بنتلی سرانجام به مناسبت جشن صدسالگی خود، رسماً کانسپت جدید EXP 100 را رونمایی کرده است. این خودرو که یک گرند تورر تمام الکتریکی است، برای نشان دادن شکل احتمالی محصولات بنتلی در سال ۲۰۳۵ طراحی شده است. قوای محرکهٔ تمام الکتریکی EXP 100 از چهار موتور الکتریکی با سیستم کنترل بُرداری گشتاور تشکیل شده که مجموعاً ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. بنتلی ادعا کرده است که EXP 100 به لطف این نیروی فوقالعاده در کمتر از ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
در این کانسپت خیرهکننده از باطریهایی با فناوری جدید و متعلق به آینده استفاده شده که انتظار میرود چگالی انرژی آنها پنج برابر بیشتر از باطریهای امروزی باشد. به همین دلیل تعجبی ندارد که گفته شده ۸۰ درصد از باطریهای این خودرو ظرف تنها ۱۵ دقیقه شارژ میشوند. با هر بار شارژ کامل این باطریها نیز بُردی برابر با ۷۰۰ کیلومتر برای خودرو فراهم میشود. در همین حال، وزن EXP 100 حدود ۱۹۰۰ کیلوگرم است که برای خودرویی با این اندازه قابلتوجه است زیرا کانسپت الکتریکی بنتلی ۵.۸ متر طول و حدود ۲.۴ متر عرض دارد تا بر جادههای آینده حکمرانی کند.
مدیر طراحی بنتلی آقای «Stefan Sielaff» در رابطه با این خودرو گفته است:
EXP 100 نشاندهندهٔ نوع خودروهایی است که ما در آینده خواهیم ساخت؛ مانند محصولات نمادین گذشتهٔ بنتلی، این خودرو با احساسات سرنشینان خود ارتباط برقرار میکند و به آنها کمک میکند تا خاطرات و تجربیات سفرهای فوقالعادهٔ خود را به یاد بسپارند
شاید مهمترین ویژگی برجستهٔ کانسپت EXP 100 دستیار شخصی هوش مصنوعی آن باشد. به گفتهٔ بنتلی، این سیستم نیازهای سرنشینان را از پیش سنجیده و میتواند بر اساس دانش خود از مالکش، راحتی را به حداکثر برساند بهگونهای که مثلاً برای ارائهٔ حمایت بیشتر از بدن در طول رانندگی، سطوح صندلی را کنترل میکند. در کابین دلباز خودرو نیز سنسورهای بیومتریک تعبیه شده که حرکات چشم و سر و همینطور فشارخون سرنشینان را بررسی میکند. بسته به اینکه آیا سیستم رانندگی خودکار فعال باشد یا خیر نیز سه ترکیب مختلف برای صندلیها قابل تنظیم است.
:::فرشاد:::
۲۰ تیر ۱۳۹۸:::نظرسنجی:::
مرسدس مایباخ ویژن ۶: لایک ?
بنتلی EXP 100 GT: دیسلایک ?
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۳۹۸وای که دیوانه کنندست
مطمئناً نسل بعدی مولسان شبیهه اینه و این یک اثر هنری گرانبهاست ، همون چیزی که از یک انگلیسی اصیل مغرور جذاب اِنتظار میره .
دیروز که تو انستاگرام دیدمش ، مَحو ریزه کاریکاهای طراحی جلو پنجره چراغها نمای عقب و فضای داخل شدم که دنیا داره به کجا میره و ما هنوز در اولیه های تولید یک خودرو چهار چرخ ماندیم .
خاک بر سر ما و درود به شرف انسانهایی خلاق و طراحی که با چشم و عقل بیننده چنین بازی رویایی ای میکنند .
سعید(تهران)
۲۰ تیر ۱۳۹۸من بشینم توو این هنگ میکنم!…
Khosrow
۲۰ تیر ۱۳۹۸مرسی اقا فرشادخیلی ریز منظورت رو رسوندی / بنازم مرسدس رو که بقیه قشنگ از روش اسکی میرن / میباخ6 نبود اینم نمیبود / همیشه مرسدس ..
Just bentley continental
۲۰ تیر ۱۳۹۸فوق العاده ترین کانسپتیه که امسال دیدم
این ماشین فوقالعادست طراحیش فوق العادست.
داقعا این کانسپت ارزش جشن صد سالگی بنتلی رو داره.
پرفورمنسشم که فوق العادست با ۴ تا موتور الکتریکیش.
خیلی خوب و بی نقصه.
بینظیر.
Just bentley continental
۲۰ تیر ۱۳۹۸بنتلی میگه ماشین اینده بنتلی رو تو سال ۲۰۳۵ نشون میده
وایعا خوشحالم که بنتلی تا اون سال اصالتشو داره و این کانسپت یه طرح فضایی عجیب و غریب اینده نگرانه نداره و شبیه به ماشین هستش.
car lover
۲۰ تیر ۱۳۹۸این خوبه با این که الکتریکیه ولی جلوبنجره هم داره با اینکه سوراخ نیست ولی هست
جلو پنجره جلوی ماشین نباشه اصن انگار پشت و جلوش هیچ فرقی نداره
Abbas
۲۰ تیر ۱۳۹۸به این میگن یه کانسپ درست و حسابی،قبل از این عاشق کانسپت جنسیس اسنتیا بودم ولی الان اینم بهش اضاف شد
:::فرشاد:::
۲۰ تیر ۱۳۹۸جسارتا اسنشیا صحیحه، نه اسنتیا
ویلیامز (بنتلی، استون مارتین، مکلارن)
۲۰ تیر ۱۳۹۸وااقعا نمیدونم چی بگم!…یه خودروی بزرگ خیلی زیبا با طراحی فوق العاده و تکنولوژی پیشرفته!…حیرت انگیزه!
P.K.H
۲۰ تیر ۱۳۹۸76% تولید نمیشه
کانسپت قابل تولیدش خوبه
ولی اگه بسازش چی می شه
بهنام
۲۰ تیر ۱۳۹۸چیزی نمیشه گفت. اوج قدرت نمایی بنتلی.
سامان
۲۰ تیر ۱۳۹۸واقعا طراحی باشکوهی داره. بعد از میباخ ویژن ۶ بهترین کانسپت دنیاست
بهنام
۲۰ تیر ۱۳۹۸تا سالها عاشق کانسپت اسنس از اینفینیتی بودم، آرزو داشتم تولیدش کنه حالا این کانسپت بنتلی هم واقعا منو حیرت زده کرد. عالیه
ارش
۲۰ تیر ۱۳۹۸???????????????????????????????????????
مانی
۲۰ تیر ۱۳۹۸همه جای ماشین عالیه اما جلو واقعا زشته
یه جلو پنجره 6 ضلهعی با 2تا چراغ گرد مسخره
اینقدر که ریزه کاری های جلو پنجره و چراغ رو دیدین از
اصل قضیه غافل شدین و اینکه در آخر بابت بزرگترین
( عرض ماشین2.4 متره ) جلوپنجره دنیا و پیشی گرفتن از لکزز
به بنتلی تبریک میگم خخخخ
مانی
۲۰ تیر ۱۳۹۸از دوستان کسی خبر داره که بنتلی به این تکنولوژی خفن باتری
رسیده یا اینکه قراره برسه؟
ویلیامز (بنتلی، استون مارتین، مکلارن)
۲۰ تیر ۱۳۹۸فک کنم منظور همون تکنولوژی باتری جامد هست ک پورشه داره روی توسعه اون کار میکنه…البته بعضی شرکت های دیگه هم دارن روی این نوع باتری کار میکنن مثه دایسون ، فیسکر، تویوتا، بی ام و
وقتی تو گروه فولکس شرکتی مثه پورشه و یا ائودی هست منطقی نیس که بنتلی بیاد از صفر به فکر توسعه تکنولوژی باتری باشه و هزینه کنه و این تکنولوژی ها ب اشتراک گذاشته میشه
خود بنتلی هم روی پرستیژ،طراحی، متریال، تجهیزات لوکس و راحتی محصولاتش کار میکنه.
رامتین
۲۰ تیر ۱۳۹۸عرض 2.4 برای هر ماشین متوسطی آدمو خیره میکنه چه برسه به این خودرو.
بشدت عرض بیشتر ماشین، در ابهتش تاثیر زیادی داره.
ویلیامز (بنتلی، استون مارتین، مکلارن)
۲۰ تیر ۱۳۹۸اره دقیقا!? خود بنتلی ابهت زیادی داره و این با ابعاد بزرگتر بیشتر نمود پیدا میکنه! جالبه ک عرض این کانسپت با عرض فورد اف 150 رپتور یکی هست و طولش فقط 10 سانت کمتره!?
عرض رولزرویس کولینان هم خیلی زیاده!(2.16) فک کنم فقط از رپتور کمتره!??
آریا ماشین
۲۱ تیر ۱۳۹۸یا علی ، این دیگه چیه
اگه بهم می گفتن واقعا از آینده اومده همونجا باور می کردم
این دیگه چیه خلق کردی لعنتی
خیله خوبه