کلاس شاسی بلندهای کوچک و پرفورمنس در چند ماه اخیر کاملاً شلوغ شده است. بامو X2 M35i جدیدی که مشاهده میکنید پس از خودروهای کوپرا آتکا و آئودی SQ2 معرفی شده و در چند ماه آینده نیز شاهد معرفی فولکسواگن T-Roc R خواهیم بود.
به نظر میرسد خودروسازان ایدهی تولید شاسی بلندهای سریع را دوست دارند. قبلاً هاچبک های داغ طرفداران زیادی داشتند اما حالا شاسی بلندها و کراس اوورهای جذاب و کاربردی هستند که حرف اول را در بازار میزنند.
برای بامو، X2 یک کاندیدای عالی است. کوچکترین و تیزترین شاسیبلند باواریایی ها جزو دینامیکترین خودروهای کلاس خود بوده و حتی در نسخهی استاندارد دیفرانسیل جلو نیز هندلینگ قابلتوجهی دارد.
اما بامو برای تولید مدل M35i اقدام به ارتقای چند چیز کرده است. این خودرو از همان پیشرانهی ۲ لیتری توربوی توئین پاور بنزینی مدل M135i استفاده میکند. این پیشرانه همچنان با سیستم چهار چرخ محرک xDrive همراه شده است. نیروگاه X2 همانند رقبای اصلی خود قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب بخاری داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز حدود ۵ ثانیه است.
البته برخلاف رقبای اصلی، حتی ارزانترین نسخهی X2 M35i نیز گرانتر از ۴۰ هزار پوند است. قیمت این خودرو کاملاً بالا بوده و از ۴۳۳۱۵ پوند آغاز میشود که ۶ هزار پوند بیشتر از آئودی و حدود ۷۵۰۰ پوند گرانتر از کوپرا میباشد.
البته X2 خودرویی مجهز بوده و از این نظر در محدودهی پورشه ماکان پایه قرار میگیرد؛ و زمانی که در نظر بگیرید ماکان ارزش فروش دستدوم بهتری دارد احتمالاً در زمان خرید لیزینگی رقیب اشتوتگارتی را انتخاب خواهید کرد.
همین موضوع دربارهی طراحی ظاهری و داخلی M35i هم صدق میکند. تنها ویژگی بصری که باعث تمایز این خودرو میشود عناصر خاکستری جلوپنجره، ورودیهای هوا و پوشش آینههای جانبی است. رینگهای ۲۰ اینچی نیز جزو ویژگیهای این خودرو هستند اما اگزوزهای بزرگتر نیز همان رنگ خاکستری را به خود گرفته است. با نگاهی دقیقتر شاهد اسپویلر عقب جدید M هم خواهید بود. البته اگر نشانهای خودرو را حذف کنید به سختی خواهید توانست این خودرو را با نمونههای استاندارد و ارزانتر تشخیص دهید.
با نگاهی به کابین تشخیص تفاوتها سختتر هم خواهد شد. صندلیهای جدید M اسپورت، کمربندهای ایمنی M و استراحت گاه آلومینیومی جدید جزو تغییرات بخش داخلی هستند. جدای از پیشرانه و قوای محرکه، به سختی میتوان این خودرو را با سایر نسخهها تمییز دارد. X2 M35i حدود ۶ هزار پوند گرانتر از xDrive20i M Sport بوده و اینجا یک دوراهی برای خریدار ایجاد میشود.
مشخصات بامو X2 M35i
- قیمت: 43315 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 302 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ADAK
۲ تیر ۱۳۹۸قیمت بالاس
MAHDI
۲ تیر ۱۳۹۸اگه من بخوام در این رده قیمتی انتخاب کنم X1 فیس لیفت رو انتخاب میکنم که یه سروگردن جذاب ترشده.عملکردش هم بهترین در کلاسش بوده والبته در لیست خودروهایی باکمترین افت قیمت در بین تمام کلاس های خودروی ب ام وX1 جایگاه دوم اون لیست رو داشت که شگفت انگیز بود.
مدل فیس لیفت X1 که تازه معرفی شده واقعا زیباست.
بهراد
۳ تیر ۱۳۹۸https://www.instagram.com/p/ByFvBNOHrJ8/
MAHDI
۲ تیر ۱۳۹۸من طراحی X2 رو دوست ندارم مخصوصا جلوش رو.در هرصورت محاله اگه پولش رو داشته باشم X2 رو بخرم تا وقتی X1 رو میشه خرید که هم طراحی خیلی زیباتری داره وهم کاربردی تره وهم سنگ محکی شده در کلاس خودش.ایکاش BMW این مدل رو تولید نمیکردیا حداقل با طراحی جذاب X1 مدل کوپه اش رو میساخت که شگفت انگیز میشد.
بهراد
۳ تیر ۱۳۹۸https://www.instagram.com/p/Bw67mM3gd6L/
sina
۲ تیر ۱۳۹۸وقتی x1 هست چرا ادم اینو بخره
Seyed AMG
۲ تیر ۱۳۹۸جای X2 واقعا تو لیست قبلی خالی بود
Bilbo
۲ تیر ۱۳۹۸بنده هم موافقم، وقتی ایکس یک، با اون حجم از دلبری و کارایی هست، توجیه ما برای خرید این چیه؟ لااقل اگر همون طراحی درجه یک کانسپت رو عملی میکردن تو بحث زیبایی واقعا حرف داشت برای گفتن، اما الان واقعا چیز خاصی نیست. برخلاف ایکس۴ و ایکس ۶ که شخصیت خاص خودشون رو دارن که متفاوت از مدل فردشون هست، اما بنظر میاد ایکس ۲ بین چند چیز معلق هست و همین باعث فقدان جهت گیری مناسبش شده.
مدل خیلی خیلی خیلی خوب ساختن، این دردسر ها رو هم داره آقای بامو، چیه این ایکس ۱ واقعا؟
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۸جای شکرش باقیه که GLB معرفی شد. کلا این کلاس رو خیلی درک نمیکنم. معلوم نیست هاچ بک بلنده یا کراس اوور کوتاه و کوچک. فک کنم بازار هدفشون برای کسانیه که میخوان اولین بار از این برند ماشین بخرن.
احمدرضا
۳ تیر ۱۳۹۸من فکر میکنم ماشین موفقی نمیشه چون خرید x1 معقول تره این ماشین بیش از حد شبیه x1 شده و از طرفی انگار جذابیت اونو به ارث نبرده