سه برند پرآوازهی آلمانی یعنی بامو، بنز و آئودی به نوعی اعتبار این صنعت محسوب میشوند و همیشه محصولات مربوط به آنها در صدر اخبار قرار دارند. این سه برند رقابتی تنگاتنگ با هم دارند و همیشه آمار فروش و موفقیتهای هر یک برجسته میشود. از سوی دیگر بازار چین موقعیتی نیست که هر خودروسازی بخواهد بهسادگی از کنار آن رد شود. چه آنکه بخش اعظمی از فروشهای برندهای مشهور دنیا را بازار چین تشکیل میدهد. در این مطلب نگاهی میاندازیم به میزان فروش سه برند مشهور آلمانی در بازار خودرویی چین تا ببینیم که کدامیک توانسته قلوب چشمبادامیهای بیشتری را تسخیر کند.
- مرسدس بنز
میزان فروش ستارهی آلمانی در چین از مجموع فروش خودروهایی که در چین بهصورت محلی و توسط بیجینگ-بنز، فوجیان-بنز و شرکای تجاری BAIC (خودروهای سواری) و فوجیان موتورز (خودروهای تجاری سبک) به همراه مدلهای وارداتی به دست میآید.
BAIC مدلهای C و E کلاس را به همراه GLK میسازد درحالیکه فوجیان موتورز مدلهای تجاری V کلاس، ویانو، ویتو و اسپرینتر را میسازد. تمامی مدلهای دیگر این خودروساز مستقیماً به چین صادر میشوند. در جدول زیر آمار فروش مرسدس بنز در چین از سال ۲۰۱۳ تابهحال را میبینیم:
سال ۲۰۱۶ | سال ۲۰۱۵ | سال ۲۰۱۴ | سال ۲۰۱۳ | |
۲۹۲۵۶ | ۱۹۱۶۰ | ۱۲۲۹۷ | ۸۱۱۸ | ژانویه |
۱۷۷۱۶ | ۱۲۶۲۰ | ۱۰۳۵۵ | ۴۸۰۵ | فوریه |
۲۳۷۳۶ | ۱۷۸۰۸ | ۱۱۶۹۹ | ۱۰۳۰۸ | مارس |
۲۲۴۳۰ | ۱۵۸۹۷ | ۱۰۴۸۸ | ۹۶۰۷ | آوریل |
۲۵۹۷۰ | ۱۶۳۵۱ | ۱۰۴۳۲ | ۹۵۱۲ | می |
۲۷۶۹۳ | ۲۲۹۰۳ | ۱۱۲۳۱ | ۹۹۵۷ | ژوئن |
۲۵۰۰۹ | ۲۳۱۳۳ | ۹۲۴۴ | ۹۷۱۶ | جولای |
۳۰۸۹۵ | ۲۵۲۵۱ | ۱۱۰۱۳ | ۱۰۴۶۴ | آگوست |
۲۴۹۰۴ | ۱۲۹۵۶ | ۱۴۳۴۸ | سپتامبر | |
۲۱۴۴۲ | ۱۱۶۵۴ | ۱۱۳۹۵ | اکتبر | |
۲۵۰۳۲ | ۱۲۲۵۶ | ۱۲۵۱۰ | نوامبر | |
۳۰۴۰۴ | ۱۵۸۸۳ | ۱۲۸۶۰ | دسامبر |
سهم از بازار (درصد) | تمامی مدل ها | سال |
۰.۲۵ | ۱۰۶۰۰ | ۲۰۰۶ |
۰.۱۳ | ۶۸۸۲ | ۲۰۰۷ |
۰.۲۷ | ۱۴۳۵۵ | ۲۰۰۸ |
۰.۲۰ | ۱۶۹۰۲ | ۲۰۰۹ |
۰.۵۲ | ۵۸۳۸۲ | ۲۰۱۰ |
۰.۷۰ | ۸۶۲۶۵ | ۲۰۱۱ |
۰.۷۴ | ۹۸۴۶۳ | ۲۰۱۲ |
۰.۷۶ | ۱۲۳۶۰۰ | ۲۰۱۳ |
۰.۷۶ | ۱۳۹۵۰۸ | ۲۰۱۴ |
۱.۲۶ | ۲۵۵۲۷۰ | ۲۰۱۵ |
- بامو
این شرکت در چین بهصورت جوینت ونچر با برلیانس همکاری داشته و البته مدلهایی را نیز به چین صادر میکند.
با مجموع فروش (به همراه مدلهای صادراتی) ۴۲۵۷۶۵ دستگاهی در سال ۲۰۱۴، سه مدل تولید چین حدود دو سوم آمار فروش بامو را به خود اختصاص دادهاند. بامو برنامه دارد تا MPV سری ۲ اکتیو تورر را در چین عرضه و پسازآن نیز در سال ۲۰۱۷ سدانی کامپکت و نسخهای از شاسیبلند میدسایز X3 را در این کشور پهناور عرضه کند. آمار فروش ماهانه و سالانهی این خودروساز در جدول زیر آمده است: سال ۲۰۱۶ | سال ۲۰۱۵ | سال ۲۰۱۴ | سال ۲۰۱۳ | |
۲۷۶۵۶ | ۲۹۷۹۲ | ۲۳۹۸۵ | ۱۹۶۸۱ | ژانویه |
۱۳۱۰۰ | ۱۸۹۰۹ | ۱۸۸۳۱ | ۱۱۸۱۸ | فوریه |
۲۵۴۳۱ | ۲۲۷۲۷ | ۲۴۲۴۲ | ۱۷۱۹۹ | مارس |
۲۳۴۴۳ | ۲۲۳۱۰ | ۲۴۷۲۹ | ۱۸۹۳۷ | آوریل |
۲۵۴۰۰ | ۲۱۹۹۵ | ۲۳۷۶۵ | ۱۹۹۹۴ | می |
۲۷۱۶۳ | ۲۴۰۱۳ | ۲۴۱۳۳ | ۱۸۶۸۱ | ژوئن |
۲۶۱۳۷ | ۲۲۰۳۰ | ۲۳۳۰۶ | ۱۸۴۴۸ | جولای |
۲۸۱۲۴ | ۲۴۰۴۵ | ۲۳۶۳۵ | ۱۷۶۵۹ | آگوست |
۲۵۷۹۹ | ۲۳۳۶۳ | ۱۶۸۹۲ | سپتامبر | |
۲۲۸۹۴ | ۲۲۱۲۵ | ۱۴۲۸۱ | اکتبر | |
۲۸۱۳۱ | ۲۳۸۸۷ | ۱۶۶۴۴ | نوامبر | |
۲۴۳۵۵ | ۲۲۱۹۴ | ۱۷۰۹۳ | دسامبر |
سهم از بازار (درصد) | تمامی مدلها | سال |
۰.۳۵ | ۸۷۰۷ | ۲۰۰۴ |
۰.۵۴ | ۱۷۵۸۲ | ۲۰۰۵ |
۰.۵۶ | ۲۳۷۳۵ | ۲۰۰۶ |
۰.۶۱ | ۳۲۲۴۹ | ۲۰۰۷ |
۰.۶۵ | ۳۵۱۹۱ | ۲۰۰۸ |
۰.۶۰ | ۴۹۴۹۹ | ۲۰۰۹ |
۰.۵۶ | ۶۲۵۵۰ | ۲۰۱۰ |
۰.۸۱ | ۹۹۴۷۴ | ۲۰۱۱ |
۱.۱۴ | ۱۵۰۸۱۶ | ۲۰۱۲ |
۱.۲۷ | ۲۰۷۳۲۷ | ۲۰۱۳ |
۱.۵۱ | ۲۷۸۱۹۵ | ۲۰۱۴ |
۱.۴۲ | ۲۸۷۰۰۰ | ۲۰۱۵ |
- آئودی
آمار فروش آئودی در بازار چین تنها دربردارندهی مدلهایی است که بهصورت محلی از طریق شرکت جوینت ونچر آئودی-فاو تولید شده و البته مدلهای وارداتی نیز در این بازه قرار میگیرند. آئودی A4 و A6 از سال ۲۰۰۸ در این کشور ساخته میشود و البته تولید و عرضهی مدلهای طویلتر این دو خودرو نیز از سال ۲۰۰۹ شروع شده است.
سال ۲۰۱۶ | سال ۲۰۱۵ | سال ۲۰۱۴ | سال ۲۰۱۳ |
|
۵۵۲۸۵ | ۴۷۳۲۸ | ۴۴۹۲۱ | ۳۵۳۹۶ | ژانویه |
۳۲۹۹۴ | ۳۰۵۵۹ | ۲۸۵۳۴ | ۲۰۵۰۰ | فوریه |
۴۹۵۳۷ | ۴۲۸۲۲ | ۴۲۰۳۹ | ۳۱۸۷۷ | مارس |
۴۷۴۴۰ | ۴۲۰۸۵ | ۴۱۱۷۶ | ۳۶۲۱۴ | آوریل |
۴۶۶۴۴ | ۴۱۷۶۰ | ۴۶۹۲۲ | ۳۵۰۵۷ | می |
۴۴۰۱۱ | ۳۴۹۸۲ | ۴۴۸۹۹ | ۳۷۱۴۱ | ژوئن |
۴۳۷۴۶ | ۳۳۳۷۸ | ۳۵۶۰۴ | ۳۵۷۶۴ | جولای |
۴۵۵۱۲ | ۴۲۷۵۳ | ۴۲۶۱۹ | ۳۹۴۱۵ | آگوست |
۴۹۶۷۲ | ۴۶۷۱۷ | ۳۷۹۷۱ | سپتامبر | |
۴۷۲۳۶ | ۴۱۴۱۱ | ۳۸۱۳۷ | اکتبر | |
۵۰۸۰۳ | ۴۵۵۶۰ | ۳۳۵۳۶ | نوامبر | |
۴۶۶۲۰ | ۵۲۵۹۸ | ۳۰۷۲۲ | دسامبر |
سهم از بازار (درصد) | تمامی مدلها | سال |
۲.۸۶ | ۶۱۲۷۶ | ۲۰۰۳ |
۲.۵۲ | ۶۲۰۱۷ | ۲۰۰۴ |
۱.۷۳ | ۵۵۷۳۵ | ۲۰۰۵ |
۱.۸۸ | ۷۸۹۴۶ | ۲۰۰۶ |
۱.۸۰ | ۹۴۹۰۵ | ۲۰۰۷ |
۱.۹۸ | ۱۰۵۸۳۶ | ۲۰۰۸ |
۱.۷۸ | ۱۴۶۹۹۸ | ۲۰۰۹ |
۱.۸۲ | ۲۰۴۰۶۷ | ۲۰۱۰ |
۲.۱۰ | ۲۵۷۵۲۰ | ۲۰۱۱ |
۲.۴۹ | ۳۲۸۷۰۰ | ۲۰۱۲ |
۲.۵۳ | ۴۱۱۷۳۰ | ۲۰۱۳ |
۲.۷۹ | ۵۱۳۰۰۰ | ۲۰۱۴ |
۲.۵۳ | ۵۰۹۹۹۸ | ۲۰۱۵ |
Carbonado Aventador
۲۸ مهر ۱۳۹۵در اینده نزدیک آئودی بزرگترین و بهترین خودرو ساز آلمانی میشه…
شک نکنید!!!!
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۸ مهر ۱۳۹۵یکم شک دارم دست خودم نیست …
حميد
۲۸ مهر ۱۳۹۵منم بأورم نمیشه
ELEMENTO
۲۸ مهر ۱۳۹۵.
محمد حسین جان در مورد آئودی کامنتی دادی که فهمیدم جزو 1% نخبه ی دنیا هستی !
کاملا جدی میگم.معلومه خیلی مطالعات داری. از طرفی خیلی روشن فکر میکنی
.
تحرکات آئودی در چند سال اخیر به یک مخاطب باهوش نتیجه ای رو که شما گفتی القا میکنه.
آئودی میخواد مرسدس ، ب ام و ، و پورشه رو در خودش جمع کنه. با خرید دوکاتی موتور بسازه ، با خرید لامبورگینی هایپرکار و با خرید ایتال دیزاین بهترین طراحی ها رو انجام بده.
.
خیلی خوبه که جدیدا فعالیتت رو افزایش دادی.
من رتبه جایگاه اول در بین برند های پریمیوم آلمانی رو تا سال 2030 برای آئودی پیش بینی میکنم.
ان شا الله اون سال که میشه سال 1409 میشه یکی بیاد و این کامنت ها رو بخونه و بفهمه چه نوابغ بزرگی در پدال حضور داشتن !!!
.
آئودی در ظرف 30 سال آینده به یک امپراتوری در خودروسازی تبدیل خواهد شد… ببینید کی گفتیم…
رامتین
۲۸ مهر ۱۳۹۵پیش بینیت اشتباه از آب در میاد!
Carbonado Aventador
۲۹ مهر ۱۳۹۵درود به المنتوی کبیر…
شک نکن بغیه به حرف های من و شما خواهند رسید…
شما دقت کنی سه شرکت
بی ام و
مرسدس
پورشه
در زمینه های خاصی توانایی دارن و در بعضی زمینه ها میلنگن!!!!
ولی ائودی تو تمام مسائل زیبایی و اسپرت بودن و باکلاس بودن هارمونی و تواضع خاصی برقرار کرده…!!!!
حالا یه چیز جالب(البته فکر کنم خودت بدونی)
آئودی قرار بود به مسابقات f1 پا بزاره که به خاطر رسوایی دیزل گیت این امر عقب افتاد…
کاملا از فعالت های آئودی معلومه که میخواد در اینده امپراطوری راه بندازه!!!!!
من خودم تا 2 سال پیش از ائودی خوشم نمیومد و ناراحت بودم که صاحب لامبورگینیه…
ولی وقتی با چشم انداز و نگرشش به اینده آشنا شدم عاشقش شدم!!!
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ مهر ۱۳۹۵به نظرم نمیشه اینده پیش بینی کرد.
Daniel
۲۹ مهر ۱۳۹۵دقیقا منم همین طور فقط شک من خیلی زیاده… .
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ مهر ۱۳۹۵کینگ 918=فقط پورشه
فرامرز
۲۸ مهر ۱۳۹۵کافیه به سرمایه و قیمت برند مرسدس و ب ام و نگاه کنی که و با سرمایه و ارزش برند آئودی مقایسه کنی تا ببینی حداقل تا چند دهه آینده این اتفاق غیر ممکن خواهد بود. ضمناْ سرعت رشد و سودآوری مرسدس و ب ام و کمتر از آئودی نیست. ارزش هر کدوم از این دو برند از مجموع ارزش سه برند آلمانی فولکس، آئودی و پورشه (نه سایر زیر مجموعه های گروه فولکس واگن) بیشتر هست.
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-100-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86/
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۵اگه میگفتی پر فروشترین خودرو آلمانی در آمریکا بیشتر میشد قبول کرد.
باتچکر
مصطفی
۳۰ مهر ۱۳۹۵فقط لاگین کردم بگم موافقم
اگر سال 2020 این اتفاق نیافتاد طرفدار پراید میشم
حميد
۲۸ مهر ۱۳۹۵چین بازار بزرگیه أرزش رقابت برا بدست اوردن این بازار رو داره
شاهین
۲۸ مهر ۱۳۹۵آمار فروش آئودی را با دو تای دیگه مقایسه کنید تا ببینید که آئودی تو چین واسه خودش فرمانروایی می کنه!
فرامرز
۲۸ مهر ۱۳۹۵,واضحه چون محصولاتش با حمایت و خدمات گسترده فولکس واگن عرضه میشه و فولکس واگن تقریباْ نصف بازار چین رو در اختیار داره
حسین
۲۸ مهر ۱۳۹۵چینی ها عاشق فضای داخلی و فضای پای عقب هستن و آیودی این موضوع رو عالی فهمید و روش کار کرد و فروش خوب.
