Kona Rove اثبات میکند که وزن عدد چندان مهمی برای انتخاب یک دوچرخه عادی نیست. این دوچرخه با وزنه ۱۲ کیلوگرمی خود به نظر مناسب جادهها نمیآید اما در هنگام راندن ابداً سنگین احساس نمیشود.
من بیش از ۱۰ دقیقه با آن از شیب ۵ تا ۸ درصد صعود کردم، وقتی به آخرین قسمت با شیب ۱۲ درصد رسیدم دنده را تعویض کردم و با فشار کمی بر رکاب، دوچرخه از سطح مسیر جدا شدم. گویا این دوچرخه آماده پاسخگویی به همه درخواستهای شما است.
پسازاین مسیر وارد مسیری ماسهای شدم که پوشیده از خردهسنگ و سنگهای تیز بود Rove، نه تنها از پس این مسیر برآمد بلکه عملکردی بهتر از حد انتظار من داشت.
این دوچرخه با اتکا به لاستیکهای ضد پنچری پهن خود از مسیری دارای سنگهایی بهاندازه توپ پینگپنگ و تودههای نرم گردوغبار بهراحتی عبور کرد. در هنگام عبور از مسیری پوشیده از گردوخاک، شن و سنگهای تیز وحشتناک، وزن تنها چیزی بود که به آن فکر نمیکردم در عوض به فکر انتخاب مکان بعدی برای به چالش کشیدن Rove بودم.
خانواده Rove
این دوچرخه مدل پایه، از ۶ مدل مستحکم خانواده Rove است. همه آنها دارای خصوصیت پایداری در سرعت و قابلیت کنترل در مسیرهای مختلف هستند و این مورد به خاطر وجود چرخهای سایز 700C (مورداستفاده در دوچرخههای شهری با لاستیک کمعرض و سبک) و 650B (مورداستفاده در دوچرخههای کوهستانی با لاستیک عریض) است.
ساختهشده برای خوار کردن زمین
Rove دارای تجهیزات بادوام نظیر چرخهایی با ۳۲ اسپوک درخشان و تایرهای Schwalbe Delta Cruiser plus است.
حس راندن
مدلهای Rove در هنگام راندن فرمان پذیر احساس میشوند و بهراحتی میتوان حرکات بدنه آنها را پیشبینی کرد. این قابلیت باقابلیتهای یک دوچرخه جادهای که برای پرش و گذر از مسیرهای پرپیچوخم ساختهشده متفاوت است. به این معنی که اگر در زمان راندن در سطح صاف به مسیری با سطح متفاوت برخوردید کنترل دوچرخه به هم نخواهد خورد و به راه خود در مسیر مستقیم ادامه خواهد داد.
فرمان پذیری و دوام Rove برای دوچرخهای باقیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار عالی است؛ اما این دوچرخه فاقد راحتی لازم است.
زین این دوچرخه در هنگام عبور از روی موانع راحت احساس میشود اما فرمان نازک آن در سواریهای طولانیمدت خستهکننده است و دوشاخ آلومینیومی جلو قابلیت جذب ضربات شدید را ندارد.
قیمت: ۸۴۹ دلار
وزن: ۱۲.۱ کیلوگرم
سیستم انتقال قدرت: Shimano Claris
جنس بدنه: آلومینیوم ۶۰۶۱
اندازه چرخ: 700X40mm یا 650X47mm
قابل استفاده برای ماجراجویی در انواع مسیرها
منبع: bicycling
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آذر ۱۳۹۷چند ساله که میخوام با دوچرخه بِرَم به کارهام برسم ، اما هنوز یک روز هم نشده بدون ماشین یا موتور سیکلت بِرم بیرون و دوچرخه را جایگزین وسیله نقلیه کنم .
خیلی بَده که عادت کردیم به خودرو ، در صورتی که دوچرخه سواری خیلی حال میده و برای سلامتی هم که دیگه معرکست ، امیدوارم یک روز اِستارد استفاده از دوچرخه را بزنم و عادت بشه ، تا کمتر از خودرو استفاده کنم ، اما عشق رانندگی نمیزاره ، لامَصَب .
یاد بچگیامون بخیر ، چه حالی میکردیم با دوچرخه ، دوچرخه حُکم لامبورگینی را داشت برامون ، یاد اون خِنزِر پِنزِرها بخیر که به اِسپوکهای دوچرخه میبستیم ، صدا بده ، یا زنگهای باطری خور که چند مدل صدا داشت ، آخ که چه کِیفی میکردیم ، با ۱۰ تا چرخ ، محله را زیر پا میزاشتیم ، دیگه از اون دوستان قدیم ، فقط تو شبکه های مجازی با خبریم و مُرد اون روزهای با هم بودن .
با دیدن این مقاله ، خاطراتم در یک چشم به هم زدن از جلوم رَد شد رفت .
مزدا
۱۸ آذر ۱۳۹۷دوچرخه خوبیه ولی با این قیمت فقط میتونم به عکسش نگاه کنم
Sajjad
۱۸ آذر ۱۳۹۷دوشاخ جلو اگه فنر و کمک نداشته باشه، توپی ها بعد مدتی نابود میشن
مگر توپی های بلبرینگی جنس خوب یه مقدار دوام بیارن
وگرنه یه فرد سنگین وزن میتونه توپی های جلوی این دوچرخه رو طی یک ماه دوچرخه سواری نابود کنه
emad1990
۱۹ آذر ۱۳۹۷ممنون از اقای مقدسی بخاطر مقاله
من خودم از دوچرخه های باتری دار (جدیدا)خیلی خوشم اومده که هم رکاب رو دارن و هم باتری
فقط مکانیزم کارشون رو دقیق نمیدونم که ایا تو ماشین ها در سرازیری انرژی جنبشی رو به برق تبدیل میکنن یا نه
و اما در مورد این دوچرخه به نظر من وزنش یه مقدار زیاده که البته به توجه به نوع کاربردش که در خارج شهره میتونه قابل توجیه باشه
اقای مقدسی ایشالا مقاله بعدی دوچرخه های هیبرید
Genius
۱۹ آذر ۱۳۹۷ایکاش هم فرهنگ استفاده از دوچرخه در بین مردم ما جابیفته هم معابر شهری ما یه مقدار بیش از این بجای اینکه دوستدار خودروی شخصی باشند تبدیل به محیطی امن برای راکبین دوچرخه ها بشن چرا که سریعترین و کم هزینه ترین راه خلاصی از مصیبت آلودگی هوا و ترافیک در شهرهای بزرگ و صنعتی حذف تردد خودروهای تک سرنشین و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری است