مهندسان بامو M تنها دست روی X3 نگذاشتهاند بلکه شاسیبلند کوپهی X4 نیز روانهی کارخانه ی M پرفورمنس این برند شده و حالا هم فرصت تست و بررسی آن به ما دست داده است.
البته شانس افراد برای دیدن این خودرو در خیابانها خیلی زیاد نخواهد بود. در واقع خود X3 M کامپتیشن هم در جادههای بریتانیا به تعداد زیادی وجود نداشته و حتی میزان فروش X4 M کمتر هم میباشد. بامو پیشبینی میکند در سال اول عرضه تنها حدود ۱۵۰ خریدار بریتانیایی اقدام به خرید رقیب مرسدس GLC 63 S کوپه بکنند.
بدنهی بازطراحی شده منجر به ایجاد برخی تغییرات قابل پیشبینی شده است. با طول ۴۶۵۸ میلیمتری این خودرو اندکی طویلتر بوده و خط سقف نیز ۴۹ میلیمتر پایینتر قرار گرفته است. همچنین فاصلهی بین چرخهای عقب اندکی بیشتر شده است. با وجود صندلیها در جای خود شاهد فضای بار ۵۲۵ لیتری خواهید بود که تنها ۲۵ لیتر کمتر از فضای بار بامو X3 M کامپتیشن میباشد. البته زمانی که صندلیها را تا کنید این فضا به ۱۴۳۰ لیتر خواهد رسید که کمتر از فضای بار ۱۶۰۰ لیتری برادر خود میباشد.
اما خب همهچیز همین است. از دیگر جنبهها این خودرو کاملاً مشابه X3 M کامپتیشن بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی نیز تفاوتی با شاسیبلند اسپورت بامو ندارند. حتی با سفارش یک آپشن میتوان حداکثر سرعت خودرو را افزایش داد.
بیشک فاکتور اصلی در تولید چنین پرفورمنس قابلتوجهی یک نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو است که تأکید زیادی روی کاهش وزن دارد. البته نمیتوان استفاده از چنین پیشرانهای را در مقایسه با پیشرانههای سنتی قبلی M یک بازگشت به عقب دانست بلکه قطعاً پیشرفتهای شگرفی صورت گرفته است. دیدن اینکه مهندسان BMW چگونه توانستهاند پیشرانهای توربو را تنظیم کنند واقع احساسبرانگیز است. همین پیشرانه زیر کاپوت M3 جدید هم بکار خواهد رفت. همین پیشرانه که در پرچمدار سری ۳ بکار خواهد رفت پتانسیل زیادی داشته و میتوان قدرت بیشتری هم از آن گرفت.
اینکه پیشرانهی بامو قدرت ۵۰۳ اسب بخاری دارد اتفاقی نیست چراکه پیشرانهی ۸ سیلندر مرسدس GLC 63 S کوپه و نیروگاه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری آلفارومئو استلویو کوادروفولیو هم خروجیای در همین حدود دارند؛ اما خب خودروهایی از این دست واقع نیازی به قدرت بیشتر ندارند.
شتاب ۴.۱ ثانیهای برای یک شاسیبلند نزدیک به ۲ تنی نامعقول بوده و روشی که X4 M کامپتیشن در زمان تخت گاز به جلو میرود هیچ جای سؤالی از نظر پرفورمنس بر جای نمیگذارد. سیستم اگزوز تطبیقی M اسپورت نیز بهصورت استاندارد در مدل کامپتیشن وجود داشته و طنین پر صدایی دارد. پاسخ پدال گاز به دستورات راننده خوب و خطی بوده اما شاید از نظر صدا جگوار اف پیس SVR با قدرت ۵۴۲ اسب بخار کمی عصبیتر و پر سر و صداتر باشد.
نهایتاً باید گفت شاید مهمترین ویژگیای که در X4 M کامپتیشن به چشم نمیخورد آن هیجان ذاتی خودروهای M است. این خودرو فقط سریع بوده و سواری آن جای تعریف زیادی ندارد. حتی در حالت کامفورت سواری نیز کوچکترین دستاندازها را حس خواهید کرد و اگرچه شما میتوانید دامپرها را تنظیم کنید اما واقعاً نیازی به حالتهای اسپورت و اسپورت پلاس نخواهید داشت زیرا تفاوتهای بسیار کمی بین این حالتهای رانندگی وجود دارد.
حالتهای مختلف تنظیم فرمان هم همانند سیستم تعلیق تفاوتهای زیادی ایجاد نکرده و تنها وزن فرمان را بهصورت مصنوعی تنظیم میکنند که خیلی هم ضروری نیست. احتمالاً در حالت کامفورت فرمان شما شاهد بهترین ترکیب از وزن و بازخورد در یک محصول مدرن بخش M خواهید بود. یک شاسیبلند با چنین ابعاد و وزنی بسیار چابک بوده اما احتمالاً در جادههای پر پیچ و خم پورشه ماکان توربوی مجهز به پکیج پرفورمنس دو خودروی X3 M و X4 M را پشت سر خواهد گذاشت.
برخلاف سیستم xDrive بکار رفته در M5، تنظیمات X4 M کامپتیشن که اکثراً روی چرخهای عقب تمرکز دارد از حالت دیفرانسیل عقب سود نمیبرد. شاید این تنظیمات به آن اندازهای که انتظار داشتیم هیجانانگیز نیست اما در پیست سریعاً میتوان به سرعتهای بالا رسید زیرا چسبندگی زیاد با کنترل مناسب بدنه همراه میشود. دیسکهای ۳۹۵ و ۳۷۰ میلیمتری در جلو و عقب نیز نیروی توقف ضروری را تأمین میکنند.
خب به کابین هم نگاهی بیندازیم که در آن احساس خوشساخت بودن و شیکی داشته و از طراحی نسل پیشین داشبوردهای بامو استفاده شده که اصلاً هم چیز بدی نیست. برخی ویژگیها همچون نشانهای M، دکمهها و صندلیهای اسپورت باعث تمایز این خودرو از سایر نسخههای استاندارد میشود.
نسل جدید بامو X4 M کامپتیشن یک خودروی پرفورمنس است که به ندرت آن را مشاهده خواهید کرد. این خودرو بازار بسیار محدودی دارد؛ اما سواری آن تقریباً با X3 M کامپتیشن مشابه است. به این ترتیب شاهد سیستم چهار چرخ محرکی خواهید بود که کنترل خوبی داشته و به شما اجازه میدهد کمی با وزن بالای خودرو بازی کنید. فرمان دقیق و پیشرانهی ۶ سیلندر قوی و دوستداشتنی از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند اما خب سواری خودرو مثل سنگ سفت است. اگر ظاهر این خودرو را دوست داشته باشید پس اختلاف قیمت ۳ هزار پوندی آن با X3 مشکل چندانی برای شما ایجاد نخواهد کرد.
مشخصات بامو X4 M کامپتیشن
- قیمت: 80110 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Ferrari Fxx K Evo
۲۰ تیر ۱۳۹۸نمای عقب ، چشم نواز و زیبای داره
قدرت و شتاب قابل قبولی هم داره
–
تنها ایرادی که میشه ازش گرفت ، کابیناش
هست که در مقایسه رقبا قدیمی حس میشه
MAHDI
۲۰ تیر ۱۳۹۸کابین این ماشین بسیار جذاب هستش. واز نظرکیفیت ازدید همین مجله اتواکسپرس تنها ماشینی که از نظر کیفیت در حد X3M وX4M هستش پورشه ماکان بوده.
MAHDI
۲۰ تیر ۱۳۹۸شما بهتره تست همین مجله اتواکسپرس در مورد X4معمولی وGLC کوپه رو مطالعه کنی.جدای از اینکه طبق اکثر رقابت ها X4 اونجا هم اول میشه اما در مورد کابین X4 اینطور میگه::کابین X4احساس خوبی داشته.وکیفیت ساخت وطراحی آن فوق العاده است. وکیفیت کابینX4 یک پله بالاتر ازGLC می باشد.وهمینطور کابین X4 مدرن تر می باشد(((این مطالبی هستش که بهش اشاره میکنن.که ترجه شده اون رقابا رو پدال هم گذاشت)))
درسته که در مدل GLC63کیفیت کابین نسبت به مدل معمولی بهتر شده اما بازهم اتواکسپرس تنها کابینی که درسطح X4M میدونه پورشه ماکان توربو هستش .اما سلیقه شما هم محترمه
M
۲۱ تیر ۱۳۹۸من خودم از بین X3 و X4 انتخابم X3 هست همینطوربین X5 و X6 میتونم بگم X5 رو بیشتر از برادر کوپش دوست دارم ولی تو نسل قبلی این ماشینا انتخابم کاملا برعکس بود درسته X4 و X6 پیشرفت داشتن ولی X3 و X5 کولاک کردن لامصبا !
Ferrari Fxx K Evo
۲۰ تیر ۱۳۹۸سواری خودرو مثل سنگ سفت است!!!
نه فکر نمیکنم دیگه در این حد باشه!!!
بهراد
۲۱ تیر ۱۳۹۸در مقایسه با ماشینای اونور میگه مثل سنگ سفته
در مقایسه با سلطان دنا پلاس مثل کشتیه
ایمان
۲۰ تیر ۱۳۹۸نسخه های کامپتیشن BMW حرف ندارن
هم سریع و هم خشن یعنی باید عاشقشون بود
Km
۲۰ تیر ۱۳۹۸واقعا زیبا و دلرباست ، ولی طراحی داخلیش به نظرم زیاد چنگی به دل نمیزنه ?
sina
۲۰ تیر ۱۳۹۸اینو از ایکس 6 بیشتر دوست دارم.
ایکس 8 هم امیدوارم تولید نشه چون واقعا نیازی نیست بهش
MAHDI
۲۰ تیر ۱۳۹۸بی نهایت جذاب ودوست داشتنیه.البته نسخه عادی X3M وX4M سواری نرمتری نسبت به این مدل کامپتیشن دارن.چون مدل های کامپتیشن سخت ترین سواری روبین Mها دارن.
از نظر طراحی که خیرهکننده است. X3MوX4M خوش ساخت ترین وباکیفیت ترین کابین رو بین همه رقیگبای این کلاس دارن وتنها پورشه ماکان توربو در زمینه کیفیت کابین درسطح این دوخودرو هستش ازدید اتواکسپرس.
(((حالا باید دید دررقابت های پیش رو در مقابل رقبا از مجلات مختلف چه جایگاهی رو خواهند داشت)))
اما نسخه عادی X3 وX4 بدون شک بهترین خودروهای این کلاسن واینو از رقابت هایی که مجلات مختلف تاحالا انجام دادن میشه متوجه شد.
اما درمدل پرفومنس این کلاس پورشه ومرسدس تجربه یک نسل بیشتر رو دارن چون BMW اولین نسل هستش که X3وX4 مدل Mروتولید کرده.باید صبر کرد ودید!!!
MAHDI
۲۰ تیر ۱۳۹۸اگه دوست دارید عملکرد واقعی X3M وX4M رو با فیلم ببینید بهتره تست این دو خودرو رو توسط مجله CARWOW و مجله throttle house رو در یوتیوب تماشا کنید که از هرنظر این دوخودرورو در پیست وجاده بررسی میکنن.و البته از عملکرد خوب این دوماشین شگفت زده میشن. مت واتسون یه صفرتاصد هم ازX3M معمولی هم میگیره که 3/8ثانیه رو ثبت کرد.و دریک جای دیگه هم زمان 3/6 ثانیه.درهرصورت دیدن فیلم خیلی جذاب تروکامل ترهستش.
Km
۲۰ تیر ۱۳۹۸با این رنگ هم خیلی عالیه
http://uupload.ir/files/bul_screenshot_20190711-204913~01.png
MAHDI
۲۱ تیر ۱۳۹۸چه عکس هایی قشنگی.منم تواون رنگ دوسش دارم. ممنون
BMW
۲۱ تیر ۱۳۹۸خیلی جذابِ مخصوصا با این رنگ ?