زمانی که بامو هدف خود برای فروش یکصد هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد بسیاری از منتقدان خندیدند. هماکنون BMW نه تنها خودروهای الکتریکی زیادی را عرضه میکند بلکه به نظر میرسد بخش i این کمپانی دستکم گرفته شده است. اکثر منتقدان فکر میکردند هدف فروش یکصد هزار دستگاهی بامو بسیار جاهطلبانه است اما به نظر میرسد کسی که هماکنون میخندد BMW است زیرا توانسته به هدف فروش خود در سال پیش دست یابد.
البته باید اذعان نمود این هدف فروش فقط توسط برند BMW به دست نیامده بلکه کل گروه را دربرمی گیرد. تا دسامبر سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۰۳۰۸۰ دستگاه از محصولات الکتریکی شدهی گروه خودروسازی BMW به مشتریان تحویل داده شده است. موضوع مهمتر اینکه BMW در اروپا بیشتر از هر لوکس ساز دیگر شامل مرسدس بنز، لکسس و تسلا خودروی الکتریکی شده فروخته است.
علیرغم انتقادات درباره فروش کم از سال ۲۰۱۴ تاکنون بامو i3 در سال ۲۰۱۷ عملکرد کاملاً خوبی داشته و فروش ۳۱۴۸۲ دستگاهی را ثبت کرد. واژه “خودروی الکتریکی شده” تنها محصولات الکتریکی را شامل نمیشود بلکه مدلهای پلاگین هیبریدی نیز در داخل این محدوده قرار میگیرند؛ بنابراین خودروهایی همچون بامو 330e، 530e و X5 xDrive40e iPerformance نیز شامل هدف بودهاند. هر سه خودرو فروش مجموع ۶۳۶۰۵ دستگاهی را ثبت نمودهاند.
گروه بامو قادر بوده به اهداف خود در فروش محصولات الکتریکی شده دست یابد. هماکنون بامو انتظار دارد از نظر فروش خودروهای الکتریکی شده رشد دو رقمی را در سال جاری ثبت نماید. شاید این عمل در ابتدا خوشبینانه به نظر برسد اما با در نظر گرفتن محصولات الکتریکی شدهی جدیدی که در سال جاری عرضه خواهند شد، اینکه بامو نه تنها به اهداف فروش خود در سال ۲۰۱۸ دست یابد بلکه از آنها عبور کند کاملاً واقعبینانه است.
خب حالا که بهطور مفصل دستیابی بامو به اهداف فروش خودروهای الکتریکی شده خود را اعلام کردیم بد نیست به عملکرد بخش M این برند در سال ۲۰۱۷ نیز نگاهی بیندازیم. بازوی پرفورمنس بامو نیز در این سال کاملاً خوب عمل کرده و سال ۲۰۱۷ بهترین سال تاریخ این بخش از نظر میزان فروش بوده است.
فروش خودروهای M و M پرفورمنس این خودروساز با رشد ۱۹.۱ درصدی نسبت به سال پیش از آن مواجه بوده و برای اولین در تاریخ فروش آن از ۸۰ هزار دستگاه فراتر رفته است. موضوع شگفتآور اینکه بامو M2 بیشترین رشد فروش را تجربه کرده است. M2 با فروش ۱۲۲۹۳ دستگاهی محبوبترین محصول M محسوب میشود.
البته آمار منتشر شده هم به خودروهای M و هم M پرفورمنس اشاره دارد. مدلهای پرفورمنس هم M محسوب میشوند و هم نه! جدیدترین مدل M پرفورمنس یعنی M550i xDrive نقش پررنگی در رکوردشکنی این بخش داشته است.
اگر خودروهای M پرفورمنس در سال جاری نیز جزو آمار محسوب شوند انتظار رشد بیشتر این بخش را داریم. بامو M5 جدید از سال ۲۰۱۸ وارد بازار میشود و علیرغم بهای بالا خودرویی محبوب محسوب میشود. Z4 M40i نیز میتواند در همین سال عرضه شود و البته این امر به تصمیم بامو بستگی دارد.
احسان
۳۰ دی ۱۳۹۶بنز تازه فهمیده که چرا بی ام فقط از پیشرانه ۶ سیلندرخطی استفاده میکنه
امیر.عارف
۳۰ دی ۱۳۹۶از هر تولید کننده ای که برای پیشرفت هر چه بیشتر محصولش، هزینه های زیادی میکنه و در صدد توانمندی کالای تولیدی،برای رفاه بیشتر مشتری از هیچ کوششی کوتاهی نمیکنه، مصرف کننده هم استقبال میکنه و هم نسبت به اون محصول تعصب داره. زنده باد فکر برتر ….. متاسفانه ما سالهاست که فقط خبرهای اینچنینی میشنویم و در عمل چنین تلاشی را از داخلیها نمیبینیم . ولی باز هم با صفهای طولانی حمایتشان میکنیم
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۶بی ام و = my love
Mohammadreza
۳۰ دی ۱۳۹۶در متن M و Mپرفورنس ازهم جدا دسته بندی شده
اینا باهم فرقی دارن؟
Bilbo
۳۰ دی ۱۳۹۶تا جایی که من میدونم M از 2 تا 5 (و 6ی که تولید نمیشه دیگه و 8ی که قراره سال دیگه بیاد بیرون) بر پایه سری 2 تا 5 ساخته میشن و عموما هم یک سال بعد از معرفی نسل جدید هر سری، معرفی میشن.
M پرفورمنس، در واقع همون خودروی معمولی هست (سری 2 تا 5) که پکیج M روشون نصب میشه و پرفورمنس بهتری رو از نسخه های دیگه به نمایش می ذارن.
صحت و سقم اینها از طرف نویسنده تایید یا تکذیب قطعی نمی گردد! :)))
Love Cars
۴ بهمن ۱۳۹۶بی ام و است دیگر…