در طول این سالها، خودروسازان به خاطر قوانین سرسختانه آلایندگی و مصرف سوخت مجبور شدهاند با این حقیقت که پیشرانههای دیزلی خیلی محبوب نیستند کنار بیایند. همواره این تصور وجود داشته که خودروهای دیزلی پاک نیستند و به همین دلیل است که برندهایی همچون ولوو و نیسان تصمیم گرفتهاند در چند سال آینده کلاً با دیزلیها خداحافظی کنند.
از طرف دیگر خودروسازانی همچون مرسدس و مزدا وجود دارند که هنوز هم معتقدند دیزلیها مخصوصاً از نوع شاسی بلندها آینده مناسبی دارند. این خودروهای زیاد به گشتاور بیشتری نیاز دارند و دیزلیها چنین ویژگیای را نشان میدهند.
خب به نظر میرسد دیزلیها یک طرفدار دیگر هم پیدا کردهاند! این طرفدار جدید، آلپیناست که تیونر مستقل محصولات بامو محسوب میشود. مدیر این تیونر در مصاحبه با wichCar گفته که پیشرانههای دیزلی هنوز هم آینده دارند.
Andreas Bovensiepen گفته که بامو تکنولوژی لازم برای پاک نگه داشتن دیزلیها را دارد. با استفاده از مبدلهای کاتالیتیک جدید و ادبلو باعث شده محصولات این برند آلمانی آلایندگی نیتروژن اکسید بسیار کمی داشته باشند. این مدیر ارشد به تکنولوژی بامو کاملاً مطمئن بوده و از تستهای آلایندگی واقعی اروپایی به عنوان راه مناسبی به منظور شبیهسازی شرایط رانندگی واقعی نام برده است. به نظر میرسد او از تستهای آلایندگی ترسی نداشته و آماده روبرو شدن با آنهاست.
آلپینا برندی است که سرمایهگذاری سنگینی روی تکنولوژی دیزلی داشته است. جدیدترین محصولات این تیونر همچون XD3 و XD4 تنها با پیشرانههای دیزلی عرضه شده و گشتاوری در محدوده ۹۰۰ نیوتون متری دارند. این کمپانی به خروجی پیشرانههای خود افتخار کرده و انتظار دارد این شاسی بلندها فروش بالایی داشته باشند.
از طرف دیگر، درحالیکه Bovensiepen اعتقاد راسخی به پیشرانههای دیزلی داشته اما تکنولوژی هیبریدی را به نوعی زیر سؤال برده است. او میگوید پیشرانههای هیبریدی باعث سنگینتر شدن خودرو شده و این برای خودروهای اسپورت خوب نیست. اگرچه بامو قبلاً وارد دنیای هیبریدیها شده اما آلپینا هنوز این آمادگی را نشان نداده است.
فتنه گوساله سامری
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷bmwهای آلپینا خیلی جذاب هستن.خیلی زیاد
Baggio
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷واسه شاسی بلند ها فکر میکنم دیزلی ها حتی بهتر از بنزینی ها باشند با توجه به گشتاور زیادی که در دور پایین در اختیار راننده میذارند و کم سر و صدا بودن