«دوکاتی» نخستین قدم خود را در این راه از سال ۲۰۱۸ و با معرفی پدالهای نیرودهنده دوچرخه که در همکاری با «ثوک بایکس» ساخته بود، شروع کرد. این روند با تولید چند دوچرخه جادهای و تاشدنی ادامه پیدا کرد و حال این کمپانی مشهور در صنعت موتورسیکلت، نخستین دوچرخه مسابقهای خود را با نام «فوتا» (Futa) معرفی کرده است. این دوچرخه که نام خود را از جاده واصل میان بولونیا و فلورانس در ایتالیا گرفته و درنتیجه همکاری یان دوکاتی و ثوک تولید شده است، دوچرخهسوارانی را که «میخواهند پدال بزنند، لذت ببرند و از تمام گنجایش خود بهره ببرند» هدف قرار داده است.
تیم طراحی دوکاتی برای جنس بدنه این دوچرخه به فیبرکربن روی آورده است و این روند را با یک قاب مونوکوک با هندسه اسپرت و مقاومتی بهبودیافته برای سرعت و آیرودینامیک بهتر آغاز کرده است. دوکاتی دوچرخه یادشده را در سه اندازه مختلف تولید خواهد کرد. بدنه این دوچرخه به رنگهای خاکستری و سیاه مزین شده است و در جایجای آن هم شاهد استفاده از رنگ قرمز دوکاتی هستیم.
این دوچرخه برقی از یک درگاه ۲۵۰ واتی FSA HM 1.0 در عقب استفاده میکند که مقدار ۴۳ نیوتن متر گشتاور را برای کمک به پدال تولید میکند و به دوچرخهسوار اجازه میدهد (طبق قوانین اروپا) تا ۲۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این دوچرخه پنج درجه قدرت متفاوت دارد که ازطریق ریموت کنترل بیسیم «گارمین» کنترل میشود.
موتور الکترونیکی «K-Force WE 12 S» قول «تعویضدندههای بیسیم الکترونیکی ۲×۱۲ نرم و مثالزدنی» را میدهد. این سیستم قابلیت اتصال به نرافزار اندروید و iOS را نیز دارد تا راننده بتواند از اطلاعات و دادههای دوچرخهسواری خود بهخوبی آگاه شود.
فوتا از باتری ۲۵۰ وات ساعتی FSA که بهشکل یکپارچه با بدنه جایگذاری شده است، استفاده میکند. دوکاتی برای خریداران یک آپشن افزایشدهنده مسافت ۲۰۵ وات ساعتی را نیز درنظر گرفته است. از دیگر ویژگیهای کلیدی این دوچرخه میتوان به دستههای آبشاری فیبرکربنی برای تکیه راننده درحین مسابقه، صندلی فیبرکربنی با زین «سهله ایتالیا»، چرخهای «Vision AGX 30» به همراه رینگهای فیبرکربنی «پیرلی چینتوراتو ولو TLR 700x35c»، دیسکهای هیدرولیک K-Force ترمز و روتور ۱۶۰ میلیمتری اشاره کرد.
تمام فیبرکربن بهکاررفته در این دوچرخه به سازنده کمک کرده تا وزن آن را برای مدل با قاب مدیوم به ۱۲.۴ کیلوگرم برساند. دوکاتی نسخههای تولید محدود این دوچرخه را نیز میسازد که در آنها از رنگآمیزیهای خاص الهامگرفتهشده از «Corse Racing» استفاده شده و تنها ۵۰ عدد از آنها تولید خواهد شد. این نسخههای خاص در بیشتر بخشها با نسخههای معمولی یکسان هستند؛ تنها تفاوت آنها در رنگآمیزی، استفاده بیشتر فیبرکربن، دیسک ترمزهای هیدرولیکی «کامپانولو سوپر رکورد»، موتور «کاموپانولو سوپر رکورد EPS» الکترونیکی ۱۲ سرعتی، چرخهای «Vision Metron» و… است که وزن دوچرخه را از ۱۲.۲ کیلوگرم هم کمتر کردهاند.
