رودسترهای دونفره بامو با چالاکی و دینامیک بالای خود، یکی از جذابترین خودروهای جمعوجور محسوب میشوند.
چندی پیش خبری از این شرکت رسید که بر روی طراحی رودستر جدید و ارزان قیمت خود یعنی BMW Z2 فعالیت میکند، این ماشین بر مبنای کانسپت زاگاتو ساخته میشود، که از مدل Z4 جمع و جورتر میباشد.
موتور این ماشین، احتمالاً در ۲ مدل توربوی مختلف ۳ سیلندر و ۴ سیلندر از سری موتورهای مدولار جدید بامو تولید میشود، که به ترتیب حدود ۱۶۰ و ۲۳۰ اسب بخار نیرو تولید میکنند.
پک M نیز احتمالاً برای این ماشین تولید میشود که قدرت خروجی ۳۰۰ اسب بخار را ارائه میکند. اندازه کوچکتر نسبت به Z4 و ساختار سادهتر سقف بازشو، باعث شده تا وزن این رودستر زیر ۱۱۳۰ کیلوگرم باشد.
نکتهی جالب در مورد این بامو Z2 این است که این ماشین دیفرانسیل جلو میباشد. البته در پک M، تریم چهار چرخ محرک (AWD) نیز عرضه میشود.
این ماشین در اواخر ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ رونمایی میشود.
مهدی ف
۲۴ خرداد ۱۳۹۳تا جایی که من به یاد دارم همیشه تو کلاس رودسترهای ارزان مزدا MX-5یا مقام اول یا دوم رو داشته والبته هوندا اس2000هم بود حالا نمیدونم چراذکر نشده و جدیدا هم سوبارو BRZ خیلی خوب عمل کرده ولی این بی ام و احتمالا بتونه بهتر باشه فقط اگر قیمتش تو بهترین شرایط از 40هزار بیشتر نشه
نیما
۲۴ خرداد ۱۳۹۳چرا بی ام و دف جلو زد :(((((
انزو
۲۴ خرداد ۱۳۹۳بی ام و است دیگر.گاهی دلش میکشد دلبری کند.
مک میسل
۲۴ خرداد ۱۳۹۳کلا بی ام و عالیه.ولی قرمزش دلبری میکنه
علی آقا
۲۴ خرداد ۱۳۹۳اون قرمزه خوشگله.
رضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۳تو این چندسال اخیر ب ام و طیف محصولاتش رو واقعا گسترش داده و با هوشمندی در هر سگمنتی یه مدل موفق عرضه کرده که موفقیت این مدل احتمالی رو از الان میشه متصور بود
محمدرضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۳البته نسل جدید مزدا mx-5 هم با قیمت خیلی ارزون تر هست //
زیگما
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ایا تولید زد 2، پایانی برای زد 4 هست؟
امیوارم اینطور نباشه…..
Japan & Germany
۲۴ خرداد ۱۳۹۳آقا ما نشستیم پشت این Z4 ، یه گاز دادیم ببینیم دنیا دست کیه ، شتاب و قدرتش انقدر خوب بود که خیلی معذرت می خوام ولی پشمامون ریخت ، باهاش بنز SL55 رو لوله کردیم ، لامصب با اون صدای اگزوزش عالیه
مهیار
۲۴ خرداد ۱۳۹۳سلام محمد جان
z4 که سوار شدی جه مدلی بود. منظورم اینکه چند اسب بخار بود
با تشکر
Japan & Germany
۲۵ خرداد ۱۳۹۳فکر کنم 2.8 بود ، یادمه موتورش تویین توربو بود، مجذوب صدای اگزوزش شده بودم یادم رفت از پسرخالم بپرسم چه مدلی هست ولی با اون سواری ای که ماشین میداد باید بالای 240 اسب بخار باشه
محمد علی
۲۵ خرداد ۱۳۹۳صداش واقعا فوق العاده است
ارمان
۲۴ خرداد ۱۳۹۳وای چه جیگریه ! من عاشق ماشین جمع وجور و تروفرزم ! لایککک
ارمان
۲۴ خرداد ۱۳۹۳یه چیزی نوشته کف کردم ، گفته با پک M دیفرانسیل جلو تبدیل میشه به 2 دیفرانسیل AWD ! یعنی آپشن در حدی که سیستم انتقال قدرت ماشین عوض میشه ! تو ایرانم اپشن داریما ، درحد رنگ آینه بغل و تعداد چراغ سقفی و…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ خرداد ۱۳۹۳درود .
خیلی خوب میشه . بنز و ب ام و و ائودی دارند طیف محصولاتشون رو افزایش
میدن .
مرسدس بنز هم میخواد یک رودستور کوچک در کلاس cla تولید کنه .
Japan & Germany
۲۴ خرداد ۱۳۹۳SLK چی میشه پس؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ خرداد ۱۳۹۳درود .
منم نمیدونم چه غلطی دارن میکنن .
به منم هیچی نمیگن . نا سلامتی من حافظ منافع آلمان در ایران هستم ،
اما خب فعلا از همه چیز بی اطلاعم . نامردا .
Japan & Germany
۲۴ خرداد ۱۳۹۳میلاد اگه جدی میخوای بری آلمان ، برو زبان آلمانی یاد بگیر و تو سفارت کار کن ، راحت بهت ویزا میدن
احمدرضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۳اگه میری منم ببر
Japan & Germany
۲۴ خرداد ۱۳۹۳بهترین کشور آمریکاست ، بورلی هیلز بهشته ، حیف که چند سال پیش موقعیت مهاجرت واسم پیش اومد و نرفتم ، شاید وضع زندگیم از الآنش بهتر بود :(
خاوری مزراتی
۲۴ خرداد ۱۳۹۳روزنامه دنیای اقتصاد
شروط مبهم در قیمتگذاری خودرو
علی فرحبخش
شورای رقابت که فلسفه وجودی آن حذف عوامل مخل رقابت و تنظیم انحصارات است، اکنون تا حد زیادی از اهداف ذاتی خود فاصله گرفته و تمرکز خود را بر قیمتگذاری برخی کالاهای خاص و بالاخص خودرو معطوف کرده است. این تغییر جهت محسوس در سیاستگذاری نه فقط اقتصاد کشور را به سمت ایجاد فضای رقابتی و حذف محدودیتهای غیرضرور رهنمون نمیکند، بلکه مداخلات این شورا در قیمتگذاری خود عامل مهمی در ایجاد نوسانات بیشتر و سردرگمی مصرفکنندگان محسوب میشود.
شورای رقابت پس از ماهها بحث و گفتوگو از طریق یک فرمول قیمتگذاری جدید و با فرض تحقق پنج شرط از مجوز افزایش خودرو به میزان 49/3 تا 9/6 درصد خبر داد. اولین نکته مهم در اعلام این قاعده جدید برای تعیین قیمتها وجود ابهامات متعدد در شروط اعلام شده است. «میزان تولید در سطح قابلقبول» از جمله پیششرطهایی است که نه فقط در ادبیات اقتصادی محلی از اعراب ندارد، بلکه از سوی هریک از طرفین مصرفکننده و تولیدکننده میتواند با تفاسیر مختلف و گاه متضاد روبهرو شود؛ درحالیکه شورای رقابت تصور میکند با قیمتگذاری میتواند نبض بازار را در اختیار گیرد و حرف اول و آخر را در بازار بزند، ولی تولیدکنندگان با توجه به موقعیت انحصاری خود قادر هستند با تغییر عرضه، قیمتهای بازار را دستخوش نوسانات متعددی کنند و از این حیث نه تنها به حداکثرسازی منافع کوتاهمدت خود، بلکه به ایجاد شکاف بیشتر بین قیمتهای رسمی و آزاد کمک کنند.
«اجباری نبودن آپشنهای نصب شده» دومین پیششرط اعلام شده از سوی شورا است که با توجه به اجباری بودن نصب ترمزهای ABS و ایربگ و از سوی دیگر ارائه این تجهیزات بهعنوان آپشن از سوی شرکتهای خودروساز باز هم به ابهامات پیش رو درخصوص قیمتگذاری خودرو افزوده میشود.
در سومین شرط اعلام شده از سوی شورای رقابت بر «فروش خودرو به مصرفکننده نهایی» تاکید شده است که این امر نیز با تردیدهای زیادی روبهرو است.
اولا مشخص نیست خودروسازان چه مکانیسمی برای تشخیص مصرفکننده نهایی با آنان که به قصد باز فروش خودرو را خریداری میکنند در اختیار دارند؛ ثانیا اگر فردی برای خرید خودرو ثبتنام کند و به دلایل متعدد بخواهد خودرو خود را به غیرواگذار کند، چگونه میتوان این حق بدیهی را از او سلب کرد.
چهارمین شرط ارائه شده از سوی شورای رقابت «حذف بازارهای حاشیهای است» که بهنظر میرسد شورای رقابت در ایجاد آن بیشترین نقش را داشته است. اساسا قیمتهای دوگانه و گاه چندگانه هنگامی در یک بازار شکل میگیرد که ارادهای بر قیمتگذاری دستوری در یک بازار شکل گرفته و این قیمت دستوری با قیمتهای تعادلی که از طریق تلاقی عرضه و تقاضا در بازار حاصل میشود، متفاوت است. بهنظر میرسد ارائه فرمولهای متفاوت با واقعیتهای بازار و بالاخص بدون ملاحظه سمت عرضه مهمترین عامل ایجاد شکاف قیمتی در سالهای اخیر بوده است و بدون اصلاح یا حذف این سیاست قیمتگذاری امیدی به تک نرخی شدن قیمتها در بازار خودرو وجود ندارد.
«انعقاد قراردادهای منصفانه طبق نظر شورای رقابت» آخرین پیششرط اعلام شده برای فرمول جدید تعیین قیمت است که خود میتواند با تفاسیر متعدد حقوقی و اقتصادی روبهرو شود. بدون ارائه عناصر اصلی یک قرارداد منصفانه یا بدون تدوین یک فرمت مشخص برای قراردادهای فروش این اصل مهم به یک عنوان نمایشی و بیخاصیت تبدیل خواهد شد که از این حیث هیچگونه نصیبی برای مصرفکنندگان نخواهد داشت. اصولا قیمت هر کالا حاصل عوامل بنیادی و گاه لحظهای متعددی است که بر سمت عرضه و تقاضا اثر میگذارد و بدون ملاحظه تمامی این آثار، قیمتگذاری بیرونی نتیجهای جز ناکارآیی و ایجاد رانتهای گسترده در بازار نخواهد داشت. تنظیم و قیمتگذاری در بازارهای انحصاری همواره بهعنوان آخرین سیاستگذاری ممکن و در جایی که هیچگونه روش عملی ممکن برای حذف انحصارات موجود وجود ندارد، جاری میشود. انحصارات طبیعی یا انحصارات ناشی از مالکیت معنوی برای دورهای خاص از جمله این موارد «استثنایی و ویژه» بهشمار میروند که دولت راه دیگری جز قیمتگذاری در بازار برای تامین حقوق مصرفکنندگان در پیشرو ندارد. در اقتصادهای آزاد تقریبا به ندرت میتوان مصادیقی عینی یافت که دولت از یکسو با ایجاد موانع متعدد ورود، خود به ایجاد انحصار در بازار کمک میکند و از سوی دیگر تلاش میکند با ایجاد یک مکانیسم قیمتگذاری به تنظیم انحصاری که خود موجد آن است کمک کند. شرایط تورمی در سالهای اخیر، خودرو را نه فقط بهعنوان یک کالای مصرفی؛بلکه بهعنوان یک کالای سرمایهای بهشدت موردتوجه افکار عمومی قرار داده و بازار خودرو نیز در کنار بازارهای ارز، طلا، مسکن و بورس بهعنوان یکی از مقاصد مهم جذب پساندازهای خرد و کلان آحاد مردم مطرح شده است. هرگونه آشفتگی در سیاستگذاری در این بازار نه فقط سرمایهگذار را در این صنعت با ابهامات متعددی در سالهای آتی روبهرو خواهد ساخت؛ بلکه تاثیرات عمیقی در بازار داراییها و جهتگیری حجم بالای نقدینگی برعهده خواهد داشت؛ بنابراین انتظار میرود سیاستگذاریهای قیمتی در این بازار بر مبنای اصول تئوریک اقتصادی و در نظر گرفتن واقعیتهای موجود اتخاذ گردد و از هرگونه اقدام شتابآلود در این خصوص پرهیز شود.
N.I.M.A
۲۴ خرداد ۱۳۹۳به نظر من رندر دومی به واقعیت نزدیکتره.چون اگر ملاحظه بکنید در مدلهای جدید BMW مثلا همین X6 چراغ و کلا جلوی ماشین همینطوری طراحی شده.
h112
۲۴ خرداد ۱۳۹۳عکس اول و دومی و عکس ششمی (زرده) خیلی خوشکل اند.من که خیلی خوشم امد.bmw,xdrive,sdrive,idrive,edrive,
حامد
۲۴ خرداد ۱۳۹۳خیلی جمع و جور و زیبا است.
قرمزش هم خیلی قشنگه
موتور کوچک و پرقدرتش هم خیلی دوست داشتنیه
کلا دوستش دارم.
احمدرضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۳کمپانی جلو تر از زمان آینه دیگه
sorena scirocco
۲۴ خرداد ۱۳۹۳رندر اولیه خیلی خیلی زیباست،قیمت پایه فقط 30000 دلار
ساسان.م
۲۴ خرداد ۱۳۹۳تنها قسمت بدش دف جلو بودنشه حیفه به خدا
ولی اینو به TT ترجیح میدم من
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ خرداد ۱۳۹۳درود .
اقا صادق بابت مطلبت ممنونم . عالی بود .
شاهین
۲۴ خرداد ۱۳۹۳صادق جون دمت گرم،حرف نداری داداش!
رندر اولی خیلی خوشگله.
sadegh
۲۴ خرداد ۱۳۹۳میلاد و شاهین، رفقای عزیز، واقعا لطف دارید.
ممنون
Japan & Germany
۲۴ خرداد ۱۳۹۳صادق جون مطلبت عالی بود ♥
sadegh
۲۴ خرداد ۱۳۹۳زنده باشی داش محمد
فرهاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۳قیمتش زیاد نیست؟؟
مدل 160 اسبی 30000 دلار به نظر زیاد میاد.تازه دف جلو هم هست
من رقباشو ترجیه میدم.
ولی خوب طراحیش خوبه.
یه پسل باهوش
۲۴ خرداد ۱۳۹۳اون رندرش که چراغ ها چسبیده به جلو پنجره یه قیافه خشن در عین حال اشکول و آمریکایی بهش داده
به نظر من اون عکس اولی بهتره
احمدرضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۳یه خبر تازه بی ام و توی جنگ لیزری آوردی را شکست داد بعداز نمایش و تحویل دادن bmw i8 ها در جلوی کارخانه ی بی ام و . اولین ماشین با چراغ های لیزری به دست صاحبانش رسید . ایول من فکر کردم آوردی با R8 اولین ماشین با چراغ لیزری روبده بیرون اما …
PEUGEOT
۲۴ خرداد ۱۳۹۳وای چقدر خوشگله
با این جون میده با دوست دخترت بری مسافرت
PEUGEOT
۲۴ خرداد ۱۳۹۳صادق جان بابت مطلبت ممنون
Ehsan
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ممنون صادق جان به خاطر این پست
بین این رندر ها من از اولی و زرد رنگه و اون نقره ای خوشم اومد
sadegh
۲۴ خرداد ۱۳۹۳پژو جون، احسان جون، شرمنده میکنید به خدا، خیلی ممنون.
امید
۲۴ خرداد ۱۳۹۳از z4 بیشتر خوشم میاد ولی این z2 هم قشنگه بنظرم خیلی خوبه
hero
۲۴ خرداد ۱۳۹۳من فقط از ب ام و سری زدشو دوست دارم
توی بقیه سری ها رقباش بهتر عمل کردن
واقعیت همیشه تلخه
میلاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۳توی این رده ای که می خواد تولید کنه به نظرم قدرترین رقیبش پژو RCZ R هست.(البته با علم به این که این مدل پژو کانورتیبل نداره)
Alpha
۲۵ خرداد ۱۳۹۳پژو rcz r جلوی رقیبای هم قیمتش حرفی برای گفتن نداره ! مثلا 370z
میلاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۳370Z اسمش که میاد انگار قند تو….آب می کنند!
از این نظر که هر دو دف جلو هستند گفتم.
این که پژو سعی کرده با استفاده از گیربکس سنگین شتاب خوبی از RCZ R بگیره که موفق هم شده ولی در عوض سعی کرده این کوتاهی ضرایب رو با استفاده از رینگ خیلی بزرگ جبران کنه.(رینگ 19!!! )