در روزهایی که پیشرانههای خودروهای پرفورمنس بیشتر و بیشتر با کاهش حجم روبرو میشوند، بامو 440i شش سیلندر چگونه در برابر رقبا قد علم میکند؟
سال گذشته بامو مدل سطح بالای سری ۳ بنزینی 335i را با نسخهی قدرتمندتر 340i جایگزین نمود. حال نوبت سری ۴ است تا با مدل 440i که ۲۰ اسب بخار بیشتر از پیشرانهی ۶ سیلندر توربوی خود خارج میکند وارد میدان شود.
با گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر، مدل اتوماتیک حاضر در تست (این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی نیز در دسترس است) در مدت زمان ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. همهی جنبههای این خودرو در عدد و رقم محدود نمیشود و باید گفت پیشرانهی ۶ سیلندر خطی بامو اعتیادآور است.
علیرغم توربو بودن، پیشرانه به خوبی دور میگیرد. سبک کردن دندهها آسان است اما لذت واقعی وقتی حاصل میشود که صدای پیشرانه را درمیآورید. صدای خودرو فوق العاده است و لذت بالایی را ایجاد میکند. بامو بالانس بسیار خوبی را بین کارایی و قابل استفاده بودن در جاده ایجاد کرده است.
مصرف سوخت ۶.۶ لیتری خودرو نیز بد نیست اما برای آنهایی که جانشینان کممصرفتری میخواهند، بامو هنوز هم مدل دیزلی 435d را پیشنهاد میکند. این مدل نیز کارایی تقریباً مشابهی را با قیمتی یکسان ارائه میکند اما مصرف سوخت آن کمتر است.
فضای بار ۴۴۵ لیتری سری ۴ بزرگتر از رقیب خود یعنی بنز است. صندلیهای عقب نیز به آسانی تا میشوند. خروجی برق ۱۲ ولتی نیز در این خودرو وجود دارد.
بامو 440i پیشرانهی نرم و قدرتمند ۶ سیلندر خطی دارد که در عین اینکه برای مسافرت راحت است هیجان رانندگی بالایی را نیز ایجاد میکند. البته این خودرو بهترین انتخاب از نظر مصرف سوخت نیست مخصوصاً که پیشرانهی آن عطش زیادی برای دور گرفتن نشان میدهد. مدل 435d شاید در این بار احساس بیشتری ایجاد کند اما 440i هنوز هم گزینهای عالی برای افرادی است که از پیشرانههای ۴ سیلندر توربوی کمحجم شده گریزان هستند.
مشخصات بامو 440i M Sport
قیمت: ۴۲۲۳۰ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
قدرت/گشتاور: ۳۲۲ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مهر ۱۳۹۵42230 پوند میشه 194258000 تومن
بی ام و هم مثل بنز محدودیت سرعت داره رو 250 کیلومتر درساعت
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مهر ۱۳۹۵مصرف سوختش با این مشخصات خیلی خوبه به نظرم
ali
۱۴ مهر ۱۳۹۵آدم X4 رو که می بینه دیگه بقیه مدلای بی ام و به چشش نمی آد
انگار یه جورایی آدمو راضی نمی کنن
king 918
۱۴ مهر ۱۳۹۵یعنی به کجای بی ام و بر میخوره این صفحه کیلومتر رو عوض کنه
یکم به روزتر این چیه دیگه شخم زده تو سادگی ……………
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مهر ۱۳۹۵خیلی باحال تعریف میکنی
كوروش
۱۴ مهر ۱۳۹۵شبیه سری ۷ بشه خیلی عالی میشه
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵عزیزمی ب ام و …
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۵ای خائن داری به لامبو خیانت می کنی زیر پست لامبو رفتی شعر نوشتی واسش الان اینجا ابراز ارادت می کنی مگه نمی دونی بی ام و لامبورگینی یه جورایی رقیب محسوب میشن ? ………………….. من فکر کنم سری سه جدید بیاد اینم به روز رسانی میشه کیلومتر دیجتالی پیدا می کنه فکر کنم اینا قطعات ته انبار بی ام و است داره سرخاب سفیداب می کنه بفروشه جا واسه سری جدید باز بشه
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵علی آقا شما تازه تر اومدی منو خوب نمیشناسی.
دوستان دیگه بیشتر منو میشناسن.
علاقه ی من به لامبورگینی چیز دیگه ای هست.
چه تو پدال باشم چه نباشم چه در مورد ماشین های دیگه حرف بزنم چه نزنم عشق اول من لامبو هست.
ولی خودروساز های بیشماری هستن که بهشون علاقه دارم. از بنز و تویوتا بگیر تا مزدا و کیا … .تقریبا همه ی ماشین هارو دوست دارم. یک ماشین باز باید اینطور باشه.
ان شالله همه به رویاهاشون برسن. منم مطمئنم به یاری خدا یک روز با غرش های V12 لامبورگینیم در پشت سرم جاده ها و خیابون ها رو یکی پس از دیگری طی میکنم.
uss zumwalt DDG-1000
۱۵ مهر ۱۳۹۵طرفدار لامبورگینی بودن دلیلی نمیشه بی ام و بد باشه
احمد باقری
۱۵ مهر ۱۳۹۵ابهت بالایی داره.
mojtabaaston
۱۵ مهر ۱۳۹۵تکراری
علیرضا.م
۱۷ مهر ۱۳۹۵خیلی داره تکراری میشه اما جایی برای تغییر نمی بینم . چیزی بد نیست همه چیز درسته .
من موندم چه طور مصرفش شده 6 لیتر ؟
دایرکت انجین هم باشه اینطوری نمیشه که .
شش سلندر صدی شش لیتر با حجم 3000 سی سی
بعد ما ناچاریم به خاطر مصرف کم از تندر 90 و 206 (زیر 2 لیتر ) استفاده کنیم چقدر جالبه .
تازه همین مصرف bmw رو هم خارجی ها قبول ندارن میگن باید کمتر باشه آخه بنزین گرونه مثل ایران و آمریکا نیست که ماشیناشون همه حجم بالا استفاده میکنن.