همانگونه که انتظار میرود، خرید یک دوچرخه با نشان خاص دوکاتی و قطعات فیبرکربنی اصلا ارزان نیست. این دوچرخه که در تابستان جاری به دست خریداران میرسد قیمتی برابر ۷,۶۹۰ پوند (۸,۴۴۰ دلار آمریکا) دارد. حال اگر کسی خواستار افزایشدهنده مسافت نیز باشد باید مبلغ بیشتری را بپردازد. نسخههای تولید محدود این دوچرخه نیز برچسب قیمتی کاملا ناقابل ۱۱,۹۹۰ پوندی را به همراه دارند. از طریق ویدئوی یوتیوب دوکاتی میتوانید این دوچرخه را درحین حرکت تماشا کنید. برای این کار اینجا کلیک کلید.
افشار
۱۷ اسفند ۱۴۰۰8500 دلار بدی یه دوچرخه برقی !؟
مردیم از خوشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰با 4 هزار دلار میشه از همین ktm یه موتورسیکلت عالی مثل duke 390 را خرید
با 11 هزار دلار هم میشه duke 790 خرید که هیولاست
افشار
۱۷ اسفند ۱۴۰۰بله همین طور هم هست
امیر.عارف
۱۷ اسفند ۱۴۰۰11.990 پوند برای یک دوچرخه ؟ از بعضی از موتورهای موجود در بازار هم بیشتر قیمت خورده . واقعا ارزش این مبلغ و داره؟
Carbonado Aventador
۱۸ اسفند ۱۴۰۰قطعا ارزششو داره..
دوکاتی ، فراری دنیای موتور هاست و هرچی بسازه و هر قیمتی بزاره روش خریدار داره!!
.
Panigale superleggera v4r
نزدیک ۹۰ هزار دلار قیمتشه😂
تقریبا ۵ برابر cbr1000 rr
بیژن
۱۷ اسفند ۱۴۰۰قیمتش کاملا متناسب با مدل های مشابه موجود در بازار از سایر برندهاست. اما اینکه کسی سایر برندهای معروف رو ول کنه و این دوچرخه رو بخره، جای سوال داره. ضمنا در رده دوچرخه های جاده، برای دوچرخه های برقی مسابقه رسمی وجود نداره. بنابراین استفاده از لفظ دوچرخه مسابقه ای در متن، صحیح بنظر نمیرسه.
Carbonado Aventador
۱۸ اسفند ۱۴۰۰تا وقتی سایر برند ها هستن ؛ چرا یکی بیاد دوچرخه دوکاتی بخره؟!
.
دوست عزیز فکر کنم کلا با دوکاتی و جایگاهش از لحاظ علم و تکنولوژی دوچرخه سازی و موتور سازی ؛ اشنایی نداری!!
بیژن
۱۸ اسفند ۱۴۰۰دوست من فکرکنم شما با جایگاه سازندگان دوچرخه آشنایی نداری. برای مثال( علاوه بر دوکاتی), همه میدونن که KTM در دنیای موتورسواری جزو سازنده های بنام هست اما دوچرخه های اون دربرابر برندهای اصلی دوچرخه اصلا حرفی برای گفتن ندارن. توصیه میکنم تیم های حاضر در مسابقات درجه یک دوچرخه سواری مثل توردوفرانس رو بررسی کنید و اونوقت خواهید فهمید که یک حرفه ای, آماتور, ثروتمند یا صرفا یه دوچرخه سوار آشنا به دوچرخه تا زمانیکه برندهایی مثل ترک, اسپیشیالایزد, کولناگو, بیانکی, اوربیا, پینارلو و برندهایی از این دست هستند, کوچکترین اهمیتی به دوچرخه ای با برند دوکاتی, مک لارن, لامبورگینی و از این دست نمیده.
در کمال افتادگی باید خدمتتون عرض کنم که بنده سالهاست در رشته استقامت جاده فعالیت میکنم و دوچرخه خودم هم کربن و از برند TREK هست البته برقی! نیست.
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۱۸ اسفند ۱۴۰۰عالی بود یکی از خفن ترین دوچرخه ها از نظر من