در سالهای اخیر استقبال خوبی از دوچرخههای الکتریکی در برخی کشورها به عمل آمده اما اگر شما صاحب یکی از این دوچرخهها در فرانسه باشید شاید با جریمههای سنگینی روبرو شوید!
هفته پیش بود که قانونی در فرانسه تصویب و عملیاتی شد و طی آن اگر فردی با دوچرخهی الکتریکی سرعتی بیشتر از ۲۵ کیلومتر در ساعت داشته باشد با جریمهی ۳۰ هزار یورویی، ثبت سه نمره منفی در گواهینامه و حتی تا یک سال زندان روبرو خواهد شد.
این قانون جدید نه تنها شامل مالکان شخصی دوچرخههای اصلاح شده بوده بلکه فروشگاهها و سازندگان را نیز در بر میگیرد. اگر فردی اقدام به فروش یا تجهیز دوچرخههای الکتریکی تیون شده بکند جریمهی ۳۰ هزار یورویی یا حداکثر زندان ۲ ساله نیز در انتظارش خواهد بود.
احتمال اینکه جریمههای یاد شده بهصورت کامل اعمال شوند کم است اما گفته میشود قانونگذاران به دنبال ایجاد قوانین بازدارنده بهمنظور جلوگیری از تیونینگ دوچرخههای الکتریکی بودهاند.
گفته میشود سازندگان دوچرخههای الکتریکی در اروپا میخواهند با این قانون همراه شوند. بوش اخیراً تکنولوژی ضد تیونینگ را روی سیستمهای موتور ۲۰۲۰ خود معرفی کرده است. اگر یک حسگر تشخیص دهد که دوچرخه تیون شده، کد خطایی به نمایش درخواهد آمد و دوچرخه قدرت استاندارد خود را تولید خواهد کرد. اگر سیستم سه بار این خطا را تشخیص دهد دوچرخه کاملاً از کار خواهد افتاد و نمایندگی باید مشکل را حل کند.
کامیاب
۲۵ اسفند ۱۳۹۸احتمالا چون در کشور های اروپایی دوچرخه ها مسیر مشخص خودشونو دارن و از موتورسیکلت ها سوا هستن،این قوانین ب تصویب رسیدن
باز دمشون گرم،هرچند اصلا از فرانسه خوشم نمیاد
یکی دوبار روح صادر کردن،یبار پژو آشغالی،ی چن بار خون ایدزی،همیشه هم زیرآبی کار کردن تو شرایط سخت گذاشتن رفتن
علیx76
۲۵ اسفند ۱۳۹۸البته اینم در نظر بگیر که ایران چطور زد زیر قرارداد با رنو
وقتی که قرار بود یه سایت تولیدی تو ایران بهش بدن و قرار بود مبلغی حدود ۱ میلیارد دلار ، آورده رنو باشه
ضمن اینکه فک کردی چطور همین الان پژو ۲۰۶ داره تو ایران تولید میشه؟
اینا همکاری های غیر رسمی خودرو ساز هاست تا تحریم ها ، دامن پژو رو نگیره
فرامرز حسنی
۲۵ اسفند ۱۳۹۸دلایلش قانونیه و تنها مختص فرانسه نیست. تمام کشورای اروپایی دسته بندی واحدی برای وسایل نقلیه داره.
بعدم اینکه تنها اروپا نیست اینطوریه. همین ایران خودمون دسته بندی داره. بروشورشو تو اینترنت میتونی پیدا کنی. حتی تراکتور تو ایران گواهینامه میخواد. اما تو روستا خودم بارها دیدم طرف ۱۰ سالش نشده ولی با تراکتور داره تو خیابونا ویراژ میده
تو اروپا وسیله ی موتوری سه نوعه؛ ماشین یا اتوموبیلها موتورسیکلت و موپد.
موپد اروپایی خودش دو دسته میشه. کلاس ۱ و کلاس ۲.
موپد کلاس ۱ وسیله های نقلیه ی دو چرخ سه چرخ یا چهار چرخی هستن که حداکثر ۴۵ کیلومتر در ساعت سرعتشونه و حجم موتورششون حداکثر۵۰ سی سی یا اگه الکتریکی باشه حداکثر ۴ کیلووات توان داره. برای این کلاس فرد نیاز به گواهینامه داره. و قوانین این کلاس مثل قوانین موتورسیکلت هست. یعنی تو خطوط اتوبس حق نداره بره. تو لاین دوچرخه حق نداره بره و مهمتر اینکه نیاز به پلاک و ثبت شدن داره و باید سند داشته باشه.
اما موپد کلاس ۲ وسیله نقلیه ی دارای دوچرخ یا سه چرخ یا چهار چرخ هست و حداکثر ۲۵ کیلومتر سرعتشونه. بیشتر از این نباید بره و نباید طوری ساخته شده باشه که سرعتی بالاتر از ۲۵ ک.م رو ارائه بده. و توان خروجیش چه درونسوز چه الکتریکی نباید بیشتر از ۱ کیلووات باشه. نیاز به گواهینامه نداره. اما بعضی کشورا تست گذاشتن. تنها یه تست کتبی هست. بعضی کشورا تست ندارن ولی فرد باید چندساعت کلاس اموزشی بره. موپد کلاس ۲ نیاز به ثبت و سند نداره. نیاز به پلاک نداره. موپد اروپایی کلاس ۲ میتونه از لاین دوچرخه بره. میتونه وارد لاین اتوبوس بشه. میتونه تو پارکینگ دوچرخه پارکش کرد.
البته فرانسه دیر اقدام کرده. خیلی از کشورا مثل المان دانمارک سوئد هلند اتریش اسپانیا خیلی وقته قوانینشو تصویب کردن و برا تیونینگ موپدها جریمه گذاشتن.
بعدم فرانسه مشکل نیست.
آرش وان
۲۵ اسفند ۱۳۹۸دولت ها و نظام های مبتنی بر علم و دانش ?
علیرضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۸همین نظامهای مبتنی بر علم و دانش در کار یه ویروس فسقلی موندند . نمیگم پیشرفته تر از ما نیستن ولی تا وقتی در مقابل اونها احساس ضعیف بودن بکنیم اونام همیشه سوار ما میشن . کامنت اول واقعا درست نوشته که به ما خون آلوده دادن یا هر لگنی رو بهمون انداختن چرا ؟ چون همش به خودمون میگیم از ما بالاترن . چرا به انگلیس یا آلمان خون آلوده ندادن ؟ به قول با تجربه ها که میگن اگه با کسی نشستی معامله کنی جلوش پر بیا تا حس نکنه از تو بالاتره و به خودش جرئت بده که سرت کلاه بزاره
هادی 8 سیلندر
۲۵ اسفند ۱۳۹۸با دوچرخه بری تو سرازیری راحت ۶۰ تا میشه رفت این چه قانونیه
Hamid
۲۵ اسفند ۱۳۹۸خب نرو چه کاریه??
Hamid
۲۵ اسفند ۱۳۹۸دوچرخه توینینگ شده!
آرین
۲۵ اسفند ۱۳۹۸چون اونجا از دوچرخه زیاد استفاده میشه برای اینکه خطری برای عابرای پیاده و خود دوچرخه سوار نداشته باشه منطقیه
اما 25 سرعت کمیه
حالا باز خوبه برای دوچرخه های عادی اینطوری نیست
Hadi
۲۵ اسفند ۱۳۹۸دوچرخه عادی هم راحت تا ۵۰ تا میره
دوچرخه برقی که جای خود داره…
۳۰هزار یورو جریمه!!!؟؟؟
مگه جنگه…
Khosrow
۲۶ فروردین ۱۳۹۹جریمه ش از ادم ربایی و جنایت بیشتره / یه خبرایی هست – میترسن ..