آلپین به عنوان سازنده خودروهای اسپرت و حاضر در فرمول یک از دوچرخه سفارشی خود رونمایی کرد. این شرکت فرانسوی برای تولید محصول جدید خود با یکی از شاخصترین شرکتهای ساخت دوچرخه به نام لاپیر همکاری کرده است. دو شرکت با همکاری یکدیگر دوچرخهای سفارشی و تولید محدود را عرضه میکنند.
همکاری یاد شده منجر به تولید محصولات متنوعی خواهد شد که اولین آنها دوچرخه آلپین لاپیر ایر کد DRS است. این دوچرخه در نمایشگاه خودروی پاریس حضور دارد. در تولید این محصول جدید از جزئیات خودروی اسپرت آلپین A110 R الهام گرفته میشود. از جمله این موارد میتوان به رنگ آبی مات در روی فریم و عناصر تیره اشاره کرد. A110 R حاضر در نمایشگاه پاریس ۳۴ کیلوگرم سبکتر از مدل استاندارد بوده که این کاهش وزن به خاطر استفاده وسیع از فیبر کربن میسر میشود.
بهطور مشابه دوچرخه آلپین ایر کد DRS نیز از فیبر کربن استفاده میکند. این فیبر کربنها بهصورت خاصی در کنار یکدیگر قرار میگیرند و به توزیع بهینه نیروها کمک میکنند. به این ترتیب مهندسان آلپین میتوانند کنترل بهتری روی توزیع وزن داشته باشند. علاوه بر فریم باکیفیت، لاپیر میگوید این دوچرخه بهترین قطعات را بکار میگیرد تا احساس پرفورمنس خوبی داشته باشد. این محصول جدید در فرانسه مونتاژ میشود و حاصل ۷۶ سال تجربه لاپیر در تولید دوچرخه و پشتیبانی از تیمهای مختلف توردوفرانس است.
به گزارش پدال و به نقل از carscoops، دوچرخه آلپین ایر کد DRS از خودروی A110 R الهام گرفته و به همین خاطر تنها ۱۱۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این دوچرخه فقط در فروشگاههای لاپیر عرضه خواهد شد و قیمت آن از ۹ هزار یورو معادل ۸۸۶۷ دلار شروع میشود بنابراین با محصولی سطح بالا و گرانقیمت روبرو هستیم. حتما می دانید که گزینه های دیگری نیز در بازار حضور دارند که با قیمت پایین تری عرضه می شوند. به نظر شما این دوچرخه ارزش قیمت بالایش را دارد؟
DNA
۳۰ مهر ۱۴۰۱خوب میشد وزن دوچرخه رو میگفتن
احتمالا کمتر از 900 گرمه مثل دوچرخه ای که ریچارد هموند سوارش شد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مهر ۱۴۰۱جالبه که در سایت شرکت سازنده هم وزن خالص گفته نشده
https://www.lapierrebikes.com/fr-en/r/aircode-drs-lapierre-x-alpine/
محمدهادی
۳۰ مهر ۱۴۰۱کل دوچرخه ۹۰۰ گرم؟؟
اصن با هرچیزیم ساخته باشن زیر ۲۰کیلو دیگه منطقی نیست
خودش داره میگه ۳۵ کیلو از مدل معمولیش سبک تر درومده
خب حداقل باید ۴۰ پنجاه کیلو میبوده که اینهمه کاهش وزن پیداکرده
احتمالا نمونه مسابقه ییش چیزی بین ۱۵ تا ۱۰کیلو ازاب درومده
احتمالا،این منطقی تر بنظر میاد
فرامرز
۱ آبان ۱۴۰۱۲۰ کیلو خیلی سنگینه. دوچرخه های شهری سایز ۲۸ با ترک و زنبیل و … زیر ۲۰ کیلو هستن. دوچرخه های کوهستانی سایز ۲۶ با بدنه آلمینیومی و گلگیر پلاستیکی حدود ۱۲ کیلو هستن. این اگه با تایرهای پر باد زیر ۵ کیلو باشه خیلی خوبه. ۹۰۰ گرم باورنکردنیه
عاشق پدال
۱ آبان ۱۴۰۱۵۰ کیلو؟ اونم دوچرخه برا مسابقات؟ اونم فیبر کربن؟ حتی همین ۱۰ کیلو برا مسابقات زیاده. تو مسابقات دوچرخه سواری بحث سر ۱۰۰ گرم ۲۰۰ گرمه.
نهایتا ۸ کیلو گرم هست این دوچرخه ها.
خود بدنه معمولا ۲ کیلو تا ۳ کیلو هست. قطعات و چرخ و فرمان و غیره رو روش نصب کنی نهایت نهایت نهایت به ۹ کیلو برسه. ولی تو مسابقات معمولا ۸ کیلو هست کل دوچرخه.
و دوچرخه ها یه استاندارد دیگه دارن به اسم وزن کل. مثل ماشین. یعنی وزن راکب و وزن دوچرخه ۱۲۰ تا ۱۳۰ کیلو هست. یعنی این دوچرخه ی ۸ کیلویی میتونه یه راکب ۱۱۰ کیلویی رو جابجا کنه.
خود من یکی از دوچرخه های trek one رو خیلی وقت پیشا دستم گرفتم. بلندش کردم. دنده هاش الکترونیکی عوض میشه. دنده عوض کن ها و دریلر و طبق عوض کن به صورت وای فای یا بلوتوث بهم وصلن.شما دنده عوض میکنی سیگنال میفرسته دریلر عوض میشه. اصلا صدای عوض شدن رو نمیشنوی.و اینقدر پاسخگوییش سریعه . حتی سریعتر از نمونه های سیمی.
دیسک ترمز فیبر و الیاژ زینک.
و الان دوچرخه های فولادی معمولی ۱۵ کیلو وزن داره.
دوچرخه های الومینیومی معمولی ۱۲ کیلو وزنشونه
یک ماهه عاشق دوچرخه شدم. با یکی از دوستام که دوچرخه داره رفتیم چیتگر. با دوچرخش یه دور زدم دور دریاچه . عالی بود.
مهران تقوی نژاد
۳۰ مهر ۱۴۰۱یه چند روزیه پدال هر مطلبی پست میکنی قیمت دلار و یورو رو هم میزنی
تا الان که این کار رو نمکردی
فک کنم عمدیه
منظورت چیه؟میخوای بگی دلار از یورو با ارزش تر شده؟
دخلش به تو چیه؟چه سودی برات داره؟
HamiD
۳۰ مهر ۱۴۰۱وات د هل …
“the bike will be hard to come by, and it won’t be cheap either, with prices starting at €9,000 ($8,867 USD at current exchange rates).”
آره خبر نداشتی جناب احمد زاده تو کار خرید فروش دلار و یورو هستن؟!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مهر ۱۴۰۱سهام پدال بهزودی در والاستریت عرضه می شه
افزایش ارزش دلار برای ما خیلی مهمه
شاهین
۳۰ مهر ۱۴۰۱بنده سهام خودمو نمیفروشم.
بیژن
۳۰ مهر ۱۴۰۱درتصاویر لوازم دورا ایس شیمانو دیده میشه ولی مشخص نیست مکانیکیه یا برقی. بهرحال چنین رنج قیمتی برای دوچرخه ای از لاپییر حتی کمتر از نرخ معمول سازنده هایی مثل اسپیشیالایزد و ترک هست که بین نه تا چهارده هزار دلار قیمت دارن.
درمورد وزن هم یه نکته بگم. اون پینارلوی ریچارد هموند وزن فریمش نهصد گرم بود که امروزه در دوچرخه های کربن مخصوص جاده کاملا عادیه. ضمنا این دوچرخه ها براساس قوانین UCI نباید زیر 6.8 کیلوگرم وزن داشته باشن و بهمین دلیل برخی برندها مثل TREK درمدل سبک وزن اموندا برای سایز اسمال وزنه های کوچک سربی ارایه میده تا در مسابقات رسمی به دوچرخه اضافه بشه تا خلاف قوانین نباشه.
رامتین
۳۰ مهر ۱۴۰۱دوچرخه جذابیه ولی پیشنهاد میدم دوستانی که نمیخوان در مسیرهای کوهستانی پا بزنند و جاده های ترکیبی (آسفالت، خاکی و ساحلی) هدفشونه، جاینت ریولت را خریداری کنند. این دوچرخه ها را به اصطلاح Gravel میگند و بنظرم در آینده نزدیک پرفروشترین دوچرخه های دنیا خواهند شد. چون دو طبق هستند و طبقهای بزرگ با محور بلند دارند.