فراری دنیای دوچرخهها چگونه خواهد بود؟ ترکیبی از اصالت با زیبایی و ظرافت به دور از پیچیدگیهای ظاهری و با جلوه هنری بالا و جذاب و چشمگیر. این همان چیزی است که میتوان از یک دوچرخه فراری انتظار داشت.
اما اشتباه نکنید. این ساخته فراری نیست بلکه توسط یک دفتر طراحی انگلیسی مستقل به نام extans دیزاین، طراحی شده است. نام این دوچرخه هم سایه آخال است که درواقع نام یک نوع اسب اصیل ترکمنی میباشد که شهرت آن در سرعت و استقامت و هوش آن است و یکی از بهترین نژادهای اسب خالص کره زمین به شمار میآید.
دوچرخه Akhal Shadow با رنگ سیاه خاص یکدست خود عمیقاً بیننده را تحت تأثیر قرار میدهد. فریم این دوچرخه از جنس فیبرکربن بوده و باعث شده تا وزن کل دوچرخه تنها ۹.۵ کیلوگرم باشد. برای یکپارچگی ساختاری و حذف جوش و درز، از شمش آلومینیوم ماشینکاری شده با CNC برای ساخت قطعاتی چون گیره نشیمن استفاده شده است. برای انتقال نیرو هم از تسمه و ماژولهای Dura Ace شیمانو استفاده شده که تک سرعته و برای مصارف شهری ایده آل است.
طراحی فریم، دوشاخ، زین و حتی رینگها همگی با توجه به جزئیات و همانند یک اثر هنری صورت گرفته و نتیجه آن است که میتوانید همچون یک مجسمه نفیس آن را داخل اتاق نشیمن خود به نمایش بگذارید.
این دوچرخه منحصر به فرد در تیراژ ۹۹ دستگاه و با سفارش مشتری به صورت دستساز تولید خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
پدر خودروسازی جهان
۱۷ آذر ۱۳۹۹خیلی ساده و زیبا به دور از تجملات
مهدی،:امید اینده
۱۷ آذر ۱۳۹۹تسمه؟
Mr.X
۱۷ آذر ۱۳۹۹نه زنجیر
Hadi
۱۷ آذر ۱۳۹۹چقدر ساده و شیکه ?
حمید
۱۷ آذر ۱۳۹۹دوچرخه و اسکوتر برقی تو اروپا خوب جا افتاده ، چون نظم رانندگی خوبه ،خطری نداره ، مسافت ها کوتاهه و هزینه نگهداری نداره
اشکان
۱۷ آذر ۱۳۹۹من هر چقدر نگاه میکنم این شبیه هر چیزی هست به جز اسب !
Mr.X
۱۷ آذر ۱۳۹۹در اینکه این دوچرخه زیبا و ساده هست شکی نیست ولی میخواستن با استفاده از اسم و رسم اسب آخال تکه ی ترکمن دوچرخشون رو معروف تر کنن ولی در واقع هیچ ربطی به این اسب زیبا نداره.( آخال تکه به عنوان زیبا ترین نژاد اسب جهان شناخته شده و قیمت یه اصیلش تو ایران اون موقع ها که دلار ارزون بود 4 5 تومن بود چیزی حدود 500 میلیون تا 1 میلیارد بود. الان دیگه نمیدونم)
Mr.X
۱۷ آذر ۱۳۹۹میخواستن از اسم و رسم زیبا ترین اسب جهان آخال تکه ی ترکمن (به طور رسمی زیبا ترین هست) استفاده کنن تا دوچرخشون بیشتر فروش بره
Mr.X
۱۸ آذر ۱۳۹۹به خاطر مشکل سایت دوبار کامنت دادم. به بزرگی خودتون ببخشید.
Mahdi
۱۷ آذر ۱۳۹۹اگه پولشو داشتم به خاطر اسم ترکمن هم شده میخریدمش
میثم
۱۷ آذر ۱۳۹۹شیمانو یکی از بهترین سازنده های سیستم انتقال قدرت در دوچرخه است
نیسان گاوی
۱۷ آذر ۱۳۹۹دوچرخه دوچرخه دوچرخه. یه دوست زمان دانشگاه داشتیم دوچرخش اعجوبه بود. دست ساز و جوش دستی ساخت خود ایتالیا. تو ترکیه اشنا داشت بدنه رو تو ایتالیا بر اساس سایز خودش درست کردن و فرستادن ادرس اشناشون ترکیه . تو ترکیه ست ها رو اشناشون میخره میارن ایران. کلش تو یه چمدون فسقلی جا شده بود.
فرمان کورسی. ترمز و تعویض دنده یکی بود. به طرف خودت فشار میدادی ترمز میگرفت. به سمت راست یا چپ دنده عوض میکرد. کلی جای پیچ داشت میشد روش همه چی نصب کنی. مخصوصا از این جا کیف مسافرتیا. ۳ تا جا قمقمه. چرخهاش خیلی راحت جدا میشد. یه ضامن داشت با دست باز میکردی چرخ در میومد. ۱۰ دقیقه ایی با سه تا الین (یه نوع اچار) کل قطعاتش باز میشد میتونستی بزاری داخل چمدون. پیچ و مهره دوچرخه کلا دو سایزه. با قطعات شیمانو حساب کنی کلا ۳ سایز میشه. کلا یه پیچ گوشتی چارسو کوچیک با ۳ سایز الین و یه اچار کل لوازمیه که دوچرخه یارو میخورد. دیگه هیچی نمیخواست.
یه اقا صابر خودم میشناسم دوچرخمو فعلیمو (اسپشلایزد ) از ایشون گرفتم. اقا اگه اینجا سر میزنیم مخلصیم.
ویرایش
عه چرا کامنتم در جواب اقا میثم ثبت شد؟
Rayan13r8
۱۷ آذر ۱۳۹۹الان این دقیقا از کجای اسب الهام گرفته؟
Mahdi
۱۷ آذر ۱۳۹۹الهام که نمیشه گفت گرفته صرفا اسم آخال رو براش گذشتن و با یه طراحی جذاب خیلی هم خوب از آب در اومده و من فکر کنم همین ها کافیه برای متمایز بودن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۷ آذر ۱۳۹۹همیشه رینگ مشکی جذابیت خاصی چه به ماشین چه به موتور و کلا هر وسیله نقلیه ای میده
حالا یکی
۱۸ آذر ۱۳۹۹حالا که میشه تسمه هم بجای زنجیر در دوچرخه استفاده کرد، چه خوب میشه دوچرخه سازها برای تعویض دنده برن سراغ سیستم ضریب متغیر(cvt)