بنتلی

معرفی بنتلی کانتیننتال اسپید 660 اسبی، پیوند گرند تورر با سوپراسپرت!

بنتلی از کانتیننتال اسپید جدید با عنوان پویاترین خودروی جاده‌ای در تاریخ صدسالهٔ خود پرده‌برداری کرده است. به گفتهٔ این شرکت، کانتیننتال اسپید فراتر از یک کانتیننتال سریع‌تر در خط مستقیم است زیرا این ماشین به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی مجهز شده تا اطمینان حاصل شود که این هیولای ۲.۳ تنی می‌تواند به‌راحتی پیچ‌ها را هم پشت سر بگذارد. برای رسیدن به این مهم، بنتلی تفاوت‌های سخت‌افزاری جدیدی در کانتیننتال ایجاد کرده و به همین دلیل آن‌را توانمندترین و متمرکزترین بنتلی تاریخ روی پرفورمنس می‌داند.

یکی از مهم‌ترین ارتقاءهای کانتیننتال اسپید در پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربوی آن صورت گرفته زیرا قدرت این موتور از ۶۳۵ اسب بخار حالا به ۶۶۰ اسب بخار رسیده که ۲۵ واحد افزایش را نسبت به کانتیننتال معمولی نشان می‌دهد. البته گشتاور این موتور تغییری نداشته و مثل قبل ۹۰۰ نیوتن متر است. قدرت اضافی نیروگاه دوازده سیلندر بنتلی موجب می‌شود کانتیننتال اسپید بتواند ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از نسخهٔ معمولی است. حداکثر سرعت این نسخه نیز به ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما ارتقاءهای کانتیننتال اسپید فراتر از افزایش قدرت است زیرا بنتلی گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ آن‌را هم اصلاح کرده تا در حالت رانندگی اسپرت دنده‌ها را سریع‌تر و تهاجمی‌تر تعویض کند. به گفتهٔ این شرکت، به لطف این تنظیم مجدد، حالا گیربکس کانتیننتال دنده‌ها را دو برابر سریع‌تر از نسخهٔ معمولی تعویض می‌کند. علاوه بر این، سیستم تعلیق و فرمان به‌طور کامل باز تنظیم شده‌اند و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مذکور هم در سرعت‌های پایین موجب افزایش چابکی خودرو و در سرعت‌های بالا موجب بهبود پایداری آن می‌شود.

در کانتیننتال اسپید، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب در کنار یک دیفرانسیل عقب الکترونیکی قرار گرفته و به همین دلیل، به گفتهٔ بنتلی، این سیستم نسبت به نمونهٔ ارائه شده در سدان فلاینگ اسپار بسیار فعال‌تر است. در همین حال، سیستم سواری پویای بنتلی نیز با استفاده سیستم الکتریکی ۴۸ ولت، موجب کاهش بادی‌رول این کوپهٔ ۲۲۷۳ کیلوگرمی می‌شود. وظیفهٔ متوقف کردن این خودروی قدرتمند نیز بر عهدهٔ ترمزهای کربن سرامیکی جدید با کالیپرهای ۱۰ پیستونه است که کاهش ۷۵ کیلوگرمی وزن غیر فنر سوار را هم به همراه دارد. به لطف این ویژگی‌ها، به گفتهٔ بنتلی، این کانتیننتال اسپید چابک‌ترین کانتیننتال تاریخ خواهد بود.

این خودرو در ظاهر نیز با جلوپنجره مشکی، زیر رکابی‌های جدید، نوشتهٔ Speed روی گلگیرهای جلو و رینگ‌های ۲۲ اینچی براق یا تیره، کاملاً تهاجمی‌تر از کانتیننتال معمولی شده است. علاوه بر این، همهٔ تزئینات کرومی نسخهٔ معمولی مثل حلقهٔ دور چراغ‌های جلو و زه پایین درها نیز حالا به رنگ مشکی درآمده‌اند. داخل کانتیننتال اسپید هم با چرم دورنگ منحصربه‌فرد با دوخت لوزی شکل، استفاده از آلکانترا در صندلی‌ها، فرمان و قسمت‌هایی از داشبورد، نشان Speed در قسمت‌های مختلف و تریم آلومینیومی سفارشی در کنسول میانی، مثل بیرون حال و هوایی اسپرت به خود گرفته است.

قیمت بنتلی کانتیننتال اسپید جدید از ۲۷۴,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که مبلغ گزافی به نظر می‌رسد زیرا بیش از ۵۰ هزار دلار از کانتیننتال W12 معمولی گران‌تر است اما خریداران با پرداخت این رقم، مالک خودرویی خواهند شد که هم راحتی فوق‌العادهٔ یک گرند تورر لوکس را دارد و هم می‌تواند پرفورمنس و چابکی سوپراسپرت‌ها را ارائه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    هیچی نگم بهتره فقط لذت ببرید از این همه شکوه و قدرت

    موافقم 48
    مخالفم 4
  2. محمد رستمی نژاد

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (730 ديدگاه)

    اتفاقا داشتم عکس هاشو توی پیج بنتلی اینستاگرام نگاه میکردم
    ولی من کلا از این کوپه های بزرگ خوشم نمیاد
    مثل پولستار وان یا همین بنتلی کانتیننتال یا bmw m8
    یه طوری هستن این کوپه های بزرگ
    نه به طور کامل راحت هستن نه خیلی سریع و درجه یک
    البته bmw m8 مقداری از حرفی که زدم (خیلی سریع نبودن کوپه های بزرگ) مستثنا هست
    همچین لکسوس LC500 هم عالی هست به نظرم و انتحاب معقول تری هست از لحاظ قیمت هم خیلی ارزون تر هست ولی برای پولدار ها مهم نیست
    البته این بنتلی جدید خودروی جذابی هست حتما پرستیژ بالایی هم داره ولی افت قیمت محصولات بنتلی سر به فلک میکشه
    سر یک سال نشده قیمتشون نصف میشه
    مثل مرسدس های مایباخ یا همین بنتلی کانتیننتال
    البته محصولات رولزرویس افت قیمت کمتری دارند
    البته اگر چنین پولی را داشتم خودرو های دیگری میخریدم
    مثلا با ۷۴ هزار دلارش یه هلکت رد آی می‌خریدم همه آپشن هاشو سفارش نمی‌دادم مهم موتورش هست
    و با ۲۰۰ هزار تای دیگه هم یه گالاردو دست دوم تمیز و کم کارکرد فول می‌خریدم یا هوراکان پایه
    البته کسی که چنین ماشینی می‌خره
    بقیه ماشین هارو هم داره
    نگران پولش نیست
    صرفا سلایق خودم رو گفتم
    کسی نیاد بگه داره بحث راه میندازه یا …….
    البته که چنین خودروهایی راحت هستن
    منظورم از کامل راحت نبودن مقایسه با مدل های سدانِشان بود (چهار در)

    موافقم 7
    مخالفم 50
    1. علیturbos

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      حاجی من‌واقعا چندروز واسه تونگرانم.
      چون میایی زیر همچین ماشین های یا هر اروپایی که معرفی میشه چه سوپراسپرت چه لوکس چه هر چیز دیگه ای میای میگی من به جای اینا میرم یه موستانک یا چلنبر یا کامارو یا هلکت میخرم.

      موافقم 31
      مخالفم 2
      1. محمد رستمی نژاد

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (730 ديدگاه)

        علی توربو اس جان
        من که نوشتم نظر شخصی خودم رو گفتم
        بعد به سریع بودن و کیفیت فوق بالا بالای این ماشین که هیچ انتقادی وارد نیست
        البته فضای پشت فندک این خودرو پلاستیکی است که فقط همین یک مورد انتقاد به این خودرو وارد است
        من نظر شخصی دادم عزیزم

        موافقم 5
        مخالفم 13
        1. علیturbos

          ۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (19 ديدگاه)

          من میدونم این نظر شخصی شماست وهرکس سلیقه‌ ای داره اما این که بیای زیر هرپست اروپایی این جور بنویسی خیلی جالب نیست.

          موافقم 20
          مخالفم 2
      2. محمد رستمی نژاد

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (730 ديدگاه)

        بله .
        دیگر زیر هر پست چنین صحبتی نخواهم کرد❤❤❤❤

        موافقم 17
        1. علیturbos

          ۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (19 ديدگاه)

          ممنون اقای رستمی

          موافقم 16
  3. رامتین

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3255 ديدگاه)

    حرف نداره موتور 12 سیلندر. گشتاور عالی و تاپ اسپید فوق العاده با داشتن وزن بسیار بالا.

    موافقم 17
    مخالفم 2
  4. Sina10

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    عجب هیولایی ، عجب کابینی داره!!!
    فقط یه نکته هست که آیا این مدل جانشین کانتیننتال سوپر اسپرته یا نه، چون مدل سوپر اسپرت اکثر مواقع سریعتره
    ولی خب این هیولای لوکس هم خیلی باحاله!

