دوچرخه، کلمهای که ما را بیشتر به یاد دوران کودکی میاندازد؛ اما امروزه در برخی از کشورهای توسعه یافته بهترین وسیله برای رفتوآمدهای کوتاه شهری بهحساب میآید و شهروندان این کشورها برای پاک ماندن هوایی که تنفس میکنند، خود را مقید به استفاده از این وسیله برای کارهای روزمره خود مانند خرید کردن، رفتن به مدرسه و دانشگاه و سرکار و… میکنند تا علاوهبر اینکه به سلامتی خود کمکی کرده باشند، از آسیب زدن به سلامتی دیگران نیز جلوگیری کنند. در سلسله مقالاتی قصد داریم تا برخی از دوچرخههای خوب موجود در بازار را برای شما بررسی کنیم تا بلکه توانسته باشیم در ایجاد فرهنگ دوچرخهسواری، بهمنظور تحقق اهدافی همانند کاهش تعداد خودروهای تکسرنشین و بهتبع آن کاهش آلودگی هوا و ترافیکهای سنگین و آلودگی صوتی، دوری جستن از زندگی ماشینی و کمک به سلامت جامعه، و همچنین جهت آگاه کردن شما برای انتخاب هرچه بهتر در این زمینه، گامی برداشته باشیم.
از برندهای معروف و شناختهشدهای که به ارائه دوچرخههای خوب و با کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب میپردازد، شرکت OVERLORD است. محصولات این کمپانی که در حدود ۶ الی ۷ سال است که وارد بازار شدهاند، از استقبال نسبتاً خوبی برخوردار بوده و فروش خوبی را تجربه کردهاند. یکی از محصولات معروف و شناختهشدهی این برند که شاهد حضور دو نسل از آن در بازار بودهایم، مدل FIGHTER است که در ادامه به بررسی و آزمایش نسل دوم آن که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، میپردازیم. ابتدا از ظاهر آن شروع میکنیم. بعد از سال ۲۰۱۲، این مدل با بدنهای آلومینیومی متشکل از سه میلهی اصلی که در جلو به بخش فرمان و کمک فنرها متصل میشوند و در عقب، به دو جفت میله که در انتها به محور عقب ختم میشوند، به بازار عرضه شد. طرح شش ضلعی غیر منتظم میلهی افقی به همراه میلهی مورب مکعب مستطیلی با لبههای منحنی، تناسب زیبایی با ستون نگهدارنده و دو جفت میلهی بخش عقب برقرار کرده و ظاهر این مدل را بسیار جذاب کردهاند. تنهی اصلی این سری در کشور تایوان مونتاژ شده و از کیفیت رنگ بالا و استحکام قابل قبولی بهرهمند است. اما یکی از مهمترین بخشهای دوچرخه، سیستم انتقال قدرت آن است. این مدل از سیستم ۲۱ دندهای shimano بهره میبرد که از ۳ دنده در جلو و ۷ دنده در عقب تشکیل شدهاست و پنلهای تعویض آن که مونتاژ کشور سنگاپور است، از زیبایی و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.این دوچرخه دارای کمکفنرهای یک حالته در جلو بوده که ساخت شرکت تولید قطعات SR SUNTOUR است که این شرکت نیز، در زمینهی تولید قطعه، کاملاً شناخته شده است. زین استفاده شده در این مدل یکی از بهترین و گرانترین نمونههای موجود برای استفادههای شهری است. این زین که ساخت شرکت صاحبنام VELO است، دارای استحکام قابلتوجهی بوده و ترکیب بسیار متعادلی از نرمی و سفتی لازم را ارائه میدهد.
فرمان این مدل نیز که بسیار زیبا و خوشدست و خوشفرم است، سفارش OVERLORD و ساخت سازندهی معروف UNO میباشد. از دیگر امکانات قابل توجه این دوچرخه، جکهای ساخت Stand Well اند که از نمونههای گران قیمت موجود در بازار بوده و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و همچنین قابلیت انعطاف در بخش متصل به بدنه بوده تا بتوانید استایل ایستادن مرکب خود را، به دلخواه تنظیم کنید.
ترمزهای بهکار رفته در این مدل نیز از نوع لقمهای آزبستدار بوده که روی یکی از بهترین پایه ترمزهای موجود در بازار که ساخت PROMAX است، سوار شدهاند. همچنین دسته ترمزهای فلزی V-Brake آن، در ترکیب با پنلهای تعویض دنده به خوبی انجام وظیفه میکنند.
اما تجربهی سواری با این مدل…
محل نشستن را بهدلخواه تنظیم میکنیم. اکثر افراد معیار خود را برای این عمل، رسیدن پاها به زمین در نظر میگیرند؛ در حالی که حالت استاندارد آن باید بهگونهای باشد که هنگام قرار گرفتن یک رکاب در پایینترین ارتفاع، زانوی پای روی آن رکاب، باید کاملاً صاف بوده و شکستگی نداشته باشد و برای توقفهای طولانیمدت، باید از زین پایین آمده و بایستیم. در این حالت هیچگونه فشار مُضری به مفصلهای زانو وارد نمیشود.
رکابهای این مدل دارای طولی مناسب بوده و کاملاً نرم عمل میکند. البته به گفتهی مالک به دلیل عدم دقت در سر هم کردن اجزا هنگام تولید، رکابسمت چپ در قسمت اتصال به طبق، دارای ساییدگی شده و به دلیل موجود نبودن نمونهی سفارش OVERLORD در بازار، با نمونههای سفارش VIVA تعویض شدهاند. البته جنس و نوع رکاب هیچ فرقی با نمونهی فابریک، ندارند.
تعویض دنده در این مدل با تأخیری اندک همراه بوده و به دلیل کارکرد بالا، تنظیمات اولیهی آن بههمخورده و هنگام رکاب زدن، کمی صدای زنجیر به گوش میرسد که البته قابل چشمپوشی است و با کمی روغنکاری و تنظیم مجدد سیستم شانژمان توسط افراد متخصص، این مشکل به خوبی رفع میشود.
ترمزها نیز به خوبی از پس سرعتهای بالا برآمده و در نگهداری این وسیله کم نمیگذارند. البته به گفتهی مالک نمونههای سرامیکی دارای دوام بیشتری بوده و در طولانیمدت، بهتر و بهصرفهترند.
دوچرخه اُورلورد فایتر با شماره بدنه ۶۰۶۱ که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد، قیمتهای متفاوتی را تجربه کرده است؛ آنچنان که مالک، این مدل را ابتدا به قیمت ۴۲۰,۰۰۰ تومان و در سال بعد به قیمت ۸۲۰,۰۰۰ تومان خریداری کرده است. اما بعد از این افزایش، نوسانات زیادی در قیمت خود تجربه نکرده است و با توجه به محدوده قیمتی ۸۰۰,۰۰۰ الی ۹۰۰,۰۰۰ تومان، بدنهی تمام آلومینیومی مونتاژ تایوان، دارای تجهیزات با کیفیت بالا بوده و از لحاظ ارزش در مقابل رقم پرداختی، در سطح بالایی قرار میگیرد. این مدل که نمونهی صفر آن دیگر در بازار کمیاب شده، در این محدوده قیمت انتخاب بسیار خوبی است؛ چراکه به گفته عامل نمایندگی OVERLORD، دیگر در مدلهای جدید شاهد ویژگیهایی مانند تایوانی بودن بدنه نیستیم و همانگونه که در تصاویر مشاهده میکنید، با توجه به کارکرد بالا در این رده، همچنان ظاهر بسیار زیبا و تمیزی دارد و این نشان از دوام بسیار بالای این مدل است.
نویسنده و آزمایشگر: علی ستودهنیا
omid real
۲۶ مرداد ۱۳۹۴پدال جان یادت رفته اینجا سایته پداله نه رکاب!!
