تقریباً روزی نیست که شاهد انتقاد طرفداران و کارشناسان صنعت خودرو از طراحی جلوپنجره نسل جدید بامو سری ۴، M3 و M4 نباشیم. همچنین بهمحض آنکه انتقادی به طراحی این بخش از خودروهای بامو وارد میشود برخی طرفداران سریعاً به شخصی بودن بحث طراحی اشاره میکنند که خب این نیز باعث ایجاد بحثهای گوناگونی میشود.
بامو هم از وجود چنین نظرات و بحثهایی آگاه است و مشکلی با آنها ندارد. این خودروساز معتقد است طراحی زیبا برای همه نیست؛ اما درست در زمانی که نیازمند متقاعد ساختن افراد هستید مصاحبه BMW بلاگ با مدیر طراحی بامو یعنی دوماگوج دوگک و آدریان فن هوی دونگ منتشر میشود. واضح است که این مدیران ارشد از طراحی جدیدترین نسل سری ۴ راضی هستند.
دوگک در مصاحبه خود گفته که خودروها و دیگر محصولات بهترین طراحی خود را زمان ملاقات از نزدیک به نمایش میگذارند. او میگوید:
و ما معتقدیم که مصرفکنندگان با دیدن M3 و M4 جدید از نزدیک نظرات متفاوتی درباره جلوپنجره جدید این خودروها خواهند داشت.
از برخی جهات ما با این نظرات موافقیم. برخی طرفداران که از نزدیک با محصولات جدید بامو ملاقات داشتهاند نظرات قبلی خود را تا حدی تعدیل کردهاند. اگرچه اکثر آنها همچنان علاقه چندانی به طراحی جلوپنجره بزرگ این خودروها ندارند اما آن را به بدی قبل نیز نمیدانند.
BMW بلاگ همچنین درباره فرایند شکلگیری طراحی محصولات بامو نیز گفتوگو داشته اما یکی از موارد برجسته در مصاحبه دوگک به این موضوع مربوط میشود: او معتقد است تغییرات در نمادهای طراحی باید در طول زمان رخ بدهند.
به همین خاطر است که جدای از افزایش ابعاد جلوپنجره، چراغهای جلوی گرد دوبل دیگر دیده نمیشوند؛ و اگرچه این موضوعی منطقی به نظر میرسد اما احتمالاً خصیصه طراحی موسوم به Hofmeister Kink که از دهه ۶۰ میلادی تاکنون در محصولات باواریایی ها بکار رفته به مشکل برخورده است.
نظر شما درباره این سخنان چیست؟ همچنان با جلوپنجره سری ۴ جدید مشکل دارید؟!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ خرداد ۱۴۰۰بامو *** بخاطر همین درست و حسابی جواب نمیده….
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰گَندی که زدن رو نمیتونن جمع کنن.
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
UNIVERS
۳ خرداد ۱۴۰۰@abtinabak
اقای آبتین سلام. مثل اینکه شما شورلت نوا کلاسیک دارید.
یه نفری از آشنایان یه پراید 111 داره و حالا کلی پول جور کرده و مجموع پولش شده 350 میلیون. هنوز به اون دوستمون چیزی نگفتم ولی پیشنهاد من اینه با توجه به قیمت جیپ آهو باسازی شده و رنج قیمت معمولیش بهتر نیست 200 میلیون هزینه کنه و یه آهو
( همون واگنوییر خودمون) رو بگیره و بعدش با 150 میلیون بره یه کوییک بگیره ؟
بعد اون آهو رو به مرور زمان باز سازی کنه. مشکلات نگهداری از خودرو های کلاسیک چیه؟ هزینه باز سازی همین نوآ که شما دارید چه قدر شده ؟ خودتون جسارتا نوآ رو چند خریدید؟ کدوم خودرو آمریکایی بیشتر طول عمر داره و کمتر به مشکلی بر میخوره ؟
اصلا قطعات خودرو های کلاسیک آمریکایی پیدا میشه یا نه ؟ راهنمایی میفرمایید ?
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰خب نوا ماشین خوبیه.
قطعاتش هم خیلی نایاب نیست.
به نظرم یه پژو پارس بخره حیلی بهتره .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ خرداد ۱۴۰۰توی این دوره که هزینه بازسازی سر به فلک کشیده صادقانه بگم ماشین کلاسیک خریدش یکم دردسره،با مدلای آشغال ایرانی هم موافق نیستم،از نظر من i30 ی هیوندای مدلای ۲۰۱۰تا۲۰۱۳خیلی خوبه…
mahan
۳ خرداد ۱۴۰۰یونیورس جان من یسری توضیحات برات نوشتم نمیدونم دیدی یا نه.فقط می خواستم بگم که یک زنگ غروب به یکی از تخصصان میزنم له احتمال زیاد همین غروب نتیجه رو میگم و همینجا برات مینویسم.در ضمن توی سایت هم بخش مشاوره خرید یک امیرخانی داره که به همه نظرات پاسخ میده و کاردرسته و اکثر پیشنهاداتی هم میکنه قبول دارم و حتی خودم چندبار ازشون کمک گرفتم
محمد امین
۳ خرداد ۱۴۰۰نوا ماشین خوبی هست ار نظر راحتی و اپشن های رانندگی و کم اصتحلاک هست و خب گیربکس اتوماتیک هم داره تو اکثر تیپ ها و مصرف سوختش خیلی بالا نیست نسبت به بقیه
ولی خب موتورش با گیربکس سه دنده اش خوب جور در نمیاد و از نظر شتاب گیری من دوستش ندارم
اگر ۳۵۰ دارید و میخواید یه خودرو به روز و یه کلاسیک بخرید ، bmw e21 320 عالی هست و واقعا موتور خوبی داره و حدود ۶۰ تا ۷۰ گیرتون میاد
و باز میتونید بیوک بخرید که تمام ویژگی های خوب نوا رو داره با موتور ۸ سیلندر بهتر
سوبارو لگاسی هم بی نظیره، هیچی میگم یه چیز می شنوید، حدود ۲۴۰ هست آگهی اش در تهران ، برای رانندگی شهری هم بی نظیره، چهار شیشه برقی ،سانروف موتور ۴ سیلندر H توربو و چهار چرخ متحرک و کلی مخلفات دیگه
و در اخر هم bmw e34 که هم انتظارت یه ماشین جدید رو خیلی خوب برطرف میکنه هم خیلی خداست البته با موتور ۶ سیلندر ۳ لیتر حداقل نه با موتور m10 که …..
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ خرداد ۱۴۰۰آقای محمد امین،مثل اینکه اصلا سوار نوا نشدین،اتفاقا توی هم دنده اتوماتیک و هم دندهای(مال من دنده کامارویی هستش)شتابش عالیه و با یه نیش گاز ماشین فورا میکشه،از نظر راحتی و در دسترس بودن بهترین و اولین گزینه برای کلاسیک سواریه،برای همینه خیلی خوش فروشه،و اما مصرف سوخت،مصرف سوخت یه نوای بازسازی شده و تقریبا صفر درحدود ۱۷،۱۸لیتره بطور ترکیبی! اینو من خودم امتحان کردم، تازه صفرش اینطوریه وگرنه اگه ماشین کاربراتورش تنظیم نباشه دلکوش ایراد داشته باشه روغنش دیر به دیر عوض بشه مصرفش تا۲۵لیتر هم میره….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ خرداد ۱۴۰۰سلام آقایunivers،بله من نوا دارم البته کم هزینه ای برای خریدش نکردم چون این نمونهای که خریدم خیلی تمیزه…
اگه دوستتون نظر منو میخواد،باید بگم واگونییر یا همون آهو هزینه بازسازیش خیلی بالاست،من یه کارگاهی سراغ دارم یه واگونییر رو آورده بودن برای بازسازی تا اینجای کار فقط ۸میلیون پول رنگ آمیزی بدنه و اتاقش شده،قطعاتشم نسبت به باقی آمریکایی ها یه مقدار گرون تره،تقریبا درحد کاپریسه قیمتاش، یه نکته دیگه هم اینه که ماشین کلاسیک مثل واگونییر بدرد ماشین اول نمیخوره،کافیه چیزیش بشه خودتم بهتر میدونی اینا قدیمین دردسر دارن هرکسی هم این جور ماشین هارو بلد نیست درست کنه…
سوال بعدی تون که گفتید کدوم آمریکایی بیشتر طول عمر داره،راستش این سوال کلا غلطه،دوام ماشین خصوصا ماشین های کلاسیک بستگی به نگهداری و سرویس های درست و البته نوع بازسازی(البته اگه بازسازی شده باشه)داره،قطعات یدکی هم بخوای نخوای هست چون مدلایی مثل واگونییر و نوا هی توی ایران مونتاژ شدن قطعاتش راحت پیدا میشه،یا بهتره بگم راحت میتونی سفارش بدی،معمولا تهران،همدان،اصفهان و تبریز پره از قطعات یدکی اینجور ماشین ها…
محمد امین
۵ خرداد ۱۴۰۰ابتین جان نه اینکه شتابش کم باشه، شتابش خوبه مخصوصا در اول حرکت،و خیلی راحته، من خودم یه ۱۰ دقیقه بیشتر سوارش نشدم، و اتوماتیک هم بود ،و خیلی خوشم اومد، اما چون سه دنده هست ،یکمی فاصله ی بین دنده ها زیاده ،و بعد از تعویض دنده ها حس میکردم کشش موتور کم میشه ،البته این حس خودمه
ولی مصرف سوختش هم باز به نسبت ۸ سیلندر ها بهتره ،این نوای دوستم میگفت که جاده ای حدود ۱۴ هم میره
Ninja
۳ خرداد ۱۴۰۰من مدلای کلاسیک میتسوبیشی و بی ام و رو پیشنهاد میکنم
۲۰۰۲ هم عالیه ولی کم پیدا میشه خریدشم عشق میخواد عشق زیاد کلا خرید ماشینای کلاسیک عشق به ماشین میخواد قطعاتشم کمیابه یجورایی ولی ارزش داره
اگه هم فامیلتون اپشن دوست باشه به اصطلاح خرید ماشینای جدید رو پیشنهاد میکنم و راهی بجز خرید اشغالای ایرانی نداره
جیپ اهو هم نیاز به تعریف نداره درکل ماشین خوبیه
محمد مختاری آذر
۳ خرداد ۱۴۰۰میشه یه سوال از همه داشته باشم که چرا واقعا به نظر شما این جلوپنجره زشت؟ هستش شما باید دقیق به عمق موضوع نگاه کنید می بینید
اتفاقا برعکس این جلوپنجره خیلی هم زیبا هستش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ خرداد ۱۴۰۰آقای مختاری عزیز،یکم دقیق به جلو پنجره نگاه کنی میفهمی خیلی بی ریخت و ناموزونه،یکم بیشتر به عکس نگاه کنی میفهمی…
porsche
۳ خرداد ۱۴۰۰مرگ بر جلو پنجره***
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۴۰۰بابا این بحث جلو پنجره بی ام وه خیلی مسخره شده
همینه که هست داداش ?
هر کی خوشش نمیاد نخره
همیشه برای گذر از یک نسل به نسل دیگه طراح مجبوره یک چیزو فدای چیزه دیگه بکنه و بر عکس
این که ناراحتی نداره ?
