جاینت؛ برندی تایوانی که در ساخت دوچرخههای مخصوص کوهستان و جاده تبحر بالایی دارد و در ایران نیز در میان رقبای همرده و همکلاس خود، از فروش و محبوبیت بالایی برخوردار است. این برند که سابقهی حضور طولانیتری نسبت به رقیبش مریدا، در بازار ایران دارد، از معدود دوچرخههایی است که از مدتها پیش تا به حال هنوز که هنوز است جای پای محکمش در بازار را حفظ کرده و از تنوع و فروش بالایی برخوردار است. اکنون قصد داریم یکی از مدلهای این برند را که درواقع در دسته بندیهای این برند در گروه دوچرخههای کوهستان قرار میگیرد، اما برای استفاده در شهر نیز مناسب است، بررسی کنیم.
طراحی بدنهی جاینت تالِن، جذاب بوده و با ترکیب رنگی که دارد بسیار چشمنواز است. این بدنه از دو میلهی مستطیل شکل با لبههای منحنی و یک میلهی استوانهای شکل عمودی تشکیل شده است؛ که میلهی بالایی با ظرافتی بسیار بالا با رسیدن به محل اتصال خود به میلهی عمودی، باریک شده و نمای بسیار جذابی را به این مدل بخشیده است. این بدنه دارای اصالت تایوانی بوده و مونتاژ همین کشور است؛ چیزی که حداقل در روی بدنهی دو مدل قبلی بررسیشده مشاهده نکردیم. همچنین دو جفت میلهی انتهایی بدنه دارای یک ترکیب رنگ زیبا و هماهنگ با بدنه بوده و لازم به ذکر است که ظرافت بیشازحد مریدای آزمایششده را ندارد. کیفیت رنگ این دوچرخه نیز کمی بالاتر از کیفیت رنگ مات مریدا بوده و تقریباً همرده اُورلورد است.همانطور که خدمتتان عرض کردم، زین این دوچرخه عملکردی بسیار مطلوبتر از مریدای آزمایششده دارد و با وجود اینکه از زین قطور اُورلورد باریکتر است، اما احساس خاص و مطلوبی به انسان میدهد؛ هرچند که در طولانیمدت کمی آزاردهنده میشود و مالک مبلغی در حدود ۳۵ تومان برای این روکش زین این دوچرخه پرداخت کرد تا نرمی مطلوبتری داشته باشد اما متأسفانه به دلیل کیفیت پایین آن، پس از یک سال و چند ماه به زبالهدان پیوست. زین را تنظیم میکنیم. کمکفنر را در حالت unlock و در نرمترین حالت ممکن قرار میدهیم. زین این دوچرخه دارای زاویهای مناسب بوده و برخلاف مریدای قبلی که با وجود تنظیم زاویه، با بالا آوردن آن فشاری غیرعادی به کمر وارد میکرد، هیچگونه ناراحتی در هنگام سواری از جانب آن احساس نشد. تعویض دندههای این مدل بسیار بهتر از دو مدل قبلی و بسیار سریعتر و نرمتر از آن دو انجام میشد. در بحث مهندسی سیستم تعویض دندهی دوچرخه، هر مجموعه چرخدندههای عقب بسته به تعداد و قطر چرخدندهها، مجموعه چرخدندههای مخصوص به خود در جلو و همچنین طبق (محور مربوط به رکابها) مخصوص به خود را میطلبد. یکی از دلایلی که اکثر برندهای دوچرخهسازی برای سفارش این قسمت فقط به سازندهی shimano روی میآورند، علاوه بر کیفیت مناسب این سازنده، استانداردسازی سایزهای چرخدندهها برای مطابقت کامل با طبقها و همچنین عملکرد خوب این سازنده در ساخت جفت مجموعه چرخدندههای عقب و جلو و هماهنگی اندازهای کامل آنها میباشد. هر چه مهندسی بهکاررفته در بهاصطلاح match کردن این سیستم دقیقتر باشد، تعویض دندهها نرمتر و دقیقتر انجام میگیرند و تنظیم آنها دیرتر به هم میخورد. از طرفی در بحث ساختن و هماهنگ کردن چرخدندهها، بعضی اندازهها به دلیل خاصیت بخشپذیری اعداد بر یکدیگر هماهنگی بینظیری با یکدیگر ایجاد میکنند؛ عاملی که در کوپل شدن بینظیر برخی گیربکسها با موتورهای بعضی خودروها نیز مشاهده میشود. این دوچرخه نیز به دلیل دارای بودن دو مجموعه چرخدندهی ۹ تایی در عقب و ۳ تایی در جلو، و همچنین مهندسی دقیق در ساخت طبق مربوط به این سیستم تعویض دنده، در بحث هماهنگی بین دندهها بینظیر عمل کرده و بعد از کارکردی مشابه با مریدای آزمایششده و بدون تنظیم حتی یک مرتبه، با عملکرد خود ما را شگفتزده کرده است. ترکیب اصولی دندههای جلو و عقب نیز، همانطور که با توجه به مطالب گفتهشده حدس میزنید، با هر دندهی جلو، سه دندهی عقب است. و این تقسیم دندههای عقب با هر دندهی جلو، به لطف ۲۷ دنده بودن این دوچرخه، مساوی هم بوده است در حالی ترکیب اصولی دندهها که برای مریدای ۲۴ دندهی آزمایششده، در دندههای ۱ و ۲ جلو، سه دنده عقب، و برای دندهی ۳ جلو، دو دندهی عقب است؛ که به دلیل مساوی نبودن این تقسیم، هماهنگی این دوچرخه را در آن مدل شاهد نبودیم. در شهر، این دوچرخه درزمینه انتقال ضربات ناشی از ناهمواریها، نسبت به مریدای آزمایششده با وجود سایز طوقه بزرگتر مشابه عمل میکند، اما نسبت به اُورلورد آزمایششده به دلیل سایز طوقه بزرگتر و لاستیک نازکتر، ضربات بیشتری را به دستهفرمان منتقل میکند؛ اما بههیچعنوان ناخوشایند نبوده و فقط ممکن است در سواری طولانیمدت کمی آزاردهنده باشد.
نکتهی قابلذکر که بر اساس تجربیات به دست آمده است، این است که باید مراقب باشید در هنگام روغنکاری بخشهای مختلف دوچرخه، به لنتها و لقمههای ترمز، روغنی سرایت نکند؛ چراکه با یکی دو مرتبه ترمزگیری این روغن به درون لنت نفوذ کرده و خاصیت چسبندگی و نگهدارندگی آن را از بین میبرد. عاملی که به دلیل بیدقتی مالک، او را وادار به تعویض دوجفت لنت عقب و جلو کرد و هزینهای ۱۰۰,۰۰۰ تومانی روی دست او گذاشت. نتیجهگیری
جاینت TALON 2015 هماکنون در نمایندگی قیمتی در حدود ۲,۱۵۰,۰۰۰ تومان تا ۲,۳۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. این هزینه به علاوهی هزینهی یک جک ساده، آن را کمی گران جلوه میدهد؛ و با وجود هزینههایی مانند هواگیری سالانه که در حدود ۲۵,۰۰۰ تومان خرج دارد، بهعلاوهی نشتی روغنی که دسته ترمزهای آن در ابتدای خرید داشتند و منجر به هزینهی ۵۰,۰۰۰ تومانی برای یک بار تعویض روغن شد؛ و همچنین با وجود نمایندگیها گسترده این دوچرخه در کشور به دلیل قدمت بالای حضور در ابزار، بهطوریکه نمایندگیهای برخی برندهای دیگر مانند مریدا نیز به این دوچرخه سرویس خدمات میدهند این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است)؛ مالک را بسیار از خود راضی نگهداشته است و در اکثر زمینهها بهغیراز لاستیک و زین و فرمان، تقریباً از دو دوچرخهی قبلی بهتر است و به نظر میآید اگر مشکلی با پرداخت چنین مبلغی برای خرید یک دوچرخه ندارید، حتماً این دوچرخه را جزو اولویتهای خرید خود قرار دهید. هرچند که هیچ وسیلهای کاملاً بینقص نیست و شما باید با مشکلاتی نظیر هزینهی نگهداری نه چندان کم، نبود برخی تجهیزات ابتدایی بر روی آن و همچنین مورد نیاز بودن دقتی بالا در نگهداری آن دستوپنجه نرم کنید.
نویسنده و آزمایشگر: علی ستوده نیا
Sj
۲۳ شهریور ۱۳۹۴زمان ما ک دوچرخه کوهستان بود و تفتان واس همون هم کلی التماس میکردیم الان هربچه ای دنیا میاد فرتی امکانات در اختیارش هنوزم هنوز تفتانو دارم
سامان از تبریز
۲۳ شهریور ۱۳۹۴دوچرخه با مارک
آرچر
و بربر هم هست ????
:)
فقط یه شوخی بود ها
من خودم سال 82 یه اساک دماوند سیاهش رو خریدم الانم دارم هر روز صبح باهاش میرم نون میخرم :D
shahab
۲۳ شهریور ۱۳۹۴آخ گفتی من یه دونشو داشتم آقا من هرکاری خواستم باهاش کردم آخ نگفت
پارسال دیوونه شدم به 200تومن فروختمش دلم خیلی براش تنگ شده
مصطفی
۲۰ آبان ۱۳۹۴سلام آقا ما هم الان هنوز دوچرخه ی آساک دماوند نقره ای مدل 81 رو داریم .من خودم 13 سالمه یعنی دوچرخه هم سن خودمه . اون موقع داداشم خریدش الانم داره مثل شیر کار می کنه.
مهران
۱۷ خرداد ۱۳۹۵من یه دوچرخه کوهستان دارم مال 20سال پیش هم طراحیش قشنگتره میلیه وسطش بزرگه منحنی شکل و زاویه به پایین داره هم خوب سرعت میره تا 36تا باهاش رفتم
Ali2240
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ممنون جناب ستوده نیای عزیز
مثل همیشه مطلب عالی و خوندنی بود
علی ستوده نیا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
ممنون از توجه و ابراز محبت شما…
دنده هفت
۲۳ شهریور ۱۳۹۴سلام
لطفا اگه سایتی وجود داره که دوچرخه رو با قیمت مناسب و اصل برای مشتری بفرسته رو ذکر کنین . و خیلی مهم هست که به روز باشه .
علی ستوده نیا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
اتفاقا همین چند روز پیش در گشت و گذارم در اینترنت راجع به دوچرخه به همچین سایتی برخورد کردم اما چون تا بحال امتحانش نکردم نمی توانم توصیه کنم. به نظرم بهترین کار خرید از نمایندگی است تا اگر مشکلی هم برای دوچرخه تان پیش آمد بتوانید مرجعی پاسخگو و رائه دهنده ی خدمات داشته باشید البته بستگی دارد چه برندی باشد…
بهرام
۲۳ شهریور ۱۳۹۴بادرود و تشکر. برند جاینت برندی تایوانی میباشد ونه کانادا میتونید به ویکی پدیا مراجعه کنید. قیمت یک جفت لنت ترمز تکترو(برای یک کالیپر ) ۲۳ تومن میباشد و برای جفت رمز در مجموع ۴۶ تومن .هیچ دوچرخه کوهستان حرفه ایی دارای جک نیست زیرا به هنگام استفاده در کوهستان خطرناک میباشد به علت برخود با سنگ و موانع که باعث برهم زدن تعادل دوچرخه سوار میشود. وهمچنین دوچرخه هایکوهستان هیچ کدام به صورت پیش فرض قمقه روی انها نصب نیست و باید جداگانه تهیه شود.
علی ستوده نیا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴عرض سلام و ادب و تشکر.
مالک چند ماه پیش تجربه ی تعویض هرچهار لنت یعنی دو جفت جلو و عقب را داشته است و قیمت ذکر شده در متن هم مبلغ پرداخته شده توسط مالک است که به نمایندگی مرکزی برند جاینت که انرژی نام دارد مراجعه کرده است.
علی ستوده نیا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ضمنا بحث ما هم بر سر همین موضوع است که اگر این دوچرخه در ایران به عنوان یک دوچرخه ی شهری فروش می رود باید چنین هزینه هایی را نیز برای نصب این تجهیزات پرداخت نمود که کمی قیمت آن را بیش از حد معمول افزایش می دهد.
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴من دفعه قبلم گفتم و باز میگم میدونیم جاینت بزنی اصلش تایوانه وله کارخونش کاناداست کلشو خریدن مثل فولوکس که کمپانیهای زیادی زیر دستشه جاینتم این طور شده اسکات کانن اربه آ همش ماله جاینته الان
benz and porche
۲۳ شهریور ۱۳۹۴نمایندگی مریدا و جاینت یکی هستد وشعبه مرکزی گیشا نمایدگی کراس و مریدا وجاینت است واکثر وسایل فابریک این برند رادارد و در ضمن بنیان گذار جاینت یک فرد ژاپنی که شرکت را در تایوان تاسیس کرده است
محمد
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اقا یعنی هیچ نظارتی در صحت مطالبی که در این سایت گذاشته میشه نیست !!!!
با یک سرچ سر سری در سایت مثلا در ویکی پدیا متوجه می شوید که جاینت یک برند اصالتا تایوانی نه کاندایی اصلا خود واژه هم اسیای شرقی انوقت اول مطلب نوشته جاینت یک برند کانادایی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه شورلت تایوانی شد انوقت جاینت هم کانادایی میشه!!!!!!!!!
بنیانگذارش هم کینگ لیو یک فرد ژاپنی نه کانادایی !!
محمد
۲۳ شهریور ۱۳۹۴البته یک فیلم مستند امریکایی هم داریم که اسم ان جاینت ولی کمپانی جاینت بایسیکل یک کمپانی تایوانی
علی ستوده نیا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴عرض سلاو ادب خدمت همه ی دوستان.
بنده در رابطه با اشتباه صورت گرفته در مورد ملیت برند جاینت از تمامی کاربران عذرخواهی می کنم…
benz and porche
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اقای بهرام شما این اطلاعات *** را از کجا اوردی من خودم مریدا matts 15 دارم و از نوع ترمز لقمه ای است .بدترین نوع لنت برای ان 20 هزار تومان تا حدود 35 هزارتومان است .من خودم 2 ماه پیش نمایندگی گیشا عوض کردم.یه سری بزنی بد نیست.اول تحقیق کن بعد حرف بزن.بعد اون وقت دیسکی رو غنی Tektro که روی جاینت است 23 هزار تومان می باشد.***
بهرام
۲۳ شهریور ۱۳۹۴دوست گرامی 6 ساله که دوچرخه سواری میکنم برای نمونه یک لینک از فروشگاه دوچرخه میزارم تا متوجه قیمتها بشی
http://www.pinkbike.com/photo/11979537
لنت تکترو 23 تومن قیمتشه که به ترمزهای سری m شیمانو هم میخوره… البته شیمانو لنتاش گرونتره چون به هر حاال برند معتبر تری هست… اما لنتهای تکترو و کلا ترمزهای تکترو کیفیت مقبول و قیمت مناسبی دارند تکترو یک شرکت تایوانی هست که فقط تو کار ترمز دوچرخست.. از اخر اینم لینک لنت شیمانو که قیمتش 36000 تومنه
http://www.fdj.ir/Store/?accessories=g03s
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اینجوری که پیداست، هزینه های نگهداریش برای یک دوچرخه بالاست.
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اینجوری که پیداست، هزینه های نگهداریش برای یک دوچرخه بالاست. بالاخره هر کس بسته به نیاز خودش ترجیح میده که از کدوم بند و با کدوم قیمت بگیره.
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴جاینت کارخونش الان ماله کاناداس و مالکیت تام داره در ضمن لنت هاش گرونه و همین قیمتیه که گفتن 23 تومن لنت عقب پرایده
مجید
۲۴ شهریور ۱۳۹۴من الان درک نمیکنم
ترمز های دیسکی گرون ترن نگه داریشون سخت تره و قدرتشون کمتره که باعث میشه مدل هیدرولیکی شو تولید کنن که باز دوباره هم گرون تر میشه هم پر دردسر تر
اونوقت وی بریک ها ساده ارزون و قدرتمندن
چه توجیحی داره ترمز دیسکی ؟
و در مورد لنت وی بریک ها
من یه مدل خوبشو خریدم از نوع تایوانی جفتی 3 هزار تومن
راکت که نیست هزار تا چیز داشته باشه یه تیکه پلاستیکه که میچسبه به طوقه چرخ رو نگه میداره
تازه چینیش ارزونش هم هست جفتی 1500 تومن که فقط به درد تو شهر میخوره ( البته 2-3 ماه بیشتر کار نمیکنه ) ولی همون جفت 3 تومنی ها برای هر نوع داون هیل و شهری و … حسابی کار میکنن
اگه شما میخواین 20-30 تومن بابت لنت مارک فلان پول بدین تصمیم خودتونه
mohsen
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ببخشید قدرت ترمز دیسکی کمتره؟؟؟؟ من بارهاشده تمام توانشو گرفتم خودم باور نمیکردم نگه داره ولی کم میمونه کله کنه که طراحی دوچرخه باث میشه کله نکنه دوچرخه درضمن ترمز معمولی یا وی تو کوه جواب نمیده تو یه شیب که ادم میاد پایین دستش خسته میشه و بعضی موقه ها وسط راه ترمز میگه من دیگه حوصله ندارم بقیشو خودت نگه دار ولی یه چیز دیسکی بده که توش ازبست داره و ازیت میکنه ولی سرامیکی عالیه
حمیدقاین
۲۴ شهریور ۱۳۹۴راستی چرا دوچرخه های دماوند توبازار کم شده
بنظرم خوب چرخ هایی بود
من یکی رو دارم الان 8ساله که سالم سالمه
تازه تولید ایران هم بود
AHMADREZA
۲۴ شهریور ۱۳۹۴من viva دنده ای دارم راضیم هستم واقعا عالیه کوهستانه
بابک
۲۵ شهریور ۱۳۹۴عرض خسته نباشید خدمت جناب ستوده نیا.
اینکه همچنان در این مقاله هم وزن تنه اصلی رو ذکر نکردید,بسیار جالب بود.
در ضمن مقایسه دو جنس ۲میلیون تومانی و ۸۰۰ هزار تومانی, در مورد هیچ شیی انجام نمیشه
Erfan
۲۹ شهریور ۱۳۹۴به لحاظ ساخت وکیفیت رتبه قابل قبولی در میان رقبای خود برای فروش در بازار های جهانی دارد اما همچنان ایده های ساخت تکراری و همچنان با قیمت های بالا به خصوص برای مردم سرزمین ایران به فروش می رسد . سری altusدنده وترمزی که در شکل دیده می شود به علت مقاومت کم در امتحان های اینجانب فقط برای استفاده های سبک ودر داخل شهر خوب جواب می دهد ودر مسابقات کراس کانتری دچار ضعف می شود.رنگ قسمت های پرکاربردی همچون طبق هنوز هم ضعیف هست و فقط به اصطلاح برای هفته اول کاربرد دارد وکاملا دکوری است. بسیار ممنون از آقای علی ستوده نیا
مرتضی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴با سلام
نویسنده محترم انگار بار اولشه سوار دوچرخه پایین رده برند میشه؟تالون در مقابل دوچرخه های موجود در بازار چیز چندان دندان گیری نیست.اورلوردم که…..
جاینت گران کم کیفیت و بد دست است
دوچرخه میخای اسپیشلایزد کنندال جی تی فوجی اوربعا اسکات
میلاد
۵ دی ۱۳۹۵معلومه که تا حالا اصلا دوچرخه سواری نکردی و فقط اسم دوچرخه ها حفظ کردی اقا مرتضی
دوچرخه باز نیستی که جاینتو با فوجی و جی تی مقایسه می کنی
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ممنون از مقالتون راهنمایی مفیدی بود .
با تشکر
حمید سیمرغ
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام
مقاله را به طور کامل خوندم احتمالا نویسنده محترم تماما نظر شخصی خود را که اصلا کار شناسانه نبود نوشته بودند این دو چرخه اصلا قابل قیاس با برند هایی مثل مریدا نیست که نسبت به جاینت یه برند تازه کار محسوب میشه و دوچرخه متس هم اصلا از نظر لوازم در سطح جاینت تلون نیست یکی از مهم ترین چیز هایی که این دو را از هم متمایز میکنه ترمز روغنی یا هیدرولیک هست که چه از نظر قیمت و صد البته کارایی باهم تفاوت خیلی زیادی دارند که این نشان از کم توجهی نویسنده در قیاس این دو محصول می باشد چرا که اصلا با هم قابل قیاس نیستند و مورد دوم که واقعا بی توجهی نویسنده را میرساند قیاس بد تر این دوچرخه خوش نام با برندی چینی و بی نام و نشان است که واقعا باعث تاسف است چرا که به نظر من نویسنده فقط سعی داشته بگه اورلورد ارزان تر از جاینت هست پس بنا بر این انتخاب بهتری هست درسته جاینت تلون قیمتی دو برابر اون اورلورد داره و تقریبا ششصد تا هفتصد هزار تومن از مریدا متس گرون تره ولی ببینید شما در مقابل این اضافه پرداخت چی به دست میارید که احتمالا از نظر نگارنده محترم ترمز هیدرولیک و یه تنه با آلومینیوم سبک و مقاوم از برند جاینت و دوشاخ سانتور اصلا موارد مهمی نیستند و نگارنده محترم توجه ویژه خود را کاملا معطوف جک و قمقمه و پایه آن میکند که موارد کاملا پیش پا افتاده ای می باشد چرا که جاینت تلون تقربا در اولین رده های دو چرخه کراس کانتری حرفه ای می باشد و در تمام دوچرخه های نیمه حرفه ای و یا حرفه ای هیچ کدام از اینها ارائه نمیشود چون کسی که این قدر برای دو چرخه هزینه میکنه حتما سراغ قمقمه خوب میره که آب توش بو نگیره و مدت زیادی خنک بمونه و پایه ای رو اتخاب میکنه که سبک و زیبا و محکم باشه و جک و باز هم جک و باز هم جججججججججججججججک برادر من جک مال دوچرخه بچه هاست بیخیال در مورد جک دیگه چیزی نمیگم و سعی میکنم به افق خیره شم . قمقمه و پایه و جک که در مریدا و اورلورد ارائه میشه کلا جنبه زینتی داره فقط دلم میخواد نگارنده محترم توی قمقمه اورلورد آب بریزه و بعد از یک ساعت رکاب زدن برای رفع تشنگی از این قمقمه آب بخوره که البته بهتره برای حفظ سلامتی خودش این کار رو نکنه چون مجبوره بعد از خوردن تمام غذا هایی که از اول عمرش تا حالا رو خورده بالا بیاره (روی شما گلاب)
و در آخر جاینت تلون دو چرخه خوب و در خور توجه ای هست اگر تصمیم دارید دو چرخه بخرید یا تا حالا دو چرخه خوب نداشتید این دو چرخه رو به همه پیشنهاد میدم چون تجربه متفاوتی رو به شما میده شاید بعد از سوار شدن این دوچرخه تازه معنی و مفهوم دوچرخه خوب رو بچشید و سعی کنید دوچرخه ای از این بهتر تهیه کنید و بیشتر با دنیای دوچرخه آشنا بشید
علیرضا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام بین بلست و ویوا کدوم بهتر هستن یه دوچرخه نه صد تا یک میلیونی می خوام
محمد
۱۳ خرداد ۱۳۹۵سلام. ضمن تشکر از نویسنده گویا ایشان هیچ از دوچرخه و مدل های آن نمی دانند و صرفا می خواهند چیزی بنویسند. تالون 4 مدل داره از یک تا چهار که قیمت هاش با هم فرق داره و لوازمش هم همین طور. تالون یک گرون ترینشه و تالون 4 ارزون ترین. حداقل یک سر به سایت جاینت بزنید و بعد بنویسید. من همین جکی را که روی دوچرخه هست، 18 هزار تومان خریدم و پایه قمقمه خوب و قمقمه را هم با هم 32 هزار تومان. ایشون از کجا قیمت می گیرند؟
ماکان
۱۵ خرداد ۱۳۹۵چند وقت یک بارباید ترمز را هواگیری کرد??
با تشکر
sajjad
۲۳ خرداد ۱۳۹۵هروقت که احساس کردین عملکرد ترمز دچار نقص شده، برای اینکار توی سراشیبی تند تند ترمز بگیر تا متوجه بشی
sajjad
۲۳ خرداد ۱۳۹۵بلست نیترو، 500 هزار تومن
یکی ازش دارم، با وجود قیمت کم، میتونم تنها ضعفش رو فنرهای نسبتا ضعیف و سفت بگم، به طوری که موقع بلند کردن چرخ عقب با ترمز جلو،فنر به انتها میچسبه و یه حس بدی داره.
در کل بهترین دوچرخه ای که با 500 تومن میشه خرید همین بلست نیترو هست.
این دوچرخه کوهستان کراس کانتری هست و با وجود قیمت کم، فرمون دانهیل روش نصب شده که میشه باهاش یه دانهیل سبک رو تجربه کرد! واقعا عالیه
یه توصیه دارم ، به هیچوقت فنر بادی نخرین چون واقعا تعادل سخته
علی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵همین دیروز دوچرخه ی 1000000تومنی من شیکسته شد والان خیلی ناراحتم ومیخام 40 ش هم من بمیرم
شهرام
۳۱ خرداد ۱۳۹۵با سلام، دوستان میشه منو راهنمایی کنید؟ من میخوام بین یک تا دو میلیون تومان برای خرید دوچرخه کوهستان هزینه کنم، مارک و برند خیلی برام مهم نیست، اصالت و ماندگاری و امکانات و کاربردی بودن دوچرخه اهمیت داره، و اینکه هر ماه سر و کارت با تعمیرگاه و نمایندگی نباشه! ممنون میشم اگر کمکم کنید، سپاسگزارم.
سجاد
۲۶ تیر ۱۳۹۵سلام . چن تا پیشنهاد واسه خرید دوچرخه میخواستم. بودجه خرید بالای 1500 و زیر 2 میلیون هست . ترجیحا دوچرخه ای باشه جزاینکه جاده های بین شهری بتونه خوب بره جاده های سربالا سرپایینی خاکی هم بره
ممنون …
alireza
۳۰ تیر ۱۳۹۵با عرض سلام و خسته نباشید
خیلی ممنونم از شما جناب اقای ستوده نیا اطلاعاتتون برا من که خیلی مفید و کارامد واقع شد
مجید
۲ مرداد ۱۳۹۵سلام دوستان من۴ سال ویوا اسپریت داشتم و ۲ سال تالون ۳ الان atx se دارم اصلا با قبلی ها قابل مقایسه نیست لطفا برندی مثل جایانت را بدون اطلاعات زیر سوال نبرید ممنون
فرزام
۹ مرداد ۱۳۹۵سلام من 4 سال دوچرخه رالی مدل اکسپولر 30 داشتم هم سبک و هم مناسب شهر و خارج از جاده
فقط ایرادش ترمز هاش بود که وی برک بود ولی میتونی دیسکیش کنی قیمت هم حدود 800 تومان میشه واسه آماتور خوبه