هارالد کروگر مدیرعامل اسبق بامو به خاطر اینکه تصور میشد این کمپانی در مسابقه الکتریکیها عقب افتاده شغل خود را از دست داد و اولیور زیپس جانشین او وقت را تلف نکرده و استراتژی تولید خودروهای الکتریکی را با جدیت دنبال میکند. کروز به خاطر اینکه در توسعه مدلهای i بامو خیلی سریع نبوده با انتقاداتی مواجه بود. گفته میشد بامو از این نظر پشت سر فولکسواگن و مرسدس بنز قرار گرفته است؛ اما معرفی بامو i4 و iX ثابت کرد زیپس میداند چهکاری را انجام دهد.
البته او به رویترز گفته که تصورات برخی افراد درباره عقب افتادن بامو در زمینه الکتریکیها نادرست بوده است. او گفته است:
گفته میشد ما عقب افتادهایم اما اینگونه نیست. ما برای لحظهای صبر کردیم که حملونقل الکتریکی واقعاً وارد حجمهای بالاتری شود.
بامو انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل نیمی از فروش کلیاش را خودروهای تمام الکتریکی تشکیل دهد. این برند هنوز هم به خودروهای درونسوز متعهد است و برخی افراد میگویند رقم اعلام شده مخصوصاً در مقایسه با استراتژی الکتریکی فولکسواگن رقمی محافظهکارانه است. البته میدانیم که گاهی اوقات محافظهکار بودن هم عاقلانه خواهد بود.
بامو همچنین برخلاف فولکسواگن هنوز پلتفرمی خاص خودروهای الکتریکی معرفی نکرده است. i4 و iX بر پایه نسخه بسیار اصلاح شده از پلتفرم ماژولار CLAR توسعه یافتهاند. این معماری در سدان های سری ۳، ۵ و ۷ و شاسی بلندهای X3، X4 و X5 بکار رفته است. به اشتراکگذاری پلتفرمی مشترک شاید تصمیمی هوشمندانه به نظر برسد اما برخی افراد میگویند این امر تأثیر منفی روی عملکرد و تواناییهای کلی یک خودروی الکتریکی دارد.
اولین پلتفرم الکتریکی اختصاصی بامو در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. زیپس میگوید بامو هرگز بحث تحقیق و توسعه حملونقل الکتریکی را متوقف نخواهد کرد. زیپس به برخی ادعاها درباره ارزش ۵۵ میلیارد یورویی این شرکت واکنش نشان داده است. او میگوید:
گاهی اوقات اشتباهاتی درباره ارزش برند ما صورت میگیرد. با توجه به این نتیجهگیریها باید گفت ما آیندهای نداریم اما اینگونه نیست. ما آینده فوقالعادهای داریم و رشد خواهیم کرد.
زیپس مطمئن است بامو میتواند داستانی مشابه تسلا داشته باشد و ارزش سهام آن بسیار بالاتر برود.
MahyarM.A.R
۱۱ فروردین ۱۴۰۰به به ?
Joker
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ارزش سهام بی ام و رو با ارزش سهام حبابی تسلا یکی نکنید،بی ام و همین اسمش 10 به هیچ از کل صنعت خودروسازی امریکا جلوتره و از تسلا اسباب بازی ساز که دیگه بماند…
AMIR / ARMI
۱۱ فروردین ۱۴۰۰از کل صنعت خودرو سازی المان هنوز یه خودران سطح 3 بیرون نیومده
هنوز هیچ خودروی الکتریکی از صنعت المان بیرون نیومده باز دهی انرژی نزدیک به پرمصرف ترین خودروی تسلا باشه
بعد میای از برتری صنعت المان در مقابل امریکا حرف میزنی
دروغ سیزده بود نه
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰حباب؟مگه جهانگیری ادارش میکنه?
مگه ایرانه هرکی از ننش قهر کرد بره تو بورس.نهایت سهام شرکت هم ۲۵۰ میلیارد معادل ۱۰میلیون دلار باشه.
اون جا هرکی از سهام سر درمیاره سهام میخره.
mohsen.g
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا ایرانی ها تقریبا تو سطوح بالای کارهای اقتصادی شخصی هستند و به علت تورم زیاد همواره به صورت نا خود آگاه بلدن چطوری ارزش سرمایه شون رو حفظ کنند یا افزایش بدن…
شرایط کشور تو سی سال اخیر جوری بوده که اکثرا حرفه ای شدند تو بحث سرمایه گذاری خرد… خارج از ایران هم ایرانی ها از این خاصیت ذاتی خودشون بیشترین بهره رو بردند… تو زمینه ارز های دیجیتال ایران جزو ده کشور اول دنیا هستند… مشکل عدم مدیریت جمعی و کلان کشوره…
Porsche
۱۱ فروردین ۱۴۰۰لازم به ذکره هیچ چیزی از خودرو نمیدونی همه چیز خودران نیست دوباره بحث کشته شده ها توسط اتوپایلوت رو وسط نکشید به اندازه کافی آبروی شما ها و تسلا رفته
AMIR / ARMI
۱۱ فروردین ۱۴۰۰با اکانت اصلی بیا پسر جون تا جوابت رو بدم
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ایول پورشه جون
یجوری خودرانو میکوبن تو سر دنیا انگار همه رسالت و آرزوی صنعت خودرو خودران شدن ماشیناشونه
R@m!n
۱۱ فروردین ۱۴۰۰امیدوارم تو دنیای واقعی حداقل دستت بدنه یه ماشین آلمانی رو لمس کنه لااقل عقده ای از دنیا نری
Porsche
۱۱ فروردین ۱۴۰۰آخ رامین چی گفتی????
Benz SLR
۱۱ فروردین ۱۴۰۰بنظرم نگاه تعصبی چشم آدمو کور میکنه . خود من علاقه خاصی به مرسدس بنز دارم ولی مثلا تو دوئل پورشه ۹۱۱ و مرسدس GT پورشه رو انتخاب کردم بخاطر قیمت کمتر امکانات بهتری داره ولی مرسدس هم چیزی از پورشه کم نداشت و اختلافش جزئی بود. درحالی که اگه تعصبی رأی بدم بنز B کلاس رو کنار فورد موستانگ شلبی بزارن بنز بی کلاسو انتخاب میکنم . بخاطر همین تعصبی نظر نمیدم .
ATa
۱۱ فروردین ۱۴۰۰“مدیرعامل اسبق بامو به خاطر اینکه تصور میشد این کمپانی در مسابقه الکتریکیها عقب افتاده شغل خود را از دست داد” شرکت مدیرعامل اخراج کرده به لطف تسلا. :)) امان از تعصب بی منطق
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۱ فروردین ۱۴۰۰شرکت بخاطر تسلا مدیر عامل اخراج کرده؟
چطوری به این نتیجه گیری رسیدی؟
با منطق آبدوغ خیاری هم نمیشه این نتیجه گیری رو کرد
مگه الکتریکی فقط تسلاعه؟
کِی زمانش میرسه شماها بفهمید تسلا تنها سازنده الکتریکی نیست؟امان از تعصب بی منطق….
00BEHZAD00
۱۱ فروردین ۱۴۰۰بی ام و حتی یه پلتفرم جدید واسه ماشین الکتریکی نساخته بعد میخواد با تسلا رقابت کنه
جم کن باو
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰تسلا فوقش تا۲۰۲۵میتونه حکم فرمانی کنه بعدش بنز وارد میشه ، فورد وارد میشه بی ام و وارد میشه و تسلا به دلیل نداشتن اصالت به شکست محکوم میشه ، بعد خوشم میاد میگن هیوندای و کیا اصالت ندارن که ۷۰ یا ۸۰ سال قدمت دارن و کلی افتخار اوردن ، بعد ماشینای پفکی تسلا اصالت دارن که بزرگترین افتخارشون اینه که تونستن با دوربینای داخل ماشین جاسوسی کنن ، پس تسلا باید جمعش کنه ، بعد دویست سال اومده داره واسه برندای برتر دنیا خط و نشون میکشه ولی امان از اصالت که میگه چانگان از تسلا جلوتره ??
Porsche
۱۱ فروردین ۱۴۰۰واقعا تو اصالت تسلا آخر رو هم رد کرده و به قعر زمین به زودی کشیده خواهد شد
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰خنده دار بود خیلی خندیدیم ، مرسی
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ببخشید من منظرتون رو اشتباه متوجه شدم ، فکر کردم منظرتون اینه که تسلا خیلی اصالت داره ??
00BEHZAD00
۱۱ فروردین ۱۴۰۰فعلا که ارزش همون تسلای بی اصالت ده برابر شرکت های دویست سالس :)))
??BMW Germany??
۱۱ فروردین ۱۴۰۰از چه نظر ده برابر ؟؟؟!
بله شما درست فرمودید
بی اصالتی و بی کیفیتی که داره داخل تسلا ها زار میزنه
از همین نظر ده برابره
شاید بیشتر کم لطفی نکنید ???
Amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۰حباب ارزش ماشینای تسلا با ورود بزرگان به صنعت الکتریکی خواهد ترکید
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰عرض کردن دوستان
این ارزش سهام بسیار موقتی و گذراست
بزرگان دارن میان
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰چون صاحبش یه شرکت هوا فضا داره و پولدار ترین آدم دنیاس شرکتشم پولدارترینه ، مدیر عامل چانگانم اگه پولدار بود شرکتش پولدارترین بود.
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فکر کردین اگه صاحب تسلا با اسپیس ایکس یکی نبود انقد طرفدار داشت ؟ فکر کردین اگه همین ماشینای تسلارویه شرکت چینی میزد انقد طرفدار داشت برای همینه که تسلا رو ما ماشین بازا یه شرکت درست قبول نداریم ، چون اگه تسلا چینی بود هیچ اتفاقی نمیفتاد ولی اگه بنز یا پورشه یا ….. چینی بودن ، جایگاه چین رو بالاتر میاوردن نوکیا هم بلده یه بدنه بسازه بعد پنجتا باطری بزاره زیرش ، ولی اون اصالته که میگه تسلا هیچی نیست ، ابهت آمریکاییا و آفرودراشون که یه قرن تو بیابون و کوهستان خودشونو ثابت کردن اینو میگن ، قهرمانی های بنز در فرمول یک اینو میگه ، تعداد قهرمانی های لمان آئودی و پورشه اینو میگه ، رکورد های لامبورگینی و فراری و بوگاتی اینو میگن ، دوام تویوتا اینو میگه ، ارزش خرید کره ای ها اینو میگه ، زیر مجموعه های فولکس اینو میگه ، اشرافی بودن رولز رویس اینو میگه و ……….. ( اگه چیزی یا شرکتی رو جا انداختم معذرت میخوام ) که البته تسلا هیچ کدومو نداره و تونسته اولین ماشینش رو هم با کپی از لوتوس اوورا بسازه ، پس لطفا انقد الکی طرفداریشو نکنین
Porsche
۱۱ فروردین ۱۴۰۰فعلا که الکتریکی های موفقی روی همین پلتفرم CLAR ب ام و ساخته شدن خیلی بهتر از خودرو های بیخود تسلا هستن
باش شما تسلا فنا و تسلا خوبین که
میلیون ها پلتفرم برای توسعه دارین
خبر امروز راجع به همکاری تسلا با تویوتا رو بخون که تسلا از پلتفرم های تویوتا استفاده کنه تا بلکه بتونه خودروی ارزان قیمت تری تولید کنه
تمام سبد مخصولات برقی ب ام و
ix
i4
ix3
و….
بهتر از خودرو های بی اصالت و کیفیت تسلا اند
??BMW Germany??
۱۱ فروردین ۱۴۰۰لازم شد دوباره بگیم که دلیل برند های دیگه که همه اون هارو برتر از تسلا میدونن چیه؟
اول از اصالت باید گفت
اصالتی که ب ام و توش یه استاد به تمام معناست
اصالت اون چیزی نیست که تسلا های امروزی اونو به تمسخر گرفتن
خریداری که میخواد خودرو موتور مسکن و هر چیزی بخره میخواد با اون ارتباط برقرار کنه و از اون لذت ببره
شاید لذت بردن رو بکشونید به طراحی نسل جدید M3/M4 که سلیقه ای هست و خیلی مخالف هستن و بسیاری دیگر موافق
عوض خودرو هایی مثل سری ۷وM5وX5 و… رو داره که اعجوبه ای در کلاس خودشون هستن
نکته دیگه لذت رانندگی اسپورت هندلینگ و پرفورمنس هست که توی اون هم ب ام و کاملا خودشو اثبات کرده
داخل هر مطلب از ب ام و میخونیم که ب ام و با تزریق کردن رانندگی اسپورت و موتور اسپورت مشهور شده و حرف درست و به جایی هم هست
پرفورمنس هم کاملا همینطوره
لذت ناب رانندگی هم درون خودرو های آلمانی موج میزنه که مخصوصا ب ام و داخل اون مهارتی مثال زدنی داره
حالا اونطرف رقابت یعنی تسلا
چی داره !!!؟واقعا چی داره؟؟؟؟!!!
شتاب پلاد ها که زیر ۲ ثانیس؟؟؟؟
خب که چی همه چیز شتاب نیست
شاید تاپ اسپید و شتاب برای خودرو های اسپورت و اسپورت سازانی مثل ب ام و از اهمیت بالایی برخوردار باشه
ولی ب ام و هم میتونه خودرویی با شتاب بالا تولید کنه مثل مدل M5 cs و مدل های قدیمی دیگه که برای خودشون غولی بودن
ولی لازم نیست برند باسابقه ای مثل ب ام و میدونه که چیکار کنهموقعی که ب ام و جواهری مثل
328
M850I
M3
M5
و… که گنجایش نداره که بگم
نه تسلایی که فقط یک دهه هست که بلند شده و میخواد برای بنز و ب ام و و خودروسازان عالی که توی دنیا همه خودشونو ثابت کردن خط و نشون بکشه
بس کنید بابا
اینم دلایل من از اینکه تسلا ارزشی جلوی بقیه برند ها نداره
تشکر
فرامرز
۱۱ فروردین ۱۴۰۰بابا بی وای دی ۳ سال پیش تانگ مدل ۲۰۱۵ رو تمام الکتریکی کرد با شتاب زیر ۴ ثانیه. خیلی مسخره است که بگیم آلمانیا نمیتونن با تسلا رقابت کنن. اگه بحث موتور الکتریکی ساختنه که آلمانیا چندین دهه هست که ساپورت بوش، زیمنس و کنتیننتال رو دارن که انواع و اقسام موتور الکتریکی میسازن. تسلا مزیتش این بود که رقیب هم قیمت نداشت و سوپرشارژهاش هم برای مدل اس و ایکس رایگان بود که از ۳ سال پیش دیگه نیست. آلمانیا نمیخوان از سودشون بگذرن وگرنه ب ام و میتونست همون سال ۲۰۱۴ آی ۸ رو تمام الکتریکی و با قدرت بیشتر و قیمت کمتر از تسلا مدل اس عرضه کنه
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰چرا فقط بی ام و رو میگی اصن چرا فقط آلمانیا رو بگیم ؟ فورد و جنرال و بنز و تویوتا و هیوندا و ….. همشون بهتر از تسلان ، قبلا گفتم بازم میگم ، اونایی که تسلا رو دوست دارن همونایین که تا دیروز داشتن درباره گوشی و لپتاپ اطلاعات جمع میکردن و از اونجایی که ماشینای تسلا کل قیمتشون بخاطر مانیتور و نتفلیکس اینجو چیزای بی ارزشه اونا طرفدار تسلا شدن
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰داداش این تسلایی که انقد بخاطرش هیجانی شدی ذره یی جذابیت ظاهری و خوشدستی بنز و بی ام و رو نداره
ترجیح میدم یه آی۳ بی ام و بخرم تا تسلا ۳ پرفورمنس
چیه آخه اتاق زشت و گنده ی تسلا
مگرینکه درآینده طراحیشو زیباتر کنه
مثلا خودشو شبیه ساخته های با پرستیژ آلمانی
ماکان
۱۱ فروردین ۱۴۰۰سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد به اضافه برخی تغییرات دیگر ، مجموع قدرت پیشرانه تمام نسخه های مختلف از تمام مدل های مختلف بی ام و را هم در نسل های بعدی به صورت نسل به نسل بهتر و قوی تر بسازند و تولید کنند .
ماکان
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دوست دارم که انشاالله حد اقل تا سال 2050 تمام برند های خودروسازی در جهان جوری شوند که از هیچ یک از مدل های شان حتی یک نسخه با مجموع قدرت کمتر از 500 اسب بخار وجود نداشته باشد .
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰امکان پذیر نیست چون ایرانخودرو و سایپا هم خودروساز محسوب میشوند و حداقل ۵ قرن طول میکشه تا بتونن یه ماشین با این مشخصات تولید کنن??
ماکان
۱۱ فروردین ۱۴۰۰خیلی ببخشید از سایپا و ایرانخودرو که زیاد توقعی ندارم ، منظورم بیشتر برند هایی است که مال دیگر کشور ها مخصوصاً کشور های اروپایی و آمریکایی هستش .
Amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۰چطور به دوتا گاری ساز میگی خودروساز ؟
ماکان
۱۱ فروردین ۱۴۰۰فقط برای اینکه تا جایی که میشه کمتر به اینها هم بی احترامی کرده باشم ، بخاطر همین آن لقبی که شما روی آنها گذاشته اید را من روی آنها نگذاشتم .البته اگر که منظورت من هستم .
Amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ماکان جان کسی لایق احترامه که بهت احترام بذاره
تولید این خودروهای مضخرف چیزی جز توهین و بی احترامی به مردم نیست
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰جواب خوبی بود?? معذرت میخوام
M3csl
۱۱ فروردین ۱۴۰۰قابل توجه فوتبالی ها
امروز ب ام و اسپانسر آث میلان شد
یک تعامل و قرارداد برد برد
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰عشششقست بی ام و مرد آقا،عششقست
اصلا عشششقست بنز همیشه رقیب
آینه بغل بنزو به هزارتا اسن تازه سر دراورده نمیدم
دیگه سلطان اعظم حضرت بی ام و که دیگه بماند
استاد گذراندن پیچهای سخت و عرق دربیار جاده ها
با تسلا بری جاده چالوس پیچ پنجم تو دره روی رودخونه داری بقیه مسیرو شنامیکنی
Rezaj
۱۱ فروردین ۱۴۰۰سلام به همه دوستان من سالهاست مقالات و مسائل دنیای حمل و نقل را دنبال میکنم همینقدر بگم که وقتی مجله ماشین ۸ تومان (نه ۸ هزار تومان)بود من میخریدمش با عشق وعلاقه با پول توجیبی و الان یه جورایی پدال جای اونو برام پرکرده .یک مسئله ای که میبینم اینه که تعصب خوبه ولی منطق یه چیز دیگه هست اینکه کمپانی بیاد جای شرکت مورد علاقتو پرکنه شاید برا شخص من ناراحت کننده باشه ولی دنیا دنیای رقابته بایستی بپذیریم همه درحال حرکت برا پیشرفتن .من انرژی الکتریکی جایگزین موتور تحریقی را لمس نکردم و از دور احساس خوبی ندارم بهش ولی فکر میکنم آینده متعلق به اونه و چون ساختارش جدیده نسبتا ،شاید لازم نباشه حتما یه خودروساز خوب باشی تا بتونی موفق باشی منظور اینه که همه چیز صفر یا یک نیست همونطور که بی ام و با اون قدمتش میتونه رقابتی باشه تو این زمینه تسلا یا یه شرکت چینی هم میتونه با توجه به نو بودن تکنولوژی رقابت کنه یا پیشرو باشه