اگر فقط به اعداد خام نگاه کنید، بامو M8 کامپتیشن را یک خودروی اسپورت با تواناییهای جدی خواهید دانست. بهطور ساده باید گفت این خودرو سریعترین محصول تاریخ بامو بوده و درعینحال رضایتبخشترین محصول باواریا محسوب میشود.
این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و سیستم ترمزی سود میبرد که بهصورت الکترونیکی در پیست و جاده تنظیم شده و همچنین میتواند با ابهت بسیاری روی زمین قدم بردارد.
پیشرانه هم واقعاً یک هیولاست. به لطف وجود یک جفت توربوشارژر توئین اسکرول، سیستم تزریق سوخت با دقت بالا و سیستم خنککنندگی کارا، پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری این پرچمدار جذاب قدرت ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید میکند. موضوع مهم اینکه گشتاور زیاد خودرو از دور ۱۸۰۰ تا ۵۸۰۰ در دسترس بوده بنابراین علیرغم وزن ۱۹۶۰ کیلوگرمی، M8 میتواند تنها در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که آن را به خودرویی سریعتر از مک لارن F1 تبدیل میکند.
حداکثر سرعت این خودرو هم احساسبرانگیز است. سقف سرعت مدلهای استاندارد به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج رانندهی M میتوان آن را به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت افزایش داد.
و سپس به شاسی و سیستم چهار چرخ محرک بسیار خوب میرسیم که در واقع همانند سیستم بکار رفته در M5 به دیفرانسیل عقب تبدیل میشود. البته M8 در حالت چهار چرخ محرک خودرویی سریعتر و تواناتر بوده زیرا بهطور بیوقفه گشتاور را بین چرخ ها توزیع کرده و کشش و توازنی ارائه میشود که در خودروهای دیفرانسیل عقب قویتر دیده نمیشود.
همانگونه که انتظار دارید، یک خودروی ۱۲۳۴۳۵ پوندی کاملاً مجهز و باکیفیت است. این خودرو از نسخهی جدید سیستم iDrive سود برده و دارای صندلیهای جلوی چرمی و اسپورت، صفحه لمسی بزرگ در مرکز داشبورد و دو دکمهی M روی فرمان میباشد.
این دکمهها باعث تنظیم پیشرانه و گیربکس، دیفرانسیل، فرمان، دامپرها، سیستم ESC و حتی پاسخ ترمزها شده و همهی اینها بسته به رانندگی در جاده یا پیست تغییر میکنند.
مهندسان بامو بیسروصدا اعتراف کردهاند که این امر نتیجهی هماهنگی با استانداردهای آلایندگی جدید است اما خب همین قوانین برای استون مارتین، پورشه و آئودی هم وجود دارد. این خودروها بسیار پرطنینتر از M8 هستند.
مشخصات بامو M8 کامپتیشن
- قیمت: 123435 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 616 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
The notorious critic
۳۰ مهر ۱۳۹۸خیلی عشقه.ایول باواریا.
Amir.ferrari
۳۰ مهر ۱۳۹۸فکرشو کن این ماشین چقدر هیولاست که قدرت بیش از اندازش نقطه ضعفشه!!! بی ام و واسه ام ۸ تو بحث قدرت زیادی دست و دلبازی کرده و یه گرگ تو لباس میش ساخته که خیلی از سوپرکارا رو شرمنده میکنه،تا باشه از این نقطه ضعفا…
MAHDI
۳۰ مهر ۱۳۹۸مجله AUDI EXPRESS اونقدر M8 رو پرفومنس دیده که یادش رفته این ماشین رقیب پورشه 911 توربو و آئودی R8 V10 نیست بلکه این ماشین رقیب مرسدس S63 و بنتلی کنتیننتال GT و لکسوس LC500 و استون مارتین سوپر لگرا هستش پس نبایدصدای شیون کنان یه سوپراسپرت رو داشته باشه بلکه بابدمثل یه GT صدایی بم ولی زیبا داشته باشه که اینطوره!!!!
((( اما حیفه که M8 رو بارنگ قرمز خریداری کنی چون یا رنگ آبی و یا رنگ تیره و یا مشکی یباشه که مثل دیوانه ها جذاب ترش میکنه)))
MAHDI
۳۰ مهر ۱۳۹۸ببخشید مجله auto express!!!!!!
البته اینطور هم نیست که ب ام و نخواد گاهی سربه سر آئودی R8 بزاره حتی اگه شده با ب ام و M2!!!!
بله M2…. مجله AUTO SPORT ب ام و M2 CS با پوشش استتاری رو آورده ویه دور پیست هوکنهایم رو باهاش زده که نتیجه هم خیلی جذابه وهم بامزه. جذاب از این نظر که در این پیست از آئودی R8 V10 و ب ام و M5 کامپتیشن و خیلی خودروهای دیگه سریع تره. یعنی حدود 3ثانیه از لامبورگینی اوروس سریع تره!!!! اما بامزه از این نظر که در پیچ آخر و نزدیک به خط پایان به پرت وپرت افتاد چون بنزین تموم میکنه که AUTO SPORT میگه اگه بنزین تموم نکرده بود میشد زمانش 1 ثانیه بهترهم باشه!!!!!!
فقط انگلستان
۳۰ مهر ۱۳۹۸آقا مهدی اشتباه نکن این ماشین رقیب آستون مارتین سوپرلگرا نیست همین که هر دو ماشین جی تی هستن که نمی شه گفت رقیب همدیگرن مثل مکلارن 570 و لامبورگینی اونتادور که هر دو سوپر اسپورتن ولی رقیب هم نیستن
حتی رقیب بنتلی کانتیننتال و بنز اس کلاس کوپه هم نیست و در اصل میشه گفت رقیب بنز SL هستش حتی نمونه چهار درش هم رقیب بنز AMG gt چهار در و پورشه پانامراست نه رقیب بنز اس کلاس سدان یا بنتلی فلایینگ اسپور
این قضیه رو میشه در طراحی اسپورت ظاهر و کابینش هم دید.
Ferrari Fxx K Evo
۳۰ مهر ۱۳۹۸نظرسنجی
–
فراری 812 سوپرفست = لایک
بی ام و M8 کامپتیشن = دیسلایک
Amir.ferrari
۳۰ مهر ۱۳۹۸آخه ۸۱۲ کجا رقیب m8 هست؟؟؟!!! نظرسنجی بی ربط
ایمان
۳۰ مهر ۱۳۹۸بی شک و تردید فراری رو انتخاب می کنم
اونم ۸۱۲ سوپرفست ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری
با ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور
صفر تا صد ۲.۹ ثانیه ای و تاپ اسپید ۳۶۰ کیلومتری
عاشق دلباخته BMW هم که باشی میتونی از این فراری بگذری ؟؟؟؟ غیر از فراری هر ماشین دیگه ای بود انتخابم جواهر BMW بود ??
datsun
۳۰ مهر ۱۳۹۸812 کجا m8 کجا ؟ نظر سنجی جالبی نکردی.
مرتضی
۱ آبان ۱۳۹۸عزیزم نظر سنجی خوبی نزاشتی، 812 قویترین موتور تنفس طبیعی جهانه با 3 برابر این قیمت و تیراژ تولیدی احتمالا نصف این. این هم کلاس sl بنزه ، نسخه 4 در هم هم کلاس gts63
Ferrari Fxx K Evo
۳۰ مهر ۱۳۹۸یک رقیب امریکایی برای این ماشین بهم معرفی کنید که هم پرفورمنسی شبیه ‘M8’ داشته باشه و هم فوق لوکس ، باشه
فقط انگلستان
۳۰ مهر ۱۳۹۸این کلاس خودرویی یکی از دوستداشتنی ترین و بهترین کلاس ها در خودروسازی هستش و میشه گفت جزو کاملترین کلاس های خودروسازیت که مجموعه ای از ویژگیهای خوب در یک ماشین جمع میشه
ولی آیا ماشینی مثل فورد موستانگ یا شورلت کامارو این سطح از کامل بودن رو ارائه میدن
ماشین هایی که ترکیبی کاملی از اسپورتی و لوکسی و زیبایی و امکانات رفاهی و لذت رانندگی و هندلینگ و … هستن حس بسیار خوب و دلپذیری به آدم میدن که چنین لذتی در خودروهایی نظیر کامارو و چلنجر و موستانگ یافت نمی شه شاید بعضی ها بگن که اون ها هم لذت بسیار زیادی دارن من هم می گم درست میگید ولی ماشین های از قبیل مازراتی گرن توریسمو و بی ام و سری هشت و بنز اس کلاس کوپه و … لذت بسیار بالاتری از امثال فورد موستانگ میدن
از نظر من اگه عادلانه بخوام بگم امثال بی ام و M8 و بنز SL63 دو یا سه برابر لذت بیشتری دارن.
m4
۳۰ مهر ۱۳۹۸رخ، اسپرت، داخل لوکس، غول و… همه با هم داره !
MAHDI
۳۰ مهر ۱۳۹۸https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/09/2019-BMW-M8-Individual-Manufaktur-Edition-Kanada-Interieur-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/09/2019-BMW-M8-Frozen-Black-Individual-Manufaktur-Edition-Kanada-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/09/2019-BMW-M8-Frozen-Black-Individual-Manufaktur-Edition-Kanada-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/08/2020-BMW-M8-F93-Frozen-Grey-Individual-Live-Fotos-04.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/08/2020-BMW-M8-F93-Frozen-Grey-Individual-Live-Fotos-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/08/2020-BMW-M8-F93-Frozen-Grey-Individual-Live-Fotos-15.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/10/BMW-Werk-Dingolfing-2019-BMW-M8-01-1024×683.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/06/2019-BMW-M8-Competition-Frozen-Marina-Bay-Blue-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/06/2019-BMW-M8-Competition-Frozen-Marina-Bay-Blue-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/06/2019-BMW-M8-Competition-Interieur-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/06/2019-BMW-M8-Competition-Interieur-17.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/06/2019-BMW-M8-Competition-Interieur-12.jpg
MAHDI
۳۰ مهر ۱۳۹۸چندتا عکس از رنگ های دیگه M8 فرستادم!!!!!
اولین شتابی که برای M8 به رانندگی مارتین تامکزیک ثبت شده شتاب 0 تا 62 مایل رو در 2.88 ثانیه و شتاب 0 تا 200 کیلومتر رو در 9.93 ثانیه رو براش ثبت کرده با وزن 1948 کیلوگرمی و وزن 2068کیلوگرمی در نسخه کانورتیبل!!!!
(((راستی تصویر عقب M3 نسل آینده لورفته. یا بهتره بگم لو دادنش که دیشب مطلبش اومد!!!!!)))
MAHDI
۳۰ مهر ۱۳۹۸مطلب M8 هستش که یه مطلبی روهم در مورد نسخه مسابقه ای این ماشین یعنی M8GTE بگم که پیشرانه این ماشین یعنی M8GTE رو بعنوان بهترین پیشرانه 8 سیلندر دنیا معرفی کردن!!!!!!!!!
((که قدرت این پیشرانه فکرکنم بین 500 تا600 اسب بخار باشه که حجم دقیقش 3981 سی سی هستش))
Omid622
۳۰ مهر ۱۳۹۸به نظرم زیباترین و و هیجان انگیزترین M تاریخ
بی ام و
اونم با پسوند کامپیتیشن
واقعا عالیه
من خودم در بین برندها ی خودرو سازی در کل طرفدار بنزم اما همیشه از تحسین کنندگان محصولات M بی ام و بودم و همیشه سرآمد کلاس های خود هستن و قطعا m8 چیزی فراتر از m های دیگر بی ام و هستش
در کل همه Mهای بی ام و بی نظرین چه چه از نظر رخ بیرونی چه پورفومنس چه لذت رانندگی اما M8اونم کامپیتیش قطعا لایق پرچم داری M ها هستش
مانی
۱ آبان ۱۳۹۸انگار این مجله دوست داشته ماشین ۶۲۰ اسب قدرت رو تو دور ۹۰۰۰ بده
و حد اکثر گشتاور رو هم تو دور ۶۰۰۰ بده
مگه سوپر اسپرته؟
Majidsh
۱۳ آبان ۱۳۹۸تیبای من هم در صد کیلومتر ۱۰ لیتر مصرف سوخت داره
واقعا زیبا نیست
M8
۱۵ فروردین ۱۴۰۳منتظر m8 cs هستیم😈