برادران دوواشل که به همراه استودیو Arro، طراحان این دوچرخه بودهاند، برای این پروژه، بیان مسئلهای به صورت زیر داشتهاند:
برای حل این مشکلات، آنها یک سری «ملزومات» برای طراحی جدیدشان درنظر گرفتند:امروزه افراد میخواهند نزدیک به محل کار، دوستان و فروشگاهها زندگی کنند، ولی مسیرهای داخل شهر برای آنها مشکلساز است. شاید دوچرخهسواری راهحلی برای این موضوع باشد؛ ولی دوچرخههای کنونی از این هدف بسیار دور هستند. خرید یک دوچرخه همیشه با ترس و وحشت همراه است و بسیاری از دوچرخهها وقتی از وسایلی مانند چراغ، جعبه و … استفاده میکنند، سر و شکل بسیار نامطلوبی پیدا میکنند …
- دوام دوچرخه در استفادههای روزانه؛ باز و بسته کردن قفل، عبور از سراشیبی، ضربات، خراشها، ریختن قهوه داغ و …
- گلگیرها برای اطمینان بیشتر در سواری با دوچرخه
- روشنایی بهینه بدون استفاده از باتری (چراغها در جلو و عقب، در صورت امکان استفاده از چراغ برای راهنما)
- دندهها (دسترسی ساده و قابل اطمینان و همینطور کمصدا)
- قابلیت استفاده از برخی از قطعات در دسترس مانند ابزار تغییر دنده، ترمزها، زین، تایرها، زنجیر و … برای سادهسازی شرایط نگهداری و ایجاد امکان تعمیر در فروشگاههای معمول دوچرخه.
- زنجیر برای سبد وسایل ( با آپشنهای عقب و جلو)
- امکان تطبیق با کالسکه کودک.
- تایرهایی که به راحتی بتوانند بار را تحمل کنند و در همین حال، به راحتی تهیه شده و تعویض شوند.
- سیستم ترمز قابلاعتماد به صورت دیسک ترمز
با درنظر گرفتن این نیازها، استودیوی Arro اقدام به ایجاد طرحهای اولیه از این کانسپت کرد. در فاز اول، هیچگونه محدودیتی برای این طرحها نبوده و از میان بیش از ۱۰۰ طرح اولیه، یک طرح «اسپورتی، فوقالعاده، کاربردی و مدرن» مورد استقبال قرار گرفت.
در فاز دوم، آنها میخواستند که یک سری طراحی فریم را از بین طرحهای اولیه جدا کنند. طرحهای بالا سه نوع از فرمهای مشخص شده در فاز یک را نشان میدهند. وقتی یک فرم مناسب از بین طرحهای اولیه تشخیص داده شد، برادران دوواشل شروع به بهینهسازی طراحی کردهاند. با استفاده از اتوکد و پرینترهای سهبعدی، آنها قادر بودند طرحهای مختلفی را با جزئیات امتحان کنند و در نهایت به یک نتیجه دلخواه برسند. همچنین در این مرحله، مطابق تصاویر زیر، بر روی جزئیات و استفاده از ترکیب ابزارهای مختلف تمرکز بیشتری صورت گرفت. فاز بعدی، مهندسی پروژه بوده است. برادران دوواشل در عین دانشتن طرح کلی موردنظر و اهداف برند، از نیاز به عملکردی واقعگرایانه در مهندسی دوچرخه برای دنیای واقعی کاملاً آگاه بودهاند:در زیر میتوانید برخی از سعیوخطاهای مهندسی در زمینه فریم و طراحی را مشاهده کنید. پس از کار بر روی جزئیات در اتوکد، فاز بعدی ساخت اولین نمونه قابلاستفاده از دوچرخه بود. این نمونه که تصویر آن را در زیر میبینید، با کمک شرکت تولید دوچرخه Zen در پورتلند آماده شد. اگر به لیست ملزومات اولیه طرح برگردیم، مواردی که در نمونه اولیه به کار برده شدهاند، به شرح زیر است:مهندسی که با ما همکاری کرده دارای ۲۰ سال تجربه در طراحی دوچرخه بوده و کمک زیادی در رسیدن به اهدافمان کرده است. در همین حال، ما دوچرخهای ساختهایم که برای سواری کاملاً آماده است. بحثهای زیادی در این فاز از پروژه انجام گرفت. ما نمیخواستیم که طراحی خود را با خطر روبرو کنیم، ولی در همین حال هدفمان ایجاد یک شرایط واقعگرایانه در دوچرخه بوده است.
- چراغها و فریم مستحکم آلومینیومی ۶۰۶۱
- توپی دینامیک برای عدمنگرانی نسبت به تمامشدن شارژ باتری
- طراحی فوقالعاده هماهنگ چراغهای جلو و عقب با سوپرنووا مدل E3 Pure.
- لبههای بازتابنده برای قابلیت دید بهتر در شب
- زنجیر کربنی برای سکوت و تمیزی در هنگام راندن دوچرخه
- چرخدندههای داخلی برای دوام و استفاده آسان از آنها.
- گلگیرها برای جلوگیری از خیسشدن راننده.
پیچیدگی کار با یک دینام نسبت به استفاده از یک باتری بسیار سختتر است. در همین حال، استفاده از دینام باعث میشود که صاحب دوچرخه همیشه به وجود انرژی به صورت هماهنگ برای قسمتهای مختلف باور داشته باشد؛ یعنی بدون هیچگونه باتری یا وسیله اضافی، میتوانید هر زمان که بخواهید دوچرخهسواری کنید. در این مقطع از پروژه در حال همکاری با شرکتهای مختلف و کار بیشتر بر روی مهندسی الکترونیک این دوچرخهها هستیم تا نسبت به استفاده طولانیمدت از آنها به صورت ایمن اطمینان حاصل کنیم. امیدواریم که بتوان چراغ ترمز را برای مدل CYLO1 ارائه کنیم؛ ولی در همین حال ممکن است به عنوان یک سری تغییرات بعداً به این مدل اضافه شود.
دوچرخههای سایلو از هم اکنون به صورت پیشفروش در وبسایت شرکت Cylo قابلدسترسی هستند.
e36
۸ آذر ۱۳۹۳اونقدری که اینا برای ساخت یک دوچرخه وقت و فکر میزارن خودروسازهای ما برای ساخت خودرو ملیشون نزاشتن
me84
۸ آذر ۱۳۹۳ووووووواااااققققعععععااااا دمشون گرم. ببین اونا در تولید دوچرخه به کجا رسیدن، ما هنوز فرهنگ دوچرخه سواری نداریم. اگه یکی تو خیابون با دوچرخه بره همه بهش یجوری نگاه میکنند. ( اینو خودم تجربه کردم) فرهنگشم که داشته باشیم، مسیر ویژه نداریم. مسیرشم که بسازن، به لطف این بنزینای یورو4 وطنی و خودروهای وطنی، اینقدر هوا آلودست که اگه با دوچرخه بخوای رفت و آمد کنی، قلبت از کار میافته.
sirus
۸ آذر ۱۳۹۳طراحی متفاوتی داره و خیلی هم زیباست ولی من نفهمیدم زنجیریه یا تسمه ای؟
shahin
۹ آذر ۱۳۹۳تسمه ایه (شبیه زنجیره)
me84
۸ آذر ۱۳۹۳تسمه ایه.