برای پی بردن به این موضوع که یک بامو M3 تجهیز شده با قطعات Mپرفورمنس چه مقدار ارتقا یافته است، یک مدل M3 2017 مسلح به پکیج مسابقهای را انتخاب نمودیم تا با هم به تشریح جزییات این خودرو بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.
مانند همهی M3ها و M4ها که به پیکج مسابقهای مجهز شدهاند، پیشرانه شش سیلندر خطی تویین توربوی آن قادر به تولید ۱۹ اسب بخار بیشتر است که توان خروجی آن را تا ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن-متر افزایش داده است. پکیج مذکور همچنین شامل سیستم تقویت شده کنترل پایداری، دیفرانسیل M فعال به همراه فنر، کمکفنر و میل تعادل فعال برای سامانه تعلیق تطبیقپذیر M، است.
خودروی مورد بررسی، به تعلیق M با ارزش ۱,۴۸۰دلار مجهز شده که از کمک فنرهای coilover بهره برده و قادر است تا به میزان ۲۰ میلیمتر ارتفاع خودرو را پایین بیاورد. اگزوز تیتانیومی ویژه M به ارزش ۴,۴۰۰ دلار و رینگهای سبک وزن به همراه تایرهای تابستانی به قیمت ۵۴۹۵ دلار را باید به لیست تجهیزات ویژه این اتومبیل اضافه نمود. پکیج رینگ و لاستیک شامل رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی برای جلو و گونه ۲۰ اینچی برای چرخهای عقب است که توسط لاستیکهای «پایلوت اسپرت کاپ۲» میشلین احاطه شدهاند. اگزوز تیتانیومی به اندازه ۷.۷ کیلوگرم سبکتر بوده و ممکن است که مقداری به قدرت این خودرو اضافه نموده باشد اما بامو از میزان دقیق آن سخنی به میان نیاورده است.
عملکرد تایرها و سیستم تعلیق در تست بسیار درخشان بود و موجب شد تا خودروی مورد بررسی به اندازه ۰.۸ ثانیه سریعتر باشد. کریس والتون مسئول تست جادهای، در این زمینه این طور بیان میکند:
از شدت قدرت و حرکت باثبات این خودرو، بسیار هیجان زده شدم و احتمالا بخش اعظم آن را مدیون چسبندگی بالای لاستیکهای آن هستیم.
شتاب وارده بر آن در مسیر لغزنده برابر با ۱.۰۶ جی است که نسبت به M3 با پکیج مسابقه معمولی با ۰.۹۸ جی، بیشتر است.
همانطورکه M3 در پیست عملکرد مناسبی داشت، در مسیرهای پرپیچ و خم نیز شایستگیهای خود را به رخ کشید. در سر پیچها هیچگونه کم و یا بیش فرمانی احساس نشد. در حرکت با یک سرعت متوسط، شاسی و لاستیکها به گونهای مکمل هم بودند که تعادل خودرو به خوبی حفظ میشد.
حرکت غربیلک فرمان یه طور مصنوعی کمی سنگین به نظر میآید اما کاملا دقیق عمل میکند و به لطف الکانترای چسبنده به کار برده شده در روکش آن، اصطکاک خوبی میان غربیلک فرمان و دستان راننده برقرار شده است. ترمزهای کربن سرامیکی وظیفه خود را به درستی انجام میدهند و در مسیرهای سراشیبی باریک و منحنی شکل، اعتماد به نفس و اطمینان را به قلب راننده پمپاژ مینمایند. جعبه دنده هفت سرعته کلاچ دوبل آن کاملا تحت امر فرمانده است و هرگاه دستور تعویض دنده صادر شود، به دقت و سرعت این کار را انجام میدهد. پدلشیفترهای تعبیه شده پشت غربیلک فرمان هم برای انجام عملیات، کاملا سهل الوصول هستند.
اگرچه تیونرهای مختلفی در بازار موجودند که میتوانند قطعاتی مشابه را حتی با قیمتی کمتر بر روی این خودرو نصب نمایند اما مزیت قطعات Mپرفورمنس، علاوه بر تنظیم کمکها و تعادل خودرو از داخل کابین، گارانتی خودرو نیز از بین نخواهد رفت.
منبع: motortrend
Amir
۲۴ آبان ۱۳۹۶در این کلاس ۱۱۳/۰۰۰ دلار خیلی زیاده.
البته وقتی در مورد M۳ فول آپشن حرف میزنیم میشه بیشتر روش فکر کرد.
من اگر اینقدر پول داشتم حاضر بودم براش بدم.
هر چند ۹۱۱ کاررا هم انتخاب خوبیه
mehran911
۲۴ آبان ۱۳۹۶مجید عزیز
واقعا هم این ماشین فوق العاده است
درسته که لاستیکاش اسپرت کاپ2 هستن اما عدد شتاب جانبی ۱.۰۶ برای یک خودروی ۴ در ۴ نفره حقیقتا یک معجزه است
amir
۲۴ آبان ۱۳۹۶.
مهران جون حرفت رو چشم ما جا داره و حتما درسته .
اینجا که لطف کردی کامنت منو کامل کردی .
اگر دیدی جایی غلط هم میگم حتما اصلاح کن.
mehran911
۲۵ آبان ۱۳۹۶خیلی مخلصیم مجید جان
من هنوز باید خیلی چیزا ازت یاد بگیرم
نوید جهرمی
۲۵ آبان ۱۳۹۶اگه بخوام انتخاب کنم میرم سراغ آلپینا. ب ام و با آلپینا بدون نقص میشه.
شهاب شورلت
۲۴ آبان ۱۳۹۶اولین باریه ک بی ام و را با فرمون Dمیبینم
mohammad_FM 480
۲۴ آبان ۱۳۹۶واقعا عالی شده.
ولی 113 هزار دلار!! قیمتش زیاد بالا میره انگار
ولی اون یه بی ام و ام پاوره
(آنها شمارو نامید نخواهند کرد…)
Mohamad ali
۲۴ آبان ۱۳۹۶شتاب جانبی شاهکاری داره موتور بسیار قوی در کنار هندلینگ فوقالعاده و ظاهر یک BMW واقعی کمتر دوستان خودروی سدانی در جهان وجود دارد که حس یک سری سه یا چهار را به شما بدهد حالا وقتی این به چاشنی ام پاور مجهز شود با هر قیمتی توجیه دارد
کوروش
۲۴ آبان ۱۳۹۶دیونه قیافشم ادم سیر نمی شه ازین ماشین
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۶من به شخصه از طراحی داخلیه محصولات بی ام و متنفرم . ولی در بخش طراحی خارجی ماشین حس باکیفیت بودن و جوانی رو منتقل میکنه.
Performante
۲۴ آبان ۱۳۹۶عکس سوم که از بغل هست عجیب منو یاد most wanted انداخت ،یادش بخیر،حال و هوای اونموقع،اون بازی و bmw m3
mohsen
۲۴ آبان ۱۳۹۶چطوری میتونه اینقدر خوب باشه!
Omid622
۲۶ آبان ۱۳۹۶در اینکه m3 بهترین سدان دنیاست شکی نیست اما قبمتش یه خورده گرونه با این قیمت m5 جدید رو بر میدارم اما m3 بازم بهترین سدان دنیاست