در روی کاغذ، بامو 135i xDrive با قیمت ۳۶۴۳۰ پوندی خود حرفهای زیادی برای گفتن دارد. یک پیشرانهی جدید ۲ لیتری توربو که قدرت بیشتری در مقایسه با تمامی پیشرانههای ۴ سیلندر تاریخ بامو دارد در بطن این خودرو قرار گرفته و یک سیستم چهار چرخ محرک جدید و رضایتبخش نیز کشش لازم برای رانندگی هیجانانگیز را فراهم میکند. همچنین این خودرو از طراحی جدیدی در بدنه و کابین سود برده و در کل باید گفت این خودرو یکی از پیشرفتهترین پکیجهای ارتباطی دیده شده در خودروهای کوچک و میان سایز را ارائه کرده است.
خب چارهای نیست و باید تحت تأثیر پرچمدار جدید سری ۱ بامو قرار بگیریم؛ و اگر نگاهی عمیقتر به مشخصات این خودرو داشته باشید اوضاع بهتر هم خواهد شد. شاید پیشرانهی این خودرو تنها ۲ لیتر حجم داشته باشد اما قدرت ۳۰۱ اسبی و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری دارد. این قدرت باعث میشود M135i تنها در عرض ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. یکی از دلایل ثبت چنین شتابی وجود لانچ کنترل استاندارد در خودرو است. البته سقف سرعت خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
این پیشرانهی جدید ۳۵ کیلوگرم سبکتر از پیشرانهی ۶ سیلندر توربوی مدل قبلی M140i بوده و به همین خاطر راندمان بسیار بهتری نیز داشته و BMW ادعا میکند مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر برابر با ۶.۹ لیتر است. با توجه به پرفورمنس خودرو و همچنین مصرف سوخت مناسب آن باید M135i را تحسین کرد.
این خودرو همانگونه که گفته شد از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و سیستمهای الکترونیکی پیشرفتهی شاسی هنوز هم ما را تحت تأثیر قرار میدهند. 135i xDrive در حالت عادی بهصورت دیفرانسیل جلو عمل میکند.
اما به محض اینکه پای خود را روی پدال گاز فشار میدهید سیستم کنترل هوشمند بامو تا ۵۰ درصد گشتاور را به اکسل عقب میفرستد. تمامی این فرایندها تنها در عرض چند میلیثانیه انجام میشود.
این نقلوانتقال گشتاور در زمان حرکت قابلتشخیص نیست اما به نظر میرسد خودرو در تمامی حالات ۱۰۰ درصد کشش موجود را ارائه کرده و از این نظر بینقص عمل میکند؛ اما سیستم موردبحث در هر حالی وضعیت شما را بررسی کرده و تشخیص میدهد که آیا نیازی به سیستم چهار چرخ محرک دارید یا خیر و مداوم گشتاور را کنترل میکند. همین تکنولوژی پیشرفته است که پرفورمنسی عالی و مصرف سوخت مناسب را در کنار یکدیگر جمع کرده است.
در بخش جلو این جلوپنجرهی بزرگ و جدیدی است که همهچیز را تحت تأثیر خود قرار داده اما در کل باید گفت با خودروی جذاب و اسپورتی روبرو هستیم؛ اما بیشک کابین جلبتوجه بیشتری میکند و از نظر کیفیت و تجهیزات در سطح بالاتری قرار داشته و از نظر فضای کابین نیز نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده است. فضای بار M135i xDrive نسبت به نسل قبلی خود ۲۰ لیتر بیشتر شده و برای چهار سرنشین خودرو فضای شانه و پای زیادتری فراهم است.
اما بااینوجود فضای سر سرنشینان عقب برای افراد قدبلند همچنان کم بوده بنابراین اگرچه کابین نسل جدید سری ۱ جادارتر است اما از نظر فضای سر محدودیتهای قبلی را نشان میدهد.
مشکل به کاراکتر خودرو مربوط میشود یعنی احساس شما زمان روبرو شدن با این خودرو که به نوعی عادی و معمولی به نظر میرسد و دلیل آنهم پیشرانهای است که حتی در دورهای ۶ هزار نیز صدای گیرایی ندارد. اگزوز هم به بهبود جذابیت شنیداری این خودرو کمک نمیکند.
این موضوع جای شرمساری دارد زیرا گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک BMW عملکرد فوقالعادهای داشته و از طرف دیگر چسبندگی خودرو هم سورپرایز کننده است. با اندکی صدای جذابتر، 135i xDrive در بالاترین نقطهی کلاس خود قرار خواهد گرفت؛ اما فعلاً همهچیز به نظر شخصی افراد مربوط میشود.
مشخصات بامو M135i xDrive
- قیمت: 36430 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 301 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ مرداد ۱۳۹۸طراحی بیرونی زیبایی داره
MAHDI
۲۵ مرداد ۱۳۹۸خودروی جذاب ودوست داشتنی هستش اما متاسفانه قرار نیست M140 تولید بشه.یعنی رقیب مستقیمی واسه AMG A45 و RS3 نخواهد داشت!!!!
ایمان
۲۵ مرداد ۱۳۹۸با توجه به مشخصات قابل قبولی که داره باید پذیرفت که ماشین خوب و دوست داشتنی هست
MAHDI
۲۵ مرداد ۱۳۹۸چند روز پیش پدال تست وبررسی ب ام و سری1 پایه رو هم گذاشت.که عملکردش رو تحسین میکردن. چه از نظر رانندگی وپرفومنس وچه از نظر کیفیت کابین.جالب اینه گفتن:هیچ نشانه ای از دیفرانسیل جلو بودن در این ماشین نمیشه پیدا کرد چه در فرمان پذیری وسواری وچه در توقف ها وبسیار پایدار هست.
درپایان هم اتواکسپرس گفتش::به سختی میتوان چنین خودروی را شکست داد!!!!
MAHDI
۲۵ مرداد ۱۳۹۸مجله CARWOW ب ام و M135 جدید رو با M140 نسل قبل مقایسه کرده ونتایج این رقابت اینطور هستش!!!
جذابیت صدای موتور!!!
((صدای M135 صدای جذاب تری داره M140))
کیفیت وطراحی کابین!!!
((M135 از نظرکیفیت وطراحی کاملا برتر هستش))
شتاب 0 تا100 کیلومتر!!!
((مدل M135 در 4.3 ثانیه به 100 رسید و مدل
M140 در4.5 ثانیه به 100 رسید))
قدرت ترمز گیری!!!!
(( M135 از سرعت مشخص شده در 32متر از 100 به صفر رسید وM140 در 38/6 متر به صفر رسید))
شتاب ثانویه ودرگ رولینگ!!!
((M140 پیروز درگ رولینگ بود))
((همین رقابت رو در مورد مرسدس A45 نسل قبل وA45 نسل جدید انجام داده CARWOW))