به همین زودی زمان بهروزرسانی میاندورهای اسیووی فوق لوکس بنتلی بنتایگا فرارسید و حالا سازندهٔ بریتانیایی رسماً نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این ماشین را معرفی کرده است. هرچند شاید طراحی جلویی بنتایگا مدل ۲۰۲۱ کموبیش مثل قبل به نظر برسد اما تغییر بزرگ در عقب آن رخ داده است یعنی جایی که چراغهای قبلی با نمونههای بیضیشکل LED جدیدی جایگزین شدهاند که بسیار به چراغهای مدل کانتیننتال GT شباهت دارند. این تغییر برای این صورت گرفته که طراحان بنتلی میخواستهاند ظاهر بنتایگا مطابق زبان طراحی جدید این شرکت باشد که با نسل سوم کانتیننتال و نسل جدید فلاینگ اسپار معرفی شد.
از سوی دیگر، هرچند شاید به نظر نرسد اما تمام پانلها و قسمتهای بخش جلویی و دماغهٔ بنتایگا مدل ۲۰۲۱ هم بازطراحی شدهاند و حالا لوکستر و مدرنتر شده است. در اینجا جلوپنجره بزرگتر و عمودیتر شده و چراغها فرم بیضیتری پیدا کردهاند. این چراغها از تکنولوژی LED ماتریکس برخوردارند و درون آنها امضای بنتلی با الهام از جامهای کریستالی کار شده است. طراحی سپر جلو نیز تهاجمیتر شده و برفپاککنهای جدیدی با ۲۲ آبپاش در هر تیغه برای اولین بار معرفی شدهاند.
رینگهای جدید با طراحی منحصربهفرد برای بنتایگا قابلتوجهترین بهروزرسانی در پروفیل جانبی این اسیووی سوپرلوکس هستند اما همانطور که گفته شد، بزرگترین دگرگونی در عقب رخ داده و این قسمت بهطور کامل بازطراحی شده است. در اینجا علاوه بر چراغهای جدید، شاهد درب صندوق جدیدی هم هستیم که برخلاف قبل، کل عرض قسمت عقبی را پوشش داده است؛ بنابراین حالا چراغها بهصورت کامل و یکتکه روی درب صندوق قرار گرفتهاند درحالیکه برای ایجاد نمایی تمیزتر، جا پلاک به روی سپر منتقل شده است. در پایین سپر نیز سر اگزوزهای بیضیشکل دوقسمتی جدیدی به چشم میخورد که فرمی مشابه چراغهای عقب دارند.
در داخل فیسلیفت بنتایگا نیز تغییرات چشمگیری صورت گرفته است که برجستهترین آنها کنسول میانی جدید با نمایشگر بزرگتر ۱۰.۹ اینچی، غربیلک فرمان برگرفته از کانتیننتال و فلاینگ اسپار، تریم جدید رو دریها و صندلیهای کاملاً جدید هستند. در همین رابطه حالا در نسخهٔ پنجنفرهٔ بنتایگا، برای صندلیهای عقب تهویه هم قابل سفارش است. به گفتهٔ بنتلی، سرنشینان عقب بنتایگا مدل ۲۰۲۱ از فضای بیشتری هم برخوردار خواهند بود و بسته به نوع صندلیها، فضای پای آنها تا ۱۰ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. البته بنتلی نگفته که چگونه به این مهم دست یافته است.
اما احتمالاً مهمترین بهروزرسانی داخلی بنتایگا مدل ۲۰۲۱ ارائهٔ نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از طریق یک نمایشگر لمسی تمام دیجیتالی ۱۰.۹ اینچی با وضوح فوق بالا و گرافیک پویا است. این سیستم همچنین بهصورت استاندارد از ناوبری کاملاً جدید با نقشههای ماهوارهای و همینطور اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم هم برخوردار است. علاوه بر این، حالا سرنشینان عقب هم از یک ریموت کنترل تبلتی جدید و بزرگتر برخوردار شدهاند که مشابه نمونهٔ معرفیشده در فلاینگ اسپار جدید است. در بنتایگا مدل ۲۰۲۱ پورت USB-C و شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند نیز به صوت استاندارد ارائه شده است. علاوه بر ارتقاء تکنولوژی و راحتی کابین بنتایگا مدل ۲۰۲۱، با استفاده از تریم آلومینیومی بُرسخورده با طرح الماسی تیره، ظاهر آن نیز لوکستر شده است. این تریم برای اولین بار است که در یک بنتلی ارائه میشود.
در بخش فنی و مکانیکی، فاصلهٔ عرضی چرخهای عقب بنتایگا ۲۰ میلیمتر افزایش یافته که این کار امکان تغییر جای چرخهای عقب در زیر گلگیرها را برای بهبود پویایی رانندگی فراهم کرده است. لیست پیشرانهها اما بدون تغییر باقیمانده و بنتایگا مدل ۲۰۲۱ در ابتدا با همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به بازار عرضه میشود که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بعداً نیز نسخهٔ پلاگینهیبریدی و همینطور موتور پرچمدار ۶ لیتری W12 هم برای بنتایگا ارائه خواهد شد.
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۹حالا ماه شدی
Mahdi.Ar
۱۱ تیر ۱۳۹۹هم خوشگل هم لوکس
WORTH
۱۱ تیر ۱۳۹۹جلوش عالیه،کابین هم چشمنوازه،ولی عقبش رو نمیدونم،این چراغهای عقب به این هیکل نمیاد.
