بنتلی

وقتی بنتلی قافیه فروش را به پورشه و تسلا می‌بازد!

بنتلی در وضعیت دشواری قرار دارد. این برند فوق لوکس در عین اینکه نمی‌خواهد خریداران فعلی خود را از دست دهد در تلاش است مشتریان سنتی‌تر را نیز به سمت خود جذب نماید.


آدریان هالمارک مدیرعامل این برند لوکس بریتانیایی به اتوموتیونیوز اروپا گفته است:

دو کلاس عمده‌ای که ما فعلاً در آن حضور نداریم حدود ۴۰ درصد از ثروتمندان را تشکیل می‌دهد؛ و یک خودروی الکتریکی می‌تواند برای آن‌ها جذاب‌تر باشد.

بجای خرید یک بنتلی لوکس، این خریداران به دنبال محصولات پورشه و تسلا هستند. این‌ها را هالمارک می‌گوید. البته بنتلی امیدوار است با خودروی الکتریکی خود وارد میدان شده و نظر مشتریان لیبرال و پست‌مدرن ثروتمند را به خود جلب کند.


این مدیر ارشد خاطرنشان می‌سازد:

ما خودروهای تمام الکتریکی را یک فرصت رشد دیگر در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ ساله می‌دانیم.

چرا بنتلی دست روی دست گذاشته است؟ خب هالمارک ادعا کرده حدود ۴۰ درصد از مشتریان فعلی به خرید خودروی الکتریکی علاقه‌مند هستند اما فعلاً اوضاع به روال دیگری پیش می‌رود. موضوع مهم‌تر اینکه مدیرعامل بنتلی فکر می‌کند تراکم قدرت محدود مجموعه باتری‌های کنونی به این معنی است که هر خودروی الکتریکی تولید شده توسط بنتلی فاقد محدود حرکتی مناسب یا ابعاد فیزیکی موردنیاز محصولات این خودروساز خواهد بود.


اما مثال نقض این اظهارات تسلا مدل X و همچنین پیکاپ جدید ریویان R1T است که محصولاتی قابل‌توجه به برد مناسب هستند. با این وجود شاید بنتلی تلاش داشته باشد به محدود حرکتی حدود ۶۵۰ کیلومتر برسد.


در سال‌های آینده خبرهای بیشتری از محصول الکتریکی بنتلی خواهیم شنید. تا آن زمان به نظر می‌رسد بریتانیایی‌ها تنها شاهد حرکت بیشتر مشتریان به سمت محصولات پورشه و تسلا خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    چطور یه کمپانی کوچک البته کوچک از نظر میزان تولید محدود میخواد بدون داشتن پیش ضمینه وارد بازار ماشین های الکتریکی بشه مگر اینکه کمپانی سهام دار این کار براش بکنه
    در هر دو صورت بنتلی و رولزرویس خیلی از بازار ماشین های الکتریکی دور هستن و به همین راحتی ها نمیتونن در این بازار سهم فروشی برای خودش کنار بزارن ولی بنز این کار زود تر میکنه حتی زود تر از فلکس

    1. emad1990

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      بواسطه شرکت های مالکشون-فولکس و بی ام و

      1. Achtung

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (423 ديدگاه)

        فکر می‌کنی کی شرکتهای مرده بنتلی و رولزرویس رو زنده کرد و تولیدشون رو ۳۰ برابر کرد؟ مدیریت و تکنولوژی خودشون یا فولکس و بی ام و؟

  2. Russia

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (73 ديدگاه)

    واقعا انتحاب بین پورشه پانامرا و بنتلی کانتینتال کار خیلی سختیه! دوتا از کاملترین ماشین های دنیا هم لوکس هم اسپرت هم سریع،شاهکارن
    من شک دارم کسی بین بنتلی ۲۱۰ هزار دلاری و تسلا مدل اس ۷۵ هزار دلاری بمونه چون اصلا از لحاظ قیمت به هم نزدیک نیستن،همون پانامرا هم مدل هیبریدیش حدود ۳۰ هزار دلاره اختلاف داره با بنتلی! دقیق متوجه نشدم
    در کل فروش بنتلی کمتر باشه بهتره چون کمپانی خاصی هست و فلسفش با تسلا فرق داره

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    آخه اصلاً فلسفه تولید بنتلی با پورشه و تسلا متفاوته و اگر بخواهد مثل این دو شرکت باشد که دیگه خاص نمیشه .
    بنتلی یعنی خاص و دست ساز .

  4. Sina

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فقط یه لحظه تماشای رخ بنتلی میارزه به کل کمپانی تسلا و پورشه

    1. OMID

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      حالا تسلا تازه تاسیسه و یه چیزی (تسلا خیلی غول شده تو همین مدت کم )اما اخه با پورشه معظم هم شوخی ؟ 911 کل تاریخ بنتلی رو میارزه چی میگی

      1. Mohammad

        ۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        پورشه 911 واسه سال 1965 یعنی پدر 911 که با کد دیگه ای شناخته میشد
        تاریخ بنتلی برا سال 1920 چطور کل تاریخ بنتلی رو می ارزه

        1. OMID

          ۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          کل برد های بنتلی تو لمانز :6
          برد های پورشه تو لمانز 16
          پورشه کررا gts کوپه اولین خودرویی تو دنیا بود که با اتاق غیر فلزی عرضه شد
          همه چیز که به سال تاسیس نیست

        2. Just bentley continental

          ۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (563 ديدگاه)

          داداش بنتلی لوکس سازه پورشه همه ساله تو لمانزه ولی بنتلی اینطور نیست همین ۶ تا بردشم برای یه لوکس ساز رکورد محسوب میشه عزیزم.

      2. Sina

        ۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (234 ديدگاه)

        عزیزم شما اصلا تا حالا از نزدیک بنتلی دیدی؟؟
        کلمه پرستیژ میدونی چیه ؟
        همون دیگه، نه دیدی نه میدونی چیه
        من نمیفهمم چرا بعضی ها تو ایران متوجه نیستند که ماشینایی مثل بنتلی یا رولزرویس یا استون مارتین از نظر کلاس و پرستیژ با المانی ها اصلا قابل مقایسه نیستن،
        شما وقتی تو یه کشور متمول دارید تو خیابون راه میرید هیچوقت نمیبینید کسی سرشو واسه دیدین یه المانی مثل اس کلاس بچرخونه چون اینجور ماشینا کاملا عادی و روزمره هستند
        ولی از دور که یه بنتلی یا رولزرویس میاد میتونه کلی نگاه به خودش جلب کنه چون کاملا خاص و کم تعداد هست

        1. emad1990

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          طبق فرمایشات جناب عالی اس کلاس هم بی کلاسه و لوکس هم به حساب نمیاد(پرستیژ هم نداره)
          عجب!!!!واژه های پرستیژ کلاس و لوکس بودن از نو تعریف شد

        2. Adak

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          عزیزم شما چی ، اصلا تا حالا از نزدیک بنتلی دیدی؟؟

    2. sina7

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (436 ديدگاه)

      این چراغای جلوش هرچی میگذره داره رو به زشت شدن میره?مخصوصا این عکس اخر پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا