سری ۷ بامو همیشه و همیشه شخصیت خاصی داشته و هیچ خودروی دیگری هرگز نتوانسته جایش را بگیرد. علیرغم ابعاد بزرگ و ظاهر سنگین، هیچوقت در بحث عملکرد فنی و سرعت عمل کم نیاورده و چهبسا با اعداد و ارقام خود باعث تعجب همگان شده است. بهعنوان مثال، اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش کد 750i xDrive در آزمایش مجله موتور ترند توانست شتاب اولیه را تنها در ۴.۳ ثانیه ثبت کند که با وجود قدرت ۱۰ واحد کمتر، ۰.۴ ثانیه نسبت به مرسدس بنز S550 4Matic سریعتر بود. برای مدل ۲۰۱۷ هم از همان قافیه و ردیف استفاده شده و تلفیق بینظیر پرفورمَنس، وقار، فناوریهای نوین و راحتی فوقالعاده محصولی آفریده که حقیقتاً از نگاه کردن به آن سیر نمیشوید.
همچُنان که مطلع هستید، M760i را نمیتوان همانند سایر محصولات تمام و کمال گروه M برشمرد، اما چون بامو در حال حاضر تمایل خاصی برای عرضه مدل رسمی M7 از خود نشان نمیدهد، بهنوعی پرچمدار این سری به حساب میآید. از نقاط عطف آن میتوان قلب ۶.۶ لیتری V12، برنامهریزی اختصاصی جعبهدنده هشت سرعته و ارتقای مجموعه فرمان و سامانههای کنترلکننده شاسی را نام برد که به همراه ترمزهای M Sport، سامانه اگزوز M Sport با صدای قابلتنظیم، ورودیهای بزرگتر هوا در آپرونِ (apron) جلو، رینگهای ۲۰ اینچی سبکوزن و آلیاژی M و لاستیکهای میشِلین پایلوت سوپر اسپورت مجموعه بسیار قدرتمندی را تشکیل میدهند. شاید برایتان عجیب باشد اما جذابیت این نسل به حدی است که حتی مدلهایی مثل M3 و i8 هم در پس آن قرار میگیرند. از طرفی علیرغم وزن بیش از ۲ تن میتواند ظرف مدت ۳.۶ ثانیه به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت برسد که طبق ادعای کمپانی، در تاریخ این سری بیسابقه است.
اما سوال اینجاست: آیا نسل جدید سری ۷ همانطور که به نظر میرسد هست؟! پاسخ را در ادامه خواهیم یافت.
کِلی پلِسکات (Kelly Pleskot) از دستاندرکاران موتور ترند میگوید: در پیست مجموعه بامو پرفورمَنس در کالیفرنیا ساعاتی را با آن گذراندم. چسبندگی سر پیچها (حتی با ESP خاموش) بسیار خوب است، به حدی که تکتکشان را با میتوانید با خشونت و سرعت بالا پشت سر بگذارید. همچنین تا زمانی که به رانندگی پر سرعت خود ادامه میدهید، فراموش میکنید که پشت فرمان یک صدان ۲ تنی هستید. به من ثابت شد که M760i پتانسیل کافی برای پیست و مسیرهای مسابقهای را دارد، گرچه کمتر کسی با یک سدان لوکس اندازه بزرگ راهی پیست میشود. اکثر خریداران درواقع مجذوب راحتی سرشار، فناوریهای مبتکرانه و پیشرانه پرابهتاش هستند؛ دقیقاً همان مواردی که روح اصلی آن را تشکیل میدهند.
داخل اتاق به اندازه مرسدس-آاِمگ S65 لوکس و مجلل نیست اما سبک و سیاق خاص خود را داشته و انبوهی از تجهیزات مختلف را ارائه میکند. حرف M روی پدالها، کفپوش و غربیلک فرمان به چشم میخورد. یک نشان کوچک V12 هم روی کنسول مرکزی نصب شده است. صندلیهای چرمی (از نوع ناپا) بسیار نرم بوده و بدن را محکم در خود نگه میدارند. طراحی سقف هم یکی از بهترین انواع موجود در دنیاست و شاید تنها در مقابل سقف آسمانی رولزرویس کم بیاورد. راننده میتواند رنگ نورپردازی داخلی (همان خط افقی ممتد روی پنل دربها و کنسول جلو) را بهوسیله نمایشگر لمسی داشبورد تنظیم کند. همانند سایر مدلهای سری ۷، امکان تغییر ولوم صدا، جستجوی ایستگاههای رادیو و کنترل تماسهای تلفنی با اشاره دست وجود دارد. شاید این ویژگی در نظر عدهای حیلهگرانه به نظر برسد اما واقعاً کاربردی و به درد بخور است. داخل کنسول وسط یک شارژر بیسیم نیز برای انواع تلفن همراه هوشمند دیده میشود. ماساژور صندلی، قابلیت تا کردن صندلی و زیرپایی، سامانه اطلاعات و سرگرمی اختصاصی، نمایشگر ۷ اینچی تبلت برای رسیدگی به سامانه تهویه و سیستم صوتی تصویری، نورپردازی شخصی و سانروف نیز ویژگیهای اختصاصی ردیف عقب هستند.
کمی از سواری آن بگوییم. سری ۷ پیش از هر چیز راننده و سرنشین را با راحتی و پایداری خود مسحور میسازد. به لطف تعویضهای نرم جعبهدنده، سواری بسیار آرام و لذتبخش است اما گهگاه سروصدای خفیفی به داخل اتاق نفوذ میکند. در شرایط عادی پس از شروع به حرکت اصلا متوجه افزایش سرعت نمیشوید و ناگهان خود را در مرز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت میبینید! آرامشی که تنها با یک فشار سریع و ناگهانی به پدال گاز، تبدیل به طوفانی از دود و خاکستر خواهد شد!
- بامو سری ۷: تعداد ۱۲,۹۱۸ دستگاه.
- مرسدس بنز کلاس S: تعداد ۱۸,۸۰۳ دستگاه (نسخه سدان)
پلِسکات در گوشهای دیگر از نظراتش مینویسد: طی اولین آزمایش 750i جدید (کد اتاق G11) متوجه شدیم که با جادوی ذاتی کلاس S فاصله زیادی دارد و نتوانسته بحث پرفورمَنس و روحیات لوکس را به کمال برساند. علیرغم فناوریهای پیشرفته و راحتی بسیار خوب کابین، کیفیت مواد بکار رفته در مقایسه با کلاس S ضعیفتر است. همچنین با وجود شتاب اولیه بسیار خوب، متأسفانه در زمینه هندلینگ ناامیدتان میکند.
آینده این نسل چگونه خواهد بود؟!
بر اساس دادههای اینتِلیچویس (IntelliChoice)، نسخههای ۱۲ سیلندر سری ۷ در یک بازه زمانی سه ساله هنوز ۴۰.۵ درصد از ارزش مالی اولیه خود را دارا هستند، درحالیکه این رقم برای انواع ۸ سیلندر ۳۳ درصد است. *(تخمین بر اساس 750Li M Sport و 760Li M Sport مدل ۲۰۱۵)
در پایان توجه شما را به مشخصات فنی نمونه موردبررسی در این نوشتار جلب میکنم.
- نوع خودرو: سدان چهار درب – پیشرانه جلو
- ظرفیت: چهار یا پنج نفر
- طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): ۵۲۴۷.۶ / ۱۹۰۲.۴ / ۱۴۷۸.۲
- فاصله بین دو محور: ۳۲۱۰.۵ میلیمتر
- وزن خشک: ۲۳۳۶ کیلوگرم
- قلب تپنده: ۶.۶ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل – ۴۸ سوپاپ – DOHC
- حداکثر قدرت: ۶۰۱ اسب بخار
- بیشینه گشتاور: ۷۹۹.۹ نیوتونمتر
- جعبهدنده: هشت سرعته خودکار
- شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۳.۶ ثانیه (تخمینی)
- مصرف سوخت شهری/جادهای/ترکیبی: ۱۸ / ۱۱.۷۶ / ۱۴.۷ (طبق EPA)
- آلایندگی: ۳۵۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر
- قیمت پایه: ۱۵۴,۷۹۵ دلار
منبع: motortrend
shirkoooo
۲۴ بهمن ۱۳۹۵بهترین ودیگر هیچ
Ace
۲۴ بهمن ۱۳۹۵روح 12 سیلندر چیزی نیست که آدم موقع تصاحبش به فکر افت قیمت و … باشه.
