بنتلیلندروور-رنجروور

رنجروور SVA و بنتلی بنتایگا؛ چشم در چشم

امروزه هر کسی خواهان یک خودروی شاسی بلند است و چرا افراد توانگر باید از این قاعده مستثنی باشند؟ پر واضح است که این چنین نیست و امروزه ثروتمندان شاسی بلندهایی سوار می‌شوند که از نظر ارزش و چشم‌نواز بودن، جایگاهی متناظر با سوپرکارها را از آن خود نموده‌اند. لامبورگینی، اوروس را به میدان آورد، آستون در حال توسعه یک شاسی‌بلند است و فراری نیز خیالاتی در ذهن دارد که احتمالا در آینده نزدیک به واقعیت خواهد پیوست. در اینجا ما تصمیم گرفتیم تا به سراغ دو مورد از بهترین‌های این سگمنت برویم، یکی سرشار از اصالت و دیگری مملو از تازگی و بداعت. خانم ها و آقایان! این شما و این مقایسه دو خودروی رنجروور SVA و بنتلی بنتایگا…

قیمت و مشخصات فنی

رنجروور SVA و بنتلی بنتایگا
در سال ۲۰۰۳ که مدل قبلی رنجروور وارد میدان شد، با قیمت ۵۹,۹۹۵ پوند، حتی از نسخه پایه پورشه ۹۱۱ هم گرانتر بود. امروزه نسخه پایه این خودرو ارزشی معادل ۷۶,۷۹۵ پوند دارد و نمونه مورد آزمایش در این مقاله یعنی نسخه SVA با بهای ۱۳۲,۸۰۰ پوند به فروش می‌رسد که تقریبا دو برابر قیمت مدل پایه پورشه ۹۱۱ است. برای  تملک یک دستگاه قصر متحرک به نام بنتلی بنتایگا، حتی باید بیش از این مقدار هزینه نمایید و مبلغ ۱۶۲,۷۰۰ پوند را برای تصاحب آوای غرّان پیشرانه W-12، از حساب بانکی‌تان بیرون بکشید. البته این قیمت پیش از سفارش آپشن‌هاست و حتی با صرف مبلغ ۱۶۷هزار پوند نیز تمام آنچه را که دلخواه شما باشد، بدست نخواهید آورد.

بنتلی بنتایگا
خودروی ما به یک میز پیک‌نیکی با قیمت ۱۶۰۰ پوند، سیستم سرگرمی ردیف عقب به قیمت ۵۶۳۵ پوند، ۶۶۱۵ پوند بابت سیستم صوتی و پکیج های آل-تررین و تورینگ که شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص تصادف، دید در شب و هدآپ دیسپلی می‌شود، مجهز شده است. با احتساب این موارد، بنتایگا قیمتی بیش از ۲۱۰هزار پوند خواهد داشت. این قیمت در حد یک سوپرکار است و شاید پرداخت یک چنین مبلغی بابت یک شاسی بلند ظالمانه به نظر برسد اما بنتایگا علاوه بر ظاهر لوکس و لیموزین مانندش، پرفورمنس بالایی نیز دارد. پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتایگا قادر است تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت را درون خود نگاه داشته و حداکثر سرعتی معادل ۳۰۱ کیلومتر برساعت را به آن اعطا نماید و تاج قدرتمندترین شاسی بلند را بر سر بنتایگا بنهد. بنتلی بنتایگا که زیر سایه امپراطوری فولکس واگن قرار دارد، از پلت فرم و سیستم‌های الکتریکی هوشمند مشترک با خواهر خوانده‌اش یعنی آئودی Q7 استفاده می‌کند.

استایل و طراحی

رنجروور SVA و بنتلی بنتایگا
در نگاه کلی هر دو خودرو عالی به نظر می‌رسند اما اگر دقیق‌تر بنگریم، تفاوت‌های زیادی بین این دو پدیدار خواهد شد. رنجروور خودرویی زیبا و شکیل است که انسان را به یاد انواع رولزرویس می‌اندازد.

بنتلی بنتایگا
از نظر ابعادی، تنها جنبه‌ای که بنتایگا بر رنجروور غلبه دارد ارتفاع است و در سایر جهات از جمله طول عرض و فاصله محوری، رنجی برتری دارد. رنجروور مورد نظر محصولی از تیم SVO است که بر روی طراحی‌های خاص و حتی نظامی کار می‌کنند.

منظور از نشان SVA Dynamic چیست؟


نشان SVR را قبلا در مدل‌هایی نظیر رنجروور اسپرت و برخی نسخه‌های پرفورمنس خودروهای دیگر نیز مشاهده کرده بودیم.  رنجروور SVAutobiography از پیشرانه ۵۴۲ اسب بخاری رنجروور اسپرت SVR و ۸ میلیمتر ارتفاع کمتر به همراه تعلیق سفت تر سود می‌برد.

رنجروور SVA
اما داخل کابین رنجروور نیز بایستی با خودروهای عادی متفاوت باشد. چرم خوش دوخت و روکش های چوبی بسیار شیک بخشی از کابین اشرافی این خودروی لوکس است. کیفیت داشبورد مجهز به دو صفحه نمایشگر رنجروور ولار که اینجا به کار گرفته شده، بسیار شگفت انگیز است و مشتریان می‌توانند رنگ‌های آن را از میان طیف‌های مختلف، به سلیقه خود انتخاب نمایند.


لوله های اگزوز چهارگانه که از زیر خودرو دیده می‌شوند، چندان زیبا و لوکس به نظر نمی‌رسد و به طرز ناشیانه‌ای می‌لرزند. رینگ‌های ۲۲ اینچی رنجروور بسیار عالی بوده و کالیپرهای قرمزرنگ ترمز از میان پره های آن معلوم می‌شود.

رنجروور SVA
اما شاید زننده‌ترین نکته، مربوط به پدل شیفتر قرمزرنگ تعبیه شده در پشت فرمان رنجروور باشد که اصلا زیبا جلوه نمی‌کند.

بنتلی بنتایگا
در عوض بنتلی خالی از هرگونه عیب ونقص ظاهریست. ذره ذره اجزای آن بیانگر اصالت یک خودروی لوکس انگلیسی هستند. سقف نسبتا کم ارتفاع بنتایگا محیطی لوکس و دنج را برای سرنشینان فراهم آورده است و از نظر فضای پا کاملا راحت و آسوده است.

بنتلی بنتایگا
کیفیت سطوح و متریال به کار رفته در کابین نیز بسیار عالیست و قطعا انتظاری نیز جز این نمی‌رود.

کیفیت رانندگی

رنجروور SVA و بنتلی بنتایگا
نسخه SVA از همان پیشرانه وی هشت سیلندر مدل SVR با ۵۴۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.۹۲۵ نیوتن متر گشتاور بنتایگا، بدنه آلومینیومی رنجروور ۶۸۱ واحدی را پر از گرد و غبار خواهد نمود. هر دو خودرو وزنی در حدود ۲۵۴۰ کیلوگرم دارند ولی بنتلی کاری کرده که قوانین فیزیک را به چالش میکشد. شتاب صفر تا صد بنتایگا ۴ ثانیه بوده که ۱.۴ ثانیه سریع‌تر از رنجروور است.

رنجروور SVA
رانندگی با رنجروور حس لذت بخشی دارد و سواری آن بسیار نرم و آسایش بخش است. سیستم تعلیق بروزرسانی‌ شده، اسپرت‌تر بنظر می‌رسد اما صندلی‌های آن نسبت به بنتایگا خشک‌تر هستند. ارتفاع سواری رنجروور حس غرور را القا می‌کند و کابین مملو از شیشه آن فضایی ایجاد می‌نماید که در بنتلی نخواهید یافت. اما از نظر پرفورمنس، بنتلی حرف اول را می‌زند. این حس را در پشت فرمان بنتایگا خواهید داشت که انگار جسمی فوق سنگین را حمل می‌کنید، هرگاه هم بخواهید با یک اشاره می‌ایستد یا می‌پیچد. بی‌شک برتری دینامیکی بنتلی بنتایگا نسبت به رقبا کاملا مشهود و مبرهن است.
در داخل کابین این خودرو نیز قطعات چوبکاری شده بسیار شکیل به همراه چرم خوش دوخت درب‌ها و صندلی‌ها توجه انسان را به سوی خود جلب می‌نماید. با قرار دادن تنظیمات سیستم تعلیق بر روی حالت اسپرت، تعلیق تطبیق‌پذیر به خوبی کار خود را انجام داده و از حرکات اضافی بدنه در ناهمواری‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

 بنتلی بنتایگا
از نظر قابلیت های آفرود، رنجروور در مرتبه بهتری جای می‌گیرد. او قادر است تا از آبی به عمق ۹۰۰ میلیمتر عبور کند و بنتایگا تنها تا عمق ۵۰۰ میلیمتر می‌تواند به آب بزند. از نظر زوایای حمله و فرار نیز رنجرور موقعیت برتر را دارد. بنابراین اگر می‌خواهید به جنگلهای کنگو بروید و از موسیقی لذت ببرید در حالی که کفشتان گلی نشود، حتما رنجروور را برگزینید. البته با پرداخت ۴۹۵۵ پوند پول بیشتر و انتخاب پکیج آل تررین، قابلیت آفرود بنتایگا کاملا رضایت شما را جلب خواهد نمود.

سخن پایانی


اگر بازار خودروهای لوکس شاسی بلند را به یک استادیوم بوکس تشبیه نماییم، رنجروور مانند یک ورزشکار حرفه‌ای و کاربلد است که در گوشه رینگ مشغول مبارزه است و در همین حال بنتایگا نیز حکم یک جنتلمن ثروتمند را دارد که از جایگاه VIP مشغول لذت بردن از مسابقه بوده و کیفش را با سیگار برگی که بر لب دارد کوک می‌نماید. رنجروور در آفرود بهتر است اما در پرفورمنس بنتلی برتری دارد. کابین بنتلی لوکس‌تر بوده اما قیمت گزاف‌تری نیز دارد. بسته به نوع کاربرد شما، هر کدام می‌تواند در پارکینگ منزلتان سکنی گزیند.

منبع: carmagazine

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    هر چی فکر کردم نمیشه از هیچ کدومشون ایراد گرفت

    یه ضرب المثل انگلیسی هست میگن؛ما اونقدر پولدار نیستیم که جنس ارزون بخریم ?

    بنظرتون این ضرب المثل یعنی چی؟!?

    1. فرامرز

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      خب تو انگلیسی چیپ هم ارزون معنی میده و هم بی ارزش و بی کیفیت. خیلی از مواقع خرید یه کالا به قیمت پایینتر از عرف مثل ریختن پول تو جوب هست چون هیچ گرونی بی حکمت نیست و هیچ ارزونی بی علت. من یه بار یه ست پیچ گوشتی خریدم با قیمت یک چهارم یک پیچ گوشتی با کیفیت، نتیجه اش این شد که هر کدوم از پیچ گوشتی ها بعد از ۵-۶ بار استفاده از بین میرفتن (انگار از آلومینیوم ساخته شده بودن) و فقط حرصش میموند برای من! اگه از اول جنس درجه یک خریده بودم نه اعصابم خراب میشد نه پولم هدر میرفت

    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      چیزیه ک منم بهش عقیده دارم،وقتی یه چیز ارزون میخری بعد چن وقت خراب میشه و مجبوری دوباره بخری ولی وقتی یه چیز با کیفیت و گرون میخری در درازمدت ب نفعت هس.
      مثلا یه کفش میخری ب قیمت ایکس ک طول عمر مفیدش 6ماهه و یا میتونی یه کفش دیگه بخری ب قیمت 2ایکس ک عمرمفیدش 2ساله،بعد 2سال اگه کفش ارزون خریده باشی هزینت بیشتره.

      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        دادا حرفت هم درسته و هم نه
        مثلا تو زمىنه کفش و لباس و اىن چىزا حرفت رو قبول دارم
        اما تو حوضه ماشىن نه
        کما اىنکه جىپ رانگلر روبىکون با قىمت کم تر از 50/000 دلار واقعا بى رقىبه
        ىا چروکى ترک هاوک با 707 اسب قدرت با قىمت کم تر از 100/000 دلار کولاک کرده

      2. (Ali (Chevy nova

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        دادا حرفت هم درسته و هم نه
        مثلا تو زمىنه کفش و لباس و اىن چىزا حرفت رو قبول دارم
        اما تو حوضه ماشىن نه
        کما اىنکه جىپ رانگلر روبىکان با قىمت کم تر از 50/000 دلار واقعا بى رقىبه
        ىا چروکى ترک هاوک با 707 اسب قدرت با قىمت کم تر از 100/000 دلار کولاک کرده
        ىا همىن لندرور دىسکاورى با قىمت کم خودش معرکس

      3. (Ali (Chevy nova

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        دادا حرفت هم درسته و هم نه
        مثلا تو زمىنه کفش و لباس و اىن چىزا حرفت رو قبول دارم
        اما تو حوضه ماشىن نه
        کما اىنکه جىپ رانگلر روبىکان با قىمت کم تر از 50/000 دلار واقعا بى رقىبه
        ىا چروکى ترک هاوک با 707 اسب قدرت با قىمت کم تر از 100/000 دلار کولاک کرده
        اما نظرت محترمه

        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          محصولات گرون قىمت بنظرم قىمتشون بخاطر تجهىزات اضافشونه که گرون تر هستن
          مثلا از سىستم صوتى b&w استفاده مىکنن
          ىا از ساعتهاى شرکت برتلىنگ استفاده مىکنن و هزاران اپشن دىگه که قىمت اون محصول رو بالا مىبره وگرنه از لحاظ عمر ماشىن واقعا فرقى بىن مثلا ىه رانگلر با ىه بنتاىگا نىست

        2. (Ali (Chevy nova

          ۲۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          ىه ماشىن گرون قىمت بنظرم قىمتشون بخاطر تجهىزات اضافشونه که گرون تر هستن و اپشنهاى متعددشون
          مثلا از سىستم صوتى b&w استفاده مىکنن
          ىا از ساعتهاى شرکت برتلىنگ استفاده مىکنن و هزاران اپشن دىگه که قىمت اون محصول رو بالا مىبره وگرنه از لحاظ عمر ماشىن واقعا فرقى بىن مثلا ىه رانگلر با ىه بنتاىگا نىست

        3. ایلیا

          ۲۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (731 ديدگاه)

          علی جان البته مثال شما در این مورد صدق نمیکنه، بحث خرید اورجینال یا فیک از ی کالای خاص هست مثلا خرید ماکان یا کپی چینی ماکان با قیمت کمتر؟
          شرکت های آمریکایی که اسم بردی همه شرکت های کار درستی هستن و قیمت پایین یه نقطه ی قوت براشون بحساب میاد.

  2. مهران

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بسیار عالی بود مخصوصا آون سخن پیانی بی نظیر بود ممنون

  3. Kamran

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    نتخاب من

    Land Rover Range Rover AutoBiography

    1. VOLVO

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      منم آوتوبایوگرافی
      یک بار دبی دیدم و نشستم داخلش
      واقعا زیباست!
      واقعا دوستش دارم

    2. الف.ی

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      من بین این دو بدون هیچ درنگی رنج روور رو انتخاب میکنم چون کلا همه مدل هاش مخصوصا این مدلش رو دوست دارم و دلیل دوم اینکه هیچ وقت نتونستم کاری کنم از بنتایگا خوشم بیاد
      شاید بخاطر اینکه یکی از رکورد هایی که در اختیار یکی از محصولات خودروساز مورد علاقه ام بود رو ازش گرفت
      نظرات مریخی خودم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Just bentley continental

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    دوتا از فوقالعاده ترین شاسی بلندای جهان.
    بهترین شاسی های دنیا
    بنتلی بنتایگا و رنج روور اتوبیگرافی و مرسدس g و لامبو اوروس هستن هیچ شکی و تردیدی هم وجود نداره
    البته من بنتلی رو از بقیه بیشتر میپسندم.

  5. Just bentley continental

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    بنتایگا لایک
    SVA دیس لایک

  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شاسی بلند تو فرهنگ لغت من، یعنی رنج‌روور

  7. Khosrow

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    رنج روور یه کلاس خاصی داره / افرودری با این حجم از لوکس بودن و گرانی در تضاده که بنتلی داره / قیافه ی بنتلی مشکوکه که اگه ایراد کنه میشه سوهان روح ..

  8. حسین وی

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    با این وضع تعرفه های جدید ما به رنجروور تیگو 5 هم نمیرسیم چه برسه خودش :|

  9. Just bentley continental

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    پدال چرا نظرام سبط نمیشه

    1. الف.ی

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      چون غلط املایی دارن!!!!!!!!!!!!!
      میگم سبط همون ثبت دیگه نه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
      شوخی

      1. Just bentley continental

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (563 ديدگاه)

        خخ اره

  10. Just bentley continental

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    چه عکاسی حرفه ای عکسای اخر فوقالعادن

  11. Fk

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    تو خود کشورهای توسعه یافته هم درصد پایینی توانایی خرید این ماشینا رو دارن
    ولی نکته مهم اینجاس شما اونجا میتونی تو ی زمین بازی برابر تلاش کنی رقابت کنی تا ب چیزی که میخوای برسی
    چیزی که اینجا وجود نداره

  12. بابک

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جناب باباپور با تشکر از ازحمات شما بابت ترجمه و نگارش مطالب، می خواستم خدمتتون عرض کنم که شما جزو معدود خودرو نویسانی هستین که متونی که نگارش می کنید رو به زیبایی ویرایش و ویراستاری می کنید. خسته نباشید. انشاالله مطالب بیشتری رو با قلم شما ببینیم و بخوانیم.

    1. حسین باباپور

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خیلی ممنون، نظر لطف شماست. فعلا بایستی خدمت اساتید درس پس بدم. ارادتمند.

  13. Raha

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    لندروور نمیزاره که بنتلی رو انتخاب کنم :( :(:(

  14. امیر.عارف

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    چقدر واضح داره رنجروور را در مقابل رقیبش تخریب میکنه

  15. SAEED

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    “بسته به نوع کاربرد شما، هر کدام می‌تواند در پارکینگ منزلتان سکنی گزیند.”
    این قسمت متنو نمیتونم هضم کنم
    چون من یه ایرانیم ،سمند سوار میشم ،با سایپا 151 میرم افرود و حس لوکس بودنو تو دنا تجربه میکنم
    چرا باید پارکینگ خونمو به بنتلی و رنجروور مزین کنم؟!

  16. Saied

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ما مسلمانیم. ولی انگار خدا عقل و حوش رو داده به اروپا و امریکا.
    پول رو داده به عرب ها
    بدبختی شو داده به ما.
    بد میگیم ما برتریم.
    کاش یکم بیش‌تر به خودمون و ایندمون فکر کنیم

  17. سیامک

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    رنجرور عشقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا