریداران سنچوری هیچگاه پشت فرمان آن نمینشینند. در همین حال، همانطور که گفته شده، این خودرو نماد فرهنگ ژاپن است و بهعنوانمثال، درحالیکه طبق یک قانون نانوشته، یک خودروی لوکس باید پُر از چرم باشد، سنچوری هرگز دنبالهروی این قانون نیست. درحالیکه برای تودوزی بنتلی و رولزرویس چندین گاو کشته میشوند، در سنچوری بجای چرم پرسروصدا، از تودوزی پشمی باوقاری استفاده میشود. البته تویوتا تودوزی چرمی را هم بهصورت سفارشی برای آن ارائه میکند.
کیفیت رنگهای بدنهٔ سنچوری که شامل مشکی، سرمهای، آبی تیره و نقرهای میشود هم فوقالعاده است بهگونهای که رولزرویس، بنتلی، مایباخ و فراری در کیفیت رنگ حتی نمیتوانند به این تویوتا نزدیک شوند. این بهترین رنگی است که تاکنون روی یک خودرو پاشیده شده است. از سوی دیگر اما هرچند سنچوری کاملاً متناسب با فرهنگ ژاپن است و در این نسل به تکنولوژیهای ایمنی و سیستم هیبریدی مجهز شده ولی باید حرکت بیشتری به سمت فناوری داشته باشد زیرا جهان خودرو با سرعت بیشتری از هر زمان دیگری در حال پیشرفت است. البته شاید نباید چنین انتظاری از سنچوری داشت زیرا این خودرویی بیرقیب است. بله در ژاپن سدانهای لوکس دیگری مثل بنتلی فلاینگ اسپار هم حضور دارند که قدرت بیشتر یا تجهیزات و تکنولوژیهای بیشتری را ارائه میکنند و کاملاً قابل شخصیسازی هستند اما هیچکدام از آنها حس خاص این تویوتا را ندارند. این یک خودروی کاملاً منحصربهفرد است که هیچ رقیبی ندارد، حتی رولزرویس.
بنتلی فلاینگ اسپار
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۹
پلتفرم: MSB گروه فولکسواگن
چکیده: در بازار خودرو با بودجهای ششرقمی میتوان یک لیموزین لوکس خرید که بسیار راحت است اما در جادههای پیچدرپیچ نمیتواند چندان خوب عمل کند. با این مبلغ میتوان یک سوپراسپرت هم خریداری کرد که قطعاً لبخند را بر چهرهٔ راننده مینشاند اما رانندگی روزانه با آن راحت نیست. دراینبین اما شاید بنتلی فلاینگ اسپار یک استثنای نادر باشد زیرا این یک سوپر سدان است که هیجان و راحتی را بهاندازهٔ مساوی ارائه میکند. این خودرو درعینحالی که راحتی فوقالعادهای را برای سرنشینان فراهم میکند، میتواند پرفورمنسی در حد اسپرتترین سدانهای بازار را هم ارائه کند.
پس از فشردن دکمهٔ استارت، فهمیدن اینکه موتور روشن شده بسیار سخت است زیرا پیشرانه واقعاً ساکت است و این ویژگی حتی در سرعتهای بالا هم ادامه پیدا میکند. راحتی سواری فلاینگ اسپار از طریق سیستم تعلیق بادی سه حالته و همینطور سیستم کنترل پویایی سواری بنتلی کنترل میشود که دومی شامل یک آنتیرول بار فعال میشود که هنگام پیچیدن سطح بدنه را حفظ میکند. در حالت راحت نیز فلاینگ اسپار تقریباً تمام مشکلات و نواقص مسیر را دفع میکند. با چرخاندن انتخابگر دوار روی کنسول به سمت حالت اسپرت، بدنه کمی تکان میخورد اما این موجب میشود بتوان با فلاینگ اسپار بهگونهای پیچها را طی کرد که هیچ لیموزین دو و نیم تنی دیگری نمیتواند.
بهترین حالت رانندگی در این ماشین اما حالت اختصاصی بنتلی است که تعادلی عالی بین حالات اسپرت و راحت برقرار میکند. سیستم فرمان گیری چهارچرخ برای اولین بار در بنتلی، برای نسل کنونی فلاینگ اسپار ارائه شده که به پوشاندن حداقل بخشی از وزن در سرعتهای بالا و همینطور طول خودرو در مانورهای سرعتپایین کمک میکند. به لطف جابجایی محور جلو، فلاینگ اسپار جدید بسیار بهتر از نسل قبلی میپیچد زیرا پیشرانه هماکنون بیشتر پشت چرخهای جلو قرار گرفته است. علاوه بر این، سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور نیز به این موضوع کمک کرده است زیرا برخلاف نسل قبلی که تقسیم قدرت در آن ۶۰ به ۴۰ بین محورهای عقب و جلو بود، سامانهٔ جدید فقط در هنگام تشخیص لغزش نیرو را به چرخهای جلو میفرستد.
در پایان، آیا نسل جدید فلاینگ اسپار ارزش دارد که آنرا نسبت به رقبا ترجیح دهیم؟ کاملاً. رولزرویس گوست فقط در پالایش بر بنتلی برتری دارد اما فلاینگ اسپار خودروی جذابتری برای رانندگی است. مرسدس-مایباخ S کلاس را هم میتوان بهعنوان رقیبی برای این سدان بنتلی در نظر گرفت اما این سدان فوق لوکس آلمانی هم نمیتواند حسی مثل فلاینگ اسپار را ارائه کند؛ بنابراین، اگر یک خودروی گرانقیمت همهکاره در بازار وجود داشته باشد، آن بنتلی فلاینگ اسپار است. این خودرویی است که در یک لحظه بسیار راحت و پالایششده است اما در همان حال میتواند هیجانانگیز و فوقالعاده سریع باشد. زیبایی بیرونی خیرهکننده، قابلیت سفارشیسازی بیپایان تریمهای داخلی و کابین جادار، از ویژگیهای برجستهٔ این سدان لوکس بریتانیایی هستند و چیزی نیست که نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار در آن عالی نباشد.
مقایسهٔ مشخصات فنی
بنتلی فلاینگ اسپار | تویوتا سنچوری | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی هیبریدی |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۴۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | CVT |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۹ ثانیه | ۶.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۷.۳ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۴۲۵ کیلوگرم | ۲۳۷۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۳۱۶ میلیمتر | ۵,۳۳۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۹۳ میلیمتر | ۳,۰۹۰ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه | ۱۹۸,۷۲۵ دلار | ۱۸۰,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Mahdi
۱۲ خرداد ۱۴۰۰تویوتا چی با خودش فکر کرده موقعی که اینو میساخته عجب
NAVID۰۰۹۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۰من همون دیوونهای هستم که حاضرم سنچوری را به تمام خودروهای همردهاَش ترجیح دهم !
درسته که بنتلی از خیلی جهات بالاتر از سنچوریه ، اما سنچوری روحی در وجودش داره که میشه گفت گویی کلاسیک و نوستالژی به حساب میاد !
سنچوری یه احساسی به من میده که قابل بیان نیست !
عاشق اون پارچهی مخملی صندلیها و طرح چوبش هستم ، عاشق طراحی با اصالت ژاپنیش هستم ، مطمئناً سواریش مثل قالیچهی پرنده میمونه ، نرم ، راحت ، آرامشبخش که فقط بشینی داخلش و از سکوت کابینش به جهان هستی و پیدایشش فکر کنی که چی شد انسان به نقطهای رسید که از اسبسواری رسید به شاتل سواری و… !
سنچوری برای اهل دلان هست و نه عشق برند و خودنمایی آن !
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰سنچوری بینظیره و درش شکی نیست و اینجا هم نگفته کدام خودرو بهتره و گفته کدام خودرو محبوبه پس شما رو درک میکنم اما اینجا انتخاب من بنتلیه با احترام به نظر شما و خودروی تویوتا
Nima+RST
۱۲ خرداد ۱۴۰۰من متن نوشته شده پر آب و تاب تویوتا رو خوندم بعد عکسای داخلشو دیدم که عین بنزای دهه نود برگام ریخت ازین حجم پیاز داغ متن
ممد ژانگولر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰کیفیت پارچه صندلی تویوتا منو کشته صد رحمت به پرشیا خودمون 😂
این اگه لوکسشه وا به حال اکونومیاش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰جای لینکلن کانتیننتال توی این دوئل خالیه…
F35RAPTOR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰کانتیننتال فک نکنم فوق لوکس باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰متاسفانه لینکلن خرابش کرد،وگرنه ماشینی شبیه کانتیننتال توی زمینه اشرافی گری حد نداشت…
F22RAPTOR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خب داداش وقتی یه ماشین لوکس پر افتخار رو بر اساس یه پلتفرم دف جلو بدی بیرون همینه دیگه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰حیف واقعاً حیف….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰فقط یه چیزی،شما بالا که پیام دادین f35رپتور اومده این پایین شد f22! چی شد یه لحظه؟
F22RAPTOR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰آره مرورگر مو عوض کردم به خاطر همین
تو قسمت * نام
اشتباهی اسمو وارد کردم تو کامنت بعدی همونطور که گفتی درستش کردم اگه به کامنتهای قبلیم مراجعه کنی تو پستهای قبلی اسممو به درستی وارد کردم،آدمیزاده دیگه❤️
به دوست عزیزم آقای پوتوس بگم که
فرق بین اف35 و اف22 رو میدونم
امیدوارم اشتباه منو به دیده نادیده گرفته و بخشایش حاصل فرمایند
rezars pc
۱۲ خرداد ۱۴۰۰f35 raptor ×
f35 lightning 2 درست
❤Potus45❤
۱۲ خرداد ۱۴۰۰F35 رپتور رو از کجا دراوردی دیگه f35 لایتنینگه حتما با تسلا هم مخالفی
F22RAPTOR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰دیگه میبخشی مارو، 😊
در جریان کامنتهای قبلیم باشی
میبینی که این دفه یه جورایی اشتباه نوشتم
چرا محاکمه میکنی😁
من خودم امریکایی فنم تسلا رو هم دوس دارگ
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰آقای پوتوس ایراد بنی اسرائیلی چرا میگیری؟ خودش فهمید درستش کرد چرا اینجوری میکنی برادر…
فقط آقای f22رپتور دمت گرم آمریکا فنی فقط تسلا رو دوست نداشته باش که همین دنیای خودرو رو اون به گند کشیده…
F22RAPTOR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خیلی جالبه حالا هر کی میاد از ما ایراد میگیره😁
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰😂👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰با احترام به سنچوری،من بنتلی رو انتخاب میکنم،خیلی قشنگ تره…
MR.JD
۱۲ خرداد ۱۴۰۰شرمنده ولی هیچ دلیلی نداره 180.000 دلار صرف خرید یک تویوتا کنی
هر چقدر هم که روی تویوتا تعصب داشته باشند در ایران و کشور های عربی ولی تویوتا یک برند اکونومیک هست و مفهوم خودروی لوکس با تویوتا در تضاد است
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰دقیقا منم دلیلی نمیبینم ۲۰۰هزار پول بدی به یه ماشین که شبیه ماشین های اقتصادی میمونه!😂
بقول یه نفر که میگفت هیوندای و کیا هم اقتصادی هستن و لوکس بودن بهشون نمیاد تویوتا هم همینطوره و فقط کارش ساخت ماشین های اقتصادی و بادوام هست،نه یه ماشین لوکس که متاسفانه حد نهاییش هم شده همین!😂😂
Audi e_tron gt
۱۲ خرداد ۱۴۰۰با این پول هم میتونی مایباخ s کلاس هم gls بخری قیمت تویوتا به نظرم واقعا بالاست
تویوتا داخلش هم زیاد به دل نمیشینه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰آره میباخ خیلی ارزشمند تره،این که هیچی نداره!
حسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ببخشید از شما واسه قیمت گذاری اجازه نگرفتن😂😂 حتما انتظار داری پول کانتیننتال بدی سنچوری سوار بشی 🤣
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰آقا حسین اینجا بحث تعصب نیست ، شما خودتونم باید قبول کنین که این تویوتا برای رقابت با مایباخ و بنتلی و رولز رویس زیادی معمولیه ، کابینش خیلی از بنتلی معمولی تره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰دست خوش آقای امیررضا👌
حسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۰باید ببینیم واسه کجا و چه فرهنگی ساخته شده.