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. Amin_svr

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (292 ديدگاه)

    بدون شک بهترین گرند تور دنیا بنتلی کانتیننتال gt ، نهایت لوکس بودن و بسیار راحت و کلاسیک ?
    و ویژگی های اسپرت هم داره مثل لانچ کنترل و گیربکس دو کلاچه که جذابترش میکنه
    در کل کانتیننتال از همه نظر عالیه ?

    موافقم 23
    مخالفم 1
  6. Ramin

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    چه جالب . فقط 274 هزار دلار.

    بنتلی پول برندشو نمیگیره و تولید این خودرو ، اونم با این قیمت واقعا عجیبه.

    همیشه سوالم این بوده چه طوری بنتلی خودرو های سوپر لوکس تولید میکنه ولی قیمت هاش خیلی ارزون.

    احتمالا سود براشون مهم نیست و فقط ارزان بود و قابل دسترس بودن برای همه براشون مهمه. دستشون درد نکنه. سلامت باشن الهی !!!

    موافقم 16
    مخالفم 7
  7. زیزیگولو

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6011 ديدگاه)

    بنتلی حد اعلای اشرافیتو راحتیو مرغوبیت رو واسه کسایی که سوارش میشن فراهم میکنه چون سطح عملکردو میزان تجهیزاتو راحتیو زیباییو فناوریای به‌کار رفته تو ماشینای ساخت این کمپانی در حدی هستش که فقط قشر خاص و معدودی از مردم تو هر کشوری توانایی خرید بنتلی رو دارن

    موافقم 14
    1. Ramin

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      نه اقای زیزیگولو

      منظورم اینه مثلا رولز روس گوست قیمت پایه اش 334هزار دلاره
      رولز رویس فانتوم هم قیمت پایه 450 هزار دلاره
      .
      اما بنتلی فلاینگ اسپور قیمت پایه 219 هزار دلاره. و نسخه فولش تا 300هزار دلار میره.

      از نظر من مهندسی بنتلی خیلی سرتر از رولز رویس هست. شتابش سریعتره ( با اینکه وزنش بیشتره ) تکنولوژی بیشتری داری. و سیلندر خاموش میکنه در صورت نیاز !

      سقف پانورماش میتونه 99/99 درصد نور فرابنفش را فیلتر کنه.

      و شما میتونی از بین 3 ساعت که ارزشی بالغ بر 183 هزار دلار داره رو یکی رو انتخاب کنی.

      واقعا هنر لوکس سازی نزد بنتلی هست….. خودرو های لوکس ارزان .

      درسته فلاینگ اسپور فول 289 هزار دلار هست
      درسته بنتیاگا فول 296 هزار دلار هست
      درسته کانتیناتال فول 234 هزار دلار هست
      درسته کانتینانتال فول 230 هزار دلار هست

      و از دسترس خیلی ها خارجه…. ولی در بین خیلی خودرو های لوکس قیمتش خیلی ارزونتره. و نسبت به دیگر خودرو های لوکس ، خیلی لوکس تره. قدرتمند تره و…

      سوالم اینه چه طور بنتلی میتونه چنین خودرو های ارزانی ( همونطور که گفتم نسبت به رقبا) تولید کنه. ولی با این همه مهندسی… ؟

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (6011 ديدگاه)

        رامین منم بنتلی رو به رولزرویس ترجیح میدم …… در مورد سوالت که گفتی : (سوالم اینه چه طور بنتلی میتونه چنین خودرو های ارزانیتولید کنه ولی با این همه مهندسی… ؟) باید بگم که این هنر یه کمپانیه که بتونه با قیمت ارزونتر و هزینه های تموم شده کمتر یه ماشین لوکس یا یه سوپر اسپرت به بازار ارائه کنه دقیقاً مثل کاری که کمپانی شورلت با ارائه شورلت کوروت به بازار جهانی کرد

        موافقم 10
        مخالفم 1
  8. Khosrow

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    کابین چرم – فیبر کربن – دوخت های کنار صندلی – تریم های قرمز و … / اینقدر شلوغش نکنید – هر چقدر ساده تر همونقدر موندگارتر ..

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. بهمن

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (35 ديدگاه)

    با تقدیم احترام به عظمت این ماشین .من از طرح داخلش زیاد خوشم نیومد

    موافقم 2
    مخالفم 4
  10. مهدی

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    یکی از بهترین محصولات بنتلی هست که من تا به حال دیدم
    عالی هست بیش از حد هم عالی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا