بامو سری ۷ از سال ۱۹۷۷ وارد خط تولید این شرکت شد و از بدو ورودش به این کره خاکی همواره بهعنوان گل سرسبد بامو درخشیده است. بهعنوان مظهر این نام تجاری، سری ۷ برای مدت طولانی همواره در حال تغییر و تنظیم معیارهای جدید در سریهای دیگر این شرکت و همچنین در صنعت خودروسازی دنیا بوده و هست، چیزی که همچنان در نسل ششم هم قابللمس است.
طراحی خارجی
طراحی خارجی نسل ششم گرچه تغییر انقلابی نکرده، اما با حفظ تمایز از نسل قبلی خود، تکامل یافته است. چراغ جلو تا امتداد جلوپنجره کشیده شده و از آراستگی با پوشش کروم همراه با تغییرهای ظریف برخوردار است که چهره نسل ششم را تهاجمیتر و اسپورتتر از قبل کرده و تا حدودی به آن یک هویت منحصربهفرد بخشیده است.
در داخل کابین، همانطور که انتظار میرود طراحی ساده و درعینحال باشکوه این سری به چشم میخورد. کابین با استفاده از چرم، چوب و تریم نقرهای آراستهشده و حالت کلی داشبورد محدبتر از قبل شده که دسترسی راننده به ادوات را راحتتر کرده است. همراه با تغییرات صورت گرفته، سیستم iDrive هم بهروزرسانی شده و از سنسور حرکتی 3D با قابلیت شخصیسازی نیز برخوردار است. مهندسی در همه قسمتهای سری ۷ میشود نوآوری را لمس کرد. استفاده از تعلیق بادی خود تراز، چراغهای لیزری جلو، گرمکن دستههای صندلی، امکان تشخیص حرکت برای سیستم سرگرمی، یکپارچهسازی کنسول میانی عقب با تبلت سامسونگ و همچنین سیستم پارک از راه دور برای اثبات این ادعا کافی هستند. بالاخره برای اولین بار نسخه ۵.۰ iDrive از صفحهنمایش لمسی پشتیبانی میکند. بااینحال، کنترلگر چرخان بامو هنوز هم جای خود را در نزدیکی دستهدنده حفظ کرده است. قابلیت جدید کنترل حرکتی iDrive، حرکات دست را توسط یک سنسور 3D آنالیز میکند و راننده میتواند با معرفی ژستهای مختلف حرکتی، حجم صدا، اتصال به تلفن همراه و یا گزینههای دیگر را کنترل کند. علاوه بر اینها وای فای و امکان شارژ بیسیم تلفن همراه هم جز امکانات دیگر آن هستند.
بامو برای اولین بار در پلتفرم این سدان بزرگ از کربن هم استفاده کرده است. به این معنی که در ساختار شاسی از فیبر کربن تقویتشده، فولاد، آلومینیوم بهره برده است. این کار نهتنها باعث تقویت استحکام و ایمنی آن شده بلکه وزن آن را هم کاهش داده و سری ۷ جدید ۱۲۹ کیلوگرم از نسل قبلیاش سبکتر شده است.
زیر کاپوت چه خبر؟
در زیر کاپوت، یک موتور شش سیلندر یا هشت سیلندر قابل انتخاب هستند. موتور سه لیتری شش سیلندر توان ۳۲۶ اسببخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر تولید میکند، اما موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندر با ۴۵۰ اسببخار و ۶۵۰ نیوتنمتر گشتاور برای سری ۷ برازندهتر است.
هنوز جزئیات قیمتگذاری رسماً اعلامنشده است. سری ۷ جدید قابلیتهای زیادی برای به چالش کشیدن رقبای خود دارد و تا معرفی نسل جدید رقبا، در مقام رهبری این سگمنت قرار دارد و منصفانه نیست که الآن بخواهیم با همردههایش مقایسه کنیم. در حال حاضر همه بیصبرانه منتظر تماشای پاسخ مرسدس بنز و آئودی هستند.
- تجهیزات رفاهی لوکس و فوقالعاده.
- نوآوری در تمامی زمینهها.
معایب
- طراحی خارجی در مقایسه با رقبا فاقد طراوت است.
مشخصات | بامو 740i مدل ۲۰۱۶ | بامو 750i مدل ۲۰۱۶ |
---|---|---|
موتور / سیلندر | ۳.۰ لیتر / V6 | ۴.۴ لیتر / V8 |
حداکثر قدرت (اسببخار / دور در دقیقه) | ۳۲۶ اسببخار / ۶۵۰۰ دور در دقیقه | ۴۵۰ اسببخار / ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (نیوتنمتر / دور در دقیقه) | ۴۵۰ نیوتنمتر / ۵۰۰۰ دور در دقیقه | ۶۵۰ نیوتنمتر / ۴۵۰۰ دور در دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
درایو | چرخ عقب محرک | چرخ عقب / تمام چرخ |
۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۵.۵ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت |
شروع قیمت (غیر رسمی) | حدود ۸۲۲۹۵ دلار | حدود ۹۵۳۹۵ دلار |
منابع: automiddleeast, digitaltrends
shahryar
۷ مرداد ۱۳۹۴ماشین معرکه ای هستش،ولی فک میکنم سری اس بهتر باشه
بابک
۷ مرداد ۱۳۹۴هر دو ماشین های معرکه ای هستن و امکانات تقریبا مشابهی دارن
ولی چیزی که به نظر من انتخاب کننده ست بیشتر تعصب و علاقه به برند و طراحیه
هر کس طبق سلیقه و حسش انتخاب میکنه
Jon Snow
۷ مرداد ۱۳۹۴سری s در مقابل این هیچی نیست ……
ZIPPO
۸ مرداد ۱۳۹۴من بیناین دوتافقط سری 7 روانتخاب میکنم
بنز حالا حالا ها باید دور دور بزنه تا ب هگرد پای سری7 برسه
چه تو طراحیو اصالت چه توی کاربرد و کیفیت
milad
۸ مرداد ۱۳۹۴حرفی برای گفتن ندارم جز اینکه حرف نداره..
فردین بهادری نژاد
۸ مرداد ۱۳۹۴خیلی عجیبه که این دف با محصولات کیا و هیوندای مقایسش نکردی :|
به نظرت هیوندای جنسیس جدید از این بهتر نیست ؟ :|
کیان
۸ مرداد ۱۳۹۴بی ام و محصولاتش کاربردی هستن ، برای هدف مشخص ساخته شده ، برای تجمل گرایی خالی نیس سری 7
این ماشین و کلا بی ام و برای حرکت سریع فرمانپذیری بالا شتاب هندلینگ و کلا چاشنی اصلی اسپرت بودن ساخته میشن ، باید با این دید به این ماشین نگاه کرد
خیلی از محصولات یگه بدون حفظ اصالت با تغییرات شدید تو چند سال اخیر فقط یه اسم و با خودوشن یدک میکشن
تو این رده ماشین همه چیزش آپشن و امکانات و سواری و … نیس ، مهم اینه که تو این کلاس اون ماشین چقدر حس تفاوت اعتماد به نفس و خاص بودن و ایجاد کنه که عکسش یه دنیاس
BMW
۸ مرداد ۱۳۹۴توی عملکرد قطعا سری۷ از همه سرتره (هشت سیلندرش) در ضمن اون s-class هستش, سری مال بی ام و هستش
کیان
۸ مرداد ۱۳۹۴کلاس منظورم
segment type category
بود _سگمنت ، دسته ، طبقه )
بود ،
ولی از انتقاد و ایراد گیری لازم و ضروری و بجاتون ممنونم
Reza
۱۶ مرداد ۱۳۹۴سری اس؟؟
منظورت همون کلاس اس هستش؟!
اگه منظورت اونه،اول اسمشو یاد بگیر،بعد مقایسش کن با بی ام و…
AHMADREZA
۷ مرداد ۱۳۹۴ببخشید آقای نویسنده اس کلاس اتفاقا جدیده و با همین سری 7 مقایسه میشه بقیه سدان لوکس خودشون رو جدید نکردن ولی بنز کرده پس این ماشین با اس کلاس مقایسه می شه و از همه نظر هم بهتره
والا جلو و عقبش تغییر زیادی نسبت به قبل کردن نمی فهمم معنی با طراوت بودن چیه چون معمولا خودروهایی که ظاهر اسپرتی و در عین حال ساده و لوکس دارن با طراوت ترند مثل همین.
