بی ام و

آلپینا XD3، کراس‌اووری اسپرت با چهار توربوشارژر!

چند روز پیش از آغاز نمایشگاه ژنو، آلپینا جدیدترین محصول خود یعنی XD3 را به‌صورت آنلاین معرفی کرد و حالا آن‌را رسماً در ژنو به نمایش درآورده است. این ماشین حداقل تا زمان معرفی X3 M، اسپرت‌ترین عضو خانوادهٔ X3 محسوب می‌شود و می‌تواند فعلاً جای خالی X3 M را پُر کند. XD3 در بیرون مانند تمامی محصولات آلپینا به سپرهای ویژه و رینگ‌های خاص مجهز شده که آن‌را از نمونه‌های معمولی X3 متمایز می‌کند.

اما غیر از ویژگی‌های ظاهری، آن چیزی که در مورد XD3 بیشتر قابل‌توجه است، قوای محرکه و عملکرد آن است زیرا این ماشین به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزل شش سیلندر خطی با چهار توربوشارژر مجهز شده که ۳۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در اصل نسخهٔ تقویت‌شدهٔ همان پیشرانه‌ای است که در ب‌ام‌و X3 30d استاندارد ارائه می‌شود. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

XD3 همچنین به سیستم توزیع گشتاور ویژه و جدید آلپینا هم مجهز شده است. سازنده ادعا کرده است که XD3 می‌تواند ظرف تنها ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین XD3 یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای حاضر ژنو امسال و همین‌طور یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای دیزلی بازار محسوب می‌شود. این در حالی است که طبق اندازه‌گیری‌های جدید WLTP، کراس‌اوور اسپرت آلپینا به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر نیاز به ۹ لیتر گازوئیل دارد درحالی‌که در هر کیلومتر ۲۳۸ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

نکتهٔ عجیب در مورد XD3 این است که نمونه‌های فرمان راست آن از همین پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی ولی با دو توربوشارژر استفاده می‌کنند که ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل نیز به همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک XDrive مجهز است اما برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد به ۴.۹ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن‌هم به ۲۵۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در XD3 از تعلیق اسپرت آلپینا استفاده شده که با استفاده از کمک‌فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی به همراه دیفرانسیل لغزش محدود عقب، هندلینگی پیشرو را در این کلاس ارائه می‌کند. رینگ‌های ۲۰ اینچی ویژه که نماد آلپینا محسوب می‌شوند نیز به‌صورت استاندارد برای این کراس‌اوور اسپرت ارائه شده‌اند درحالی‌که نمونه‌های ۲۲ اینچی سبک‌وزن فورج‌کاری شده هم برای آن به‌عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است. آلپینا پذیرش سفارشات خرید XD3 را از سه‌ماههٔ دوم سال جاری آغاز می‌کند و اولین نمونه‌های آن‌را از اوایل سال ۲۰۱۹ تحویل خواهد داد.

[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    اخه چهار تا توربو بسته رو ماشین قدرتش ۳۸۸ تا فقط
    فک کردم رو ۷۰۰ باشه قدرتش.

    1. REVENTON

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (282 ديدگاه)

      چون دیزله ،بنزین سوز نیس که قدرت لحظه اییش یاد باشه.گازوییل سوزا ولی توان خوبی دارن
      torque=/hourse power

  2. حمید

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده
    آلپینا با نمونه های دیگه بی ام و فرق میکنه
    رینگاش خیلی بهش میاد

  3. فريد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (525 ديدگاه)

    منظور از الپینا همون الپاین هستش دیگه؟!!!

    1. hosseinbimmer

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (133 ديدگاه)

      خیر. آلپاین شرکت خودروسازی فرانسوی زیر مجموعه رنوعه ولی آلپینا شرکت آلمانی هست که ماشین های bmw رو تقویت می کنه

    2. Hamid...Audi

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (713 ديدگاه)

      نه آلپاین زیر مجموعه رنو حساب میشه و آلپینا تیونر ب ام و.

      1. akrh78

        ۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        و البته اضافه کنم که آلپاینا بیشتر تیونر لوکس بیمر هست و بیشتر رو کابین و اینا کار میکنه
        ام پاور و جی پاور هم تیونر پرفورمنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا