بااینکه که دوچرخهها راه خوبی برای جابجایی در شهر هستند، پستیوبلندیهای شهر استفاده از آنها را برای بسیاری از افراد سخت میکند.
کمک گرفتن از یک موتور الکتریکی میتواند این مشکل را حل کند، اما دوچرخههای برقی عموماً گران هستند. Velotric Discover1 برای بازنشستگان بهعنوان گزینهای قابلابتیاع و قابلاعتماد، طراحی و ساختهشده.
بر اساس صفحه سرمایهگذاری ایندیگوگو آن، استارتآپ Velotric با همکاری دوستانی از شرکتهای Lime، giant، specialized و Decathlon با رهبری مدیرعامل دفتر چین شرکت Lime، آدام ژانگ تأسیس شد.
گروه بیشتر امسال را صرف طراحی دوچرخهای کردهاند که استفاده از آن ساده، سواری آن راحت، کارایی آن عالی و کیفیت ان قابلقبول باشد.
نتیجه Discover1 دوچرخه برقی شهری است که در آمریکای شمالی و اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت. این دوچرخه در دو مدل یکی با موتور ۵۰۰ واتی با ۶۵ نیوتن متر گشتاور که با دستهگاز همراه باحالت کمک هنگام پدال زدن و دیگری مجهز به موتور ۲۵۰ واتی با ۴۰ نیوتن متر گشتاور و تنها باحالت کمک هنگام پدال زدن عرضه خواهد شد. کامپیوتر کنترل موتور در حالت کمکی با اتکا به اطلاعات حسگر سرعت و آهنگ پدال مقدار قدرت موتور را با انتخاب یکی از سه حالت مختلف کنترل میکند.
خریداران اروپایی این دوچرخه از مزیت دو دنده بیشتر از همتایان آمریکایی خود بهره میبرند، مدل اروپایی از جعبهدنده ۹ سرعته شیمانو M2000 استفاده میکند، درحالیکه مدل آمریکایی با جعبهدنده ۷ سرعتِ شیمانو RDTY300 عرضه میشود.
هردو مدل مجهز به باتری ۴۸ ولتی ۶۹۲ واتساعت باقابلیت جدا شدن برای شارژ در داخل ساختمان هستند و این دوچرخهها با اتکا به این باتری توانایی پیمایش ۱۲۸ کیلومتر مسیر در حالت اقتصادی کمک به پدال زدن رادارند.
دوشاخ جلو دارای کمکفنر با ۶۵ میلیمتر جابجایی دارای قابلیت تنظیم مقدار نرمی و حالت قفل است. این دوچرخه با گلگیر استاندارد عرضه میگردد. مدل آمریکایی روی لاستیکهای ۲.۴×۲۶ اینچ مقاوم به پنچری حرکت میکند، اما مدل اروپایی از لاستیکهای c40x700 استفاده میکند.
صفحهنمایش ۳.۵ اینچی نصبشده در وسط فرمان اطلاعات موردنیاز را به نمایش میگزارد و ترکبند عقب نیز میتواند تا ۲۵ کیلوگرم بار را پذیرا باشد. بیعانه درخواستی در سایت ایندیگوگو از ۱۲۹۹ دلار شروع میشود و شامل تعدادی ابزار و وسایل نیز هست.
اگر همهچیز طبق نقشه پیش برود ارسال دوچرخهها به آمریکا، کانادا و اروپا تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۴۰۰والا دوچرخه ، دو کاربری داره یا ورزش یا حملونقل !
وقتی بخواد برقی بشه دیگر حکم ورزشی ندارد و جنبهی حملونقل پیدا میکند که به نظر من اِسکوترهای برقی ارزش بالاتری نسبت به دوچرخههای برقی دارند چون هم جای کمتری میگیرند و هم رفتوآمدشون راحتتره !
فرامرز
۲ آذر ۱۴۰۰هدف دوچرخه برقی اینه که اغلب اوقات خودت رکاب بزنی. متاسفانه علت گرونیش (تقریبا با موتورسیکلت برقی همقیمت هست) اینه که تقاضا براش زیاده که اونم بخاطره اینه که نیاز نیست هفت خان رستم رو تموم کنی تا بهت گواهینامه بدن. البته منظورم بازار اروپا هست.
Navid_bivaN
۴ آذر ۱۴۰۰اینجا خیلیهایی که دلیوری غذا انجام میدن، مخصوصا در داون تاون، از این دوچرخه برقیا استفاده میکنن. جمع چندین مزیت باهم.
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۲ آذر ۱۴۰۰انسان ها باید به گشادی خودشون غلبه کنن
باید کمتر از ماشین بخاطر زمین استفاده کنن
انسان بودن فقط به تکنولوژی نیست! انسان بودن احترام به محل زندگی هم هست!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰″انسان ها باید به گشادی خودشون غلبه کنن″
بابا یکم آرومتر مردم از خنده!😂😂😂😂
Amard
۲ آذر ۱۴۰۰وسیله خوبی میشه گفت تا حد زیادی پاک اما برای کشورهای ازاد پیشرفته حیف ایران با این همه ثروت که مردم از همه چیز محروم هستند حتی دوچرخه
پارسا عشق ماشین
۲ آذر ۱۴۰۰منم موافقم اگه دوچرخه تو کشور بزرگ بشه واقعا عالیه یه دوچرخه خوب بیاد تو رنج های ۵۰ یا ۶۰ میلیون خیلی خوبه واقعا بینظیر میشه
محمد امین
۲ آذر ۱۴۰۰با این اقتصاد ایران از قشر متوسط و پایین مردم هیچکس حاضر نمیشه ۵۰ یا ۶۰ ملیون تومن رو برای این هزینه کنه..
مگه یه دوچرخه چی داره که اینقدر قیمت داشته باشه… چند تا تکه آهن و یه زنجیر و یه موتور برقی و باطری نهایتأ باید بین ۵ تا ۱۰ ملیون تومن باشه تا ارزش خرید پیدا کنه
و باید این رو هم در نظر بگیری که ضرر دوچرخه سواری از سودش بیشتره…. مخصوصا برای آقایون که تاثیرات جبران ناپذیری داره ..و به غیر از اون مسئله در طولانی مدت به فرم ستون فقرات و همچنین کشاله های ران آسیب وارد میکنه ، کسایی که زیاد دوچرخه سواری میکنن مثلا بیش از ۲۰ سال مخصوصآ در شهر ، نمیتونن صاف بایستن و از فرم بدنشون مشخصه
porsche
۲ آذر ۱۴۰۰داداش ضررش برا آقایون چیه😔😲
شلیک نکردن تفنگ که نیست؟
پارسا عشق ماشین (الله اکبر)
۳ آذر ۱۴۰۰خب دوست عزیز من به خاطر الودگی هوا میگم از این دوچرخه ها هم بیاد نه اینکه ۷۰ ۸۰ میلیونه چون لیتیومه سربی به درد نمی خوره
خیلی از استفاد هشهری خوبه
میثم
۲ آذر ۱۴۰۰ایده خوبیه واقعا
خوب که نه لازمه حمل و نقل امروزیه
خود من بشخصه اگه دوچرخه برقی خوب با قیمت مناسب ( نه فضایی) بود میتونم بگم استفاده من از ماشین بیش از ۵۰ درصد کمتر میشد
البته دوچرخه سواری فرهنگ عمومی بالایی لازم داره که تو ایران فعلا اونطور که باید دیده نمیشه و خطرات زیادی داره
میثم
۲ آذر ۱۴۰۰باید یه وسیله ای بسازن که سادگی و ارزانی و پاکی یه دوچرخه برقی رو داشته باشه ولی تو فصل سرما و بارندگی هم بشه ازش استفاده کرد.
دوچرخه و موتور این مشکلات رو دارن
یه چیزی مثل تویوتا i-road ولی ارزانتر و ساده تر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰باید تیترو عوض میکردین میگفتین حملونقل رو توی اروپا راحت میکنه! اروپا معمولاً اکثریت کاراشون با دوچرخه ست توی ایران حتی اگرم بیاد بازم چندان طرفدار پیدا نمیکنه، نمونه ش مثل این همه اسکوتر که تو بازاره اما چندان کسی دور و برشون نمیرن…