بنتلی

مقایسهٔ بنتلی بنتایگا قبل و بعد از فیس‌لیفت

بنتلی مدت‌ها قبل از رونمایی بنتایگا در دسامبر سال ۲۰۱۵ مشغول کار روی توسعهٔ شاسی‌بلند خود بود تا جایی که با معرفی کانسپت EXP 9 F در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۲ پیش‌نمایشی از این ماشین را ارائه کرد؛ اما بعدازاینکه این کانسپت با واکنش منفی از سوی طرفداران و رسانه‌ها مواجه شد، بنتلی مجبور شد طراحی ظاهری آن‌را برای نسخهٔ تولیدی اصلاح کند. نتیجهٔ نهایی این کار خودرویی با ظاهر رترویی کمتر و درب صندوق سنتی‌تر بود که نشان می‌داد بنتلی بسیار تلاش کرده تا ظاهری که در ابتدا برای بنتایگا در نظر گرفته بود را با چیزی که طرفداران از یک شاسی‌بلند بنتلی انتظار داشتند مطابقت دهد.

حال اما بنتلی دوباره بنتایگا را به اتاق جراحی برده و تصمیم گرفته طی فیس‌لیفتی، بخش عقبی آن‌را با درب صندوق کاملاً جدید و چراغ‌های بیضی‌شکل برگرفته از کانتیننتال، بازطراحی کند. هرچند بنتلی می‌خواسته ظاهر بنتایگا با کانتیننتال و فلاینگ اسپار سازگار و هماهنگ شود اما طراحی عقب آن کمی بحث‌برانگیز است چراکه برخی آن‌را دوست دارند و برخی معتقدند طراحی پیش از فیس‌لیفت بهتر بود؛ اما خوشبختانه طراحی جلوی فیس‌لیفت بنتایگا چندان بحث‌برانگیز نیست زیرا هرچند پانل‌های این قسمت جدید است اما ظاهر کلی آن شباهت زیادی به نسخهٔ اولیه دارد. البته در اینجا زاویه‌ها کمتر و منحنی‌ها بیشتر شده‌اند و با وجود طراحی تهاجمی‌تر سپر، ظاهر کلی خودرو لوکس‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، جلوپنجرهٔ بنتایگا هم کمی بزرگ‌تر شده و حالا عمودی‌تر به نظر می‌رسد.

اما تغییرات بنتایگا طی این فیس‌لیفت صرفاً به ظاهر آن محدود نمی‌شود زیرا بنتلی برای اینکه این ماشین بتواند بهتر با رقبای تازه‌وارد بخش شاسی‌بلندهای فوق لوکس مثل مایباخ GLS600 و آستون‌مارتین DBX به رقابت بپردازد، کابین آن‌را هم بروز کرده است. ازجملهٔ ویژگی‌های جدید این قسمت می‌توان به غربیلک فرمان برگرفته از کانتیننتال، رو دری‌های جدید، دریچه‌های تهویهٔ جدید، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، پورت‌های USB-C و صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی لمسی اشاره کرد که دکمه‌های فیزیکی اطراف آن حذف شده‌اند. البته در کابین بنتایگا مدل ۲۰۲۱ فقط ویژگی‌های رفاهی و طراحی بهبود پیدا نکرده بلکه ۱۰۰ میلی‌متر هم به فضای پای سرنشینان عقب افزوده شده است.

در بخش پیشرانه‌های بنتایگا اما تغییری صورت نگرفته و گزینه‌ها همان نمونه‌های قبلی هستند. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این شاسی‌بلند فوق لوکس در ابتدا با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو عرضه می‌شود که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد اما بعداً موتورهای ۶ لیتری W12 توئین توربو با ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۳ لیتری V6 هیبریدی با ۴۶۲ اسب بخار قدرت هم ارائه خواهد شد.

به‌طورکلی اما آیا طراحی قسمت عقب بنتایگای جدید از هر زاویه‌ای بد به نظر می‌رسد؟ پاسخ دادن به این سؤال سخت است اما اگر بخواهیم یک زاویه را انتخاب کنیم، آن زاویهٔ ۹۰ درجه یا نمای سه‌چهارم عقب خودرو و دلیل آن چراغ‌های عقب است زیرا به نظر می‌رسد این چراغ‌های جدید به‌اندازهٔ کافی درب صندوق را پوشش نداده و درگیر نکرده‌اند و به همین دلیل قسمت فلزی زیادی از درب صندوق در معرض دید قرار گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    کابین خیلی بهتر شده ولی بیرون اصلا جذابیت قبلو نداره
    قبل فیس لیفتش خیلی لوکستر بود
    این فیس لیفت بد نیست ولی به جذابیت قبلش نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ♤ANGUS_812♤

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      اون با این اصلا قابل مقایسه نیست
      حتی مرسدس بنز و بی ام و حریف بنتلی به حساب نمیان
      بعد شما میگی جنسیس???

    2. مزدا

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      از لحاظ جذابیت به سدان و کوپه های بنتلی نمیرسه.
      بنتلی رو با سدان لوکسش دوست دارم

  2. دانیال

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    عقبش جذاب هست اما لوکس نیست (نظر شخصی(

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      نسل قبلی خوشگل تر بود

  3. Mahdi

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (55 ديدگاه)

    به نظرم قبل فیس لیفت ظاهر لوکس تری داشت مخصوصا کابین

  4. Dayan5775

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    گند زد تو ماشین،فیس قبل خیلی بهتر بود

  5. مهدی موتورز

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    کاکبیت قبلیش مثل سمنده

  6. Mf1

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    اقا نوید۰۰۹۸ تا حال سوار بنتلی بنتایگاه شدی که میگی فیس لیفت قبلی دوست ندارم ماشین بی روحی هستش

  7. Ahmad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بهترین بنتلی بنتلی مولسان بود که خیلی شیک و مجلسی بود که تولیدشو متوقف کردن نامردا

  8. AMIR-REZA

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    با احترام به بنتلی من قبل از فیس لیفتشو بیشتر میپسندم …..
    ولی چیزی از ارزش هاش کم نمیشه ….

  9. ارشیاsvj

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    قبل از فیس لیفت خوشگل تر بود??

  10. MjM

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    چراغهای گرد یا بیضی عقب اصلا مناسب طراحی یک شاسی بلند و حتی سدان نیست! فقط به درد خودروهای کوپه و اسپورت میخوره

  11. فرید

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    جدیدا طراحی خودروها داره به قهقرا میره!

  12. احمد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اون قوس قسمت عقب و دو خطی بودن چراغ ها تو حدودی خواسته نزدیک جنسیس gv80 کنه ولی خود این gv80 با این قیمت بالاش رقبایی
    خیلی عالی که داره قیمتشون از جنسیس پایین تره اصلا یه خودروی بهتر از رقبا نیست قیمت یه امتیاز بنتلی اون کانسپ 2013 شاهکار تفلیق دو سنت و مدرنتیه ای کاش همون با همون طراحی خارجیش تولید میکرد رویایی این کانسپت

  13. Hadi

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    فیس لیفتش خیلی خوب بوده ?…

  14. MehdiTurbo

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    من تو پست معرفی فیس لیفتش نوشته بودم قبل فیس لیفت بهتر بود اکثرن دیسلایک کرده بودند الان که ۲ تاش کنار هم اکثرن میگند قبل فیس لیفتش بهتر

  15. آریا ماشین

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    کابین و سپر جلو بهتر شدن فقط عقب رو خراب کرده بنتلی

  16. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    شواهد حاکی از اینه که آفتایه ی بزرگی دست طراحش بوده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا