بامو ۱۶۰۰-۲ در سال ۱۹۶۶ به بازار آمد و به دنبال آن نیز مدل ۲۰۰۲ در سال ۱۹۶۸ عرضه شد. سپس در سال ۱۹۷۳، بامو یکی از نزدیکترین اجداد M235i امروزی را عرضه کرد: مدل ۲۰۰۲ توربو با ۱۷۰ اسببخار قدرت. این خودرو، اولین خودروی مسافری اروپا با توربوشارژر بود. اکنون بامو M235i به عنوان یکی از نوادگان آن، یکی از هیجانانگیزترین و در عینحال، متعادلترین مدلهای اسپرت بامو است.
با این که این خودرو، در برخی پنلها با بامو سری ۱ هاچبک مشترک است، ولی طراحی متفاوتی دارد. M235i را میتوان با اسپویلر بزرگش در جلو، نداشتن چراغهای مهشکن در جلو، آینههای بغل خاکستری و لوله اگزوزهای دودی تشخیص داد. جلوپنجره قلوهشکل M235i دارای ۱۶ میله عمودی است که در قسمت بالایی خود، اندکی به سمت بیرون خم شدهاند؛ طرحی شبیه به دماغه کوسه. ارتفاع رانندگی M235i حدود ۱۰ میلی متر از یک سری ۲ استاندارد کوتاهتر است و در همین حال، از یک سیستم تعلیق M اسپورت بهره میبرد. در این سیستم تعلیق، میتوان از گزینه دامپرهای متغیر استفاده کرد. اگر به لیست آپشنهای بامو برای این خودرو نگاهی دقیقتر داشته باشید، خواهید دید که یک تنظیمات پیشرفتهتر برای سیستم تعلیق و همینطور مواردی مانند ترمزهای قدرتمندتر و چرخهای ۱۹ اینچی آلومینیومی سبک به چشم میخورند. پیشرانه خودرو از موتورهای ۳ لیتری بامو با توربوهای دوقلو و شش سیلندر در یک ردیف تأمین میشود که کارآیی آن بسیار بیشتر از M135i است. این موتور قدرتی برابر ۳۲۲ اسببخار و گشتاوری برابر با ۴۵۰ نیوتنمتر تولید میکند. در بامو 235i، سیستم الکترونیکی کنترل شروع حرکت به صورت استاندارد ارائه شده است و حالتهای راحت، اسپورت، اسپورت پلاس و اکو پرو در رانندگی میزان ورودی سوخت، پروتکلهای شیفت دندهها و نرمی سیستم تعلیق را تغییر میدهند. در هر صورت، سیستم تعلیق همیشه نرمی خود را دارد و بدنه خودرو تحت کنترل است. امّا در حالت اسپرت و بعد از آن، راحتی رانندگی اندکی کاهش مییابد. البته در تست، خودرو در اکثر اوقات در حالت اسپرت پلاس بوده است.- رنگآمیزی قرمز ملبورن به ارزش ۵۵۰ دلار.
- بسته هوای سرد به ارزش ۵۵۰ دلار، شامل گرمکن صندلی و چرخ فرمان.
- تریم چرم صندلیها به ارزش ۱۴۵۰ دلار.
این تجهیزات از جمله مواردی هستند که نبود آنها به صورت استاندارد در بامو، جای تعجب است.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۴۶۵۷۵ دلار (قیمت پایه: ۴۴۰۲۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 24-valve inline-6 با توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۲۹۷۹ سیسی.
- قدرت: ۳۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۴۵۰ نیوتنمتر در ۱۳۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۶۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۳ متر.
- عرض: ۱/۷۷ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۲ متر.
- وزن کلی: ۱۵۹۹ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۳ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۸ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۶ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۵/۴ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۴۹/۸ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
Japan & Germany
۲۱ خرداد ۱۳۹۳یک کلمه ، در قیمت خودش عالیه
گشنه
۲۱ خرداد ۱۳۹۳این چیه بابا ، شبیه سرى سه عقب افتاده میمونه
انزو
۲۱ خرداد ۱۳۹۳هر جا از بی ام و مطلب گذاشته میشه قند تو دلم آب میشه.
علیرضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۳من طرفدار برند مرسدس بنز و پورشه هستم و زیاد از محصولات ب ام و خوشم نمیاد اما دو طرح توی ب ام و دیدم که عاشقانه دوسشون دارم: یکی طراحی بی نظیر و بدون رقیب z4 که شاهکاره و دیگری طراحی غربیلک فرمان سری های M ب ام و در یکی دو سال گذشته که تلفیقی از حس کلاسیک و مدرنیته و اسپرت بودنه
رضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۳به نکات خوبی اشاره کردی. موافقم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
رضااااا ؟؟؟
واسه چی عکس ماشین منو گذاشتی ؟؟؟
اشکال نداره .
این خیلی بهتر از لگن های دیگست .
انصافا هم کیفیتش خوب بود و هست . هم اینکه
خراب نمیشه .
خاوری مزراتی
۲۱ خرداد ۱۳۹۳باردو عشق است رضاجون :-)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
خاوری اون باردو نیست .
پیکانه .
به پلاک عبور موقتش دقت کن .
sadegh
۲۱ خرداد ۱۳۹۳رضا، داری با روح و روانمون بازی میکنیا!! :)
عکس عشقی ترین ماشینی که تا حالا دیدم رو گذاشتی :) ;)
ولی جدا از شوخی، ماشین بدی نیس، حدود 15-16 ساله هر جوری که بگی از این ماشین کار کشیدیم، آخ نگفته!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
افرین صادق جون .
خدا وکیلی یدون پراید پیدا کردم مدل 83 . کارکرد 290
هزارتا . مشکی . بدون رنگ و بدون خوردگی .
خیلی ماشین خوبیه . خیلی .
فقط مصرفش یذره بالاست و هم اینکه 4 تا دنده بیشتر نداره .
110 تا باهاش برم ، مصرفم روی 13 الی 14 لیتره .
تازه از پیکان من 2 میلیون ارزون تره . اما
خداییش دلم راضی نمیشه پیکانو بفروشم .
رضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۳قربون دوستان گلم برم
آقا این پلاک عبور موقت رو که آدم میبینه خودش یه دنیا خاطره و نوستالژیه
روحمو به دنیای خوش کودکی و نوجوانی میبره….
یادش بخیر…
فورد
۲۱ خرداد ۱۳۹۳جدیدا طراحی بدنه بی ام و افت کرده ولی سری M رو چشم بسته قبول دارم
امین ازیامن
۲۱ خرداد ۱۳۹۳قیمتش واسه یه بی ام و خیلی خوبه
شاهین
۲۱ خرداد ۱۳۹۳این خودرو عالیه! یعنی هر چقدر که به سری یک خرده میگرفتن،این مدل اکثرشو برطرف کرده.
اما یه چیزی رو صادقانه بگم،در مورد شاسی بلندها،BMW یه کم بیش از حد محصولاتشو شبیه به هم کرده،مثال بارزش شباهت X6 و X4 هستش.شاید BMW دلیل خوبی برای این کارش داشته باشه ولی از دیدگاه من،باعث سردرگمی مشتری ها و افت فروش هر دو مدل میشه.
M.P
۲۱ خرداد ۱۳۹۳با اینکه جلو پنجره های bmw همشون شبیه همه ولی هیچ وقت قدیمی و دموده نمیشه.دمششششششششششششش گرم
sadegh
۲۱ خرداد ۱۳۹۳M.P جان، این جلو پنجره BMW اصالت این ماشینه، اصلا اگه ماشینی طراحی بشه که اصول BMW توش رعایت نشده باشه اون ماشین از هیئت مدیره اجازه ی تولید نمیگیره، و شما 1000 سال دیگه هم که به یه BMW جدید نگاه کنی باز هم این جلو پنجره رو میبینی (والبت یه سری چیزای دیگه که BMW اونا را توی طراحی رعایت میکنه)
mersedes
۲۱ خرداد ۱۳۹۳حرف ندارهbmw خیلی خاصه
ROLLS R R ROYCE
۲۱ خرداد ۱۳۹۳این ماشینه به درد مسابقات خیابانی می خوره!!!!
وهمچنین دریفت کشیدن!!!!!!
از این بهتر هم هست!!!!
اما نسبت به قیمتش بدکی نیست!!!!
امید
۲۱ خرداد ۱۳۹۳خیلی خوبه با این قدرت و امکانات مصرف سوختش بالا نیست
درود بامو M235i
Ehsan
۲۱ خرداد ۱۳۹۳:-D :-)
فقط میتونم بگم خیلی خوبه
شاهین
۲۱ خرداد ۱۳۹۳من که در پوست خود نمیگنجم! :) :D ;)
PEUGEOT
۲۱ خرداد ۱۳۹۳به نظر من طراحی بدنه قشنگی داره
قدرت موتورشم خیلی خوبه
جون میده واسه درگ
میلاد
۲۱ خرداد ۱۳۹۳خودم از طرفدارای بی ام دابلیو هستم ولی…
واسه درگ فقط پورش ، نیسان ، میتسو :D
sadegh
۲۱ خرداد ۱۳۹۳این BMW واقعا محشره، وقتی که جدش BMW 2002 باشه، این چجوری میتونه بد باشه، یعنی توو این رنج قیمت رو دست نداره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود . طراحیش خیلی بهتر از سری 1 هست .
همینطور قابلیت های دینامیکیش .
به طرفداراش تبریک میگم .
شاهین
۲۱ خرداد ۱۳۹۳خداییش صمیمیت،احترام و دوستی و دانشی که بچه ها توی پدال دارن،توی کمتر سایتی پیدا میشه.قدردان این دوستی و محبت هستیم دوستان.
ارادتمندم.
Ehsan
۲۱ خرداد ۱۳۹۳مرسی میلاد جون ، البته ما بنز رو هم دوست داریم من که عاشق GLA45 AMG
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
اره احسان جان .
مخصوصا اون لینک هایی که گذاشتم . عالی بود .
احسان(احسان سابق)
۲۱ خرداد ۱۳۹۳خیلی خوشکله.اما باز بی ام و 4 درش رو به بازار میده دوباره میمونیم بهش بگیم سری 2 گران کوپه یا سری 1
رضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۳بنظر من طرح یه تیکه چراغ های عقبش خیلی زیباست و اونو از سایر محصولات ب ام و متمایز کرده و باید این طرح رو روی بقیه سری ها ادامه بدن
Gheysar
۲۱ خرداد ۱۳۹۳سلام
ماشین عالی و بی نظیری ولی حیف که نابودش کردم. راستی یه چیزی می خوام بگم که هیچ ربطی به این مطلب ندارد. به نظر شما موتور سریعتر یا ماشین خوب اگه نمی دونید این ویدیو رو تماشا کنید. و اگه خواستید لایک کنید.
http://www.aparat.com/v/IugUY
masoud 68
۲۱ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
ازتون راهنمایی می خوام و ببخشید که ربطی به این مطلب نداره
من تو فروردین به مشورت یکی از دوستام بدبختانه یه الانترا ثبت نام کردم . الان که نزدیکه تحویله ماشینه کلا فهمیدم اشتباه کردم . چون هیوندا کیفیت نداره و الانترا به این قیمت نمی ارزه چون با قیمت 112 تومن می خوان تحویل بدن . می خوام بگیرم بفروشم اپتیما بگیرم . راهنماییم کنید که باز پشیمون نشم . اینم بگم از طراحی جدید تویوتا بیزارم و کلا ماشین دسته دوم نمی خرم . لطفا کسایی واقعا اطلاعات دارن پاسخ بدن و آیا واقعا کیفیت کیا بهتر از هیوندای هست ؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود بر شما .
این جمله ایی که گذاشتی کار منو سخت کرد :
( لطفا کسایی واقعا اطلاعات دارن پاسخ بدن و آیا واقعا کیفیت کیا بهتر از هیوندای هست ؟ )
اما من حرفمو میزنم .
اتفاقا همین چند شب پیش سوار اپتیما شدم . ماشین خوبی بود . نسبت به
سوناتا نرم تر بود . فنرهاش نمیکوبید . فضای داخلیه خوبی داشت . شرکتی
فول هم بود . سیستم صوتیش هم خوب بود . اما صدای موترش جذاب نبود .
ماشین 40 هزارتا کارکرده بود اما اتاق صدا نداشت .
النترا هم ماشین خوبیه . مخصوصا بازار فروشش .
در تمام مجله هایی هم که خوندم ، نوشته که کیفیت هیوندا از کیا بیشتره .
اما اگر روزی بخوام ازین دو برند خرید کنم ، کیارو انتخاب میکنم .
در اخر بهت بگم که برندهای کره ایی دوام ژاپنی هارو ندارند . به نظر من
تویوتا بگیر . نمیگم از خرید برند کره ایی پشیمون میشی ، اما ژاپنی ها
در دراز مدت بیشتر راضیت میکنند .
برند های کره ایی چنتا خصوصیات دارند :
قیمت بهتر . امکانات بیشتر . طراحیه بهتر . اما خب با این حال ماشین
ژاپنی نمیشن . همین اپتیما واسه رفیق فابریکمه .
هرچی بهش گفتم کرولا بخر ، نخرید . گفت این بهتره .
ولی من میگم درگیر قیافه نشو . تویوتا بخر . یا هوندا . یا مزدا .
برات مثال میزنم :
اونهایی که تندر 90 میخرن ، شاید ماشینشون زییا نباشه اما کیفیتش از
رقبا بیبشتره . این مسأله در مورد تویوتا هم صدق میکنه .
بدرود .
masoud 68
۲۱ خرداد ۱۳۹۳ممنون از راهنماییتون شما یکی از با دانش ترین کاربرهای سایت هستین . مرسی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
من نوکرتم داداش . باعث افتخارمه که بتونم کسی رو
راهنمایی کنم . منو از ماشین جدیدت بی خبر نذار .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳راستی سعی کن در سایت حضور مستمر داشته باشی .
خوشحال میشیم .
سیاوش
۲۲ خرداد ۱۳۹۳با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان وکاربران محترم سایت خوب پدال
من همیشه این سایت و به خصوص مطالب آقا شاهین و همچنین آقا میلاد و بقییه دوستان با اطلاعات رو دنبال می کنم ولی چون زیاد اهل نظر دادن نیستم و خودم را هرگز در سطح علمی بقیه دوستان نمی دانم نظر نمی دهم
در این جا هم نمی خواهم نظر بدهم و تنها می خواهم تجربیات شخصیم را به شما بگویم
من الان حدود 2.5سال است که اسپورتیج 2012 خریدم و خیلی ازش راضیم البته به نسبت پولی که دادم!
در ضمن من این ماشین اصلا برای من درد سر درست نکرده و تا به حال هیچ مورد فنی هم نداشته و فوق العاده بی صدا نرم راحت و واقعا از انتخابم راضی ام چون خودم و خانواده ام در این ماشین احساس راحتی می کنیم در ضمن ماشین حدود 85000 کیلومتر کار کرده و من اصلا و ابدا حتی کوچکترین نشانه ای از استهلاک وافتادگی در این ماشین را نمی بینم البته شایان ذکر است مراقبت و توجه خود فرد در نگهداری و حفظ هر چیز مهم است و چه بسا حتی لکسس و بنز و…که سر آمد QC هستند هم اگر به خوبی از آن ها مراقبت نکرد دچار ایراد می شوند.
با آرزوی موفقیت روز افزون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
اقا سیاوش ما کوچیکتیم . اگر حرفی از برند کره ایی زدم ، قصد
توهین به کسی نداشتم . هیچ کس نمیتونه منکر برندهای کره ایی بشه .
اما منظور من کیفیت در دراز مدت بود .
اقا سیاوش منتظر حضور مستمرت در پدال هستم .
دوستدار شما میلاد .
سیاوش
۲۳ خرداد ۱۳۹۳با سلام
آقا میلاد لطف دارید
نه من اصلا تعصبی به هیچ برند و نوع خاصی نداشته ونخواهم داشت زیرا به این نکته معتقدم با تمام وجود که ماشین یک وسیله است و باید در اختیار راحتی ما باشد نه برعکس
اگر هم نظری دادم وجسارتی کردم فقط به خاطر به اشتراک گذاشتن تجربیاتم بود
واقعا خوشحالم که در این سایت افراد آگاه و مطلع و با شخصیت مثل شما و سایر دوستان وجود دارد
چشم نهایت تلاشم را می کنم که بیشتر در مباحث آتی شرکت کنم.
با آرزوی موفقیت روز افزون
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۳فکر کنم داخل مجله آتوکار بود که دیدم رتبه این ب ام و بعد از پورشه کیمن قرار داشت. اما همه چیز که اسپورت بودن محض نیست. شما با یه سری 2 میتونین یه مسافرت 4 نفره برین (البته دو نفر بچه هستن) اما با یه کیمن نمیشه. خوشم میاد ب ام و همه چیزو با هم داره
احمدرضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۳بی ام و فوق العاده است اسمیه
بهزاد
۲۱ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان توضیح خوبی دادید و با اجازت کمی راجب کیفیت کیا و هیوندای بگم:
با وجود پلت فرم مشرک بسیاری از مدلهای کیا و هیوندای این 2 شرکت برای خودروهاشون از قطعات مشترکی استفاده نمیکنند و با توجه به تجربه و دیدن قطعات این 2شرکت متوجه شدم که قطعات کیا از برندهای معروفتر و با کیفیت تر هست مثلا:
رینگ پیستون های اکثر مدلهای حاضر کیا در ایران ساخت شرکت burg آلمان هست.
کمپرسور کولر و دینامش اکثرا ساخت sanden ژاپن هست.
اکثر تسمه های مورد استفاده ساخت bando ژاپن و powergrip آلمان هست.
اکثر بولبرینگ ها از چرخ بگیرید تا دینام و… ساخت gmb ژاپن هست.
شمع ها و وایر و سنسور اکسیژن ساخت NGK ژاپن.
ECU و انژکتورساخت زیمنس آلمان.
سیستم جلوبندی و موج گیر و… ساخت TRW آمریکا.
کمک ها اکثرا ساخت SACHS آلمان هست.
سیتم ترمز اکثرا ساخت SACHS و بوش آلمان هست البته برخی هم ساخت MANDO کره.
اکثر سوپاپ ها ساخت OSVAT ایتالیا.
برخی مدلها گیربکسش مخصوصا اتوماتیکش ساخت aisin ژاپن هست.
و…
بیشتر این شرکتها که اسم بردم در خود کره هم خطوط تولید دارند و ممکنه اون قطعه روش نوشته ی ساخت کره حک شده باشه و بسته به نوع مدل و تولید در کدوم قاره و سال ساخت امکان داره برند قطعه ساز متفاوت باشه و اینها برای مدلهای نو هست و برای تهیه و جایگزین قطعات برای تک تک قطعه ها چندین برند وجود داره مثلا:
دیسک و صفحه فابریک بیشتر کیاها سکو کره هست ولی بهترین دیسک و صفحه که بتونه بیشتر دوام بیاره ساخت exedy(دایکن) ژاپن هست و قیمتش بیشتره و مکانیک های با تجربه اونو پیشنهاد میدن!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
بابا بهزاد جان شما کارت خیلی درسته . چه اطلاعات خوبی . اقا میشه ما
شاگرد شما بشیم ؟؟؟؟
اون موتور کولرو خیلی باهات حال کردم .
اگر به اگهی های بنز 230 دانشجویی توجه کنی ، نوشته کولر ژاپنی .
دقیقا همون برند سندن .
بهزاد جوووووووووووووووووون میخوامت .
masoud 68
۲۲ خرداد ۱۳۹۳مرسی از اطلاعاتی که دادین
تو تصمیم گیری کمک کردینم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
مسعود جان برو امروز دکه های روزنامه فروشی ، هفته نامه ی دنیای
خودرو را بخر ، ببین سانتافه با کارکرد 200 هزارتا به چه روزی
افتاده . قصد کوبیدن ندارم . اما این برمیگرده به همون رضایت و
کیفیت در دراز مدت که فرق بین ژاپن و کره است . .
masoud 68
۲۳ خرداد ۱۳۹۳واقعا نمی دونم چی بگم
احمدرضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۳چقدر عالیه
بهزاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان شما سرور ما هستی تاج سری.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ خرداد ۱۳۹۳:) :)
reza
۲۲ خرداد ۱۳۹۳حرف نداره
:) عــــــــــید همه ی پــــــــدالی های عزیز مـــــــــبارک :)
محمدعلی
۲۳ خرداد ۱۳۹۳خوبه