فرانسویها میتوانند با تعویض خودروی بنزینی قدیمی خود، تا ۴۰۰۰ یورو یارانه برای خرید دوچرخه برقی دریافت کنند. این طرح با سرمایهگذاری ۲۵۰ میلیون یورویی دولت فرانسه روی زیرساختهای شهری همراه است.
دولت فرانسه به شهروندانش یارانهای تا سقف ۴،۰۰۰ یورو (۳،۹۹۰ دلار آمریکا طبق نرخ ارز فعلی) پیشنهاد میکند، اگر آنها خودروی بنزینی خود را با دوچرخه برقی یا پدالدار معامله کنند.
به گزارش carscoops به نقل از تایمز، این یارانه برای افرادی که در خانوارهای کم درآمد در مناطق شهری کمآلاینده زندگی میکنند، افزایش مییابد. در همین حال، شهروندان فرانسوی در گروههای درآمدی بالاتر، مشوقهای کمتری را خواهند داشت.
طرح دولت فرانسه از برنامهای بسیار موفق در لیتوانی الگوبرداری شده است، که شهروندان واجد شرایط دریافت یارانه تا ۱،۰۰۰ یورو (۹۹۷ دلار آمریکا) برای خرید دوچرخه برقی، اسکوتر، موتورگازی یا موتورسیکلت جدید پس از تعویض وسیله نقلیه قدیمی خود هستند. حتی اگر شهروندان وسیله نقلیه دیگری نخرند، همچنان میتوانند از این طرح بهره ببرند که اعتبار حملونقل عمومی را برای خودروهای قدیمی ارائه میدهد.
در فرانسه، پس از اینکه مقامات دریافتند این کشور برای رسیدن به همسایگان خود مانند هلند، آلمان و دانمارک باید اقدامات بیشتری انجام دهد، این یارانه در حال گسترش است.
دولت فرانسه اعلام کرده که میخواهد ۹ درصد از جمعیت این کشور تا سال ۲۰۲۴ به دوچرخهها (چه برقی یا پدالدار) روی بیاورند. هرچند هماکنون، تنها سه درصد از جمعیت این کشور به دوچرخه برقی و غیربرقی روی آوردهاند. در مقابل، ۲۷ درصد جمعیت هلند از دوچرخه استفاده میکنند.
با این حال، سرمایهگذاری دولت فقط به صورت یارانه نقدی برای افراد ارسال نمیشود. این یارانه همچنین برای زیرساختهای عمومی هزینه خواهد شد. دولت امانوئل مکرون گفته است که ۲۵۰ میلیون یورو (۲۴۹ میلیون دلار) سرمایهگذاری خواهد کرد تا کل شهر پاریس برای حرکت دوچرخه قابل استفاده باشد. در همین حال، شهردار پاریس قول داده است که طی پنج سال آینده ۱۳۰ کیلومتر (۸۱ مایل) مسیرهای ایمن برای دوچرخه را در شهر اضافه کند.
در این میان، خودروسازان بزرگ اروپایی نیز سعی کردهاند تا سهمی از تلاشها برای کاهش آلایندگی داشته باشند. گزارشها نشان میدهد خودروسازان اروپایی مانند پورشه، بیامو و پولستار روی دوچرخه برقی سرمایهگذاری میکنند که به لطف سرمایهگذاری اخیر در فناوری حملونقل الکتریکی، به طور فزایندهای مفید هستند.
AmirAli
۶ شهریور ۱۴۰۱😂😂😂😂
واکنش یه ایرانی که یارانش یک دلاره و نیمه
: نخوندم 🗿
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۴۰۱ما ایرانیها که هیچی حتی ارزش گرفتن یه مسترکارت هم نداریم و وقتی میریم به هر کشوری باید … ببینیم کسی اجازه میده از مسترکارتش استفاده کنیم و پول نقد بگیره یا خیر !!!
امروزه در کشورها و شهرهای اروپا دیگه قشر جوان و دانشجو کمتر نیاز به خودرو پیدا میکنه به سبب حملونقل بسیار گسترده و متنوع و البته در شهرهای اروپا مثلاً پاریس با اون همه ترافیک و گرانی با هزینهی بسیار اندک اسکوتر برقی در تمام کوچه خیابانها ریخته و در تمام شرایط آب و هوایی میشه استفاده کرد و هرکجا هم نیازی نداشتید همانجا وِلِش میکنید و میروید دنبال زندگیتان !
البته دیدم جدیداً در دوبی هم چنین طرحی راه افتاده اما با اون آفتاب و گرما و شرجی آدم کباب میشه و به درد شبها و زمستانها میخوره !
واقعاً نمیدونم چرا در شهرهایی که شهرسازی با زمین پَست دارند از این طریق کسب درآمد نمیکنند و البته آبوهوا هم تمیزتر میشه مثل اصفهان یزد کرمان بوشهر بندرعباس اهواز (( البته به احتمال زیاد اسکوترها دزدیده میشوند حتی اگر gps داشته باشند و تا فرهنگسازی نشه ، چنین طرحهای بیفایدست )) !
اما امیدوارم از تعداد خودروهای تکسرنشین کم بشه و به تعداد اسکوترها و دوچرخه برقی اضافه بشه تا بلکه کمی کمتر دود بخوریم تو شهرها !
phonix
۶ شهریور ۱۴۰۱هر چیزی برای دبی گفتی برای اهواز و بند عباس هم هست
گرم شرجی و وحشتناک
صدرصد اکه نفت نداشت و مجموعه کارخانجات مادر داخلش نبود نصف بیشتر جمعیتش همین فردا فرار می کردن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ شهریور ۱۴۰۱یه پراید به بری اونجا بفروشی هر ماه چهار هزار یورو بیاد تو حسابت
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۶ شهریور ۱۴۰۱همه دنیا تصمیمیم گرفتن نسل ماشین باز ها رو از بین ببرن
phonix
۶ شهریور ۱۴۰۱ببا بریم توردوفرانس ببینبم:)
meysam
۶ شهریور ۱۴۰۱با 250 میلیون دلار یعنی 7500 میلیارد تومن کل پاریس رو برای دوچرخه سواری مناسب سازی میکنن
اینجا فقط یک قلمش 92000 میلیارد تومن از فولاد مبارکه خوردن
فکر کنم با این یک قلم بشه نصف اروپا رو تغییر داد
genius
۶ شهریور ۱۴۰۱عالیه!ایشالا اولین تصمیمی که مدیریت شهری طهران بعد تموم شدن ماجرا باید بگیره همین تشویق همه به استفاده از دوچرخه های برقیه.آلودگی صوتی و هوا یکجا کم میشه
Elemento
۷ شهریور ۱۴۰۱هدف بلند مدت دولت های سوسیالیستی و در راسش فرانسه، گرفتن ماشین از مردم عادیه و جایگزین کردنش با حمل و نقل عمومی + دوچرخه
اول با حیله ی وام و تبلیغات و گرم شدن زمین (نمیگم زمین گرم نشده) بعد هم با گرون کردنش