اگه کسی توی ژاپن زندگی کنه سنچوری گزینه بهتره چون منحصر به فرد و خاصه توی اون کشور. ماشینی که امپراطور کشور استفاده می کنه.
کسی که توی ژاپن نباشه هم بنتلی ارجحیت داره براش.
Sina10
۱۲ خرداد ۱۴۰۰پدال واقعا کار خوبی کرد که اطلاعات خودرو ها رو بیشتر کرد ، واقعا تو بعضی رقابت ها اطلاعات ناقص بود ولی الان کامل شده ، یه دفعه هم رقابت بنتلی و استون مارتین رو گذاشتین بعلاوه بررسی کامل اونم عالی بود
اینجا هم با اینکه سنچوری خیلی خاص و لوکسه اما هرگز رقیب بنتلی فلایینگ اسپار نمیشه ، کابین بنتلی از زیباترین کابین هاییه که تا حالا دیدم ، طراحیش خارجیش هم زیباست ، با فاصله به نظرم بنتلی
GT
۱۲ خرداد ۱۴۰۰فکر میکنم اگر اس کلاس مایباخ با سنچوری مقایسه میشد خیلی بهتر بود، چون فلائینگ اسپور در سطح گوست هست، و اینجا هم بدون شک بنتلی را انتخاب میکنم هر چند طراحی سنچوری هم فوق العاده زیباست
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ببخشید ولی میباخ اس کلاسم چیزی از گوست کم نداره و تکنولوژی ها و نو آوری های خیلی زیادی توش هست
GT
۱۲ خرداد ۱۴۰۰بله از نظر نو آوری و تکنولوژی خیلی بالاتر از گوست هست، ولی از نظر لوکس بودن و متریال در حد گوست نیست، قیمت بسیار کمتر از گوست خودش مشهود هست، از نظر قیمت به نظرم مایباخ خیلی به سنچوری نزدیک تره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰آی کلاس هم بیاد بازم سنچوری میبازه چون واقعا در سطح یه ماشین لوکس نیست،بقول متن فقط ژاپنیها شاید درکش کنن ما که نمیتونیم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰″اس کلاس….″
rezars pc
۱۲ خرداد ۱۴۰۰شاید نیست فقط ژاپنی هان دیگه از سر سال سفارش این پره که نمی تونم درک کنم این بخششو یعنی فروششم شوخی بردار نیست با همه ی اینا
فرشاد
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خجالت کشیدم با اون همه تعریفی نویسنده از سنچوری کرد ب بنتلی رای دادم
MR.JD
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خجالت نداره
خود مدیر عامل تویوتا هم اینجا بود به بنتلی رای میداد
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰اون همه تعریف کرد به دلیل ناشناخته تر بودنش هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰بنتلی از هر نظری سرتر از تویوتاست…
AHMET 2002
۱۳ خرداد ۱۴۰۰اره
فک کنم سر سنچوری یکم احساسی شده اقای دهقان😅
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۲ خرداد ۱۴۰۰با این که سنچوری رو خیلی دوست دارم و تویوتا رو تو این زمینه تحسین میکنم،ولی نمیشه اینجا از فلایینگ گذشت….
حسین دهمرد
۱۲ خرداد ۱۴۰۰برگای خود تویوتا ریخته. از اینکه عکسشو کنار بنتلی گذاشتن.
porsche
۱۲ خرداد ۱۴۰۰هر کسی نمیتونه قدر این رولزرویس ژاپنی رو بدونه…
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰بهش میگن رولز رویس منظورش این نیست از اون کپی کرده منظورشون اینه در همون اندازه لوکسه
porsche
۱۲ خرداد ۱۴۰۰منضور من هم همین بود
Saipa
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خداوکیلی شاهین طراحیش از سنچوری صد برابر بهتره
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰باشه
porsche
۱۲ خرداد ۱۴۰۰عشق فقط یک کلام سایپا شاهین و تمااااام
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰کسی مجبورت نکرده بخری برو شاهین بگیر هنوز کروز کنترل هم بهش نبستن!😂😂😂
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰والا دلم برا رامین چینی تنگ شده چرا آخه آشغال ایرانی چی داره طرفدارشی ؟ اینجا جا تعریف کردن از سایپا قالپاق و ایران فرغون نیست
MOHAMMAD.n.r
۱۲ خرداد ۱۴۰۰منظورت از شاهین همون بلدرچینی هست که سایپا با اسم شاهین کرد تو پاچه ملت؟؟🤣🤣🤣
همونی که روز اول مالکینش قیمت حدود یک میلیاردی روش میزاشتن و میگفتن از سراتو بهتره و… ولی الان به مشتری التماس میکنن که ۳۰۰ تومن بخر؟؟🤣🤣
همون بلدرچینی که انجین تیبا روشه و قابلیت انفجار داره؟؟
.
.
.
والا با این طرز تفکر حقمون هست که لگن هاشون رو به قیمت خودرو های روز دنیا بهمون غالب کنن!!!!!
Saipa
۱۲ خرداد ۱۴۰۰زمانی که محصولات پلتفرم sp200 گروه خودروسازی سایپا به بازار معرفی شوند، دیگه کسی سایپا رو مسخره نمیکنه
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰به نظر من شاهین قابل رقابت با مولسان و فانتومه ، حتما دنا هم با ام ۸ و سی ال اس مقایسه میشه ، جمعش کنید بابا
Farzad
۱۲ خرداد ۱۴۰۰واقعا آدم به یک عجایبی در پدال برخورد میکنه !
طرفداری از سایپا قالپاق رو ندیده بودیم که دیدیم .
هر وقت انسان هایی که سایپای جنایت کار به کام مرگ فرستاد و میفرسته زنده شدن ، اونوقت سایپاقالپاق هم میتونه ماشین خوبی تولید کنه .
یک مشت ارابه مرگ پلاستیکی .
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰یه وقت اینو یه جایی نگیا ، به بلدرچینا بر میخوره با ماشینای ایران فرغون مقایسشون کردی
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۲ خرداد ۱۴۰۰چانگان فنو میشد یه کاریش کرد ولیددیگه خدایی سایپا فن هیچ جوری تو کلم نمیره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰صد رحمت به رامین حیف قدرشو ندونستیم!
Saipa
۱۲ خرداد ۱۴۰۰باشه تو طرفدار چین استعمارگر باش
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰چین استعمار گری که میگی حداقلش اینه که خودروسازی داره نه فرغون سازی
mahan
۱۲ خرداد ۱۴۰۰صایپا جان ما فقط تورو کم داشتیم که جنسمون جور شد…
Amirreza
۱۲ خرداد ۱۴۰۰سنچوری خودروی خیلی خوبیه و قابل احترامه ولی به نظر من خیف بود که تویوتا اسم این ماشین رو به جای اینکه لکسس بزارل ، تویوتا گذاشته چون صد در صد اگه لکسس بود و برند لکسس جایگاه بالاتری نسبت به تویوتا داره اقبال بیشتری ازش میشد ، اما اینجا رای من بنتلیه با اون کابین رویاییش ، سنچوری خوب هست ولی برای رقابت با بنتلی و رولز رویس باید لوکس تر بشه ، خلاصه اینکه رای من اینجا بنتلیه ، مخشوصا بخاطر کابین و اون موتور کار درستش
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۲ خرداد ۱۴۰۰درسته، سنچوری حس خاصی داره ولی من ژاپنی نیستم، بنابراین نمیتونم از زیبایی کابین و مشصات برتر بنتلی چشم پوشی کنم!
عجیب ترین نکته اما گیربکسشه، تویوتا رو چه حسابی رو به سدان فوق لوکس گیربکس cvt گذاشت.
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰CVT ها دیگه مثل قدیم نیستن و کیفیت خوبی پیدا کردن ولی واقعا رو یه سدان لوکس cvt ؟
امیر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰من عاشق بنتلی هستم. به همین خاطر به بنتلی رای دادم.
مهدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۰یه لوکس با گیربکس CVT ؟ عجیبه
MOS
۱۲ خرداد ۱۴۰۰واقعا چرا تویوتا رو سنچوری گیربکس CVT گذاشته؟ می تونست از گیربکس ۱۰ سرعته LS500 استفاده کنه…
و در کل به بنتلی رای دادم از هر نظر بهتره
مهدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۰مقایسه این دوتا هم تقریبا مثل مقایسه لندکروز و رنجروور هست… بنتلی ظاهر لوکس و کابین لاکچری و قدرت بیشتری داره اما من فکر میکنم سنچوری کارش رو درست تر انجام میده مهندسی ساخت و متریالی که استفاده شده در راستای دوام و آرامش و راحتی و کاربردی بودنه نمونش همون استفاده پشم به جای چرم هست که به نظرم خیلی خیلی خیلی کار درستی کردن چون چرم فقط ظاهر داره نه چیز دیگه… احتمالا بیشتر خودروی تشریفات و سفارت ها باشه .
mm.y@rlou
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خود تویوتا هم میدونه سنچوری بیرون ژاپن خریدار نداره صادر نمیکنه واقعا هم از حق نگذریم تو لوکس سازی انگیلیسیا خیلی خوبن
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰من که بنتلی رو انتخاب کردم سنچوری هم چند عیب داشت
۱. موتور ۱۲ سیلندر روش نذاشتن حتی سفارشی
۲. گیربکس آخه cvt ؟
اینا رو داشت عالی بود راستی مثلا یه فرد در جایی غیر از ژاپن ( مثلا امارات )میتونه این تویوتا رو سفارش بده براش بیارن ؟
Reza Hosseini
۱۲ خرداد ۱۴۰۰مصرف سوخت سنچوری رو
7.3 لیتر؟
عجیبه
این که میگن سلایق تو کشور های مختلف فرق داره، واقعا اینجا نمود پیدا میکنه
با احترام به سنچوری اما فلایینگ اسپور رو انتخاب میکنم
امیر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰فقط فاز خریداران سنچوری…
یه محاسبه ساده، قیمت سنچوری نهایتا باید ۱۰۰هزارتا باشه!!!
rezars pc
۱۲ خرداد ۱۴۰۰تعدادشونم کم نیست آخه خیلی هم رسمیه براشون لیست سفارش یکسال پره و ۵۰ تا توی هر ماه یعنی سالی ۶۰۰ تاشو داره که واقعا با این عملکرد و قیمت و طراحی و حجم فروش میبینیم که سلایق مردم ژاپن چه شکله من که مایباخ ۵۷ اس رو بیشتر از این دوستدارم
❤Potus45❤
۱۲ خرداد ۱۴۰۰F35 رپتور رو از کجا دراوردی ¿¿¡
rezars pc
۱۲ خرداد ۱۴۰۰لاکهید مارتین
Kill me kill me now
ارشیاsvj
۱۲ خرداد ۱۴۰۰هیچ دلیلی برای خرید یا حتی رای دادن به سنچوری نیست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰جز اینکه تویوتا فن باشی!😂😂😂
محمد مختاری آذر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خوب قطعا بنتلی بهتره از همه جهت
ماکان
۱۲ خرداد ۱۴۰۰سلام . اگر که انشاالله به همین زودی ها شرایط در کشور ایران جوری شود که همه نوع خودرویی به ایران به صورت آزاد وارد کنند مخصوصاً از برند بنتلی و رولز رویس ، من در زمان مناسب یک بنتلی فلاینگ اسپار هم انشاالله می خرم .
•Mohamad•
۱۲ خرداد ۱۴۰۰آقای ماکان من به نظر شما احترام می زارم اما شما می خوای آلپینا B7 ، آئودی S8 ، بی ام و 760li ، رولزرویس ، بنتلی و….. شما میخوای همه اینارو بخری میتونم بپرسم که دقیقا چجوری🤨
ماکان
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خدمت شما و سایر کاربران عرض کنم که اگر شماها توانایی اش را داشته باشید و بدانید که برای رسیدن به برخی از خواسته هایی که به نسبت خیلی بزرگ هستند باید چه نوع نگرشی در ذهن تان وجود داشته باشد و در ازای آن از طریق چه نوع مشاغل یا شغلی که از لحاظ میزان درآمد مناسب و تا حد زیادی خوب باشد ، کسب درآمد کنید ، البته تا جایی که می توانید همیشه از فرصت های تان برای کسب درآمد تان خوب استفاده کنید و همیشه به اضافه تلاش ، همیشه پشتکار هم داشته باشید و بدون دلیل منطقی فرصت های تان را هدر ندهید و از فرصت های تان خوب استفاده کنید ، در ضمن جوری هم باشید که تا میشه هرگز یا اینکه خیلی از مواقع تمام درآمد هایی را که کسب می کنید خرج های اضافی نکنید و تا میاد از لحاظ پولی ، دارایی تان خیلی زیاد شود فقط در حد واجب خرج کنید و بقیه اش را در حساب تان پس انداز کنید و بعد هم در کل بلد باشید که باید دارایی تان را برای رسیدن به خواسته های بزرگ چگونه مدیریت کنید ، مطمئناً با عمل کردن به تمام اینها و مثبت اندیشی ، می توانید شما هم انشاالله به اینجور خواسته ها برسید . انشاالله که هم خودم و هم سایر مردم به همچین موردی برسند .
سهند
۱۲ خرداد ۱۴۰۰پس شما به این موارد رسیده اید؟
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰انشاالله
سهند
۱۲ خرداد ۱۴۰۰رای من قطعا بنتلی است.
ماکان
۱۳ خرداد ۱۴۰۰حقیقتش را بخواهید نه به طور کامل ، ولی دارم از طریق راهکار های مختلفی که گفتم تلاش و برنامه ریزی خودم را می کنم و سعی می کنم که همیشه امیدوار باشم تا به یاری خدا به خواسته هایم برسم . شما هم به خواسته های تان می رسید انشاالله .
mahan
۱۲ خرداد ۱۴۰۰انتخاب من قطعا بنتلی هست ولی دلیلش این نیست که از سنچوری خوشم نمیاد اتفاقا خیلی هم خوشم میاد و یک روحیه نوستالوییک و رتروو داره منتها سنچوری رو شاید وقتی سنم به 70 برسه اگه برسه و اگه یک مافیایی باشم ترجیحش میدم.درکل اگه قراره یک بار سنچوری بخرم پس حتما باید یک بنتلی و یک رولزرویس تو پاریکنگم داشته باشم تا سنچوری بگیرم چون حس و حال و سبک منحصر به خودش رو داره…
Ahmad
۱۳ خرداد ۱۴۰۰قطعا یکی از معنادار ترین دوئل های سایت پدال بود بطوریکه میشه این دوئل رو به نحوی تقابل فرهنگ شرق و غرب اطلاق کرد. تویوتایی که هیچوقت اهل نمایش نبوده و حتی به قیمت از دست دادن اقبال عمومی محصولات کاربردی و متناسب با فلسفهی تولید آن محصول تولید میکند در مقابل بنتلی که محصولات شیدا کننده از نظر راحتی و زیبایی بصری تولید میکند و در عین حال از هزینه کردن در هر بخش از قضیه که توسط خریدار رویت نمیشوند خودداری میکند و لذت را قربانی از دست دادن طول عمر میکند، درست برعکس تویوتا. اینکه گفته میشود تویوتا سنچوری برخواسته از قلب فرهنگ ژاپن است کاملا درست است و در مورد بنتلی هم که ویترین فرهنگ انگلیس و غرب است نیز صدق میکند. به عنوان مثال حتی وقتی به غذای ژاپنی ها نگاه میکنیم اکثرا غذاهای کم چرب و کم نمک و آبکی هستند ولی در مقابل غذاهای آمریکایی و انگلیسی که فست فود های پرچرب و پرنمک هستند این مورد باعث میشود حتی تعداد ژاپنی هایی که به سنین بالای هفتاد سال میرسند بیشتر از انگلیسی ها یا آمریکایی ها باشد و آمار چاقی هم پایین تر است ولی در عوض فست های غربی خوشمزه ترند!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰اوه اوه 😂😂سنچوری نابود شد!
جالبه اینجا هم چقدر رای ها زیاد بود،درحالیکه توی باقی دوئل ها بازم درحد ۷۰۰،۸۰۰تا نظر بود اما الان به ۱۲۰۰تا هم کشید تو اینجا…
بیچاره سنچوری 😂