سیاوش
۱۱ تیر ۱۳۹۹اره یه جوریه
M.A.S
۱۳ تیر ۱۳۹۹چراغاش کوچولو و زشت شدن
:::فرشاد:::
۱۱ تیر ۱۳۹۹:::نظرسنجی:::
بنتلی بنتایگا: لایک??
رولزرویس کولینان: دیسلایک??
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۹قیمت کولینان ۲برابر بنتایگا هست اصلا مقایسه غلطیه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ تیر ۱۳۹۹رولزرویس کولینان تقریباً دو برابر بنتلی بنتایگا قیمت داره .
فیسلیفت خیلی خوبی روش زدن و نمای عقبش عجیب و دلربا شده که میشه به شبیه بودن چشم هیولا و فرم طراحی چراغ عقب اشاره کرد .
من که به شخصه حالا خوشم اومد از این فیسلیفت و قبلی رو دوست نداشتم و بیروح بود .
اما به نظر من ، میتوانستند طراحی داخلی را زیباتر طراحی کنند اما با همین حال هم ، چیزی از ارزشش کم نشده و بینظیره از هر نظر .
Joker
۱۱ تیر ۱۳۹۹بسیار زیبا و فوقالعاده…
:::فرشاد:::
۱۱ تیر ۱۳۹۹:::نظرسنجی:::
بنتایگا بعد از فیسلیفت: لایک??
بنتایگا قبل از فیسلیفت: دیسلایک??
iman
۱۱ تیر ۱۳۹۹بهتز بود با کانتیننتال متفاوت طراحی میکردن این ظاهر ظریف به بنتایگا نمیاد در مجموع اگه اگه طراحی قبلی رو ادامه میدادن بهتر بود
ایمان جباری
۱۱ تیر ۱۳۹۹سریع ترین شاسی بلند دنیا و شایسته ترین رقیب RR کولینان
ایراد گرفتن از این ماشین واقعاً سخت گیرانه هست
OMID
۱۱ تیر ۱۳۹۹عالیه
فقط اون چراغای عقب خوب نشده
به نظرم قبل فیس لیفت چراغ عقباش بهتر بود
Amir
۱۱ تیر ۱۳۹۹خیلی بهتر شده هم طراحی داخلی و خارجی و هم به روز رسانی و تکنولوژی های بیشتر.من که صد درصد بنتایگا رو به کولینان ترجیح میدم واقعا این الماس بنتلی خیلی سر تر از اون بدقواره ی رولزرویسه!
javad
۱۱ تیر ۱۳۹۹انگار چراغ کانتیننتال رو بریدن گذاشتن رو این
اصلا چراغ عقبش با ابعاد ماشین جور درنمیاد
مهرداد كمال
۱۱ تیر ۱۳۹۹از نظر زیبایی بنظرم رنجرور اتوبیوگرافی خیلی جذابتره و باظرافت تره .. بنظرم بنتلی بیش از حد ورم کرده و زمخته
نظر شخصیه و با احترام به نظر همه دوستان
NAVID۰۰۹۸
۱۱ تیر ۱۳۹۹فقط به ظرافت طراحی در چراغهای جلو توجه بکنید .
میدونید چرا چنین ظرافتی دارند ، چون این خصلت مختص محصولات فولکس واگنه که اگر به تمام زیر مجموعههاش توجه کنید ، میفهمید که پیچیدهترین و زیباترین طراحی چراغها را ، محصولات گروه فولکس دارند ، بخصوص آئودی و بنتلی .
به شخصه هر وقت یکی از محصولات جدید زیر مجموعه فولکس رونمایی میشه ، اولین توجهم به نحوه طراحی چراغهاست ، بینظریند ، بینظریند ، نمونه ندارند در دنیا .
Hadi
۱۱ تیر ۱۳۹۹واقعاً دمشون گرم همچین چیزی ساختن…
خیلی زیبا تر از اون چیزی که فکر میکردم شده…
چراغا عقب قبل فیس لیفت قشنگ تر بود ولی این خیلی خوب شده و با سر اگزوز ها هم هماهنگ شده…
درکل عالی بود معرکه شد
از نگاه کردن بهش خسته نمیشم ?…
امینMAF
۱۱ تیر ۱۳۹۹من کلا بنتلی رو به رولزرویس ترجیح میدم
رولزرویس توی ماشیناش از طراحی داخلی کلاسیک برای لوکس کردن استفاده کرده
اما بنتلی از طراحی داخلیو قیافه مدرن
بعد اینکه رولزرویس ماشیناش همه از طراحی مکعبی استفاده کرده که ماشیناشو یه حالتی میکنه که بعد یه مدت ادمو زده میکنه
درکل بنتلی بنظرم ارزش پولشو داره
AMG.63
۱۲ تیر ۱۳۹۹بنتایگا واقعا خیلی قلدر بنظر می رسه مخصوصا با اون رنگ سبز
آریا ماشین
۱۶ تیر ۱۳۹۹تو مدل قبل جلوپنجره از کانتیننتال بود و چراغ های عقب بیشتر شبیه فلایینگ اسپار بود
حالا این نسل اومدن دقیقا برعکس کردن و جلوپنجره عمودی فلایینگ اسپار و چراغ های عقب کانتیننتال رو گذاشتن
به نظرم قبل فیس لیفت زیبا تر بود…