کمربندهایتان را محکم کنید! ب ام و های تازه وارد (تازه نفس) با قوای محرک بر روی چرخهای جلو می آیند.
چندین دهه است هر خودرویی که تحت نام ب ام و تولید می شود دارای ۳ مشخصه ای است که همانند یک امضا برای این کمپانی شده است: جلو پنجره کلیه ای شکل، پیچش خاص پایه ستون C یا D موسوم به Hofmeister kink و انتقال نیرو به چرخهای عقب. ممکن است شما هم به مرور متوجه اهمیت کم جلو پنجره های کلیه ای شکل در زبان طراحی باوارایی شده باشید و اگر بیشتر دقت کرده اید حتما به عدم وجود پیچش هافمیستر در مدل i3 هم پی برده اید.
حال یکی از عوامل اجرایی شرکت تایید کرده است که به زودی هزاران مدل از خودروهای ب ام و و مینی از پلتفرم قوای محرکه بر چرخهای جلو بهره خواهند برد. خوب، حالا می دانیم که UKL1 ( یا همان شاسی جمع و جوری که مینی کوپر بر روی آن سوار شده) اولین خودرویی است که با قوای محرکه چرخهای جلو عرضه خواهد شد و به قول معروف تحت عنوان 2Series GT ACTIVE Tourer ( که اصولا به نام ACTIVE TOURER مفهومی شناخته می شود ) به فروش خواهد رسید. چیزی که نمیدانستیم این بود که چگونه از ساختار و معماری گسترده و یکپارچه ULK1 استفاده می شود.
یان رابرتسون یکی از اعضای هیئت مدیره در زمینه بازاریابی و فروش طی مصاحبه خود با اتواکسپرس تاکید کرده است که مدل Active Tourer سه سیلندر اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد و ۱۱ مدلی که در آینده عرضه می شوند نیز از همین شاسی بهره خواهند گرفت.
حال به این معنی نیست که لزوماً تمامی آنها از مدلهای ب ام و می باشند و ظاهرا ۸ مدل آنها از خانواده مینی خواهند بود اما همچنان چند مدل دیگر هلالی شکل از قوای محرکه منتقله به چرخهای جلو استفاده می کنند. خبر بد برای آنهایی که سرسختانه در مدلهای با قوای محرکه چرخهای عقب تمرکز دارند این است این وضعیت بسیار بسیار بدتر خواهد شد. رابرتسون هم چنین گفته است که به طور همزمان ۲۰ مدل پایه ای از UKL1 در حال بررسی هستند.
km
۱۸ آذر ۱۳۹۲این میتونه کلا بی ام و رو عوض کنه. :) در مورد طراحی این ماشین هم بگم که من خیلی خوشم اومد، به قول بعضی دوستان شبیه بقیه مدلهای بی ام و نیست. بنظرم از X1 خیلی جذاب تره
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ آذر ۱۳۹۲درود.
کا ام جان این ماشین دقیقا در چه کلاسی قرار میگیره؟؟؟
فکر نکنم رقیب قدری برای بنز A و B کلاس بتونه باشه.
ولی به نظر من چراغای عقبش شبیه دیگر محصولات بی ام و است.
((( ایران و المان )))
km
۱۸ آذر ۱۳۹۲هنوز رقیب خاصی نداره میلاد جان ولی شاید بشه با GLA مقایسش کرد چون جفتشون compact crossover هستند
amirali
۱۸ آذر ۱۳۹۲منم از این ماشین خوشم ماشین خوشگلیه اما چرا دفرانسیل جلو؟
Kurosh
۱۸ آذر ۱۳۹۲طراحی داشبورد وکنسول وهمچنین تودریها خیلی زیبا کار شده؛
اون تم نارنجی رنگه تو اتاق خودرو وفرمون خیلی کف بر دراومده وقشنگی ازش میباره..!
sorena330
۱۸ آذر ۱۳۹۲یکی از دلایل عشق من به این کمپانی دیف عقب بودنش بود،امیدوارم این پروژه فقط به همین 8مدل محدود بمونه…
مسی
۱۸ آذر ۱۳۹۲پیکان هم دیف عقبه …
alireza
۱۸ آذر ۱۳۹۲ب ام و با کمک شریک جدیدش یعنی تویوتا کم کم داره دوباره می شه همون شرکت قبلی بازم امیدوارم موج ارزونی به خودرو هم برسه تا ما جوونا بتونیم خودروی مورد علاقمونو بخریم.
masoud v12
۱۸ آذر ۱۳۹۲اکثر کمپانی های معتبر و معروف و صاحب نام دنیا دفرانسیل عقب هستند مانند بنز و مازراتی و رولزرویس و آستون مارتین و فراری و غیره بعضی ها هم که در لیست محصولاتشون دو دفرانسیل دارند مانند بعضی از مدلهای پورشه که با پسوند 4 اس در پشت صندوق عقب نوشته شده و همچنین آیودی با سیستم کواترو یا بنز که با نوشته 4 ماتیک از دیگر تولیداتش متمایز شده و مشخص میشوند که دو دفرانسیل هستند ولی بازم هیچ کدومشون دودفرانسیل صد در صد نیستند یعنی بسته به موقعیت چرخها نیروی بدست آمده از گیربکس را 30 درصد جلو 70 درصد عقب تقسیم میکنند که بهترین تعادل رو در جاده های خیس و لغزنده داشته باشند و آیا میدانید که چرا دفرانسیل جلو تولید نمی کنند؟ چون لذت و دینامیک واقعی سواری رو در یک اتومبیل دفرانسیل عقب میشه پیداکرد نه در دفرانسیل جلو! ولی برعکس خیلی از تولیدات محصولات کشورهای آسیایی مانند کره و چین و ژاپن و غیره اکثرا دفرانسیل جلو هستند چون کسی در این ماشینها دنبال دینامیک و لذت سواری نیست! ولی اینا هم در بعضی از محصولات گران قیمتشون دفرانسیل عقب دارند مانند هیوندا در مدل جنسیس یا غیره ولی بی ام و چرا دفرانسیل تولید خواهد کرد جای سوال داره! از بی ام و بعیده مثل کره ای ها ماشین تولید کنه!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ آذر ۱۳۹۲درود.
مسعود جان خیلی جامع و کامل توضیح دادی.زیبا بود.
یکی از دلایلی که دیفرانسیل عقب تولید میکردند این بود که دیفرانسیل جلو
باعث کم دقت شدن محور جلو و فرمان میشود.
البته الان دیگه اینقدر تکنولوژی پیشرفت کرده که این مساله داره کمرنگ
میشه.
حالا مساله ی دیفرانسیل جلو رو میشه با این مسایل منطقی و قانع کرد:
1-کاهش وزن اتومبیل.که با توجه به قانون های جدید مصرف سوخت و کاهش وزن
خیلی موثره.
2-به حداقل رساندن اتلاف نیرو و انرژیه تولیدیه اتومبیل.چون 90 الی 95
درصد این نوع اتومبیل ها از موتور های کم حجم و کم سیلندر و کم قدرت
استفاده میکنند ، لازم است که همان مقدار نیروی کمی که تولید میشود به
بهترین نحو ممکن مورد استفاده قرار بگیرد و تا حدودی شتاب و سواری و
هندلینگ را فدای خود کند.
3-حذف تونل میل گاردن و افزایش فضای داخلی نسبت به اتومبیل دیفرانسیل
عقب.
4-هزینه تولید و نگه داری پایین تر.که در قیمت ماشین تاثیر
میگذارد.هرچند کم که خود مسال ای مهم است.
5-پیچیدگیه کمتر سیستم انتقال نیرو.
و……..
امید وارم که توانسته باشم منظورم را برسانم.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۱۸ آذر ۱۳۹۲البته یک دلیل مهم دیگه ام داره و اون اینکه با قوانین فیزیک ثابت میشه که(درشرایط کاملا برابر) خودروهای دف عقب در سربالایی عملکرد بهتری دارند.
امین
۱۸ آذر ۱۳۹۲BMW هم Xdrive داره که نباید دست کمش گرفت
بعدش هم:
بی ام و که نمیاد سری 3 یا سری 6 رو دیفرانسیل جلو کنه( من از برداشت دوستان تعجب کردم!!!)
این پروژه روی حداکثر سری 1 اعمال میشه و بیشتر در محصولات زیر مجموعه ی بی ام و یعنی مینی اجرا میشه
محسن.د
۱۸ آذر ۱۳۹۲خوبه BMW داره به انتقادهاش توجه میکنه. ولی من از دیفرانسیل جلو بودن خوشم نمیاد،نمیدونم چرا متاسفانه حتی بنز هم داره میره به این سمت!
امین
۱۸ آذر ۱۳۹۲محسن جان
بنز هم روی پایین ترین و ارزون ترین مدلاش (A CLASS و CLA CLASS) این کار رو کرده و مطمئن باشید از مهندسی و فکر آلمانی بدوره که بیاد مثلا یه ماشینی تو کلاس CL رو دیفرانسیل جلو کنه
ماشین آلمانی به دیفرانسیل جلو بودن و مهندسی کامل در انتقال نیرو به چرخ های عقب که باعث افزایش لذت رانندگی میشه معروفه
Sina.fb
۱۸ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
ماشین خیلی خوبی هست.
طراحیش حرف نداره بخصوص
طراحی داخلش که خیلی پیشرفتس
علاوه بر آن رنگ بندیش خیلی
زیباست.
فقط پدال چرا مشخصات فنی
این بی ام و رو ننوشتی.
زیگما
۱۸ آذر ۱۳۹۲با عرض پوزش.از نمای جلو و نیم رخ مثل کیا سید میمونه
حمادی
۱۸ آذر ۱۳۹۲یه جور به دل نمیشینه!
اشکان
۱۸ آذر ۱۳۹۲مسلما این جور خبرا یه مقداری طرفداران بی ام و و بنز رو می آزاره
چون یه مقداری از عظمت این خودرو سازان بزرگ رو کاهش میده
اساسا ماشین بازای حرفه ای مطلقا خودرو های دف جلو رو قبول ندارن چون اون مانوری که خودرو های دف عقب دارن مثل دریفت و… رو نمیشه ازشون گرفت
چند وقت پیش یکی از مشتریام اومد مغازه میگفت 405 مدل 82 رو میخواد بفروشه یه روای 87 بگیره فقط رو حساب دف عقبش
البته بنده نظری در این باره ندارم
مقصود انعکاس بخشی از دیدگاههای مردم جامعه بود
زیگما
۱۸ آذر ۱۳۹۲در مورد دیف عقب یا جلو بودن
اگه هدف از ساختن خودرو این باشه که سر پیچ یه حال به راننده بده قطعا باید عقب باشه.ولی اگه مثل این بی ام و هدفش یه خودروی شهری باشه ، خب قطعا باید جلو باشد
SAEED
۱۸ آذر ۱۳۹۲سلام.
طراحی نازی داره،مخصوصاً داخل کابین!!
mahsa
۱۸ آذر ۱۳۹۲عاشق اون کاپوتشم که از پایینش به سمت جلوش باز میشه برعکس همه ماشینا
امین
۱۸ آذر ۱۳۹۲امیدوارم موفق باشه
چند تا نکته مهم:
_ ماشین آلمانی به دیفرانسیل جلو بودن و مهندسی کامل در انتقال نیرو به چرخ های عقب که باعث افزایش لذت رانندگی میشه معروفه و از یه شرکت آلمانی بعیده که روی همه ی محصولاتش چنین کاری رو بکنه ( مطمئنا روی تعدادی کمی از محصولان اجرا میشه مثل A CLASS در مرسدس بنز
_ بی ام و که نمیاد سری 3 یا سری 6 رو دیفرانسیل جلو کنه( من از برداشت دوستان تعجب کردم!!!)
_ این پروژه روی حداکثر سری 1 و همین مدل اکتیو تور اعمال میشه و بیشتر در محصولات زیر مجموعه ی بی ام و یعنی مینی اجرا میشه
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۹ آذر ۱۳۹۲درود.
امین جان اشتباه متوجه شدی.
ما منظورمون این بود که اصلا نباید دیفرانسیل جلو میزدند.البته که با توجه
به محدودیت ها واقعا چاره نیست.
اگر به کامنت من توجه کنی در گزینه 2 نوشتم 90 الی 95 درصد این نوع
ماشین ها.همه ی کلاس ها و سگمنت هارو نگفتیم.
((( امین زود قضاوت نکن )))
احسان(احسان سابق)
۱۹ آذر ۱۳۹۲کاری با مشخصات فنیش ندارم اما بالاخره بی ام و به داخل ماشین دستی برد و چقدر هم خوب دراومده.تعجب می کنم چرا تو ماشینای جدیدش از این طراحی استفاده نکرده مثلا سری 2 یا سری 4؟بیرونش هم خیلی جذاب و دوست داشتنی طراحی شده و از x1 سرتره.اما اینکه چرا بی ام و به دیفرانسیل جلو رو اورده حتمن خود شرکت میدونه داره چکار می کنه و تا اومدنش باید صبر کرد اما از جنبه ظاهری هم طراحی داخلی هم خارجی این ماشین کاملا برنده شده.حداقل کاش که نسخه نهایی تفاوت زیادی با این نسخه نداشته باشه
امیرحسین
۱۹ آذر ۱۳۹۲(از ماشینای دیفرانسیل جلو متنفرم)
ولی نمیدونم چرا از دیفرانسیل جلو بنز نمیتونم بگذرم . . .
feri
۱۹ آذر ۱۳۹۲یه مقایسه بین روآ سال و دیفرانسیل عقب های مطرح بگذارید ببینیم کدوم بهتره
رستم
۱۹ آذر ۱۳۹۲ماشین دف جلو از پیکان هم کمتره چون نمیشه با هاش دریفت کرد و تیکاف کشید
امین
۲۰ آذر ۱۳۹۲کشورای دیگه هم رو موتور وهم رو بدنه کار میکنن ما فقط بلدیم چراغ عوض کنیم
علی عقیلی
۹ دی ۱۳۹۲سلام دوستان
خیلی ممنون از توضیحاتتون در مورد دیف جلو و عقب .
کامل بودن
مرسی
PoOriya
۲۳ اسفند ۱۳۹۲سلام ب همه دوستان عزیز
بچها من از بچگی عاشق ک هیچ دیوونه اتومبیل بودم و ب تبع اون الان تو سن 26 سالگی تونستم یکی از بزرگترین نمایشگاه های اتومبیلو تو ترکیه افتتاح کنم.
بچها منم یکی بودم عین همه شما با ی زندگی معمولی تا 19 سالگی تو ایران بودم و ی 206 داشتم. یه روز ب خودم اومدمو دیدم خیلی از معرکه عقبم ، از اون روز ب بعد دیگه یادم نمیاد ک در روز بیشتر از 4 ساعت خوابیده باشم. با تمام قدرت جنگیدم تا ب جایی ک الان هستم برسم ، ی روزی تو ایران آرزوی سوار شدن مزراتی رو داشتم اما الان دارم روزی 10 تا ازاونارو میفروشم…
هدفم از گذاشتن این کامنت این بود ک شاید حرف های من باعث باشه حتی یک درصد ب خودتون بیایین و در راه آینده ی زیبا و روشنی ک در انتظارتونه قدم بزارید….
ارادتمند همه بچهای ایران ….. پوریا
ahmad
۲۸ بهمن ۱۳۹۵تو تو 19 سالگی 206 داشتی و زندگیت معمولی بوده؟!
ضمنا 4 ساعت خواب موجب آسیب شدید به سلول های خاکستری مغز میشه و هوشیاری رو کاهش میده!!!
محمد مهدی
۱۱ اسفند ۱۳۹۶سلام
Bmw 220i محور محرک عقبه یا جلو ؟