تصاویری غیررسمی از نسل آیندهٔ بامو سری ۱ افشا شده است که نخستین نما از این هاچبک لوکس آلمانی را نشان میدهد. این تصاویر متعلق به بالاترین نسخهٔ سری ۱ یا در اصل پرچمدار خانوادهٔ این خودرو یعنی مدل M135i هستند. از M135i جدید دو تصویر منتشر شده که در آنها خودرویی شبیه به نسخهٔ تولیدی نهایی دیده میشود. البته روی خودروی در تصاویر روکشی کشیده شده اما این روکش از قسمتهای جلو و عقب آن کنار زده شده و طراحی این قسمتها کاملاً مشخص هستند.
در دماغهٔ نسل جدید کوچکترین محصول بامو نسخهٔ بزرگتر و برجستهتری از جلوپنجرهٔ کلیوی شکل معروف این شرکت دیده میشود. این جلوپنجره بهصورت آلومینیومی مات است که البته بهاحتمالزیاد این ویژگی صرفاً برای مدل اسپرت M135i در نظر گرفته شده است. در کنارههای سپر این خودرو نیز دو ورودی هوای عمودی به چشم میخورد درحالیکه یک اسپویلر مشکیرنگ نیز در لبهٔ پایینی سپر کار شده است. کل طراحی بخش عقبی نسل جدید سری ۱ نیز مشابه تمامی نمونههای آزمایشی است که تاکنون دیدهایم. در اینجا چراغهای باریکب دیده میشود که نمایی عصبانی به بخش عقبی خودرو بخشیدهاند خصوصاً در مدل M135i که این چراغها با سپر اسپرت دورنگی با دو سر اگزوز و یک خروجی هوا همراه شدهاند. البته احتمالاً این خروجی هوا نمایشی است.
اما همانطور که پیشازاین مشخص شده بود، نسل آیندهٔ بامو سری ۱ بر اساس پلتفرم دیفرانسیل جلوی بامو بنام FAAR ساخته میشود. این یعنی باید بهزودی با نسل کنونی سری ۱ که تنها هاچبک دیفرانسیل عقب دنیا محسوب میشود خداحافظی کنیم. البته مدل اسپرت و پرچمدار M135i به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive بامو مجهز خواهد بود. در نسل جدید این خودرو اما پیشرانهٔ شش سیلندر نسل کنونی نیز جای خود را به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهد داد. این موتور که برای اولین بار در مدل X2 35i معرفی شد، ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتظار میرود همین ارقام در M135i هم تکرار شوند. احتمالاً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تنها گزینه برای انتقال نیروی این موتور خواهد بود درحالیکه احتمال ارائهٔ یک دیفرانسیل لغزش محدود برای محور جلو هم وجود دارد.
یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ نسل جدید سری ۱ سیستم کنترل کشش ARB آن است که این سیستم برای اولین بار در هاچبک الکتریکی i3 S ارائه شد. این سیستم که بهطور مستقیم موتور را کنترل میکند، ۱۰ برابر سریعتر از یک سیستم کنترل کشش سنتی عمل میکند و مداخلات دقیقتری انجام میدهد. این تکنولوژی بهصورت استاندارد برای تمامی مدلهای نسل جدید سری ۱ ارائه خواهد شد. سیستم ARB همچنین با سیستم کنترل پایداری خودرو و سیستم کنترل عملکرد جدیدی بامو همکاری میکند. با این ترکیب احتمالاً M135i جدید رانندگی بسیار بهتری نسبت به مدل شش سیلندر M140i کنونی خواهد داشت. طبق شایعاتی، نسل جدید بامو سری ۱ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد و انتظار میرود تا پیش از پایان سال جاری در بازار اروپا عرضه شود.
AMANTE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸یکی از بهترین و شلوغ ترین کلاس های خودرویی، هاچ بک های داغ و جذاب.
:::فرشاد:::
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸هیچوقت ماشین پرطرفداری نبوده و نتونسته برای رقبا دردسر درست کنه.
Kfaztemeh
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸مشکل آقا فرشاد اینه که طرفدار مرسدسه و با bmw هیچوقت حال نمیکنه چه m5 باشه چه سری یک
مهزیار
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بحران طراحی همچنان ادامه دارد
hossin
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحیش ضعیفه درسته
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸نسل قبلش لذت بخش ترین خودروی کلاس خودش بود.ولی الان تغیرکرده ودیگه دیفرانسیل عقب نخواهد بود
نوید جهرمی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دارن بازار رو جوری پیش میبرن که برای ماشینای هایبریدی و برقی آماده شیم.
این تغییرات لازمه انجام شه. استفاده از پلتفرم جدید هم جدا از این برنامه نیست.
بیاد ببینیم عملکردش چطوره.
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مجله اتو اکسپرس درجدیدترین رقابتش بین هاچبک های داغ مرسدسa35 رومقابل هوندا سویک تایپr وفولکس واگن گلفr قرار داده که این نتایج رو داره.
جایگاه اول_ هونداسویک تایپr
جایگاه دوم_فولکس واگن r
جایگاه سوم_مرسدس a35
Seyed.AMG
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸درسته a کلاس تو بیشتر رقابت ها ، رتبه های اخر رو کسب کرده ، اما یه مزیت خیلی با اهمیت نسب به رقبا داره و اون عنوان ایمن ترین هاچبک دنیاست که خیلی با اهمیت تر از هندلینگ و پرفورمنس .
مهزیار
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸سری یک کریس بنگل کی یادشه؟
آ خ آخ آخ
Seyed.AMG
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی عقبش معرکست ، این رو به 8 series و z4 ترجیح میدم
مهزیار
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸مثل ایکس 1 شده