net
۳ خرداد ۱۴۰۰چراغ باریک و جلوپنجره کوچک بی ام و سری ۸ کوپه نگاه کنید و چراغ باریک و جلوپنجره بزرگ زشت همین سری ۴ کوپه که عکسش میبینید هم نگاه کنید و ببینید چقدر چراغ باریک جلو و جلوپنجره کوچک سری ۸ زیباست.بی ام و سری ۴ کوپه همان سری ۸ کوپه هست با این تفاوت که چراغ باریک جلو وجلوپنجره بزرگ زشت سری ۴ کوپه خراب شده
Ninja
۳ خرداد ۱۴۰۰دقیقا قبلا هم گفتم میخواستن سری ۳ رو تغییر بدن و بروز تر کنن چراغا فرم بدنه همه چیو تغییر دادن و بشدت شبیه ام ۸ تغییر دادن یعنی همه چیش ام هشته بجز تغییر اگزوز ها در عقب و جلدپنجره در جلو جلو پنجره برای فرق ام ۳ و ام ۴ از ام ۸ بوده و اوایل برای فرق سری ۳ و ۴ بوده این تغییر ولی تو سری ۴ هم برای فرق با ام ۸ این اتفاق افتاده
Amirreza
۳ خرداد ۱۴۰۰خود بی ام و میدونه که گند زده چون طرفداراش دیگه ول کردن این موضوع رو ولی خودش هر روز داره کار خودشو برا خودش توجیه میکنه
Angus_812
۳ خرداد ۱۴۰۰به بدنه و فرم سدان M3 بیشتر میاد
ولی واقعا سری 4 و M4 خراب شده
همونطور که ایرانخودرو از لگناش دفاع میکنه
بی ام و هم از گند کاریش دفاع میکنه
واقعا این جلو پنجره ها در حد اسم بی ام و نیست
همه میگن بنز خراب کرده ولی بنظرم بی ام و بدتر کرده کارو
بی ام و یه جا میگفت برای خنک کردن موتور لازمه
ولی مگه حجم موتورش چقدره که اونقدر بزرگش کردن
کلن ۳ لیتره
بی ام و خراب کرده و مطمعنن تو فروش تاثیر منفی داره
Farzad
۳ خرداد ۱۴۰۰برخی طرفداران که از نزدیک با محصولات جدید بامو ملاقات داشتهاند نظرات قبلی خود را تا حدی تعدیل کردهاند .
فقط تا حدی ؟ اونم به خاطر خطای دیده که وقتی زیاد به خودرو نزدیک میشی نمیتونی تصویر کلیش رو تو ذهنت مجسم کنی . اگر زیبا بود که تیونر ها دست به کار نمیشدن تا این لکه ننگ رو ماستمالی کنن .
به نظرم خودرویی زیباست که پوستری باشه ، کی حاظره پوستر این BMW با این جلو پنجره مضحک رو بزنه تو اتاقش ؟!
mm.y@rlou
۳ خرداد ۱۴۰۰Bmwخراب کردی قبول کن اشکال نداره جبران میکنی تو فیس لیفتش انشالا عوضش پرفورمنسش خیلی خفنه
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰والا پرفورمنس خیلی هم خفن نیست.
نسل عوض شده و پرفورمنس بهبود یافته
شتاب ماشین ۳. ثانیه بهبود یافته .
چیز عجیبی نیست.
اگه مثلا شتابش میشد ۳ ثانیه ، خب اون وقت باید گفت خیلی خفنه.
دلیل اینکه هندلینگ بی ام و نسبت به بنز بهتره اینه که ماشین هاش ۶ سیلندر خطی است.
ولی بنز V8 میذاره، فوق العاده خوش صدا و هندلینگ عالی.
(بی ام و هندلینگ اش کمی بهتر است(کمی) ولی صدای مزخرفی داره).
امیر
۳ خرداد ۱۴۰۰والا پرفورمنس نسل قبل هم مشکل نداشت. تازه آدم می تونه نسل قبلی رو بخره نمی تونه ؟ تازه توی کامنتی هم که گذاشتم گفتم آدم می تونه سری 3 MSPORT
بخره که این جلوپنجره رو هم نداره.
امیر
۳ خرداد ۱۴۰۰این گندی که توی طراحی زدن رو آلپینا هم نمی تونه جمع کنه. خود ب ام و می دونه چه فاجعه ای خلق کرده ولی زیر بار نمی ره. اگر ب ام و M4 و M3 همین الان تازه
می خواستن تولید بشن می تونستیم تا حدودی با این جلوپنجره کنار بیایم. ولی این ماشین دقیقا نسل قبلش یکی زیباترین ها بود. نسل قبل M4 واقعا ماشین زیبایی بود.
کاملا با سبک طراحی ب ام و هماهنگ بود هم خشن بود که میشد گفت این ماشین اسپورت است و هم زیبا.
ولی نسل جدید اصلا چنگی به دل نمی زنه. این جلوپنجره جدید به M3 بیشتر میشینه ولی هنوز هم زیبا نیست. به M4 که اصلا نمیاد.
اگر آدم میخواد نسل جدید M3 رو بخره می تونه بره سراغ نسخه MSPORT از سری 3 که این جلوپنجره نداره و همون سبک طراحی نمادین ب ام و رو داره.
حالا اگر آدم میخواد نسل جدید M4 رو بخره می تونه بره سراغ سری 4 معمولی نسخه MSPORT ولی باز هم اون جلوپنجره رو داره بنابراین یا باید بره سراغ نسل قبلی
M4 یا نسل قبل M3 یا کلا بره یه مدل ب ام و دیگه بخره یا کلا قید ب ام و رو بزنه بره سراغ یه کمپانی دیگر یا کلا ماشین نخره.
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰میتونه آلفا بخره با موتور فراری .
کوادروفیلیو .
""new ""RAMIN
۳ خرداد ۱۴۰۰و همانا زمانی کی بی ام و مشغول گند کاری جلو پنجره خود و ماست مالی کردن آن هست. در آن سر کره زمین changan مشغول تبدیل شدن به برندی بین المللی !!!!
(((در تاریخ 20 مه ، با موضوع “برای گشودن آینده به غرب وارد شوید” ، سومین نمایشگاه بین المللی غرب چین برای سرمایه گذاری و تجارت (از این پس WCIFIT) در مرکز نمایشگاه بین المللی چونگ کینگ افتتاح شد. چانگان اتومبیل ، به عنوان غرفه دار ، دو مدل از سری UNI و بسیاری از آخرین دستاوردهای تحقیق و توسعه را در نمایشگاه ارائه داد.
WCIFIT ، Changan Automobile UNI-T ، UNI-K و بسیاری دیگر از دستاوردهای دیگر مانند معماری CIIA ، معماری Ark و سیستم درایو الکتریکی 7 در 1 را به ارمغان آورده است که نشان دهنده پیشرفت بزرگ و موقعیت مهم Changan Automobile در زمینه های هوش و انرژی جدید در سال های اخیر است.
در حال حاضر ، در زمینه اطلاعات ، Changan Automobile بیش از 200 فن آوری کلیدی را فرا گرفته است و در تولید انبوه بیش از “” 70 ویژگی مانند IACC ، APA5.0 ، APA6.0 ، WeChat در خودرو پیشتاز است.”” نسخه در همین حال ، در زمینه انرژی های جدید ، چانگان اتومبیل همچنین بیش از “” 580 حق ثبت اختراع و همچنین فن آوری باتری برقی ، سیستم موتور درایو با کارایی بالا و چگالی بالا و بسیاری از فناوری های دیگر را به دست آورده است. چانگان خودرو پیشرو در زمینه تحقیق و توسعه انرژی جدید در چین بوده است. “”
طی سالها ، چانگان اتومبیل اصرار بر تحقیق و توسعه مستقل برای ایجاد قدرت تحقیق و توسعه در سطح جهانی داشته و طرح تحقیق و توسعه را با “شش کشور و نه مکان” ایجاد کرده است. علاوه بر این ، این شرکت 5 درصد از درآمد فروش سالانه خود را در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند. از سال 2006 ، کل سرمایه گذاری بیش از 17 میلیارد دلار بوده است.
از ژانویه تا آوریل سال جاری ، خودروی چانگان 843342 دستگاه خودرو فروخت که 82.3 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته و 13 ماه متوالی رشد داشته است. در تاریخ 10 مه ، 20 میلیونمین وسیله نقلیه مارک چینی رسماً از خط در چونگ کینگ خارج شد. در همان زمان ، متوسط قیمت محصولات خودروی سواری با نام تجاریChangan حدود 34 درصد افزایش یافته و حرکت نام تجاری همچنان در حال افزایش است. چانگان با استقبال از تغییرات ، نوآوری و کارآفرینی راهی برای توسعه با سرعت بالا و کیفیت بالا ایجاد کرده است.
WCIFIT به عنوان یک پلت فرم مهم دیپلماتیک و تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است. چانگان موتورز نه تنها رهبر صنعت خودرو چونگ کینگ، بلکه یک پروموتور مهمی از چونگ کینگ و غرب است ، اقتصاد. انتظار می رود چانگان اتومبیل با شرکت در WCIFIT با ابتکار عمل “Belt and Road” به سمت بالا حرکت کند و به ” یک شرکت خودروسازی در سطح جهانی تبدیل شود.” )))
منبع : global changan.com
عجب دوره زمانی ای شده که آشغال ساز ها دارن با سرعت نوررر همه رو پشت سر میزارن و تا چند وقت دیگه به جاهایی میرسن که رسیدن بهش برای همه آرزوست…
از اون ور برند های مطرح دارند گند میزنن به اصالتشون و برندشون… ??
M.R بی ام و داره گند میزنه تو جلو بنچره با طراحی عجیبش…بعد ماست مالی میکنه.
درسته طراحی باید در طول تاریخ به قول خودتون نمادین بشه و تکامل پیدا کنه ولی دلیل
نمیشه تو 6 ماه گند بزنین تو طراحی. تکامل زمان بره…
( خواهشا حمله ور نشید. changanو bmw به هم ربطی ندارند خبر این موضوع تازه منتشر شده من changan و bmw مقایسه شون نکردم خبر بودش منم اطلاع رسانی کردم. کلی گفتم. حمله ور نشوید)
اون خبری که خوندید من کلی گفتم و هیچ منظوری نداشتم. فقط خواستم بعضی ها با حقیقت جهان آشنا بشند…
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰رامین با کیبورد تایپ میکنی؟
امکان نداره با گوشی بشه اینطوری تایپ کرد.
""new ""RAMIN
۳ خرداد ۱۴۰۰نه اقای محمد رستمی نژاد متن رو فقط از وبسایت رسمی کپی کردم اینجا
حافظه اینقدر خوب نیست همه رو حفظ کنم.
ولی مجموعا با گوشی تایپ میکنم
""new ""RAMIN
۳ خرداد ۱۴۰۰شما نخون. هرکسی دلش میخواد میخونه.
من زور نکردم که. اطلاع رسانی کردم. اطلاع رسانی هم خبر هست شما نخونش
منم کامنت های بی محتوا و بی مدرک بعضی ها رو هم نمیخونم. ولی نمیام اعلام کنم که مال تورو نمیخونم. اصلا من پرسیدم کسی خونده ؟؟؟
معلومه تا آخرش خوندی الان اعصابت به هم ریخته. ? حقیقت انکار ناپذیره.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Hamid
۳ خرداد ۱۴۰۰یه عده از دوستان خیلی بزرگ نمایی میکنند …
بابا چرا حرفی از پرفورمنس عالیش نمیزنید؟! کافیه عزیزان
حالا بی ام و داره این ماشین رو تولید میکنه … چرا از اینتریور خوشگلش حرفی نمیزنید … چرا از گرافیک چراغ هاش حرفی نمیزنید … از نظر من این مشکل اونقدر ها بزرگ نیست و حتی مشکل به حساب نمیاد! بنظرم بهترین کار اینه بی ام و گریل رو سفارش سازی کنه … هر کس که خواست با گریل کوچیک تر سفارش بده هر کس هم دوست داشت با همین گریل … والا اینقدر دردسر نداره!!!
Mopar
۳ خرداد ۱۴۰۰من اخلاقم خیلی بده در عوض تند میدوم
net
۳ خرداد ۱۴۰۰بی ام و سری ۴ کوپه بغیر از جلو پنجره بزرگ زشت در سپر جلو جایی که نوک چراغ باریک جلو به جلوپنجره بزرگ زشت وصل هست و نوک چراغ جلو فرورفتگی داره خیلی بد هست
مهدی
۳ خرداد ۱۴۰۰نمیدونم میدونستید یا نه ولی طراحی ظاهری ام 3 و 4 جدید توسط زن انجام شده
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۰حیف از اون گذشته و تاریخ پُر افتخار بی ام و که بخاد با این جلوپنجره ها به سُخره گرفته بشه
محمد
۳ خرداد ۱۴۰۰از جلو پنجره بکذریم m3 و m4 جدید عالی شدند
Nima RST
۳ خرداد ۱۴۰۰عین سبیل آدولف هیتلره جلوی ماشین
رامتین
۳ خرداد ۱۴۰۰شک نکنید نسل بعدی سری چهار این جلوپنجره را نخواهد داشت.