بی ام و

ب‌ام‌و جلوتر از آئودی در بازی خودران ها!

آئودی اولین خودروسازی است که خودرویی با سیستم رانندگی خودران سطح ۳ را عرضه کرده است. این خودرو نسل جدید A8 است که تابستان سال جاری وارد بازار شد. البته به نظر نمی‌رسد که ب‌ام‌و تحت تأثیر این کار قرار گرفته باشد.

ب‌ام‌و خودران
مدیر پروژه‌های رانندگی خودکار ب‌ام‌و گفته است:

چند سال قبل ما در همان نقطه‌ای بودیم که آئودی قرار دارد.

دکتر کلاوس بوتنر می‌گوید این کمپانی در حال بحث و بررسی برای معرفی این سیستم بوده اما به خاطر اینکه سیستم خودران سطح ۳ تنها در سرعت‌های پایین عمل می‌کند بنابراین مصرف‌کنندگان مزیت‌های زیادی را به دست نمی‌آورند.

ب‌ام‌و خودران
سیستم آئودی حداکثر تا سرعت ۵۹ کیلومتر در ساعت عمل کرده اما ب‌ام‌و اعتقاد ندارد که این میزان برای فایده واقعی کافی باشد. ب‌ام‌و بجای آن در حال کار روی سیستم سطح ۳ است که می‌تواند تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت کاربرد داشته باشد و برنامه‌هایی برای معرفی خودرویی با چنین سیستمی در سال ۲۰۲۱ دارد.

ب‌ام‌و خودران
این خودروساز باواریایی همچنین برنامه‌هایی برای عرضه خودروهایی با سیستم‌های خودران سطح ۴ و ۵ در همان سال دارد. به منظور رسیدن به چنین اهدافی، ب‌ام‌و حداقل دو پروتوتایپ از سری ۷ را ساخته است.

ب‌ام‌و خودران
گفته می‌شود این خودروها به سه دوربین، یک سیستم راداری و دیگر حسگرها مجهز هستند. پروتوتایپ سطح ۳ ب‌ام‌و دارای یک حسگر لیدار بوده درحالی‌که نسخه‌های مجهز به سیستم‌های سطح ۴ و ۵ از سه حسگر لیدار سود می‌برند.

ب‌ام‌و خودران
ب‌ام‌و همچنین از سیستم کروز سوپر کادیلاک نیز الهام گرفته است زیرا پروتوتایپ های آن دارای میله‌ای نورانی در روی غربیلک فرمان هستند. زمانی که سیستم رانندگی خودکار فعال باشد، غربیلک فرمان نوری آبی‌رنگ ساطع می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ستاره های پرفروغ (Daniel)

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (955 ديدگاه)

    مدیر پروژه‌های رانندگی خودکار ب‌ام‌و گفته است:
    چند سال قبل ما در همان نقطه‌ای بودیم که آئودی قرار دارد. :) :) :)
    به نظرم جملش بیشتر توهین بود تا خبری !!!!!!!!

  2. حسین

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    فیلمی میدیدم در مورد رانندگی خودران و یکپارچگی خودروها و در ارتباظ بودن باهم
    نتیجش نداشتن ترافیک – تصادف-مصرف سوخت کمتر و پیامد های رفتاری انسانی مثل عصبانیت

  3. ایمان

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    جنگ تکنولوژی برتر آلمانی ها رو بی ام و شروع کرد
    چه شود رقابت بی ام و ؛ آئودی و مرسدس بنز

  4. سروش

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (135 ديدگاه)

    لطفا منبع خبرو همیشه ذکر کنین. این خبرم تو bmwblog ترجمه کردین در صورتی که خبرای این سایت معمولا حق به جانبه . تو این خبر هیچ چیزی در مورد تکنولوژی آئودی صحبت نشده و اصلا مقایسه ای به این دو شرکت انجام نشده فقط سمت ب ام و رو توضیح داده چیجوری فهمیده که ب ام و تو این تکنولوژی جلو تره ؟واقعیت اینه که آئودی تکنولوژی سطح ۳ رو زودتر از شرکتی وارد بازار کرده و سریع ترین سیستم خودران روی A8 نصبه . آئودی گفته سطح ۴ و ۵ فقط با آپدیت در دسترس هست و هنوز قوانین اجازه استفاده از این سیستم هارو نمیدن.

    1. شاهین

      ۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      دوست عزیز منبع خبر ب ام و بلاگ نیست. لطفا زود قضاوت نکنید.
      تمام متنی که ملاحظه می کنید عینا منتقل شده و هیچ دخل و تصرفی توش صورت نگرفته.
      ارادتمندم

      1. سروش

        ۷ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (135 ديدگاه)

        شاهین جان این متن دقیقا با این خبر bmwblog یکی هست .
        http://www.bmwblog.com/2017/10/27/bmw-wants-launch-autonomous-ride-hailing-program-2021/
        ادامه صحبتم با خود متن بود وگرنه که واضحه دخل و تصرفی تو ترجمه نیست.
        ممنون.

  5. Hamid...Audi

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (713 ديدگاه)

    ب ام و اگه همچین تکنولوژی ای رو میتونست استفاده حتما میزاشت رو ماشیناش.

  6. شاهین یزدین

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دوستان این سطح 3 و 4 چیه دقیقا ؟منظورش افزایش هوش ماشین هست و عدم دخالت راننده در کنترل ماشین؟

    1. سروش

      ۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (135 ديدگاه)

      سطح 1 – اکثر کارها توسط راننده انجام میشه و فقط یک وظیفه توسط کامپیوتر کنترل میشه مثل سیستم کروز کنترل ساده.
      سطح 2 – هم جهت یابی هم سرعت توسط کامپیوتر کنترل میشه ولی حواس راننده باید به جاده باشه و در صورت نیاز جهت رو تغییر بده یا ترمز کنه مثل سیستم کروز کنترل تطبیقی یا سیستم کنترل خودرو بین خطوط
      سطح 3 – تو این سطح بازم به راننده نیازه ولی این سیستم میتونه تو حالت های خاصی کل وظایف رانندگی رو انجام بده . تو این سطح در صورت نیاز به مداخله راننده به راننده هشدار داده میشه که سیستم نمیتونه انجام وظیفه کنه.
      سطح 4 – همه وظایف رو کامپیوتر انجام میده و میتونه از نقطه شروع تا پایان سفر خودرو رو هدایت کنه ولی بازم نمیتونه تو همه جاده ها این کارو انجام بده و باید جاده شرایط خاصی داشته باشه.
      سطح 5 – تو همه جاده ها همه وظایف با کامپیوتر کنترل میشه حتی تو جاده های خاکی و بدون خط کشی.

      1. شاهین یزدین

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (69 ديدگاه)

        با درود.ممنونم از جوابت

        1. سروش

          ۸ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (135 ديدگاه)

          خواهش میکنم.

    2. شاهین

      ۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      سیستم های خودران طبق نظر مهندسان صنعت خودرو به 5 سطح تقسیم شده که توی سطح 1 شاهد پایه ترین سیستم ها و توی سطح 5 شاهد عدم وجود فرمان، پدال ها و… هستیم. در واقع توی سطح 5 کنترل کامل دست خودرو هستش.
      ما بین اینها هم سطح های دیگه با میزان متفاوت خودران بودن قرار دارن.

      1. شاهین یزدین

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (69 ديدگاه)

        با درود ممنونم

  7. Achtung

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    آقا به نظر من تکنولوژی خودران زمانی به درد میخوره که ماشین یه تخت درست و حسابی برای خوابیدن داشته باشه وقتی خسته از سر کار برمیگردی خونه چه چیزی بهتر از چرت زدن رو یه تخت گرم و نرم ؟ چه فایده ای داره ماشین خودش رانندگی کنه اونوقت آدم بشینه رو صندلی پشت فرمون؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا