بامو M8 گرن کوپه کامپتیشن ۲۰۲۰ خودرویی بسیار ظریف است که نام آن لطافت کمتری دارد. این خودرو عضو ارشد خانواده سری ۸ بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی ۶۲۵ لیتری و سیستم تعلیق پیست محور سود میبرد؛ اما مدل گرن کوپه دو درب و فاصله بین محوری بیشتر و بنابراین بدنهای طویلتر دارد. وقتی تمامی این موارد را با کابین لذتبخش و چهار نفره ترکیب کنید بیشک M8 گرن کوپه را پادشاه خانواده سری ۸ خواهید دانست.
چابکی خودرو عالی بوده و M8 گرن کوپه درعینحال فوقالعاده جذاب نیز هست. ما حتی میخواهیم این خودرو را زیباترین محصول فعلی بامو بدانیم؛ اما این ترکیب طراحی ظاهری، سرعت و هندلینگ است که به M8 گرن کوپه اجازه خواهد داد تا با رقبای سرسختی سرشاخ شود. پورشه پانامرا توربو، مرسدس-ای ام جی GT63 S و آئودی RS7 رقبای ارزشمندی هستند که پرفورمنسی قابلمقایسه را با همان سبک بدنهی بزرگ و بسیار سنگین و بسیار گرانقیمت ارائه میکنند.
M8 کوپه یکی از لذتبخشترین خودروهایی بود که سال پیش راندیم و بنابراین انتظار داریم M8 گرن کوپه نیز انتظارات ما را برآورده کند زیرا هر دو خودرو از نظر فنی مشابه هستند. به این ترتیب یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری در دل این هیولا قرار گرفته است. گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF و سیستم چهار چرخ محرک نیز وظیفه انتقال این قدرت به چرخ ها را بر عهده دارند. یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی نیز نیرو را بین چرخ های عقب توزیع میکند.
اما خود سیستم چهار چرخ محرک xDrive نیز قابل تنظیم بوده و با فشار یک دکمه میتوان نیروی بیشتری را به اکسل عقب فرستاد. در واقع وقتی کنترل پایداری خاموش باشد رانندگان میتوانند اکسل جلو را از مدار خارج کرده و ریسک بازی کردن با یک خودروی ۱۴۳ هزار دلاری را به جان بخرند.
با این وجود دینامیک سواری خودرو کمی پایینتر از مدل کوپه بوده و حداقل روی کاغذ که اینگونه است زیرا M8 گرن کوپه دارای بدنهای بزرگتر، فاصله بین محوری بیشتر و کمی وزن بالاتر است.
ما در ابتدا فکر میکردیم M8 کوپه وحشیتر خواهد بود اما یکی از مدیران بامو میگوید تنظیمات پایه گرن کوپه مشابه نسخه سقف سخت M8 است. بهتر است M8 کوپه را در پیست رانده و با گرن کوپه در جادههای نرمال تردد کنید. این تصویری بهتر به شما میدهد.
اما حتی نسخه گرن کوپه هم بسیار چابک و تیز بوده و در مقایسه با مدل ۶ سیلندر ۸۴۰i گرن کوپه کاملاً در سطح بالاتری قرار دارد.
واقعیت این است که M8 بزرگ به شدت چابک، متمرکز و تیز است. در مقایسه با نسخه ۶ سیلندر ۸۴۰i گرن کوپه که آن را بسیار دوست داریم M8 از فلسفه پرفورمنس کاملاً متفاوتی برخوردار است. سیستم تعلیق خودرو سفت بوده اما این به معنی ناهنجاری نیست. هرچند نباید انتظار تردد با قالیچه پرنده را داشته باشید. پیشنهاد میکنیم دامپرها را در وضعیت کامفورت گذاشته و تنها درصورتیکه مسابقه میدهید از حالت اسپورت پلاس استفاده کنید.
تمامی تغییرات صورت گرفته در هندسهی سیستم تعلیق از جمله کمبر بیشتر در چرخ های جلو باعث شده فرمان پاسخهای بسیار سریعی داشته باشد. این موضوع در بسیاری از محصولات M دیده شده و M8 نیز میتواند بهطور ناگهانی جهت حرکت خود را تغییر دهد. فرمان فربه این خودرو بسیار لذتبخش بوده و حتی در حالت نرمال نیز تیز و گوشبهفرمان است هرچند در پیست میتواند کمی کرخت و مصنوعی حس شود. اگر حالت اسپورت را انتخاب کنید فرمان سنگینتر شده اما ارتباط بیشتری را ایجاد نمیکند.
همانند M8 کوپه، سیستم چهار چرخ محرک واقعاً برجسته بوده و کشش فوقالعادهای را ارائه میکند. زمانی که از حالت ۴WD به حالت اسپورت سوئیچ کنید بهترینهای دو جهان را در دست خواهید داشت.
رانندگان بسیار شجاع و با تجربه میتوانند حالت تک دیفرانسیل را انتخاب کرده و لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت ۴S را در یک چشم بر هم زدن از بین ببرند. به عنوان یک خودرویی با حالت دیفرانسیل عقب انتخابی، M8 جانوری بیرحم است.
اما سواری خودرو چگونه است؟ هرچقدر که پیشرانه را تحتفشار قرار دهید کمتر خواهید توانست در برابر آن مقاومت کنید. پاسخ پدال گاز فوقالعاده بوده و گشتاور هم به راحتی عرضه میشود.
خودرویی با این ابعاد و وزن نباید بتواند در ۱۱ ثانیه از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. M8 گرن کوپه حسی هیجانانگیز را القا میکند. هماکنون نوعی از سدان های بزرگ و پرفورمنسی وجود دارند که شاید یکچهارم قدرت آنها در زندگی روزمره موردنیاز باشد اما اگر بخواهید بقیه را شرمنده کنید قطعاً از چنین محصولاتی تقدیر خواهید کرد.
“غافلگیرکننده” واژهای مناسب برای تعریف پرفورمنس این خودروست. البته قوای محرکهی M8 گرن کوپه شامل گیربکس ۸ سرعتهای است که حرفی برای گفتن نمیگذارد.
صدای پیشرانه نیز عالی بوده اما به اندازه محصولات AMG عمیق و خاص نیست.
برسیم به کابین که نسبت به دیگر مدلهای M8 تفاوتی نداشته ولی فضای سر بخش جلو کمی بیشتر است. کیفیت متریال بکار رفته و طراحی کلی آن بسیار خوب است.
هدآپ دیسپلی بسیار خوب بامو بهصورت استاندارد وجود داشته و بنابراین نیازی به نگاه کردن زیاد به پشت آمپرها وجود ندارد. البته انتقاداتی به صندلیها وارد است که بالشتکهای زیادی ندارند. فضای پای عقب کافی بوده و فضای سر خوب هم برای افراد قدبلند وجود دارد.
در کل باید گفت بامو M8 گرن کوپه لذتبخشتر و چابکتر از آئودی RS7 به نظر میرسد و بسیار هم سریعتر است. جدای از سرعت بالا، همین گفتهها دربارهی AMG GT 63 S نیز صدق میکند. مرسدس بهطور دیوانهواری قدرتمند است اما کمی فیلتر نشده به نظر میرسد.
در بحث دینامیک سواری چیزی نسبت به M8 کوپه از دست نرفته است. قطعاً در رانندگی روزمره تفاوتی را متوجه نخواهید شد. از این نظر M8 گرن کوپه انتخاب بهتری برای افرادی است که ترددهای روزمره بیشتری دارند مخصوصاً اینکه خودروی موردبحث ۳ هزار دلار ارزانتر از برادر دو درب میباشد.
البته اختلاف قیمت بیش از ۳۴ هزار دلاری نسبت به M850i گرن کوپهی ۵۳۰ اسب بخاری بسیار قابلتوجه است؛ اما برای افرادی که قیمت برایشان مهم نیست این پرچمدار M یک خودرو با حس خاص و پرفورمنس عالی است.
مشخصات بامو M8 کامپتیشن ۲۰۲۰
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: ۶۱۷ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
- قیمت پایه: ۱۳۰ هزار دلار
- قیمت مدل تست شده: ۱۵۵ هزار دلار (تخمینی)
امین
۲۰ خرداد ۱۳۹۹میدونید سخت ترین کار دنیا چیه؟
اینکه بخای بین چهارتا رقیب آلمانی یکی رو انتخاب کنی هرکدوم رو که انتخاب کنی دلت پیش اون یکیه
پورشه پانمرا توربو مرسدس جی تی ۶۳اس آئودی آر اس
یا مثلا اس کلاس با ۷۳۰liبا آئودیr8
بهزاد
۲۰ خرداد ۱۳۹۹چه ریموتی داره گوشیه لمسیه ?????مثل ریموت بنتلی فلایینگ جدید اونم گوشیه بیشتر
بهزاد
۲۰ خرداد ۱۳۹۹بیشتر با سوییچ حال میکنم البته دیگه دورش نمونده
جواد خطر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹تو ساییپاهو ایرانخودرو هَنو خیلی مونده تا دورِ سوویچ بِسَر بِرِسِ….آپشن اسمارت کِی شاید تو پَنجا سال آیندِ رو ماشینای ساییپاهو ایرانخودرو نصب شِ
ممد ژانگولر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹از وقتی فهمیدم پایان کارشه بیشتر شیفتش شدم
خیلی خوشتیپه
حیف چقدر زود رفت ?
XLE
۲۰ خرداد ۱۳۹۹سوزشش اونجاست که ندیده از دستش دادیم?????
آرمان
۲۰ خرداد ۱۳۹۹چرا پایان کارشه؟؟
ممد ژانگولر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹داداش آرمان اینا دیوانن
بخاطر فروش کمش گفتن دیگه نمیصرفه !!!
جواد خطر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹بی ام و سنت شکنی کردِهو دوتا در به درای قبلی سری ۸ اضافه کردهو یِ سدانِ مجلل تحویل دادِ اگِ یادتون باشِ این اتفاق قَبلَنَم واسِ سری ۶ گِرَن کوپه اوفتادِ بود
Khan
۲۰ خرداد ۱۳۹۹چقدر شیکه… خوراک اینه تو فیلم ها ازش استفاده کنن
NAVID۰۰۹۸
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ای کاش یه قانون داخل شرکت bmw میگذاشتند که سری ۸ فقط با رنگ مشکی تولید و به فروش برسه .
طرفدار این خودرو نیستم اما در رنگ سیاه کلیپاشو ببینید ، ماشین شدید مخوف مافیایی و ترسناک به نظر میرسه که هرچی نگاش میکنیم سیر نمیشیم .
ولی ایرادی که میشه به سری ۸ گرفت ، طراحی داخلیشه که نسبت به سال ۲۰۲۰ و بقیه محصولات شرکت ساده و بیروح طراحی شده با اینکه سری ۶ یا ۷ یا ۵ عالی کار کردن و با حجم سازی روح دار شدن اما سری ۸ در داخل تخت طراحی شده که برای این کلاسی که رقبای قدرتمندی داره ، جای کار بسیار بیشتری داره .
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۹من خودم توی تهران سال 86 بود یک بی ام و سری 7 و مدل 745li رو دیدم اولا که راحت نیم متر پهنای بیشتری از ماکسیما داشت عاشق اون مدل هستم یعنی رو دستش هیچی نیست
یک مدل افسانه ای از بی ام و بود که جاش رو به 730 و 750 واگذار کرد
بهتون توصیه می کنم یکی از این هیولاها رو از نزدیک ببینید و اونجاست که پی میبرین کیفیت بی ام و بی نظیرتر از هر کمپانی دیگه ای در دنیاست
Saeed
۲۰ خرداد ۱۳۹۹یادی هم کنیم از M6 گرن کوپه
اونم انصافا عجب چیزی بود
این هیولا هم خیلی عالی دراومده
Malt hill
۲۰ خرداد ۱۳۹۹سری ۶ های گرند کوپه ?
پهنای دو لاستیک عقبش در حد کل عرض پرایده?
سری ۸ گرند کوپه قطعا از سری ۶ هم خفن تره?
من سری ۸ گرند کوپه رو به رقیب هاش ترجیح میدم?
ایمان جباری
۲۰ خرداد ۱۳۹۹M_Power
AMG
RS
هر موقع اسم این سه بازوی پرفورمنس به گوشتون خورد باید بدونیم که با یک ماشین تاپ و استثنایی طرف هستیم
سه تفنگدار آلمانی شانه به شانه هم پیش میرن 👑👑👑
Kf
۲۰ خرداد ۱۳۹۹اینو از M5 بیشتر دوست دارم اگر پولشو داشتم فقط و فقط M3cs میخریدم کسی می دونه M8 cs هم تولید میشه یا نه ؟
بیشتر دوست داشتم به جایه M8 اسم M6 روی این ماشین میبود
MAHDI
۲۰ خرداد ۱۳۹۹آخ M3CS دیوانه کننده است.چقدر که این ماشین جذابه. پرفومنس M3CS و M4CS رو باید در پیست و خط مستقیمدر مقابل رقبای خودش که اکثرا قوی تر هم هستن باید دید. هرچند M3CS و M4CS در پیست هایی هم هستش که سدان ها و سوپر اسپرت های پرفومنس بالای 600 اسب بخار روهم شکست دادن.
در مورد CS های جدید فعلا M5CS در حال تست هستش اما فکر کنم M8 هم نسخه CS داشته باشه و یا CSL
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۹خیلی m6Gpower عشقی ناب و دوستداشتنی بود ماشینی که توی جاده می تونست حال اکثر سوپر اسپورت ها رو قشنگ بگیره چه هندلینگ و شتاب و راهی می رفت واقعا مرسی
♤ANGU_812♤
۲۰ خرداد ۱۳۹۹واقعا ابهت ازش میباره
حیف این نیست نسل بعدی نداشته باشه
ولی من رقیب مستقیمش (gt63s 4door) رو انتخاب میکنم
ولی اینم دست کمی از اون نداره
MAHDI
۲۰ خرداد ۱۳۹۹M8 گرن کوپه یکی از زیباترین سدان های دنیاست.این ماشین رو باید در رنگ مشکی ببینید.پیشنهاد میکنم کانال ROCARS رو سرچ کنید چون این کانال کلیپ های فوقالعاده باکیفیت و زیبایی از خودروها میزاره و یه M8 گرن کوپه مشکی رنگ رو از تمامی جزئیاتش فیلم گرفته که واقعا هوش از سره آدم میبره اونقدر که زیباست.
M8 گرن کوپه اونقدر طراحی زیبا و خوشگلی داره که حس میکنی این ماشین واسه رانندگی در سرعت های پایین ساخته شده و بیشتر یه کانسپت زیبا هستش تا یه سدان پرفومنس وحشی!!!!
(( اتفاقا دو روز پیش بود که اولین رقابت مرسدس AMG GT63S و ب ام و M8 گرن کوپه و ب ام و M5 کامپتیشن که رقابت درگ و درگ رولینگ بودچون رقابت حرفه ای بود با کیفیت فیلم برداری بالا یه رقابت خیلی جذاب بود،که بارها درگ و درگ رولینگ برگزار کردن که رقابت سره جایگاه اول و دوم بین M5 کامپتیشن و M8 گرن کوپه بود و مرسدس AMG GT63S هم در هردو نوع درگ در جایگاه سوم با اختلاف قابل توجهی))
البته دیروز هم مجله DSC OFF که قبلا رقابت درگ و درگ رولینگ ب ام و M5 کامپتیشن و مرسدس AMG GT63S رو انجام داده بود حالا دیروز هم یه رقابت داشتن بین M5 کامپتیشن تیون شده 840 اسب بخاری و یه مرسدس GT63S تیون شده 940 اسب بخاری که رقابت نزدیکی داشتن با هم برعکس نسخه کارخونه که قبلا در همین مجله داشتن.
MAHDI
۲۰ خرداد ۱۳۹۹کلاس سدان های پرفومنس فوقالعاده جذاب هستش، اگه به من حق انتخابات بدن بین سدان های پرفومنس با اینکه M8 گرن کوپه طراحی زیباتری نسبت به M5 کامپتیشن داره اما حس میکنم M8 گرن کوپه ماشین ظریفی هستش و آدم سختش میشه بهش فشار بیاره. پس من M5 کامپتیشن رو انتخاب میکنم که هم خیلی طراحی جذابی داره و هم بهترین و کامل ترین سدان پرفومنس هستش.هرچند وقتی M5 CS معرفی بشه M5 کامپتیشن در سطح پایین تری ازش قرار میگیره.
(( ممنون از پدال که مطلب این بررسی جذاب رو ترجمه کرده و از تمامی تصاویر این بررسی رو هم اینجا آورده???))
Enzo
۲۰ خرداد ۱۳۹۹بعضی اوقات اگه طرفدار یه برندم نباشی باید باید به یکسری از محصولاتش احترام بذاری در مورد BMW. سری 5 .سری6گرن کوپه.سری هشت گرن کوپه. وX5 بنظرم کاملا در این محدوده قرار دارن
ایمان جباری
۲۰ خرداد ۱۳۹۹پدال ، جون هرکی دوست داری فکری به حال کامنت های ویرایش شده بکن
یعنی چی بعد از ۶ – ۷ ساعت باید یک نظر تایید بشه
خواهشاً این عیب رو برطرف کنید ؛ خیلی اعصاب خرد کن هست
Hadi
۲۰ خرداد ۱۳۹۹فرزند خلف m6…
در یک کلام،
محشره…
حمید
۲۰ خرداد ۱۳۹۹تا چه اندازه یه خودرو میتونه جذاب و دلربا باشه
?❤?M8 gc?❤?
سینا BMW
۲۱ خرداد ۱۳۹۹گرندکوپه M5+M8
بهترین ترکیب خودرو!!!
چقدر این دوتا خوبن❤
محمدهادی
۲۱ خرداد ۱۳۹۹واااااااوووووووو
دیس ایز مالایف?
M.A.S
۲۱ خرداد ۱۳۹۹میدونین به نظرم این خودرو های جدید بی ام دبلیو خیلی به دل نمیشینن وقتی که به M3 e30 نگاه کنین. ماشینای بی ام دبلیو کلا دوام بالایی ندارن و این ذاتشونه اما الان از خیلی چیزا دورن مثل طراحی که کم کم ژاپنی شدن با اون چراغای باریک و پیچیدگی شونم زیادی زیاده مثلا همین موتور که پرفورمنس وحشتناکی رو ارائه میده اما کلا اگه یه چراغ پشت امپر روشن شه صاحابش بیچاره میشه. این هم اگه منطقی باشیم جلوی نه امریکایی هایی مثل چارجر هلکت بلکه جلوی رقیبای گفته شده هم خیلی هیجان انگیز نیس پانامرا خیلی بهتره و دوام بسیار بالاتری هم داره
دلم واسه ماشینایی مثل M3 e30 تنگ شده
با تشکر از پدال
MAHDI
۲۱ خرداد ۱۳۹۹خسته نباشی.من میگم بابا این ماشین نیست.گاریه که 4 تا چرخ انداختن زیرش. یه چیزی شتر گاو پلنگ سرهم کردن که توان رقابت با تیبا روهم نداره. در هرصورت ممنون از نظر استادانه شما?
M.A.S
۲۲ خرداد ۱۳۹۹داداش داری مسخره میکنی؟بله حرف شما درست که این ماشین خوبیه
من یه چیز دیگه گفتم و اینو با گذشته بی ام دبلیو مقایسه کردم. شما قطعا مدل E9 یا E30 یا مدلایی مثل 507 رو دیدین یا سری 3 مدل 2003 یا اصلا 2002 رو.
وقتی M8 رو کنار این اسطوره ها میزاری،میبینی که اصلا مثل اونا هیجان انگیز و باشکوه نیس
ماشین خوبیه اما رخش مثل بی ام و نیس و چراغاش و خطوط بدنش یاد اور مدلای مزدا هستش! کیفیت پایه بسیار بالایی داره اما دوام انچنانی نداره و نیازمند نگه داری حرفه ای هست و کلی پول. کابینش هم یاد اور همه دیگه ماشینای بی ام و اما با کیفیت بالاتر هست و خاص نیس. پیچیدگی هاشم زیاده.
در کل بین مدلای جدید و بعد از 2006 بی ام و تنها مدلی که به دل میشینه M2 کامپیتیشن هست که همه چیز یه کوپه کوچیک و یه بی ام و رو داره
شتاب معقول ،توانایی دریفت خوب و قیمت مناسب و سرعت راضی کننده
MAHDI
۲۱ خرداد ۱۳۹۹متن رو که با دقت میخونی کاملا نشون دهنده اینه که M8 گرن کوپه چه جواهری هستش.خوبیش اینه یه مقایسه کوچیکی هم با رقبا داشته. نکته جالب اینجاست M8 گرن کوپه که در ای ن تست این همه ازش تعریف و تمجیدشده رو مجله MOTOR 1 انجام داده که این مجله معروف هستش به ایراد گرفتن و خیلی گیر میده تو تست ها اما این ماشین اونقدر عملکرد عالی داشته که عاشقش شدن.
Mercedes Benz
۲۴ آذر ۱۴۰۰بر اساس آخرین نظرات علمی
خیلی خوبههههههههههههههه