بی ام و

بررسی ب‌ام‌و 540i M Sport مدل 2017

ما اخیراً اوقات خوشی را در لیسبون پرتغال سپری کرده‌ایم. هرچند این گذران وقت از روی دل‌خوشی و یا کارهای دیگر نبوده چراکه ما عمده وقت خود را روی بررسی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ گذاشته‌ایم. این خودرو از نوع 540i M Sport بوده است.

2017-bmw-540i-sdrive-10
هفتمین نسل سری ۵ روبروی ماست. سری ۵ دومین خودروی پرفروش ب‌ام‌و بوده و نسل جدید آن با استانداردهای جدیدی عرضه شده است. به نظر می‌رسد 540i M Sport همه‌ی چیزهایی را که می‌خواهیم در چنته دارد.

2017-bmw-540i-sdrive-13
کودک وسط ب‌ام‌و از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری با کد داخلی B58 استفاده می‌کند. این پیشرانه یکی از بهترین‌های شرکت است. با قدرت ۳۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری،540i می‌تواند ظرف مدت ۴.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این شتاب برای خودرویی در این سگمنت بسیار چشمگیر بوده و به نظر می‌رسد با استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک از پس هر رقیبی برآید.

2017-bmw-540i-sdrive-14
خودروی حاضر در تست به پکیج M Sport نیز مجهز بود. این خودرو طراحی دیفرانسیل عقب داشته و بنابراین نسخه‌ی اسپورت تری از 540i معمولی است؛ و پکیج M Sport واقعاً سواری اسپورت تری را به نمایش می‌گذارد. این پکیج باعث کم ارتفاع‌تر شدن سیستم تعلیق و خشکی اندک آن می‌شود و همین امر باعث می‌شود سواری خودرو سفت‌تر از دیگر مدل‌های سری ۵ شود؛ اما این موضوع ناراحتی را ایجاد نمی‌کند بلکه موضوعی جذاب و هیجان‌انگیز است. 540i M Sport قطعاً تمرکز بیشتری روی راننده دارد.

2017-bmw-540i-sdrive-16
سیستم فرمان نسل جدید G30 بسیار بهتر از سری ۵ قبلی است. این خودرو به سیستم فرمان متغیر جدیدی مجهز شده است. در نسل‌های گذشته‌ی این سیستم، از فاکتورهای مختلفی برای استفاده از نسبت فرمان بهره برده شده است. این سیستم کمی غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و بسیاری از طرفداران آن را رد می‌کنند و همان تنظیمات ثابت استاندارد را ترجیح می‌دهند.

2017-bmw-540i-sdrive-17
هرچند این سیستم جدید بسیار ساده‌تر و بهتر است. این سیستم با افزایش سرعت چرخش فرمان، سرعت فرمان پذیری خودرو را افزایش می‌دهد؛ بنابراین هرچه بیشتر فرمان را بچرخانید، فرمان سریع‌تر عکس‌العمل نشان می‌دهد. سیستم فرمان جدید ساده، پیش‌بینی پذیر و بسیار مؤثر است.

2017-bmw-540i-sdrive-19
فرمان خودرو همچنین بالانس وزنی خوبی دارد. این سیستم در مقایسه با فرمان‌های مکانیکی نسبتاً سبک است؛ اما در کل بسیار تیز و دقیق بوده و برای این کلاس بیش از حد نیاز اسپورت است. مشتریان ب‌ام‌و بیشتر از این احساس فرمان را نمی‌خواهند، آن‌ها خواهان فرمانی نرم و راحت با بالانس وزنی خوب و دقیق هستند. این همان چیزی است که ب‌ام‌و شنیده و در نسل جدید سری ۵ عرضه کرده است. شاید احساس سیستم فرمان این خودرو در مقایسه با M2 انتقاد شما را در پی داشته باشد.

2017-bmw-540i-sdrive-46
نسل قبلی سری ۵ در بین طرفداران محبوبیت بالایی داشته و به همین دلیل یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ب‌ام‌و بود؛ اما خودروی یاد شده محبوب خبرنگاران یا ماشین بازها نبود چراکه احساس می‌کردند وزن، ابعاد و فقدان دینامیک آن باعث شده تا خیلی لوکس‌تر و خسته‌کننده‌تر باشد. نسل جدید این خودرو بسیار بهتر بوده مخصوصاً اگر نسخه‌ی 540i M Sport را برانید. دینامیک سواری نسل جدید سری ۵ نسبت به نسل قبلی بسیار بهبودیافته و هیجان بیشتری دارد. این خودرو یک M2 یا حتی 340i نیست اما قطعاً در این کلاس هندلینگ بسیار خوبی دارد. 540i M Sport نشان می‌دهد که پایه‌ای فوق‌العاده برای M5 آینده است.

2017-bmw-540i-sdrive-54
وقتی حالت راحت را انتخاب کنید در عبور از پیچ‌ها شاهد تکان‌های بدنه خواهید بود اما در حد بدی نیست. سواری خودرو بهتر از نسل قبلی بوده و راحت‌تر است. با کابینی خونسرد، آرام و لوکس،540i M Sport هنوز هم خودروی لوکس عالی برای رانندگی‌های روزانه است. در حقیقت این خودرو به حدی آرام است که به ندرت می‌توانید صدای پیشرانه را بشنوید. هرچند این موضوع جای خوشحالی ندارد زیرا پیشرانه‌ی B58 صدای زیبایی دارد.

2017-bmw-540i-sdrive-67
اما آرامش داخل کابین به راننده و سرنشینان اجازه می‌دهد تا از خودرو لذت ببرند. کابین سری ۵ بسیار شبیه برادر بزرگ‌تر و لوکس‌تر یعنی سری ۷ بوده اما تغییراتی نسبت به آن دارد. همین شباهت باعث شده کابین سری ۵ احساس گران‌بهاتری نسبت به انتظارات داشته باشد. مواد بکار رفته در کابین بسیار بهتر از قبل بوده و تکنولوژی‌های آن واقعاً احساس‌برانگیز هستند.

2017-bmw-540i-sdrive-63
سری ۵ جدید همان سیستم iDrive سری ۷ را به همراه کنترل حرکتی، قابلیت صفحه لمسی و تشخیص صدای طبیعی را دارد. البته این سیستم به‌روزرسانی‌هایی داشته که از آن جمله می‌توان به تشخیص حرکت‌های بیشتر سیستم اشاره کرد. البته این موارد در نسخه‌های آینده‌ی سری ۷ نیز وجود خواهند داشت.

bmw-g30-5-series-luxury-line-exterior-22
با وجود ۲۶ حسگر و ۴ دوربین، سری ۵ جدید قابلیت‌های رانندگی خودکار بیشتری از سری ۷ دارد. اگرچه این سیستم اساساً همان است و می‌تواند خودرو را بین لاین ها نگه داشته و رانندگی را در بزرگراه‌ها بر عهده بگیرد، این توانایی را هم دارد که بتواند مسافت‌های طولانی را بدون دخالت راننده طی کند. حسگرهای بکار رفته در سری ۵ جدید بیشتر از سری ۷ بوده بنابراین بهتر می‌تواند خودروهای دیگر را تشخیص دهد؛ اما همین سیستم به شما اجازه می‌دهد که دست‌های خودتان را برای فواصل بیشتری از روی فرمان بردارید.

bmw-g30-5-series-luxury-line-exterior-23
ب‌ام‌و همچنین به‌صورت جدی روی تشخیص صدای طبیعی کار کرده است. بدین معنی که شما مجبور نیستید دقیقاً همان جملات را به سیستم iDrive بگویید. فقط کافی است چیزی شبیه “من گرسنه‌ام” را بگویید و سیستم ناوبری شروع به یافتن رستوران‌های محلی خواهد کرد.

2017-bmw-540i-sdrive-62
در کل ب‌ام‌و 540i M Sport شاید در حال حاضر بهترین نسخه‌ی سری ۵ برای طرفداران دو آتشه باشد. این خودرو هندلینگی فوق‌العاده، فرمان تیز، پیشرانه‌ای سریع و نمایی جذاب دارد. نسل جدید سری ۵ خودرویی بسیار توانا بوده و دقیقاً همه‌ی انتظارات را برآورده می‌کند.

bmw-g30-5-series-luxury-line-exterior-26

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هست سری 5 جدید
    ولی سواری نرم و راحت و کابین ساکت اولویت اوله منه که اکثر ب ام و ها سواری خشکی دارن مثلا x4
    ما که ماشین رو برا پیست و درگ خیابون نمیخایم که 1 ثانیه شتاب کمتر و یه ذره هندلینگ بهتر ارزش از دست رفتن سواری راحت داشته باشه
    من بنز و لکسوس بهش ترجیح میدم که تلفیقی از اسپورت و سواری راحت هست

  2. shahin

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    شکوه مهندسی

  3. Kamran

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این انگلیسی بازا یه ماشین بهم معرفی کند که بتونه با این مقایسه بشه

    1. فقط انگلستان

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      جگوار XF رقیب مستقیم اینه
      دوست عزیز انگلیس خیلی کم توی این سطح از خودروسازی که یه سطح پایین هستش رقابت می کنه و بیشتر توی آخرین سطح ها از خودروسازی رقابت می کنه
      حالا اگه تو می تونی یه رقیب برای رولزرویس فانتوم کوپه اسم ببر که کاملا در حدش باشه شاید بخوای بگی بنز S۶۵ کوپه ولی اگه خوب نگاه کنی تفاوت قیمتشون حدود ۲۰۰هزار دلار و این یعنی اینکه آلمان رقیبی برای خیلی از ماشین های انگلیسی نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. mehran911

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        به نظرم دوستمون اشتباه کرد که این کامنت رو گذاشت .
        .
        .
        اما نکته اینجاست هیچ کمپانی با خودش که رقابت نمیکنه
        .
        همه چیز بنتلی تکرار میکنم همه چیزش تحت مالکیت فولکسه
        و همینطور رولزرویس هم تحت مالکیت bmw هستش
        پس لزومی نداره آلمان ها با خودشون رقابت کنن

        1. فقط انگلستان

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          چه لزومی داره آلمان با خودش رقابت بکنه؟
          ???
          آلمان اینقدر نتونست یه طراحی سلطنتی در حد رولزرویس و بنتلی برای میباخ بکنه که کار به جایی رسید که همیشه شکست می خورد و این شکست ها باعث شد که تصمیم گرفتن برای طراحی مدل جدید طراحی رو به آستون مارتین بسپارن ولی لغو شد
          به نظرت این چه معنی می ده جز ناتوانی آلمان در طراحی خودرویی برای رقابت با بنتلی و رولزرویس ؟
          خوبه معنی رقابت رو هم فهمیدیم
          ?????

  4. حسین وی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    دوست عزیز این ماشین لوکس و انگلیسی ها سوپر لوکس هستند پس ربطی به هم ندارند
    بی ام و اگر کمی به طراحی داخلی توجه کنه هم خوبه آخه اون صفحه کیلومتر و شما نگا کن 40 ساله همینه شما سری 5 2 نسل قبل هم سوار شی همین داشبورده
    من خودم عاشق سری 4 ام ولی دیگه زیادی داره تکراری میشه

    1. mehran911

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      حسین عزیز
      بعضی چیزا تو هر ماشینی حکم نماد و تعریف اون ماشین رو دارن
      دوست عزیز تغییر صفحه کیلومتر برای کمپانی بزرگی مثل bmw که کاری نداره
      .
      میشه گفت این صفحه کیلومتر در بین طرفداراش به یک نماد از bmw تبدیل شده

      1. حسین

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (88 ديدگاه)

        دقیقا مثل جلو پنجره کلیویش که امضای BMW هستش

  5. BMW E9

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    عاشقت که میشه باشم آرزوم که میشه باشی
    دوری و ازم جدایی ولی کنج دلم یه جایی داری
    مثل نبضی تو وجــودم که میــزنی و بـی صدایـی
    شبا وقتی تو تنهایــی پریشونه
    سراغتو میگیــره. این دل دیوونه
    جواب خستگیهام تویی درمونم
    خودت نیستی هنوزم از تو میخونم
    تو فکر داشتنت مثل خود مجنونم. ?✋

  6. shirko

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خواهش می کنم اونایی که به ماشینهای رقیب تعصب بی خود دارن ، نظریه ندن چون کاملا تابلوه ، سرس ۵ جدیدم فقط حریف می طلبه

    1. TRX

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (320 ديدگاه)

      اصلا رقیب نداره این بشر اگر بخوان بر فرض مثال واسه سری ۵ با e-class رقیب کنن مثل این میمونه که بخوان رتبه اول کنکور ریاضی رو با رتبه اول کنکور تجربی مقایسه کنن
      مقایسه xf هم با سری ۵ مثل مقایسه رتبه اول زبان با رتبه اول ریاضی میمونه حتی خنده دار ترم هست!
      نکنید این کار رو! دوست دارید ای کلاس بخرید ؟ برید بخرید سلیقتونه مور احترامه اما بیخودی عیب نذارید روی سری ۵ هم داخلش عالیه هم بیرونش
      کسی که سری ۵ داره عاشق بی ام و هست!

  7. Saied

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بی ام دبلیو یعنی نفس. ❤❤

  8. Kamran

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    در جواب پاسخ ‘فقط انگلیستان’

    همین الانم نسل قبلی Serie 5 رو با جدید ترین مدل XF شاخ به شاخ مقایسه کنیم جگوار هیچ چیزی واسه گفتن ندارو جلو بی ام و

    رولزرویس همو برندی نیست که تحت مالکیت بی ام و اس؟

    گفتی فانتوم کوپه رقیبی نداره؟ اولن اسم S65 و نیار و برو تو همین پدال اینو سرچ کن راجع بش بخون ببین رقیب مستقیم کیه

    >مرسدس مایباخ 650 کوپه<

    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز جگوار یکی از کاردرست ترین خودروسازان دنیاست.
      در ضمن جگوار یک خودروساز انگلیسی ( به معنای خاص کلمه) نیست.
      (از نظر سبک طراحی ، اصالت و مهندسی ، بله ، انگلیسی حساب میشه.)

      مثل ساختمونی که شما به یک سری مهندس ایتالیایی دستور میدی به سبک معماری ایتالیایی برات بسازن. اون ساختمون از مهندسی و معماری ایتالیایی استفاده میکنه ، ولی صاحبش شما هستی .

      من عاشق ماشین های جگوار هستم. XF هم یک شاهکار بی نظیره.

      بنتلی و رولزرویس هم که همون شاخه های فوق لوکس آئودی و BMW حساب میشن. هر چند که من مرسدس-مایباخ رو به هر دوتاشون ترجیح میدم.

      1. فقط انگلستان

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        کامران جان کلاس جگوارXF و بی ام و سری ۵ و بنز E کلاس بر خلاف عقیده بعضی ها یک کلاس فوق لوکس و اشرافیه و جنبه لوکس بودن در این کلاس خیلی بیشتر از جنبه اسپورت بودنه اگه دقت کنی طراحی این سری از بی ام و خیلی لوکس تر از قبل شده و برای اینکه جنبه ی لوکس بودنش به چشم بیاد خیلی شبیه به سری هفت طراحیش کردن
        جگوار XF طبق نظر تست کننده هاش اینقدر سیستم فنربندی نرمی داشت که از نظر نرمی بالاتر از رقباش قرارش دادن و چون مثل بنز E کلاس قیافه خیلی لوکس و با پرستیژی هم داشت تصمیم به ساختن نمونه کشیده شده ازش گرفتن که چیزی از جگوار XJL کم نداشت
        و این یعنی این که هنوز بی ام و سری پنج به اون درجه از لوکس بودن قیافه و پرستیژ و نرمی نرسیده که ازش نسخه کشیده با فاصله بیشتر بین دو محور بسازن
        بنز کلاس CLS و بی ام و سری شش هم سدان های اسپورت شرکتشون هستن و جگوار در این کلاس هنوز خودرویی نداره.

        1. TRX

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (320 ديدگاه)

          سی کلاس با محور کشیده یعنی به اون درجه از نرمی رسیده که ازش نسخه با محور کشیده بسازن؟
          یعنی نرمیش از سری ۵ بیشتره؟
          صحبتت تا قبل از این موضوع یه مسئله سلیقه ای بود بعدش شبیه جوک شد

  9. خسرو

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    چسبوندن چراغها به جلو پنجره بدترین کار- ب ام و -تو چند ساله اخیر بود/ زمخت کرده جلوشو و کمی هم اسیایی ..

  10. نویدی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    با احساسات آدم بازی میکنه.

  11. كوروش

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    دیوانه کنندس همین …..’

  12. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (88 ديدگاه)

    مشعوف شدیم خدا نکشتت

  13. Saied

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کاش یا این همه به ماشین علاقه نداشتم. یا هم تو ایران به دنیا نمیومدم. دیگه واقعا داره عزیتم میکنه که ماشینا تبدیل بشن به ارزو

  14. نت

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    طراحی جای ال سی دی روی داشبورد از بی ام و سری 7 قشنگتره.چراغ جلوش چسبیده به جلو پنجره خوب نیست

  15. Kamran

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    در پاسخ به جواب TRX

    این کامنتت هیچ چیز از موفقیت های مرسدس با مدل ای کلاس کم نمیکنه پس لطفا سعی نکن با نظرات بیشتر بنز رو بکوبی، با این که serie 5 رو ماشین فوق‌العاده ای میدونم اما با این وجود باز هم از نظر لوکسی و اشرافی بودن در پس Classe-E قرارش میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا