بعد از معرفی نسل جدید کوپهٔ کانتیننتال GT در سال ۲۰۱۷ و سپس نسخهٔ کابریولت آن در سال ۲۰۱۸، حالا بنتلی همانطور که وعده داده بود درنهایت پردهها را از چهرهٔ نسل جدید برادر چهاردر کانتیننتال یعنی فلاینگ اسپار هم کنار زده است. نسل سوم فلاینگ اسپار که بهطور کامل از نو طراحی و به تکنولوژیهای ارتقاءیافته مجهز شده است، برای کسانی ساخته شده که خواهان خودرویی لوکستر و باظرافتتر از آئودی A8 بوده و مایل به پرداخت مبلغی بیشتر برای داشتن یک سدان فول سایز لوکس هستند.
در ظاهر اما طراحی فلاینگ اسپار جدید چندان تغییر نکرده و بیشتر شبیه به نسخهای تکاملیافته از نسل قبلی به نظر میرسد تا خودرویی کاملاً جدید. بااینحال، با نگاهی دقیقتر میتوان دید که این سدان لوکس لباسی مشابه نسل جدید کانتیننتال را بر تن کرده است. در همین حال، هرچند ممکن است فلاینگ اسپار جدید شباهت زیادی به نسل قبلی خود داشته باشد اما بنتلی طراحی آنرا کاملاً جدید میداند که به لطف خطوط عضلانی که در طول خودرو کشیده شده، در جادهها بیشتر جلبتوجه میکند.
نسل سوم فلاینگ اسپار در طول تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته و تنها ۵ میلیمتر کشیدهتر شده است اما فاصلهٔ محوری آن با افزایش قابلتوجه ۱۳۰ میلیمتری به ۳,۱۹۵ میلیمتر رسیده که فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم میکند. این افزایش فاصلهٔ محوری بر طراحی بیرونی خودرو هم تأثیر گذاشته و حالا فلاینگ اسپار قدرتمندتر و عضلانیتر به نظر میرسد. نسل جدید این سدان لوکس بهصورت استاندارد به رینگهای ۲۱ اینچی جدیدی مجهز شده درحالیکه مولینر نیز دو سری رینگ ۲۲ اینچی را بهعنوان آپشن برای آن تدارک دیده است. بنتلی برای این خودرو ۱۷ رنگ بیرونی مختلف را هم در نظر گرفته است.
بهعنوان نگاهی به گذشته، بنتلی برای فلاینگ اسپار جدید دقیقاً مثل کانتیننتال فلاینگ اسپار سال ۱۹۵۷ جلوپنجرهای با خطوط عمودی را در نظر گرفته است درحالیکه برای اولین بار در فلاینگ اسپار، لوگوی B پرندهٔ بنتلی قابلیت جمع شدن پیدا کرده است. این لوگو حتی به چراغ هم مجهز شده و هنگامیکه راننده به خودرو نزدیک شود روشن خواهد شد. علاوه بر این، نسل جدید سدان لوکس بنتلی بهصورت استاندارد به چراغهای جلوی LED ماتریکس با طرح کریستالی و تریم کرومی مجهز شده تا حتی وقتی چراغها خاموش هستند هم درخشش داشته باشند. در همین حال، در چراغهای LED عقب هم امضای B بنتلی کار شده است.
بدون شک میتوان کابین فلاینگ اسپار جدید را یک کانتیننتال با دو در اضافه و بخش عقبی بزرگتر دانست چراکه داشبورد آن تقریباً بهطور کامل با برادر کوپهاش یکسان است و در اینجا هم همان کنترلر دوار روی کنسول مرکزی با صفحهنمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده میشود. این نمایشگر میتواند توسط پوششی کاملاً مخفی شود. علاوه بر این، برای کسانی که خواهان نمایی قدیمی هستند، در پانل چرخشی این قسمت بخشی با سه نشانگر آنالوگ دایرهای شامل کرنومتر، قطبنما و دماسنج نیز تعبیه شده است. ازجملهٔ ویژگیهای مدرن کابین این سدان لوکس هم میتوان به صفحه آمپر دیجیتالی HD صفحهنمایش لمسی عقب با کنترل از راه دور و سقف پانورامیک شیشهای اشاره کرد که در کل سقف کشیده شده است.
بدیهی است که برای کابین فلاینگ اسپار جدید چندین تریم مختلف مثل چوب و مشکی پیانو قابل سفارش است درحالیکه پانزده رنگ مختلف هم برای صندلیهای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، برای اولین بار در صنعت خودروسازی روی درهای فلاینگ اسپار جدید قسمتی چرمی با طرح الماس شکل سهبعدی کار شده است. سیستم صوتی استاندارد خودرو نیز بهصورت استاندارد مجهز به ۱۰ بلندگو است اما امکان ارتقاء آن به سیستم ۱۵۰۰ واتی Bang & Olufsen با ۱۶ بلندگو و یا سیستم ۲۲۰۰ واتی Naim با ۱۹ بلندگو هم وجود دارد؛ اما تفاوت عمدهٔ کابین فلاینگ اسپار جدید با نسل قبلی، افزایش چشمگیر فاصلهٔ محوری آن است که کابین لوکس و جاداری را با راحتی و آسایش بینظیر فراهم کرده است.
در سینهٔ نسل جدید فلاینگ اسپار همان نیروگاه آشنای ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در کانتیننتال و بنتایگا اسپید است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند و با وجود وزن ۲۴۳۵ کیلوگرمی خودرو، آنرا ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم میکند.
نسل جدید فلاینگ اسپار همانند پیشینیانش ویژگیهای یک لیموزین لوکس را با عملکرد یک سدان اسپرت ترکیب کرده و تکنولوژیهای پیشرو را هم به آن اضافه نموده است تا جایی که بنتلی آنرا پیشرفتهترین سدان لوکس و اسپرت دنیا میداند. در این خودرو از شاسی جدید و پیشرفتهٔ آلومینیومی و کامپوزیتی به همراه تکنولوژی ۴۸ ولت و آنتیرولهای فعال استفاده شده است درحالیکه برای اولین بار در تاریخ بنتلی، سیستم فرمان گیری چهارچرخ نیز برای آن ارائه شده است. این سیستم هنگام حرکت با سرعتهای پایین، چرخهای عقب را در جهت مخالف چرخهای جلو میگرداند تا دایرهٔ چرخش خودرو کمتر و پارک کردن آن آسانتر شود. به لطف این ویژگی و همینطور توزیع وزن بهتر، فلاینگ اسپار اسپرتتر از همیشه شده است.
برخلاف نسل قبل که نیروی موتور بهطور ثابت بین محورهای عقب و جلو تقسیم میشد، در نسل جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک فعالی استفاده شده که بسته به شرایط مسیر و لغزش چرخها، بهطور خودکار بهصورت تطبیقی و متغیر اقدام به توزیع قدرت میکند. این سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته به همراه سیستم فرمان گیری چهارچرخ و سیستم پویایی سواری بنتلی، هندلینگ فوقالعادهای را پدید آوردهاند. در همین حال، سواری فلاینگ اسپار جدید نیز بسیار نرم و راحت خواهد بود زیرا حجم هوای درون کمکفنرهای بادی آن ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و به سیستم کنترل مداوم تعلیق هم مجهز شده است. این سیستم تعلیق جدید امکان ارائهٔ طیف تنظیمات بسیار گستردهتری از سواری راحت لیموزین مانند گرفته تا سواری خشک و اسپرت را فراهم کرده است.
به لطف همهٔ این سیستمهای پیشرفته، به اعتقاد بنتلی، نسل جدید فلاینگ اسپار توانایی و تجربهٔ رانندگی فوقالعادهای را ارائه خواهد کرد که تاکنون در این کلاس دیده نشده است. در نسل جدید این ماشین همچنین از ترمزهای جلوی بزرگتر ۴۲۰ میلیمتری استفاده شده تا با قدرت بیشتر پیشرانه مطابقت پیدا کند. علاوه بر این، بنتلی مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده مثل هشدار نقاط کور، سیستم کمکی ترافیک و دستیار شهری را هم برای سدان جدید خود ارائه کرده است. فروش نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار از پاییز آینده آغاز شده و اوایل سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
ایلیا
۲۲ خرداد ۱۳۹۸بی نهایت خاص و با شکوه
- A M I R -
۲۲ خرداد ۱۳۹۸دقیقا درسته ، به نظر من این ماشین چه توی این نسل چه توی نسل قبل زیباترین ماشین بنتلی بوده و بنتلی نهایت ظرافت و خلاقیتش رو روی این ماشین پیاده میکنه ، شاید خیلیا قبول نداشته باشن ، ولی من این ماشینو خیلی باشکوه تر و زیباتر از کانتیننتال و مولسان میدونم ، مخصوصا که بر خلاف کانتیننتال فرم مربعی چراغ عقبشو حفظ کرده …
مزدا
۲۲ خرداد ۱۳۹۸خدایش اونقد زیبا هست چندین بار عکسشو نگاه کردم??
پارسا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹همه حرفاتون درست ولی آقا تو راحتی و نرمی ماشین رو اس کلاس یه چیز دیگر
هر کی بنز سوار شه ماشین دیگه ای حتی رولز رویس هم سوار نمیشه
ارش
۲۲ خرداد ۱۳۹۸جدای از مشخصات فنی فوق العاده چقدر این ماشین زیباست????
Ferrari Fxx K Evo
۲۲ خرداد ۱۳۹۸پیشرو ترین سدان ، فوقلوکس ، در، زمینه
نواوری و تکنولوژی سلطان ‘S-Class هست
–
من قول میدم مرسدس در تولید ، نسل بعدی
S-Class با نواوریهای خودش باز هم جهانیان
و طرفداران خودروسازی رو ، شگفتزده میکنه
ایلیا
۲۲ خرداد ۱۳۹۸آقا وقتی خود مرسدس میگه من فعلا قصد ساخت خودرو فوق لوکس و رقابت در این کلاس رو ندارم شما چه اسراری دارید توی تمام پست های بنتلی و رولزرویز اسم S کلاس رو بیارید.
من هم به اندازه ی شما S کلاس رو دوس دارم بلکه بیشتر.
ولی S کلاس میباخ فعلا خودرویی در کلاس فانتوم و مولسان و نیست.
این به معنی بد بودنش نیست، فقط یه حقیقته در مورد کلاس بندی رایج خودروها که خود مرسدس هم با قیمت گذاریش به این کلاس بندی احترام گذاشته.
Amir Machine
۲۲ خرداد ۱۳۹۸من واقعاً نمیفهمم چرا هرجا بحث بنتلی و رولزرویس میشه بعضیا اصرار دارن هرجوری شده ثابت کنن S کلاس بهتر و پیشرفتهتره
بابا بنتلی و رولزرویس سالهاس که دیگه اون شرکتهای کوچیک و ورشکستۀ بریتانیایی نیستن، الان بنتلی و رولزرویس به ویترین تکنولوژیهای فولکسواگن و بامو تبدیل شدن، چرا فکر میکنید تو نوآوری و تکنولوژی از S کلاس عقبترن؟
این فلاینگ اسپار توسط غول خودروسازی دنیا ساخته شده، یعنی همون گروهی که شاهکاری مثل پورشه پانامرا رو ساخته، همون گروهی که کوه تکنولوژی یعنی آئودی A8 رو ساخته، همون گروهی که یکی از بهترین سوپراسپرتهای دنیا یعنی اوراکان رو ساخته
دایملر یکبار تلاش کرد با برند مایباخ با بنتلی و رولزرویس رقابت کنه که شکست سختی خورد و خودشون هم اذعان کردن که پروژۀ مایباخ یه شکست کامل بود اما بعضیها انگار از خود سازندهها هم بیشتر میدونن
S کلاس در کلاس خودش بینظیره و پادشاهی میکنه ولی فقط در کلاس خودش، یعنی در برابر آئودی A8 و بامو سری 7 اما قبول کنید که بخش فوق لوکس تحت سلطۀ بنتلی و روزلرویسه
مانی
۲۳ خرداد ۱۳۹۸مرسدس از وقتی تولید سی کلاس رو شرع کرد و بعد از اون
با تولید کلاس های ای, بی, جی ال ای, جی ال سی, جی ال بی و سی ال ای
درسته که ارزش برند خودش رو بشدت بالا برد
اما متاسفانه قدرت برند تا حدودی افت کرده
چهل سال پیش مرسدس با برند خودش ماشینی میساخت که حتی
از رولز رویس هم خیلی گرونتر بود و با این حال مشتری زیادی داشت
(نسبت به رقیبان )
اما الآن اون کار رو حتی با برند لوکستر میباخ هم نتونست انجام بده!
پارسا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹هر کی دیسلایک داده سخت و سخت در اشتباه
Amirferrari
۲۲ خرداد ۱۳۹۸آخه کی این زیبارو دست ساز رو با ائودی a8 مقایسه میکنه؟!!!
فقط تو دری های چرم طرح الماسش به یه a8 میرزه،وزن ۲.۵ تن و شتاب ۳.۸ ثانیه ای!!!! جواهر که میگن اینه…
arash66
۲۲ خرداد ۱۳۹۸دادا کسی مقایسه ای نکرده
MAHDI
۲۲ خرداد ۱۳۹۸چقدر باشکوه وبا وقاره
ابوالفضل
۲۲ خرداد ۱۳۹۸بهترین ماشین هستش تو این کلاس اگه رولز رویس فانتوم نبود
Ahmadreza 2002
۲۲ خرداد ۱۳۹۸این رقیب فانتوم نیست اصلا چون تو یه کلاس نیستن
مولسان ی جوریایی رقیب فانتومه البته باقیمت پایین تر از اون
رضا
۲۲ خرداد ۱۳۹۸فانتوم که با این مقایسه نمیشه
اون فوق لوکسه باید با مولسان و میباخ مقایسه شه
رقیبش sکلاس هست و سری 7و a8 و کواتروپورته
Just bentley continental
۲۲ خرداد ۱۳۹۸نه داداش اون فانت مه که رقیب نداره
این رقیب اصلیش میباخه
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۳۹۹آیا امیدی هست که دست ما ایرانیا هم به همچین ماشین هایی برسه؟!
مهزیار
۲۲ خرداد ۱۳۹۸قطعا نسل قبل هارمونیک تر و خاص تر و متناسب تر بود
خیلی بی حوصله شلوغش کردن و شخصیت خاص فلایینگ اسپر الان دیگه بیشتر مولسان شده
عطا
۲۲ خرداد ۱۳۹۸از ماشین ظرافت ، هنر و کیفیت میباره?
Just bentley continental
۲۲ خرداد ۱۳۹۸و تمام
فوقالعادست اینو برادرش کانتیننتال هر دو تو کلاسشون حکم فرمایی میکنن.
طراحی خیلی شیک و زیبایی داره و مشخصات فنیشم که عالیه با این تاپ اسپیدش فک کنم سریع ترین سدان تو بحث حداکثر سرعت باشه نه شتاب گیری.
بنتای داره دیووگه میکنه منو احتمالا به زودی نسل جدید مولسانم رونمایی میشه.
واو.
هادی نجفی
۲۲ خرداد ۱۳۹۸واقعا همه نگاه ها رو با خودش خیره میکنه
مهندسی بی نظیر،زیبایی خیلی خاص،طراحی جذاب و لوکس و نماد اشرافیگری و صعنت پیشرفته
هیچ کس نمیتونه از این ماشین ایراد بگیره، جواهره تراش خورده ای هست از صعنت گران انگلیسی
علی
۲۲ خرداد ۱۳۹۸2 ساعته فقط نشستم عکساشو میبینم این ماشین سوپر خوشگل رو
امير علي
۲۲ خرداد ۱۳۹۸خدا از کیا نگذره که با این طرح کپی کاری از رو بنتلی چراغ پشت k900 عین بنتلی زده من پشت این ماشین میبینم یاد k900 میفتم
L-H-P-TT
۲۲ خرداد ۱۳۹۸چه بگویم ، نگفته هم پیداست ….
بنازم بهت بنتلی که جای ایراد گرفتن نزاشتی ❤❤❤❤
رامتین
۲۲ خرداد ۱۳۹۸تا الان میشد مثلا sکلاس را از نظر لوکس بودن یا زیبایی، رقیب بنتلی دونست ولی این دیگه نهایت زیبایی را داره. اصلا محشره. از نظر من زیباترین خودروی حال حاضر دنیاست.