12 با 8 ، 4 واحد اختلاف داره اما اختلاف 12 سیلندر و 8 سیلندر اندازه ی زمین تا آسمونه.
760i جزو بهترین های کلاس خودشه. من که در این ماشین نقصی ندیدم.
چند باری هم که مجلات مختلف تست کردن کفه ی ترازو یک بار به نفع ب ام و سنگین تر بوده یه بار به نفع مرسدس.
Bavaria
۲۴ بهمن ۱۳۹۵اگه دقت کرده باشین اکثر ماشین هایی رو که میخوان با عظمت نشون بدن، ی رنگ تیره انتخاب میکنن و در کویر ازش عکس برداری میکنن و در نهایت با ی خونه مجلل تموم میشه?
.
من مدل هشت سیلندر رو انتخاب میکنم، البته حتما ایندیویژوال باشه?
AK_007
۲۴ بهمن ۱۳۹۵دوستان میگم S65 Amg و S600 و S600 مایباخ
یکی هستن?
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۵نه دوست عزیز
ولی از لحاظ ظاهری مخصوصا نمای بیرونی خیلی به هم شبیه هستن
Ace
۲۴ بهمن ۱۳۹۵S65 که یک مدل اسپورت از S class هست در سطحی بالاتر از S63.
البته تعریف اسپورت برای ماشینی مثل S class … ، چی بگم والا
S600 و S550 هم فقط با برند Mercedes-Maybach عرضه میشن.
اصلا بنز S600 نداریم.
S600 لوکسه و S65 اسپورت
AK_007
۲۴ بهمن ۱۳۹۵تشکر دوستان
AK_007
۲۴ بهمن ۱۳۹۵البته فکر میکنم مرسدس مایباخ اس ۶۰۰ در سطح هایپر لوکس (!) با مولسان و فانتوم رقابت میکنه
درسته?
بهزاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵دوست گرامی 007 جان مرسدس s500 و 600 داریم و فرق این مدلها با مایباخ s600 در فاصله ی محوری و طول خودرو هست و به علاوه یکسری از آپشن ها که مخصوص مایباخ میباشد.
S63 و s65 ساخته های AMG هستند.
طول s کلاس عادی 5116
طول s کلاس L هم 5246
طول مایباخ 5453 میلیمتر
Elemento
۲۵ بهمن ۱۳۹۵به Ak007 :
اگر از من پرسیدی ، بله درسته.
همین الان که من با شما حرف میزنم مرسدس-مایباخ S600 در رتبه بندی سایت کار اند درایو بالاتر از مولسان و فانتوم ( دیگه تولید نمیشه) قرار گرفته.
AK_007
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ممنون از دوستان بابت اطلاعات ارزشمند.
دوستانی ک منفی میدن به هرحال هدف بنده از بودن توی این سایت بالا بردن اطلاعاتم هست و اگر شما نظر بدید احتمالا خیلی بیشتر از لایک یا دیسلایک به درد بنده یا دیگر دوستان میخوره!!
تشکر از همه
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵خواهش میکنم.
موفق باشید.
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۵اینکه نوشتین:
“بااینهمه سدان لوکس بامو اکثراً در پس رقیب دیرینه خود، کلاس S مرسدس بنز بوده و نتوانسته پیروزی را تمام و کمال از آن خود کند.”
خیلی غصه داره
مگه چشه ماشین به این عروسی
ghost
۲۴ بهمن ۱۳۹۵بی ام و از لحاظ ظاهری واقعا هم خشن هم زیبا ولی اصلا حس لوکس بودن از لحاظ ظاهری القاء نمی کنه نسبت به بنز
نت
۲۴ بهمن ۱۳۹۵چراغ جلوش که چسبیده به جلو پنجره جالب نیست.سقف سانروف بزرگ هم نداره
نت
۲۴ بهمن ۱۳۹۵طراحی داخلی وبیرونی این بی ام و 2016 سری 7 خیلی زیباتر و بهتر از بنز سری اس2016 هست
نت
۲۴ بهمن ۱۳۹۵بی ام و2017
mohsen
۲۴ بهمن ۱۳۹۵بی ام وه هر چه اسپورت تر بهتر …
نت
۲۴ بهمن ۱۳۹۵اعتبار و نماد بی ام و همین بی ام و سری هفت 2017 هست.سیستم صوتی و بلندگوهای سری7 بی ام و 201 چه مارکی هست ؟چندتا بلندگو داره ؟ایا ساب هم داره؟کسی میدونه؟
AK_007
۲۴ بهمن ۱۳۹۵بنگ اند اولفسن هست
جزییاتو نمیدونم
بهزاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵سیستم صوتی پایه هارمن کاردون و سیستم پریمیوم و سفارشی B&W.
در خود سایتش برید تعداد بلندگو و نوع جاگذاری و… را توضیح داده.
نت
۲۴ بهمن ۱۳۹۵این بی ام و 2017 سری7 زیبا و کشیده و جادار هست
سینا
۲۵ بهمن ۱۳۹۵طراح ایرانی داره…
hamid_hk
۲۵ بهمن ۱۳۹۵دوستان یه سوال.
ما یه پژو پارس داریم ABS داره. اونروز رو برف ترمز کردم ای بی اسش فعال شد انگار داشت ترمز رو می شکست و صدای خیلی بلند تق تق می داد. دوستایی که ماشین مدل بالا دارن آیا بقیه هم اینطورین یا فقط ویران خودرو سیستمش اینجوریه.؟
محمدرضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۵همه ترمزهای ABS دقیقا همونطوری که گفتی انگار که یه چیزی زیر پدال ترمز خورد میشه صدا میده!
احمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵به نظر من چراغ جلو سری 7 بی ام و از روی جنسیس جی 90 شبیه زده مخصوصا کشیدگی انتهای چراغ دلیلشم اینکه جنسیس سال 2015 تولید شده سری هفت با این شمایل سال 2016
Saied
۲۵ بهمن ۱۳۹۵??
دمت گرم. یکم خندیدم
Saied
۲۵ بهمن ۱۳۹۵واقعا زیباست. با اینکه بی ام و رو از مرسدس بیشتر دوس دارم ولی تو این کلاس s 500 با هیشکی شوخی نداره. حتی شما دوسته عزیز ?
البته از یه طرف هم بی ام دبلیو رولز رویز رو داره و به این خاطر زیاد هم تو لوکس کردن سری هفت تلاش نمیکنه.(البته نظره شخصیه) وگرنه بی ام دبلیو سلطانه
فرشاد سجادیان
۲۶ بهمن ۱۳۹۵وجود رولزرویس هیچ توجیهی برای کم کاری بامو نیست. تو این رنج قیمت S کلاس رو جلوی خودش میبینه که از همه نظر لوکستره. امثال رولزرویس و بنتلی رنج قیمتشون خیلی بالاتره، رقیب مستقیم سری ۷ و S کلاس به حساب نمیان.
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵خوبه .اما جلوی s500 حرفی برای گفتن نداره
تو طراحی سپرعقب و عقبش که گند زده
نت
۲۵ بهمن ۱۳۹۵12 سیلندر برای این بی ام و خیلی زیاده.12 یا 10سیلندر برای خودروهای سوپر اسپرت هست.برای این جور سدانهای لوکس 6 یا 8 سیلندر خوبه نه 10 یا 12 سیلندر
نت
۲۵ بهمن ۱۳۹۵12 سیلندر برای این بی ام و خیلی زیاده.12یا 10 سیلندر برای خودروهای سوپر اسپرت هست.برای این جور سدانهای لوکس 6 یا 8 سیلندر خوبه نه 10 یا 12 سیلندر
فرشاد سجادیان
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ماشین شیک و با کیفیتیه اما به هیچ وجه حس لاکچری S کلاس رو نداره، مخصوصا داشبوردش؛ S63 و S65 ارزش خرید بیشتری دارن. تو این کلاس خودرویی، لوکس بودن باید اولویت اول باشه، اما بامو اولویتبندیش یه چیز دیگست متاسفانه.
سهيل
۶ اسفند ۱۳۹۵۴میلیارد اس کلاس کجا و ۷۰۰ میلیون سری ۷ کجا