Alizeus
۲۶ مرداد ۱۳۹۴تازه وارد جان، دوچرخه هم پدال داره :)
فردین بهادری نژاد
۲۶ مرداد ۱۳۹۴تازه واردو خیلی خوب اومدی :D
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت تمام دوچرخه دوستان این دوچرخه یکی از معمولی ترین دوچرخه های بازار ایرانه و تمام لوازم و بدنه اش از پایین ترین رده ها محسوب میشه و فقط خوبی این دوچرخه اینه که رو بعضی از لوازمش برند شیمانو رو داره که نکته مثبتیه ولی اون قدر ها هم که ازش تو متن تعریف شده خوب نیست. وزن کلی دو چرخه بالای 16 کیلو هست که خیلی بالاس که بیشتر به خاطر دوشاخ جلو هست که از رده های کاملا سطح پایین هست که تغریبا سه کیلو وزنشه یه دوچرخه خوب تو این کلاس از دوازده کیلو شروع میشه .ولی در مورد قیمتش یکی از ارزون ترینهاست که از این ارزون تر خریدن اصلا به کسی توسیه نمیشه.بهتر بود یه دوچرخه امروزی تر معرفی میشد از یه برند معتبر تر مثل فوجی یا مریدا یا اسکات یا جاینت و…… یکم اگه بیشتر هزینه بشه بهتره کیفیت بیشتر نسیب آدم میشه مثل ترمز دیسک هیدرولیک که به طور مجزه آسایی پر قدرت وقابل اعتماده مثل دو شاخ جلو بادی که فشار داخلش با تلمبه و باد تنزیم میشه و وزن کمتری داره در حد 1.2 کیلو وپایین تر . من هر روز با دوچرخه حدود ده کیلومتر رکاب میزنم خیلی برام لذت بخشه ولی کاش هوای مناسب تری برای رکاب زدن بود اینم قسمت ماس دیگه. من یه تنه ترک ( trek 8500) خریدم وبقیه لوازمش رو خودم جمع کردم با دوشاخ بادی به همراه قفل کن رو فرمون و بقیه لوازمش هم از رده شیمانو دوور ایکس تی هست که یکی از بالا ترین رده های شیمانو به حساب میاد برای من سه ساله پیش سه میلیون تومن تموم شد که بار عرض تاسف الان باید بالای یه دو چرخه با این کیفیت لوازم شیش تا هفت میلیون پول داد . امیدوارم که فرهنگ دوچرخه بیشتر شناخته بشه که مردم بیشتری با قیمت مناسب بتونن ازش استفاده کنن
امین
۱۳ مهر ۱۳۹۵خب عزیز من شما داری ی جنس ۸۰۰ تومنی رو با ی ۳ یا ۴ تومنی مقایسه میکنی
خب معلومه خیلی دوچرخه هایی هست که کیفیت فوق العاده ای دارن
ولی مبلغ پرداختی ملاک واقعا مهمیه
من و امثال من که نمیتونم بیش از ی تومن بدم باید سوار نشم؟؟؟!!!
متین
۲۶ مرداد ۱۳۹۴امید رئال! پدال همیشه مطالب دوچرخه ای میزاره … اگه طبق نظر شما بخواد عمل کنه پس دیگه نباید مطالب هواپیمایی هم بزاره !!!!!! … یه خورده به صحبت تون فکر کنید، لطفا !!!!
ALL CARS
۲۶ مرداد ۱۳۹۴منم یدونه اورلورد نوک مدادی دارم که کمکاش سفیده (قلدر وخفن)و اندک خطوطی آبی (سرمه ای)روی تنه داره وبخاطر کرپی ها مناسبی که روی اورلورد هست که ارتفاع فرمانو کمی بالاتر میبره نسبت به کرپی های معمول ورایج دیگه ، تو ترافیک خیلی به آینه ماشینها گیرنمیکنه اما بازم بایدرعایت کرد
لاستیکاشم واقعا عالیه بعد دوسال استفاده هرچند تا حدی آج لاستیکاشو از دست داده اما به مشکلی نخوردم واگه از لنت مناسبی از نوع سرامیکی استفاده کنین ترمزگیریتون هم بهتر میشه واگه کمی خرج کنینیو دیسکی روغنی روش بندازین که دیگه عااالی میشه
سپاس از علی ستوده نیا
علی ستوده نیا
۲۶ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام ادب
ضمن عرض تشکر، امیدوارم پسندیده باشید…
مصطفی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ممنون از موضوع جالب توجه ی که انتخاب کردی علی جان.
علی ستوده نیا
۲۶ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام وادب.
ازشما به خاطر لطفتان مشکرم. امیدوارم مورد توجه مخاطبین قرار گرفته باشد…
بهرام
۲۶ مرداد ۱۳۹۴با تشکر از بررسی شما و همچنیین خوشحال شدن از پرداختن به مطللب دوچرخه ذکر چند نکته ضرروری میباشد.
با توجه به شناختی که از دوچرخه دارم..نه تنها این دوچرخه دوچرخه حرفه ایی نیست بلکه یک دوچرخه رده پایین میباشد به عنوان مقایسه این دوچرخه در دنیای اتومبیل مشابه پراید میباشد. سیستم دنده این دوچرخه پایین ترین رده شیمانو میباشد.. ترمزها دیسکی نمیباشد..دوشاخ جلو جز ارزانترین دوشاخها و همچنن زین آن. پدالها نوع ساده و قفل شو نیستند.. و مهمترین آنها الیاژ و طراحی بدنه . اگر دو چرخه حرفه ایی میخواهید ببیند یکسری به برندهای .s work / trek /giant / scott بزنید
علی ستوده نیا
۲۶ مرداد ۱۳۹۴سلام
هدف اصلی از ارائه مقاله در این زمینه در وهله ی اول مد نظر قرادادن اکثریت جامعه و بالا بردن آگاهی این افراد برای خرید می باشد. مشخصاتی که شما ذکر کردید برای کسانی که قصد یک خرید حرفه ای و یک دوچرخه سواری حرفه ای و اغلب خارج از مصارف روزانه دارند، مناسب است. مثال خودرویی بخواهم برایتان بزنم می شود BMW M5 With Competition Package !!!
البته در آینده ای نزدیک بررسی هایی از برخی مدل های GIANT و MERIDA و سایر برندهایی که دوچرخه های باکیفیت در رده قیمتی نه خیلی بالا و نه خیلی پایین ارائه می دهند، تقدیم حضور علاقمندان خواهیم کرد…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ مرداد ۱۳۹۴درود .
علی جان من دوتا کاتلوگ دوچرخه دارم . خواستی بگو برات عکس بگیرم و ایمیل کنم .
علی ستوده نیا
۲۷ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
متشکرم از عنایت شما. انشاالله اگر نیازی شد از شما حتما کمک خواهم گرفت…
Carbonado Aventador
۲۶ مرداد ۱۳۹۴منم ۴ سال پیش یه اورلورد آمبوش خریدم!!!
۴ سال پیش ۷۰۰ تومن پولشو دادم!
رنگ زرد بها خطوط سیاه..
(دلیل اصلی خریدن این مدل به خاطر شباهتش به مورسیه لاگو اس وی بود)
خخخ
خلاصه هنوز دارمش!
حرف نداره…
کیفیل عالی
ظاهر عالی
لاستیک که نگو
ترمز دیسکی
Ali2240
۲۶ مرداد ۱۳۹۴واقعا جای مطالب مربوط ب دوچرخه خالی بوود
امیدوارم استمرار داشته باشه
موفق و پیروز باشید جناب ستوده نیا
علی ستوده نیا
۲۶ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام و ادب
انشاالله در آینده مطالب بیشتری در این زمینه تقدیم حضورتان می گردد.
باتشکر از توجه شما…
حميد
۲۶ مرداد ۱۳۹۴با سلا ممنون از توجه به دوچرخه کاش بجای این موتور سیکلتها از دوچرخه بیشتر استفاده میشد
من خودم جاینت دارم راضیم
حقوقدان
۲۶ مرداد ۱۳۹۴قیمت دوچرخه خیلی بالا رفته متأسفانه و همچنین پیست مناسبی برای دوچرخه سواران وجود نداره و بعد مردم رو به ورزش و دوری از اعتیاد سوق میدن بدون وجود هیچ امکاناتی…
حقوقدان
۲۶ مرداد ۱۳۹۴حالا من از شما می پرسم خریدن یه پاکت سیگار راحت تر و ارزون تر و بی خطر تره یا خرید دو چرخه و دوچرخه سواری ؟!
مسئولین دریابید حال مردمانتان را …
پیرهن مشکی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ولی دوچرخه ی پژو یا ژیتان یه چیز دیگست…
حسین
۲۶ مرداد ۱۳۹۴من همین لاستیک کندا رو برای دوچرخه خودم خریدم به 55 هزار تومن
فکر کنم این دوچرخه هم قیمتش 1.400.000 بود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ مرداد ۱۳۹۴درود .
ممنون از نویسنده . مطلب جالب بود .
من هم سال 91یدونه دوچرخه کنندل ( cannondell ) خریدم . 565 هزار . اما بعدش فروختم . دوچرخه ی عالی ایی بود . مدلش کنتیننتال بود . حیف تو ایران مسیر دوچرخه نداری . بیشتر مسیرهای دوچرخه تو پارک ها است . یدونه مسیر بلوار کشاورز . ( میدان ولی العصر به سمت غرب ). همین . اما گروهی خیلی حال میده .
mahmood
۲۶ مرداد ۱۳۹۴مثل این که ۹۰۰ هزار تومن براتون پولی نیس
من ۹۰۰ تومن پول داشتم یه هوندا ایرانی میخریدم میرفتم پیک موتوری
AHMADREZA
۲۶ مرداد ۱۳۹۴دست نویسنده محترم گرم و دمش درد نکنه????????
علی ستوده نیا
۲۷ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
میکنم از شما خواهش!!!!!…
AHMADREZA
۲۶ مرداد ۱۳۹۴من خیلی از دوچرخه استفاده نمی کنم ولی چند سال پیش یه viva کهستانی گرفتم تقریبا 600 تومن الان قیمتش 1 میلیون 600 هست!!!!!!!!!!!!!
نیما ناصری
۲۶ مرداد ۱۳۹۴از مدل های جاینت و مریدا و کراس و پژو هم مطلب بذارید
البته به همراه قیمت و جزئیات و اینکه نمایندگی درست و درمون دارند یا نه
متشکرم
علی ستوده نیا
۲۷ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
به روی چشم. بررسی های بعدی حتما از برندهای جاینت و مریدا خواهد بود…
سینا
۲۶ مرداد ۱۳۹۴من یدونه داشتم. متاسفانه دزد برد با اینکه قفل داشت! تنها نتیجه ای که گرفتم این بود که شنیدین میگن قیمت قفل باید 1 دهم خود دوچرخه باشه، کاملا درسته
Hamid...Audi
۲۶ مرداد ۱۳۹۴با تشکر از علی ستوده نیا واسه بررسی خوب و به جا…
اطفا از دوچرخه های پایین رده ولی مناسب هم بنویس برامون
علی ستوده نیا
۲۷ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
نظر لطف شماست. تشکر…
احمدی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴من سه سال پیش شیشصد تومن دادم یک viva spirit 2 خریدم
الان قیمتش دو برابر شده …
به نسبت این بعضی چیزاش سر تره مثل 24 دنده بودن یا زین راحت تر
تو بقیه چیز هام دقیقا مثل اینه مثل ترمز یا دسته هاش
farzad sportage
۲۸ مرداد ۱۳۹۴کجاش سرتره برو تو سایت ویوا اصلا این دوچرخه هارو نداره
1.اینکه این دوچرخه هم 24 دنده هست.
2 .زین خیلی خوبی هم داره.
اورلورد از ویوا سرتره
هرکی موافقه بکوبه لایکو
سارا
۲۶ مرداد ۱۳۹۴من چند سال پیش یه دوچرخه giant خریدم با زین alivio ایتالیا و دنده شیمانو … فوق العاده سبک و خوب بود این دوچرخه کنترل عالی داشت اون موقع اورلورد زیاد جالب نبود ولی الآن با توجه به گرون شدن دوچرخه اورلورد هم مطرح شده
متین
۲۶ مرداد ۱۳۹۴سلام …
ممنون از علی جان دوست خوبم که واقعا مطالب زیبایی مینویسه! امیدوارم همینطور به کارت ادامه بدی … علی جان حتما و خواهشا مدل هایی از جاینت رو هم معرفی و بررسی کن …
شب خوش
علی ستوده نیا
۲۷ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
قربان شما آقا متین، لطف دارید.
انشاالله راجع به جاینت هم بررسی هایی ارائه خواهیم داد؛ البته مدل هایی که قیمت های معقول تری دارند و برای عموم مردم مناسب به نظر می رسند….
مهرداد
۲۷ مرداد ۱۳۹۴کاشکی وزن دوچرخه هم میگفت!!!!
farzad sportage
۲۷ مرداد ۱۳۹۴10، 15 کیلو بیشتر نیست
نوید جهرمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۴تشکر ویژه از علی خان بابت مقاله دوچرخه .امیدوارم همچنان این دست مقالات ادامه پیدا کنه.
جاینت و مریدا خواستی بنویسی کی تی ام یادت نره.
ویوا هم فراوونه مثل نقل و نبات ریخته.
نکات مفیدی هم برای دوچرخه سواری بهترو حرفه ای تر ب نظرت رسید تو یه مقاله دیگه بنویس.
منم تازه دوچرخه سواری تفریحی رو شروع کردم و ب اندازه رانندگی بهم حال میده.البته ب شرطی ک هوا خنک و آهنگ تو گوشم باشه :) به همه دوستان هم توصیه میکنم دوچرخه سواری رو.
علی ستوده نیا
۲۷ مرداد ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
ممنون آقا نوید.
استقبال گرم شما ازاین مطلب و انشاالله مطالب بعدی مشوق بزرگی برای بنده خواهد بود. چشم، درهر مقاله تجربیات و اطلاعات محدودی که راجع به دوچرخه کسب کرده ام را با شما نیز درمیان خواهم گذاشت….
بابک
۲۷ مرداد ۱۳۹۴من هر چی فکر میکنم با این خیابونای شلوغی که من تردد دارم و سراشیبی که روزانه باید برم دچرخه نمیصرفه
هم خستگی زیاد داره برا من هم احتمال زیاد تصادف تو این خیابونای واقعا شلوغ شیراز ولی اگه امکانش رو داشتم حتما استفاده میکردم چون دوچرخه سواری حس خوبی به آدم القا میکنه چن وقت پیش یه مریدا Matts 20 دو هفته پیشم امانت بود چن باری سوار شدم حال داد سبک هم بود نمیدونم نسبت به بقیه دوچرخه ها تو چه رنجی قرار میگیره ولی چیز جالبی بود به نظرم
mohsen
۲۷ مرداد ۱۳۹۴من هم دارم این مدل هم واسه شهر خوبه تو خاکیم بد نیست یعنی من اولا 1 سال هر روز 5 ساعت خاکی میروندم الانم روزی 2 ساعت شهر میرونم عاللللیییییه خرجشم اینه 2 ماه یه بار بدی سرویس 3 ماه یه بارم لنت عوض کنی البته لنتاش 70 تومنه
mohsen
۲۷ مرداد ۱۳۹۴مونتاژ سنگاپور چیه خاص چینین Viva که روش کندن تایوان زیر فرمونش طرف به من گفت اصل چینه :Dاین مارکا SCOTT(USA) MERIDA (GERMANY) GITANE(FRANCE)(همون دوچرخه های پژو) GIANT(CANADA( اینا مونتاژن خودشم تایوان و بالای 10 میلون هاشون اصله واقعا دوچرخه نصبت به چیزای دیگه قیمتش منصفانص در ضمن SPESIALIZED FUJI اونام چینین که حتی اجازه مونتاژ ندارن برین بخرید بعد برین سایتشون میبینید دوچرخه ای در اون مدل ندارن مرسی از OMID REAL
farzad sportage
۲۷ مرداد ۱۳۹۴من پریروز این دوچرخه رو 920000تومن خریدم
واقعا عالیه نرم، سبک، پر سرعت، فنر ها قفل شو همراه نرم کن، ترمز دیسکی روغنی شیمانو، 24دنده شیمانو، دسته ها زوم، خلاصه عالیه عالیه
به قیمتش خدایی می ارزه
همه لوازم از دنده ها تا رکاب درجه یک شیمانو
mohsen
۲۸ مرداد ۱۳۹۴Acera خیلی باهاله؟
farzad sportage
۲۸ مرداد ۱۳۹۴شارژمانم شیمانو acera هستش که واقعا خوب دنده عوض میکنه
این دوچرخه رو من توصیه میکنم
arsalan
۱ اسفند ۱۳۹۴سلام .اقا شما چه دوچرخه ای خریدی این قیمت..اسم دوچرخه چیه؟مدلش چیه؟از همه مهمتر کجا خریدی؟
amirhosin
۲۷ مرداد ۱۳۹۴من یکی از اینا را دارم ولی جنسیسش
taha
۵ خرداد ۱۳۹۵الان قیمتش چنده
دست دو تمیز اگه پیدا بشه چند قیمته ؟؟؟
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۵سلام من میخوام دوچرخه در حدود یک میلیون بخرم بنظر شما چی بخرم؟
داشی
۲۲ خرداد ۱۳۹۵سلام دوستان منم میخوام یه دوچرخه خوب بگیرم که حداقل سه چهار سال خوب برام کار کنه به نظرتون کدوم برند دوچرخه و کدوم مدل خوبه تا سقف یه تومن بودجه م میکشه لطفا راهنمایم کنید