بنتلی

کمکی که ویروس کرونا به توسعه خودروهای الکتریکی می‌کند!

شیوع گسترده ویروس کرونا تأثیر بسیار شدیدی روی تمامی صنایع گذاشته اما شاید صنعت خودرو بتواند از اقدامات سخت گیرانه ای که طی این دوران چالش‌برانگیز اتخاذ شده بهره ببرد.

آدریان هالمارک مدیر اجرایی ارشد بنتلی قویاً معتقد است یکی از مزایای این وضعیت سریع‌تر شدن روند توجه به خودروهای الکتریکی است. او آینده را نه به عنوان نقطه پایان بلکه به عنوان نقطه چرخش می‌بیند.

او می‌گوید:

ما باید به‌صورت بی‌رحمانه‌ای اولویت‌های خود را تغییر داده و هزینه‌ها را کنترل کنیم. هر چیزی که انجام داده‌ایم روی پیشرانه‌های درون‌سوز بوده است. ما باید برخی نسخه‌ها را حذف کرده یا به تأخیر بیندازیم. همه محصولات پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی باید در آینده توسعه یابند. ما و صنعت خودرو شاید این وضعیت شیوع کرونا را یک شتاب دهنده طبیعی به سمت تکنولوژی‌های سبز بدانیم. اگر شما مجبور به اولویت‌بندی باشید چه چیزی را اولویت اول می‌دانید؟ قدرت بیشتر یا تکنولوژی سلولی بیشتر؟ پاسخ واضح دومی است.

اوایل ماه جاری میلادی بود که بنتلی به‌صورت رسمی اعلام کرد هزار نفر از کارمندان خود در بریتانیا را اخراج می‌کند که این به معنی بیکار شدن حدود یک‌چهارم نیروی کاری این خودروساز می‌باشد. بنتلی ۴۲۰۰ کارمند تمام‌وقت داشته که حدود ۲۲۰۰ نفر آن‌ها در کارخانه کرو مشغول به کار هستند.

این لوکس سایز بریتانیایی تعهد خود به الکتریکی سازی هرچه سریع‌تر محصولاتش را نیز اعلام کرده است. هالمارک گفته است:

ما کارخانه خود را پایدار کرده‌ایم و پله بعدی هم پایدارسازی محصولات و زنجیره تأمین خواهد بود.

اولین محصول الکتریکی بنتلی ظاهراً در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. ظاهراً این برند شکل بدنه سدان قدبلند را برای اولین محصول الکتریکی‌اش انتخاب کرده و می‌تواند آن را جایگزین غیرمستقیم مولسان معرفی کند.

این شرکت قبلاً با کانسپت EXP 100 GT نشانه‌های این خودرو را بروز داده است. این کانسپت از چهار پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۹۱ نیوتون متر استفاده کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی و برد ۷۰۰ کیلومتری دارد. شارژ ۸۰ درصدی باتری این مدل مفهومی تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    جالبه شرکتش به فنا رفته ولی نمیخواد کم بیاره ?
    داداش زدی یک چهارم پرسنلتو اخراج کردی و رو هواشون کردی بعد با پوروگی باد تو‌گلوت میندازی میگی ما باید هر چه زودتر برقی بشیم و فلان و بسار ?

    از قدیم و ندیم گفتن کار هر کس نیست برقی شدن
    تسلا میخواهد و شرکت مردونه معتبر فولکس
    ?

    1. رضا

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش اشتب میزنی. بنتلی زیر مجموعه فولکس-واگنه.

      1. ممد ژانگولر

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        داش رضا میدونم زیر مجموعشه
        دارم میگم دیگه مگه شرکت مادر فولکس بهش تکنولوژی ببخشه رو بیاد

  2. سینا BMW

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    میخواستی ماشین برقی بسازی چرا دنبال بهانه میگردی؟؟
    ولی یه سوال داشتم چرا وقتی میگن یه ماشین تولید نمیشه اطلاعات فنیش رو میگن؟

    1. علیx76

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      چون کانسپت ها در حقیقت نسخه های ازمایشی تکنولوژی ها و دستاورد های جدید هر شرکت هستن که قراره در آینده عملیاتی بشن
      اول باید ساخته و بررسی بشن
      ضمن اینکه اشاره به مشخصات در اصل مثل کری خوندن میمونه
      توانایی هاشون رو به رخ میکشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا