وقتی بخواهید به بهترین خودروهای بامو فکر کنید چه محصولاتی به ذهنتان خواهد رسید؟ سدان های شیک با سواری هیجانانگیز که هم لوکس هستند و هم پرفورمنس. کافی است نگاهی داشته باشید به سری ۳ کد E30 دهه ۸۰، سری ۵ کد E39 اواخر دهه ۹۰ و سری ۳ کد E46 نمادین. ما نمیگوییم که شما باید بامو سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ به این لیست اضافه کنید اما قطعاً این خودرو ویژگیهایی دارد که طرفداران نسلهای پیشین محصولات بامو نیز آنها را دوست خواهند داشت.
840i گرن کوپه البته از برخی جهات پشت سر پیشینیان نمادین خود قرار میگیرد. همانند تقریباً همهی محصولات کنونی بامو، این سدان خوشترکیب با راننده ارتباط برقرار نمیکند؛ و اگرچه تکنولوژی بامو نسبت به ۲۰ سال پیش بسیار پیشرفت کرده اما سیستمهایی را ساخته که یاد گرفتن آنها سختتر شده است.
ولی 840i هنوز هم در لیست جدیدترین محصولات بامو است که ما دوستش داریم. پیشرانه قوی، کاراکتری با سواری هیجانانگیز و اسپورت بودن باعث میشوند سری ۸ جذابیتهای زیادی داشته باشد.
در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف 840i گرن کوپه آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- نقاط قوت
طراحی زیبا: زبان طراحی بامو طی سالهای پیش بسیار تکراری شده بود اما سری ۸ گرن کوپه از این نظر فوقالعاده عمل کرده است. تناسبات کم ارتفاع و پهن خودرو به همراه کاپوتی طویل باعث شدهاند خودرویی جذاب تولید شود. با اینکه هنوز هم برخی عناصر طراحی قبلی بامو همچون جلوپنجره و چراغها و بخش پایینی سپر عقب در سری ۸ دیده میشوند اما طراحی کلی 840i گرن کوپه دوستداشتنی است. از نظر ما این خودرو واقعاً چشمگیر است.
بهترین قوای محرکه بامو: پیشرانههای M همیشه جلبتوجه میکنند اما آنچه که واقعاً دوستداشتنی است نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربویی میباشد که در تعداد زیادی از محصولات این برند بکار میرود. البته که دلیلی برای این کار وجود دارد. این پیشرانه در رانندگی روزمره نرم و آرام بوده و البته قدرت زیادی داشته و به راحتی دور میگیرد. صدای تولیدی آن نیز جذاب است. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم نیرو را به چرخ های عقب منتقل میکند هرچند سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است. در شرایط دینامیکتر، گیربکس ساخت ZF تعویضهای دقیق و تیزی خواهد داشت.
اسپورت و درعینحال راحت: آنچه با قوای محرکه ترکیب شده سیستم تعلیق متوازن و فرمانی سریع است که باعث میشوند در سواری روزمره وضعیت بسیار خوبی داشته باشید. 840i خودرویی سریع بوده اما راندن آن سخت نیست. این خودرو در حالتهای راحت رانندگی به یک سدان لاکچری با سواری پایدار، کابین آرام و باکیفیت تبدیل میشود. 840i یک خودروی روزمره استثنایی است.
- نقاط ضعف
قدرت یا توازن؟ یکی را انتخاب کنید: پیشرانه ۳ لیتری این خودرو قدرت ۳۳۵ اسبی داشته و در دنیایی که خودروهای زیادی با دو برابر قدرت این پیشرانه وجود دارند خیلی تحت تأثیر 840i قرار نمیگیریم. با این وجود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو در ۴.۹ ثانیه ثبت میشود و این در حالی است که توازن وزن تقریباً عالی ۵۰/۵۰ وجود دارد؛ اما موضوع تأسفبار اینکه برای سرعت بیشتر باید مدل M850i یا M8 را انتخاب کنید که تنها بهصورت چهار چرخ محرک در دسترس هستند و وزن آنها بسیار بیشتر از این مدل است. همچنین این خودروها فاقد توازن عالی میباشند. M850i شتاب ۳.۷ ثانیهای داشته اما چند کیلوگرمی سنگینتر بوده و اکسل جلوی آن وزن بیشتری دارد.
هرگز با راننده صحبت نمیکند: این مشکلی است که در محصولات اخیر بامو دیده میشود و تقریباً بازخوردی از فرمان یا شاسی به راننده نمیرسد. قطعاً 840i خودرویی چابک بوده و فرمان هم سنگینی مناسبی دارد اما هرگز نمیگوید بین لاستیکها و جاده چه میگذرد. هیچ خبری از سطح ارتباط خودروهای قدیمی بامو در 840i نیست. البته این مشکل تنها زمانی پدیدار میشود که خودرو را به شدت تحتفشار بگذارید در غیر این صورت چیز خاصی نخواهد بود.
تکنولوژی عقبتر نسبت به رقبا: شاید 840i جزو مدلهای پایه در این خانواده باشد اما تکنولوژی زیادی دارد. جدیدترین نسخه از سیستم iDrive و پشت آمپرهای دیجیتالی بهصورت استاندارد موجود بوده و خودروی حاضر در تست از سطح وسیع سیستمهای ایمنی نیز برخوردار بوده است. این ویژگیها در محصولات رقیب همچون مرسدس بنز، آئودی، پورشه و… هم وجود دارند؛ اما رقبا کار بهتری در یکپارچهسازی این سیستمها انجام دادهاند. ارتباط واقعی بین پشت آمپرهای دیجیتال و صفحهنمایش iDrive این خودرو وجود نداشته و پشت آمپرها سطح شخصیسازی کمتری داشته و فاقد کاربری بالای سیستمهای MBUX یا کاکپیت مجازی آئودی میباشند.
مشخصات بامو 840i گرن کوپه ۲۰۲۰
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/۴۹۹ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
- مصرف سوخت ترکیبی: 9.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: 84900 دلار
- قیمت مدل تست شده: 95095 دلار
MHMD
۱۹ فروردین ۱۳۹۹یه کم لاغره , 10 درصد تپل تر طراحی میشد جذاب تر به نظر میرسید , انگار یک استخونی هیکلمندِ …
NAVID۰۰۹۸
۱۹ فروردین ۱۳۹۹اِنگار نحس شده این bmw
این ماشینو از نزدیک دیدم ، معرکست
مثل ماری میمونه که روی زمین چسبیده آماده نبرد بخصوص رنگ مشکیش .
به قیمتش توجه کردین ، نسبت بقیه همکلاسان بنز و آئودی ارزانتره اما جالبه که اُفت قیمت بیشتری هم به نسبت بقیه داره .
کلاً bmw به جز سری۵ در قسمت شاسی بلندها بهتر و موفقتر از سدانها و کوپههاست .
بنظرم سری ۸ به حق واقعی خودش در بازار نرسیده ، تیپ خودرو خیلی کشیده و زیباست به خصوص قسمت عقب و دیزاین چراغها
.
Reza
۱۹ فروردین ۱۳۹۹سلام بچه ها . دیشب ۲ نفر از همسایه های نزدیکمون که کرونا گرفته بودند فوت کردند.
خواستم بگم تو این چندین سال اگه تو بحث و مشاجره ها باهاتون طوری حرف زدم که باعث ناراحتی شما شدم و دلتونو شکستم ازتون میخوام حلالم کنید. شاید دیگه نتونیم به این سایت وارد بشیم
سینا BMW
۲۰ فروردین ۱۳۹۹هر کی که کرونا میگیره که نمی میره. بستگی به سنتون داره.میانگین مرگ ها بالای ۶۰ سال بوده
Reza
۲۰ فروردین ۱۳۹۹اینا حرف های صداسیما هستش گلم چطور تو آمریکا مثل یه بلا اللهی هستش که همه رو میکشه ولی تو ایران فقط بالای 60 سال هارو؟
مهراد
۱۹ فروردین ۱۳۹۹هر چیزی اندازه ای داره
این ماشین به اندازه کافی عضلانی و یغور بنظر میرسه
خیلی خفن و خواستنیه
دوسش دارم
♥️BMW♥️
GERMANY
۱۹ فروردین ۱۳۹۹چه زوری هم زدن ازش عیب در بیارن?
محمد
۱۹ فروردین ۱۳۹۹به نظر منم اگه یکم طراحی پُف کرده تر و عضلانی تری میداشت خیلی جذاب تر میشد
Zonda R
۱۹ فروردین ۱۳۹۹چقدر زیباس این خودرو کمال تقارن و همسان بودن تمام نقاط
چقدر سردنده ی جالبی داره
همه چیز سادس ولی هرچقدر میبینیش برات جذاب تر میشه
رقیبای گردن کلفتی داره تو سگمنت خودش جناب پانامرا هست که با قیمت پایه 85000 دلار و حتی تو مدل پایه همین قدرت رو داره
از Audi اتاق a7 و از مرسدس بنز هم cls و با هزینه بیشتر amg gt
با این قیمت وارد سگمنت سدان های فول سایز هم میشه که از 75000 تا 93000 دلار قیمت دارن هم میشه که شامل Ls سری 7 و s class میشه
علیرضا
۱۹ فروردین ۱۳۹۹این طرح در مقابل طرح ۶۴۰ واقعا دچار افت شده . قرار بود اتاق ۶ جاشو به ۸ بده اما به نظرم شکست خورد
از نظر قیمت و مقبولیت نتونست نظر مشتری رو جلب کنه هرچند پرفورمنس بالاتری داره
Khosrow
۱۹ فروردین ۱۳۹۹با این حساب فقط ارتفاع کوتاه ( که نیست ) و پهناش خاصه / هرچی ایراد نداشته بود هم برای 8 پیدا شد / تو عکس سوم پر از ایراده / شاید یه تیونر بتونه سروشکلی بده بهش / مثل WheelsAndMore ..
Joker
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ایراد بنی اسرائیلی (با این وجود شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت خودرو در 4.9 ثانیه ثبت میشود و این در حالی است که توازن وزن تقریباً عالی 50/50 وجود دارد؛ اما موضوع تأسفبار اینکه برای سرعت بیشتر باید مدل M850i یا M8 را انتخاب کنید که تنها بهصورت چهار چرخ محرک در دسترس هستند و وزن آنها بسیار بیشتر از این مدل است. همچنین این خودروها فاقد توازن عالی میباشند. M850i شتاب 3.7 ثانیهای داشته اما چند کیلوگرمی سنگینتر بوده و اکسل جلوی آن وزن بیشتری دارد)توقع داری با مدل پایه ۶ سیلندر به تاپ اسپید بالای ۳۰۰ دست پیدا کنی یا با انتخاب نمونه های قویتر و حجیم تر و سیستم کوواترو وزن افزایش پیدا نکنه؟؟؟!!! M8 کامپتیشن یه هیولاست تو کلاس خودش واسه همین تنها نقطه ضعفی که تونستن ازش در بیارن قدرت بسیار زیادشه که تو این کلاس خودرویی واسه رقبا دردسر ایجاد کرده…
OMID
۱۹ فروردین ۱۳۹۹سیستم کواترو؟
اون ماله ائودیه
این xdrive داره
یا میتونستی بگی چهار چرخ محرک
به جای این که بخوای کلاس بزاری عوضش گاف بدی
رزیتا
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ب ام و 840i یه فرمول آلمانی تو ترکیب سدانو کوپه و قطعا یکی از پروژه های جذاب از بی ام و هستش که نسخه 2020 اون با ویژگی های خاص تر از قبل راهی بازار شده
ارش
۱۹ فروردین ۱۳۹۹نقطه ضعف هم مگه داره این ماشین .
(Saeed(peugeot
۱۹ فروردین ۱۳۹۹فوق العاده و دوست داشتنی
Hamidreza
۱۹ فروردین ۱۳۹۹چرا همه جا دوبار پیام یکسان میدی؟
رامتین
۱۹ فروردین ۱۳۹۹وقتی m850 توان 523 اسب و m8 توان 617 اسب داره که هر دو موتور 8سیلندر دارند روی این نسخه از سری هشت، یعنی 840i که موتور 6 سیلندر قرار گرفته توان 335 اسب بشدت نازله. دلیل: موتور 6 سیلندر 3لیتری بی ام و بشدت محبوب و در اکثر خودروهاش استفاده میشه. روی m2 حدود 430 و روی m4 توان 472 اسب و در سال 2020 روی m4کامپتیشن 503 اسب میده. بنابراین خیلی خیلی راحت میشد روی این سری هشت، توان دقیقا 400 اسب ارائه کرد که فاصله منطقی با دو خودروی دیگر هم داره. بی ام و اصلا حاضر نشد کمی روی این موتور وقت بزاره و دقیقا از روی z4 موتور را برداشت و روی سری هشت گذاشت.
Enzo
۱۹ فروردین ۱۳۹۹نمیدونم چرا ولی سری ۵ رو کاملتر میدونم.حداقل برای من خواستنی تره
بی طرف
۱۹ فروردین ۱۳۹۹نظرسنجی:
Cls لایک
سری ۸ دیسلایک
amg 63
۲۰ فروردین ۱۳۹۹طوری میشد این تو خیابونا ماهم بود