استیشنهای دیزلی زمانی جزو گزینههای قابلاعتنا برای خودروها بودند هرچند امروز اثر چندانی از آنها در بازار وجود ندارد. کراس اوورها و شاسی بلندها همچنان بخش اعظم بازار را در اختیار گرفتهاند درحالیکه حضور خودروهای الکتریکی با قیمت مناسبتر و شعاع حرکتی بیشتر بخش دیگری از بازار را رفتهرفته به دست میگیرند.
البته بامو 530d xDrive تورینگ بهروز شده به خاطر ویژگیهای خود میتواند جزو بهترینهای بازار و گزینههای اول لیست خرید خانوادهها باشد.
اول اینکه سری ۵ جذابیت زیادی به ویژه در تریم M اسپورت دارد. این خودرو در عین اینکه جذاب است خودرویی بالغ بوده و به عنوان یک تورینگ هم تناسبات بدنه خوبی داشته و از خطوط بدنه و انحناهای زیبا در نقاط درست سود میبرد. این مدل بهروز همچنین از نمای جلوی ارتقا یافته نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت برخوردار شده است. وقتی به خودرو نزدیک شوید شاهد چراغهای جلوی LED تیزتر و جلوپنجره بزرگتر خواهید بود. در بخش عقب نیز چراغهایی با طراحی سهبعدی دیده میشوند.
دوم اینکه فضای کابین خوبی وجود دارد. در صندلی عقب سه نفر بزرگسال به راحتی میتوانند بنشینند و از نظر فضای سر و زانو نیز مشکلی وجود ندارد. صندلی عقب به منظور ایجاد حداکثر انعطاف قابلیت تا شدن داشته و فضای بار ۵۷۰ لیتری نیز کاملاً پاسخگوی نیازهای یک خانواده است. در صورت تا کردن صندلیها این فضا به ۱۷۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت. در بخش عقب ویژگیهای جالبی نیز وجود دارد. یک نوار لاستیکی در کف وجود دارد که از حرکت وسایل بزرگ جلوگیری میکند. همچنین شیشه درب پشتی را میتوان باز کرد و شما میتوانید بدون باز کردن کامل درب صندوق اشیا را در آن جای دهید.
نکته بعدی به سواری سری ۵ مربوط میشود که خب از نظر لاکچری بودن، آرامش و هیجان راننده سنگ محک این کلاس میباشد.
در قلب 530d xDrive پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل به همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک قرار گرفته است. این پیشرانه واقعاً فوقالعاده بوده و آرامش بسیار زیادی را به ارمغان میآورد. علاوه بر این شاهد قدرت بالا و مصرف سوخت خوب این نیروگاه آهنین هستیم. در کل این پیشرانه در هیچ بخشی ضعیف نبوده و هنوز هم خوب بودن پیشرانههای دیزلی را یادآوری میکند هرچند که خریداران علاقه چندانی به این نوع پیشرانه نشان نمیدهند.
یکی از فاکتورهای کلیدی در ارائه گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری، در دسترس بودن آن از دورهای بسیار پایین است. این امر باعث میشود سری ۵ به راحتی شتاب گرفته و آرامش و کیفیت سواری فوقالعادهای را به خودرو ارزانی دارد.
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز بینقص عمل کرده و دندهها را در بهترین زمان تعویض میکند تا خللی به آرامش کابین وارد نشود. همانگونه که انتظار دارید کشش سیستم xDrive عالی بودن و پایداری و امنیت خاطر بالایی را در هر سرعتی ایجاد میکند.
اگرچه این خودرو محصولی بزرگ و خانوادگی است اما واقعاً میتوان در پشت فرمان هیجان را نیز تجربه کرد. فرمان نرم و پاسخگو بوده و تکان های بدنه بسیار عالی کنترل میشود. در حالت اسپورت خودرو تیزتر شده ولی بهترین حالت همان کامفورت است که با ماهیت یک تورینگ هماهنگی بسیار خوبی دارد.
530d با قیمت ۵۶۸۳۵ پوندی خودروی گرانقیمتی بوده اما اگر نمیتوانید این مبلغ را تأمین کنید امکان انتخاب مدل 520d xDrive با قیمت ۴۹۰۴۵ پوندی وجود دارد.
بامو 530d xDrive ثابت میکند هنوز هم دلایل بسیار خوبی برای نادیده نگرفتن گزینههای سنتیتر وجود دارد. این استیشن فضای کابین و بار بیش از حد نیازی داشته و از نظر کیفیت ساخت نیز حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد. پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی نیز واقعاً بینقص عمل میکند. تنها نقطهضعف این خودرو قیمت ۵۶۸۳۵ پوندی است که حدود ۸ هزار پوند بیشتر از برادر کمتوانتر 520d تورینگ میباشد.
مشخصات بامو 530d xDrive M Sport Touring
- قیمت: 56835 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
- قدرت/گشتاور: 282 اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: بین ۵.۹ تا ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حمید رضایی
۶ فروردین ۱۴۰۰خیلی خوبه
ولی نسخه صندوق دار قطعا هندلینگ بهتری داره
من اونو ترجیح میدم.
Me
۷ فروردین ۱۴۰۰وقتشه دیگه یه کمپینِ نه به استیشن ستیزی راه بندازیم
taha malek
۹ فروردین ۱۴۰۰استیشن عشقه
سگش به کراس اور های احمقانه می ارزه
هیییی
که ماشین بازامون داران میگن نه به استیشن
البته مثلا ماشین بازامون
کسایی که طرفدار تسلان
کسایی که طرفدار کراس اوورن
کسایی که استیشن ستیزن
هییییییییییییییی
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۰ماشین ۶۰۰ نیوتون متری اندازه پراید مصرف داره !!
گرچه این دیزل هست اما بازم تفاوت قابل تاملی داره
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۰نئونهای قرمز چراغهای عقب چه طراحی خیرهکننده و دلچسبی داره وقتی روشن میشه و با سیاه کردن چراغها جلوهی زیبایی پیدا کرده !
به نظر من در حال حاضر bmwترین bmw شرکت ، همین سری ۵ و ۶ هست و باقی خودروهای این شرکت یه جوری نچسب شدهاند !
کوشا
۶ فروردین ۱۴۰۰به به عجب ماشینی… ای یکی از ماشینای آرزوهام هست! اینکه تو آستانه ی چهل سالگی باشی… زن و بچه رو سوارش کنی… کلی خرت و پرت بریزی پشتش… بزنی تو راه جاده چالوس! ایمن که هست. لوکسه و هم لذت رانندگی داره و هم کیفیت سواریش فوق العادست!! همین که دلت قرصه با کوچک ترین تصادف نخاعت قطع نمیشه و نباید بقایای ستون A رو از تو کله ی بچت در بیاری! و در نهایت اینکه سوار یکی از بهترین ماشین های تاریخ صنعت خودروسازی و دوران اوج کمپانی BMW (قبل از سردمداری دوماگوج دوکک بی تربیت در بخش طراحی)! دیگه چی از دنیا می خواین؟!!!
فرشاد
۷ فروردین ۱۴۰۰چرا حالا بی تربیت ?
Sina10
۶ فروردین ۱۴۰۰عجب قیافه باحالی داره!!!
این ماشین برای کسی که یه ماشین ارزون با قیافه M5 بخواد عالیه!!
با اون قدرت کم عجب شتاب صفر تا صد خوبی داره
البته گشتاورش خیلی خیلی زیاده
ماشین خوبیه البته گزیته های بهتری هم توی بازار موجوده
من ترجیح میدم یه سری ۳ سریعتر داشته باشم جای سری۵ ضعیف تر
MAHDI
۶ فروردین ۱۴۰۰مجله AUTO EXPRESS رقابت بین سری 5 فیس لیفت و آئودی A6 و ولوو S90 رو هم همین اواخر انجام داده.
همینطور حدود 2 هفته ای میشه که تست و بررسی M4 و M3 جدید رو انجام داده.
Benz SLR
۶ فروردین ۱۴۰۰ایکاش انتخاب موتور دیزل هم تو ایران وجود داشت من بودم یه خودرو دیزل میگرفتم ( هرچند همون بنزینیش هم نیس)
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۰قبلاً میگفتن که میخوان سورن دیزل بدن بیرون
ولی خب بعد چند سالی که میگذره هنوز خبری نیست ، و فکر نکنم هم بخوان سواری دیزل بسازن
خودروساز دولتیه و بالاخره دولت الکی که بنزین گرون نکرده ما دیزل سوار شیم ?
Aref.Genial
۶ فروردین ۱۴۰۰استیشن ها خیلی تو ایران طرفدار ندارند. یادمه کوچک که بودم پیکانش خیلی تو خیابان میدیدم. با اینحال اگه پراید استیشن روی بورس بود شاید خیلی فوتی ها کمتر میشد چون ضربه ها از پشت رو تا حدودی میگرفت
Reza
۶ فروردین ۱۴۰۰چقدر خوشگله
مهردادکمال
۷ فروردین ۱۴۰۰مطمئنا کسی بخره پشیمون نمیشه
Masiha
۷ فروردین ۱۴۰۰چراغای پشتش نایسن