فقط می خواسته معایب هم بنویسه…
mohsen
۹ مرداد ۱۳۹۴زیاد عصبانی نشید هر دوشونو بدن میرونیم ما
ارش
۷ مرداد ۱۳۹۴ادم با دیدن عکسش دیوانه میشه چه برسه از نزدیک بهش دست بزنی و داخلشو نگاه کنی
s.class
۸ مرداد ۱۳۹۴دقیقا
من از نزدیک دیدمش فقط تا این حد میتونم بگم که ارزوی دیدنشو نداشته باش ….
خداییش فقط و فقط زیبایی و ابهت رینگ و لاستیکاش میارزه به خودرو های لوکس اسیایی
لامصب طول کاپوتش قد یه ماشین سدانه
از رو عکسش یک هزارم ابهتشم دیده نمیشه همین
امیر
۷ مرداد ۱۳۹۴در کل سری 7 خیلی زیباترازمدل قبلیشه درمقایسه با اس کلاس هم قیافش چون سلیقس برای من این زیباتره بدنشم قشنگتره داخلشم خیلی به روز وزیبا شده درکل بیشترسلیقس انتخاب بین این واس کلاس
AlireZa_Mo
۷ مرداد ۱۳۹۴تو رو خدا چه جوری دلت میاد که تو معایب بنویسی طراحیش فاقد طراوته!!!!!! واقعا چرا؟ :)))
این جز فلسفه طراحی ب ام و هست که هر مدلش با حفظ ساختار و استایل نسل قبل المان های جدید و به روز بهش اضافه میشه…
مثال بهترش مجموعه ی فولکس واگن هست… فولکس، آئودی، اشکودا و حتی رنو.
RETOLEX
۷ مرداد ۱۳۹۴عالی و فوق العاده هستتتتتتتتتتت
RAYAN
۷ مرداد ۱۳۹۴ولی اس کلاس به نظرم جذابتره
امیرحسین
۷ مرداد ۱۳۹۴نکته قابل توجه و پندآموز برای ما ایرانی سادگی و ظرافت داشبورد هست.طراحی شیک و بدون استفاده از زوایایی تند و شلوغی
برعکس طراحی کره ای جماعت که با شلوغکاری قصد دلربایی دارند
4matic
۷ مرداد ۱۳۹۴رهبری این سگمنت دست s class هست و نیازی به جواب مدل ایندش نیست جوابش همین مدله
این نسل از s ماشینیه که جای رولز رویس گوست رو پرکرد.
AHMADREZA
۹ مرداد ۱۳۹۴حتی اس میباخ نمیتونه با مولسان رقابت کنه گوست پیشکش
سیدعلیرضا
۳ شهریور ۱۳۹۴وقتی چیزی نمی دونی لازم نیست حرف بزنی.مولسان وبنتلی فقط پول مارک دارند.
HILUX
۷ مرداد ۱۳۹۴ماشین معرکه ای هست ولی من کلاس اس رو بیشتر دوس دارم …
HILUX
۷ مرداد ۱۳۹۴نظر سنجی
MB S Class++++++++++++++++++++++++++++
BMW 7 Series ————————-
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۷ مرداد ۱۳۹۴با اینکه سری 7 رو بیشتر از S کلاس دوست دارم اما بایدبگم واقعاً بنز تو این رده کابین زیباتری داره.
میمونه مقایسشون که باید بعداً مشخص بشه کدوم برتره.صبر میکنم کادیلاک هم مدل قویتر از CT6 رو معرفی کنه تا تنور رقابت داغ داغ بشه.لینکلن کانتیننتال هم بهشون اضافه بشه رقابت دیدنی میشه.
فریا
۱۰ مرداد ۱۳۹۴کانتینتال با اینا کاری نداره
مستقیم میره سراغ فانتوم و مولسان
رضا
۷ مرداد ۱۳۹۴مثل همیشه مرسدس لوکس آرام و سنگین احساس میشه و ب ام و هم لوکس و با خصوصیات اسپرتی بیشتر
armin
۷ مرداد ۱۳۹۴جالبه که با پول این تو ایران میشه یه لندکروز ۳سال پیش ۷۰ تا کار خرید …
Mohammadreza
۷ مرداد ۱۳۹۴بی ام و کلا عالیه حرف نداره همه سری هاشم بی نظره .سری 7 که اصلا یه چیزه دیگس ..
godfather
۸ مرداد ۱۳۹۴ye series7 ba motor 4 cylinder hata 6 khoob niss
bayad be tabiyay ehteram gozasht vali fada kardan hn ghola dorost nis
حمید
۸ مرداد ۱۳۹۴من طرفدار شدید مرسدسم و تو این رده (ماشین های سواری لوکس)هم صد در صد بنز سلطانه(بنز صد ساله داره توی این رده همچنان تاخت و تاز میکنه)،از طرفی هم آدمی نیستم از طراحیه یک ماشین ایراد جزیی و الکی بگیرم،مثل ایراداتی که خیلی ها میگیرن میگن چراغش نازکه، چراغش کوچکه،چوب توش کمه و خلاصه از این اراجیف،چون نه من و نه هیچکس دیگه توی این سایت مدرک طراحی ماشین رو نداریم مگر اینکه کسی پیدا بشه مدرکش رو داشته باشه که بازم مسلما اون هم در حد یک سرطراح و گروه طراحیه یک شرکت خودروسازی معروف مثل بنز و ب ام و نیست پس بهتره الکی نظر ندیم.اما از نگاه کلی من این سری 7 رو از s بنز قشنگ تر میبینم مخصوصا که اگر با کیت M power باشه با این تفاوت که داخل s زیباتره .از نظر سواری هم S باتوجه به فنربندی فوق پیشرفتش نرم تره.اما مهمترین فاکتور دیدن ماشین از نزدیکه مثلا من تو عکس هااز نمای عقب S اتاق جدید خوشم نمیومد ولی وقتی تو امارات چیزی حول وحوش 80_90 تا ازش رو دیدم نظرم 180 درجه عوض شد و حیرت زده شدم…
Archi KHAN
۸ مرداد ۱۳۹۴بدون نقص…
Vorsteiner
۸ مرداد ۱۳۹۴زیبا و بدون نقص …
واقعا آفرین به نادر فقیه زاده از طراحان سری 7 …
البته به گفته خودش این چند مورد رو طراحی کرده …
– BMW7 Series طراحی داخلی
BMW6 Series Coupe طراحی خارجی
BMW6 Series Convertible طراحی خارجی
BMW6 Series Grang Coupe طراحی خارجی
اینم لینک منبع :
http://www.bartarinha.ir/fa/news/28031/مصاحبه-با-نادر-فقیه-زاده-طراح-ایرانی-bmw
جی تی ار
۸ مرداد ۱۳۹۴یعنی بی ام و با این مدل منی رو که تاحدود زیادی این برند رو به سایر برندها ترجیح می دهم واقعا غافلگیر کرد. واقعا فوق العاده است. اصلا طراحی داشبوردش رو تو فیلم ببینید! این معلق بودنش به همراه مواد درجه یکش واقعا چشم نوازه. امکانات رفاهی داخل کابینش مخصوصا قسمت عقب چهار نفرش حتی از اس کلاس هم بیشتره. اون تبلت موجود در قسمت عقبش هم که اصلا یه ابتکار محشریه.
همین الآن هم یه خبر تو BMW BLOG خوندم بی ام و یه موتور زده دیزلی می خواد رو مدلی به نام 750d بزاره در حالت عادی 408 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه!!!!!!!!!!!!! یعنی بی ام و این موتور رو زد که بگه هنوز هم سلطان انجین سازی در صدره!!!!!
درهرصورت پیشنهاد میکنم که حتما ویدیوی فوق را مشاهده کنید…
Erfan
۸ مرداد ۱۳۹۴ما هم منتظر جواب ایرانخودرو و سایپا واسه رقابت باهم هستیم….
در اینده نچندان دور منتظر بنز وانت باشید!
خدایی ببینید چطوری bmwرو تحریک میکنیم که وانت بسازه!
امیر
۷ شهریور ۱۳۹۴یکی مدل 2008 از نزدیک دیدم.
هیولای برای خودش