به سال ۲۰۰۳ بازگردیم یعنی زمانی که بامو برای اولین بار سری ۱ جدید را وارد بازار خودروهای خانوادگی لوکس کرده و با افتخار ادعا نمود این خودرو بهترین هاچبک دیفرانسیل عقب دنیاست؛ اما اگرچه سری ۱ سواری خوبی داشت اما از نظر فضای داخلی و کابین اینگونه نبود و قطعاً از این نظر نمیتوانست با هاچبک های دیفرانسیل جلوی آن زمان رقابت کند.
اما بامو نسل دوم سری ۱ را که ظاهر بهتری در مقایسه با نسل اول داشت روانهی بازار نمود و حتی سواری آن نیز بهتر از قبل بود و از نظر فضای کابین و بار نیز بهبود یافته بود. این خودرو هنوز هم از معماری دیفرانسیل عقب استفاده میکرد و از نظر فضا بازهم پشت سر رقبای دیفرانسیل جلو قرار میگرفت زیرا خودروهای دیفرانسیل عقب از نظر فضاسازی کابین بهصورت اجتنابناپذیری فضای کمتری دارند.
حالا وارد سومین نسل سری ۱ میشویم که شوکی اساسی به طرفداران وارد کرده و دیگر دیفرانسیل عقب نیست. این خودرو هماکنون نیروی پیشرانههایی را که عرضی نصب میشوند به چرخ های جلو منتقل می کند.
طرفداران سرسخت بامو ادعا میکنند سری ۱ جدید اگر دیفرانسیل جلو باشد نخواهد توانست یک باواریایی اصیل باشد اما مهندسان بامو بر اصالت این خودرو تأکید دارند. ما برای اولین توانستهایم مدل 118d جدیدی را برانیم که احتمالاً پس از عرضه در اواخر سال جاری میلادی طرفداران زیادی خواهد داشت.
کوتاه باید گفت تا زمانی که کسی به شما نگفته باشد احتمالاً هرگز نخواهید دانست که 118d جدید خودرویی دیفرانسیل جلو است و این دقیقاً همان چیزی است که مهندسان بامو به دنبالش بودهاند. این خودرو از این نظر کاملاً عادی به نظر میرسد و از پشت فرمان نیز همین حس را دارد. این خودرو بسیار پایدار و آرام بوده و همانگونه که گفتیم بسیار شبیه یک بامو واقعی است. قطعاً محصول جدید بامو پاسخی محکم به طرفداران خودروهای دیفرانسیل عقب محسوب میشود.
زمانی که این جنبه را پشت سر بگذارید میتوانید از خود خودرو لذت ببرید. فضای بار نسل جدید سری ۱ در مقایسه با نسل پیشین ۲۰ لیتر افزایش یافته و فضای پا و شانه نیز کاملاً بهبود یافته است. در کل کابین این خودرو بسیار رضایتبخشتر بوده و از سیستمها و تکنولوژیهای جدیدی سود میبرد. طراحی بدنه نیز جذابیتهای خاص خودش را دارد.
تمامی مدل های سری ۱ از جلوپنجرهی کلیوی شکل خاص این برند و چراغهای عقب الهام گرفته از سری ۳ سود میبرند. این خودرو ۵ میلیمتر کوتاهتر، ۳۴ میلیمتر پهنتر و ۱۳ میلیمتر قدبلندتر از نسل پیشین است. در کل جذابیت بصری این خودرو بیشتر شده است.
تمامی پیشرانههای سری ۱ جدید بوده اما ما اینجا روی مدل 118d تمرکز داریم که بهای پایهی ۲۶۶۴۰ پوندی دارد. پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل این نسخه که از توربویی با ژئومتری متغیر و حالت چندمرحلهای سود میبرد قدرت ۱۴۸ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد. گشتاور این خودرو بسیار بیشتر از قدرت آن بوده و دقیقاً احساسش را در جاده نشان میدهد.
دو گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته استپ ترونیک نیز قابل انتخاب است که خودروی حاضر در تست از نوع اتوماتیک میباشد. این گیربکس ساخت ZF در طیف وسیعی از محصولات این خودروساز بکار رفته است.
این گیربکس تعویضهای بسیار نرم و سریعی داشته و اگرچه ما هنوز نسخه دستی را بررسی نکردهایم اما اگر شما پول اضافی داشته باشید احتمالاً گیربکس اتوماتیک را انتخاب خواهید کرد.
با توجه به اینکه وزن سری ۱ جدید ۱۵ کیلوگرم کمتر از نسل پیشین بوده بنابراین پرفورمنس خوبی را شاهد هستیم. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۸.۴ ثانیه ثبت میشود. بامو ادعا می کند این خودرو در هر صد کیلومتر تنها ۴.۷ لیتر سوخت مصرف می کند و آلایندگی دیاکسید کربن آن نیز تنها ۱۰۰ گرم در هر کیلومتر است. برای یک خودروی درونسوز، این آمار و ارقام بسیار خوب هستند.
اما آن چیزی که اعداد از گفتنش عاجز هستند احساس مدل 118d در جاده است. هیچ نشانهای از دیفرانسیل جلو بودن این خودرو در فرمان پذیری، سواری یا توقفها به چشم نمیخورد. در اکثر اوقات این خودرو حسی شبیه سری ۳ داشته و در حقیقت خودروی بسیار پایدار و مطمئنی است.
این خودرو از بیرون ظاهری هوشمندانه، اسپورت و گرانتر از قیمت خود داشته و رینگهای ۱۸ اینچی M نیز بر زیبایی آن میافزایند.
افرادی که بودجهی محدودتری دارند میتوانند مدل SE را انتخاب کنند که برای مبلغ پرداختی تجهیزات نسبتاً مناسبی داشته و از جملهی آنها میتوان به چراغهای جلوی LED، رینگهای آلیاژی و حالتهای مختلف رانندگی اشاره کرد.
قطعاً کابین این خودرو بهتر از قبل بوده است. داشبورد جدید این خودرو به سمت راننده متمایل شده و ظاهر و حس کلی آن ترکیبی از اسپورت بودن و لوکس بودن است. صندلیها نیز مخصوصاً با پوشش M اسپورت عالی هستند.
مدل های اسپورت از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیهای و صندلیهای جلوی گرم شونده سود میبرند اما حتی در مدل های SE نیز صفحهنمایش ۸.۸ اینچی و کنترلر iDrive دیده میشود.
اما برسیم به نقطهضعف سری ۱ جدید! اگرچه فضای داخلی این خودرو رشد کرده اما بامو هنوز هم فضای سر کم در عقب را برطرف نکرده است. اگر قدبلند باشید در سفرها لذت چندانی نخواهید برد. فولکسواگن گلف از این نظر خودروی جادارتری است.
مشخصات بامو 118d اسپورت
- قیمت: 29240 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 216 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 4.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Ferrari Fxx K Evo
۱۸ مرداد ۱۳۹۸کابینهای بی امو، روز به روز دارن بروزتر و مدرنتر میشن
تنها ایرادی که درشون میبینم فرمانهایشان ، هست که زیاد قشنگ و مدرن نیستدن ، و همخوانی زیادی با کابین ندارند
MAHDI
۱۸ مرداد ۱۳۹۸منم متنفرم از این فرمان.نمیدونم چرا اینو تغیر نمیدن. اصلا در کابین هیچ مدلی از BMW خوب نیست!!!
اما عوضش فرمان M خیلی خیلی خیلی هیجان انگیز وجذابه!!!!
مانی
۱۹ مرداد ۱۳۹۸مخصوصا وقتی بذاری کنار فرمون A45AMG
MAHDI
۱۸ مرداد ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135I-xDrive-M-Performance-Parts-1.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135I-xDrive-M-Performance-Parts-7.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135I-xDrive-M-Performance-Parts-8.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135I-xDrive-M-Performance-Parts-14.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/06/BMW-1-Series-M135i-NextGen-25.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/07/2019-BMW-1er-F40-M-Performance-Tuning-M135i-02.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135I-xDrive-test-drive-12.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135I-xDrive-test-drive-28.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135i-xDrive-test-drive-58.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135i-xDrive-test-drive-65.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-M135I-xDrive-test-drive-22.jpg
https://www.bmw.ie/content/dam/bmw/common/all-models/m-series/m135i/2019/inform/bmw-1-series-m135i-inform-mc-design-driving-dynamics-hero-desktop.jpg
(((اینم چندتا عکس از مدل های مختلف سری1 جدید)))
علی آقا
۱۹ مرداد ۱۳۹۸گوگل هست. شما زحمت نکش.
Ferrari Fxx K Evo
۱۸ مرداد ۱۳۹۸برای سری ۱ هم میشه دسته دنده کریستالی سفارش داد ؟
MAHDI
۱۸ مرداد ۱۳۹۸از بررسی که اتواکسپرس از سری1 پایه انجام داده ونظرشون در مورد این ماشین مشخصه که BMW در این مدل هم خوب کار کرده ویه هاچبک دوست داشتنی خواهد بود.
منم چندتاعکس از مدل های مختلف سری1 جدید فرستادم که امیدوارم پدال زودتر تاییدکنه!!!
مدل سری2 گرن کوپه هم مدل چهار در همین سری1 هستش. اگه سری1 عملکرد خوبی داره پس مدل گرن کوپه سری2 هم ماشین خوبی خواهد بود. البته نباید انتظارM2 رو ازش داشت.
Khosrow
۱۸ مرداد ۱۳۹۸خیلی زیباست / فقط اینکه خط شانه پایین درب ها که در امتداد رفته بالای گلگیر عقب کپی پیست مرسدس A کلاس 2012 هست ..
fr
۱۸ مرداد ۱۳۹۸پدال جان تا اونجا که من گشتم این گیربکس جدید zf نیست مثل نسل پیش و ایسین هست چون این سری 1 جدید پلتفرمش با مینی ها یکی هست و اون ها هم ایسین هستن
ali
۱۹ مرداد ۱۳۹۸به نظر من دنا پلاس توربوی ما از این بی ام و آشغالا بهتر هست.
موتور ۱۵۰ اسبی که ۲ اسب بیشتره.
فرمان زیبا تر
داشبورد لوکس تر
صندوق بزرگتر و جای بیشتر
با احترام مدیر عامل ایران خودرو?
Alireza
۱۹ مرداد ۱۳۹۸یکی از ایرادلی بی ام و این طرح پشت آمپر شبیه محصولات چریه تازه میخوام بگم چری جذابتره این چه طرحیه آخه در خصوص این سری یک جدید هم باید بگم از نظر من عقبش قشنگه جلو پنجرش ژیادی بزرگه کلا تو طراحیای بی ام و فعلا سری ۲ از همه بهتره