Mohammadreza
۲۸ مهر ۱۳۹۵با اون قد کوتاهشون فضای پای عقب زیاد هم دارن اونوقت ما باید تو پراید، ال۹۰، انواع پژو ها و … زانوی گرامی درون حلقمون باشه. منم ماشین با فضای زیاد میخوام ؛(
mehran911
۲۸ مهر ۱۳۹۵آقاااااااااااااااااا
من چقدر تو سایت بگم که از این به بعد بیشتر از آئودی خواهید شنید !!!!
شیب پیشرفت آئودی داره به بینهایت میل میکنه
.
آئودی دست راست فولکسه
آئودی بازوی رقابت فولکس در صنعت خودرو های لوکس حساب میشه
.
آئودی سلطانه
.منتظر خودران ها و الکتریکی ها و هیدروژنی های آئودی باشید
ELEMENTO
۲۸ مهر ۱۳۹۵عالی گفتی.
همیشه از کامنتات لذت بردم.
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ مهر ۱۳۹۵ائودی عشق
حسین
۲۸ مهر ۱۳۹۵خداییش چند نفر حاضر هستن بنز amg gt s یا آکورا nsx یا استون مارتین یا مازراتی یا دوج وایپر یا فورد gt یا بنتلی یا حتی دوج هلکت رو ول کنه و جگوار رو اولویت اول قرار بده. قصد ندارم جگوار رو خراب کنم یا بدش رو بگم، ولی هیچ وقت جزو اولین ها نبوده
rrr
۲۸ مهر ۱۳۹۵داداش اشتباه اومدی
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۹ مهر ۱۳۹۵عزیز یه بک بزن برو تو پست جگوار بعد اینه ….
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ مهر ۱۳۹۵دمت گرم کینگ 918
Amir amini
۲۹ مهر ۱۳۹۵درست ایودی بیشتر فروش داشته ولی امپراتوری بی ام و به این سادگیا از بین نمیره همینطور بنز این دوتا برند برای خودشو شخصیت خاصی دارن که به نظرم ایودی هنوز نتونسته کاملا مثل اونا باشه
رضا
۲۹ مهر ۱۳۹۵آیودی خوب کار میکنه به کمک فولکس واگن ولی بقیه هم بیکارننشستن بازار رقابتی هست من فکر میکنم حداقل تا 10 سال آینده همین ترکیب ارزش برند و فروش بین سه خودروساز آلمانی ادامه داشته باسه
Saied
۲۹ مهر ۱۳۹۵ولی به نظر من الان ابرویه ماشین سازیه المان دست پورشه هست . چون نه ماشیناشو جایی دیگه مونتاژ میکنن. نه به فکر فروش زیاد( البته با الان)
فقط به فکر پر فورمنس ماشیناش و کیفیت اوناست.
واسه حرفم مدرکم اینه که اگه تو مناطق ازاد برین و ماشینایه بنز وارداتیه صفر رو نگاه کنین واقعا میبینید که کیفیتی که پورشه داره رو نداره. چون بخاطره اینکه قیمتش ارزون باشه مونتاژ هایه کشور هایه دیگرو میارن. سفارش هایه گرجستان تو تبریز واقعا معضل شده . به خاطر این واقعا پورشه یدونست.
تبریز بی ام و x6 که از گرجستان میارن . از لحاظ کیفیت خیلی پایین و فروش خوبی هم نداره. ولی پورش همچین چیزی نداره.
احسان(احسان سابق)
۲۹ مهر ۱۳۹۵در عرض 10 سال چینیا 20 برابر پولدار شدن
سروش
۲۹ مهر ۱۳۹۵شاید ایودی اول باشه اما وجدانا انصافا ناموسا شیکیه بنز رو ابهت bmw رو ایودی نداره ایودی به نظرم نیاز به یه طراح دید داره چون شدیدا همش شبیه همه
احمد باقری
۳۰ مهر ۱۳۹۵مرسدس، اولین و آخرین.