بلندقامت لوکس و تازهنفس!
این اولین تلاش BMW در کلاس شاسی بلندهای بسیار لوکس است، جایی که رنجروور و مرسدس بنز GLS به همراه آئودی Q8 تازه از راه رسیده منتظر آن هستند. این یک پاسخ مستقیم برای تقاضاهای زیاد مشتریانی است که فکر میکنند X5 خیلی کوچک است. X7 یک حقیقت است و واقعاً یک خودروی سطح بالا و هفتنفره با میزان تجمل بسیار فراتر از X5 میباشد.
بامو این خودرو را به عنوان “سری ۷ به فرم شاسیبلند” توصیف کرده و برخی تکنولوژیهای آن در آینده در دیگر محصولات این شرکت نیز به کار خواهد رفت. یک صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی با سیستم کنترل ۷ جدید iDrive به همراه پشت آمپرهای کاملاً دیجیتالی با آمپرهای گوشهدار بکار رفته که هر دو در این شاسیبلند پرچمدار بهصورت استاندارد نصب خواهند شد. دکمههای آشناتری همچون کنترلکننده iDrive و کنترل ورودی هوا از دیگر ویژگیهای کابین X7 هستند.
از نظر طراحی کابین، X7 حاضر در این تست که از نسخه پیشتولیدی بوده و BMW اکثر بخشها را با پوشش مشکی پوشانده است. فضای ردیف سوم این خودرو کاملاً احساسبرانگیز بوده و اما خب نباید در این بخش انتظار فضای زیاد برای افراد بالغ قدبلند را داشته باشید. پیکربندی ۶ صندلی X7 به عنوان یک آپشن در دسترس خواهد بود اما صرفنظر از مدل انتخابی فضای محفظه بار تنها کافی خواهد بود نه بیشتر.
بامو X7 با پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر توربو عرضه خواهد شد و البته روی شاسی تکامل یافتهای که در نسل فعلی سری ۷ بکار رفته نشسته است. مدل پلاگین هیبریدی این شاسیبلند نیز در آینده عرضه خواهد شد.
سیستم تعلیق بادی توئین اکسل یک ویژگی استاندارد X7 بوده و میلههای ضد لغزش فعال و سیستم فرمان پذیری چهار چرخ نیز بهصورت سفارشی ارائه خواهند شد. تمامی مدلهای X7 بهصورت استاندارد به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک استپ ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک xDrive مجهز بوده و این سیستم برای افزایش چابکی خودرو در زمان عبور از پیچها بهبود یافته است.
ما هر سه پیشرانه بکار رفته در X7 را آزمودیم و اگرچه خروجی رسمی این پیشرانهها تأیید نشده اما به دیگر فاکتورهای پیشرانه توجه کردیم. پیشرانه پایه ۶ سیلندر ۳ لیتری قدرت حدود ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه قوی بوده و هنگام تجهیز به سیستم اگزوز اسپورت سفارشی حتی صدای جذابتری تولید میکند. با این وجود X7 بیش از آنکه خودرویی پرفورمنس باشد محصولی لوکس و آرامبخش است.
وزن این محصول جدید حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم بوده (عدد رسمی هنوز اعلام نشده) اما وجود متریال سرکوب کننده صدای زیاد در بخش جلو و شیشههای کناری به معنی آرامش و سکوت بسیاری زیاد X7 در زمان حرکت است. صدای پیشرانه و لاستیکها کاملاً سرکوب شده و تنها صدای باد پوششهای استتاری روی بدنه است که کمی به گوش میرسد. کیفیت سواری خودرو نیز حتی با استفاده از رینگهای ۲۲ اینچی فاخر بوده و بهمانند سری ۷ میماند.
البته روشی که خودرو اوضاع را به اصطلاح هندل میکند بزرگترین سورپرایز آن است. سیستم تعلیق بادی X7 دارای ۵ حالت تنظیم ارتفاع گوناگون بوده که تا ۸۰ میلیمتر بازی میکند. در حالت اسپورت ارتفاع خودرو ۲۰ میلیمتر کاهش یافته و به هندلینگ خودرو کمک میکند. با وجود میلههای ضد لغزش فعال، X7 به حمله به پیچها بسیار مشتاق بوده و بدنه نیز حتی در پیچهای تند تقریباً تخت باقی میماند. X7 بهطور شگفتانگیزی پایدار احساس شده و چابک است.
بامو میگوید خودروهایی که در تست ما حاضر بوده ۸۰ درصد فاز نهایی را پشت سر گذاشتهاند. ما هنوز هم راه زیادی برای تست این شاسیبلند بزرگ در نمایندگیهای بامو پیش رو داریم اما به نظر میرسد X7 رقیبی ارزشمند برای خودروهایی همچون رنجروور است.
مشخصات بامو X7 xDrive40i
- قیمت: ۸۵ هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر (تخمینی)
- موعد عرضه: اوایل سال ۲۰۱۹
منبع: autoexpress
net
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷10 سال هست بی ام و میخواد x7رو رونمایی کنه ،خسته شدیم رونمایی کن دیگه،فقط عکس رندر و پوشش استتار شده رو نشون میده
net
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷من نمیدونم چرا داره مد میشه چراغ زیر چراغ جلو که در سپر جلو بکار رفته خیلی گود میکنن و سوراخ میکنند که خیلی زشته،مثل همینx7و سانتافه۲۰۱۹ و سورنتو ۲۰۱۹
نیما
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷تا حالا این همه لایک منفی ندیده بودم :))
net
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷جلوپنجره بزرگش زشته . چراغ بزرگ زیر چراِغ جلو که در سپر جلو گود وسوراخ شده خیلی زشته .اس یو وی و کراس اور باید دوردیف صندلی داشته باشه نه ۳ ردیف صندلی، ردیف سوم صندلی یه چیز الکی هست و فضا رو اشغال میکنه مثل همینx7
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷جلو پنجره بزرگ رو میشه نشانی از ابهت دونست مثل رولزرویس که جلو پنجره حجیم و تمام کروم کاری شده داره
البته بازم سلیقهایه
اعتمادیان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷بی ام و میخواد تمام تجربیات خودش رو بکار بگیره تا یک خودروی شاسی بلند لوکس طراحی کنه که هماورد رنجرور ، GLS , Q8 باشه ، بنظر شما تمامی تیم طراحی به اندازه شما یکنفرنمی فهمند چی زشته و چی زیباست ، جالبه که در فرمایشاتتون اشاره کردید ( خیلی ) زشته ، این کلمه خیلی نشون میده شما نه چیزی از طراحی میدونید نه چیزی از خودرو .
دوست عزیز: بزرگان خودروی جهان مثل بنز ، بی ام و ، رنجرور ، فورد ، تویوتا ، و … الگوی تمام خودروسازان جدیدی مثل هیوندا و کیا و خودروسازان چینی و … هستند ، اگر جایی می بینیم یک طراحی باب دلمون نیست باید دلیلش رو پیدا کنیم که چرا نمیتونیم زیبایی اون طرح رو درک کنیم ، باید علم و تجربه و خلاقیت خودمون رو ارتقا بدیم تا زبان طراحی این بزرگان را بفهمیم که صد البته ابتدا باید شیوه های اظهار نظر و ادبیات خودمون رو تصحیح کنیم .
اینجا جایی نیست که در پشت کلماتی مثل ( سلیقه شخصی ) بتونیم اظهار نظرهای سطحی رو توجیه کنیم ، سلیقه شخصی فقط زمانی که میخواهیم مثلا بین شاسی بلندهای بنز یا بی ام و ویا آئودی یکی رو انتخاب کنیم کاربرد داره .
جسارت بنده رو ببخشید
hosseinbimmer
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش نظراتتو به رؤسای بی ام و برسون قبل اینکه این فاجعه رو تولید کنن. هرچی باشه شما ازونا بهتر میدونی
Ferrari
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷Hossein
سری هفت بی ام و که زمان کریس بنگل طراحی شده بود یه فاجعه بود حتی مدیران بی ام و هم گفتن که اصلا برازنده برند بی ام و نبوده ماشینی که بنگل طراحی کرده پس خیلی وقتا مشتری درست میگه چون مصرف کنندست و قراره بابت اون محصول پول بده
hosseinbimmer
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷موضوع اینه که این ماشین هنوز معرفی نشده و چیزی از طراحیش مشخص نیست بعد net داره ازش ایراد میگیره.
hosseinbimmer
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷جوری که bmw داره پیش میره میتونه با معرفی x7 و سری ۸ جایگاهشو از بنز پس بگیره
امیر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷سیاست های بی ام و روز به روز داره این خودروساز رو به قدرتمندترین کمپانی تبدیل می کنه.شاسی بلند هاش یکی پس از دیگری به روز میشن و بهترین جایگاه رو بدست میارن بر خلاف شاسی بلندهای مرسدس که حسابی پیر هستن
Morteza
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷Glc که پیر محسوب نمیشه
G class هم تازه نسل جدیدش رونمایی شده
Gle و gls هم نسل جدیدشون در حال تست هست و عکس های جاسوسیشون هست و حداکثر تا سال اینده وارد بازار میشن
نسل اول اس یو وی الکتریکی eqc و glb هم در حال تست هستن و اونا هم به زودی معرفی میشن
shirko
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷باور کنید همین جوری بره جلو ، ب ام و بانسخه های جدیدش کل دنیا رو تسخیر می کنه .
Stern des Südens
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷طوفان BMW در راه است ??
ایمان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷هنوز معرفی نشده میگم بهتر از رقباش هست
چون داریم درباره شاسی بلند لوکس BMW حرف میزنیم
???? BMW ????
مهران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷حس میکنم نسخه بزرگتر x5 هست البته تا موقعی که ازش رونمایی نشه نمیتونم دقیق بگم ولی بنظرم یه چیزی ما بین سری 7 و x5 هست ( یعنی یه چیزایی رو از هردو عاریه گرفته)
بعدم دوستان بزاریم هرکس نظراتش رو ازادانه بیان کنه این حقه تمام دوستانی هست که این سایت رو دنبال میکنن لطفا سعی کنیم سریع با نظرات دیگران که خلاف نظرمون هست اتیشی نشیم و بهش خرده نگیریم به هر حال هرکسی بنا به دلایلی از یه چیزی خوشش میاد و یا بلعکسش .
رامتین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷فوق العاده هست. البته من منتظر رونمایی M8 کروک هستم. کلا سری8 تغییرات موتوری خوبی پیدا کرده. مدل پایه 6 سیلندر 3لیتری بوده که توان از 335 اسب رسیده به 400 اسب. مدل M850 توان 523 اسب داره، در حالیکه همه فکر میکردند 467 اسبه. M8 هم 630 اسب توان داره که بینظیره و میتونه رکورد پیست را بزنه.
Saied
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی دوست داشتنی هستی.
حرمی سوار بی ام دبلیو بشه به معنایه واقعی عاشق این ماشین میشه. و از معتاد کنن ده ترین برند هایه رویه زمین هستش
net
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷عکسهای رندرx7 خیلی قشنگتر بود
Bilbo
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷بنظرم یه مقدار از ذات اسپرت ناب بامو داره فاصله میگیره و خب این دیگه نیاز هست و نمیشه ازش شاکی بود. کانسپتش واقعا عجیب بود. ابهت داشت اما مثل همه بامو ها زیبا نبود برای من، لوکس بودن ازش میبارید اما اسپورت بودن تو کلیپ هایی که شرکت ازش تهیه کرده بودن زیادبه چشم نمیومد. اما تو این نسخه تولیدی به نظرم اون طراحی خاص کانسپت، تلطیف شده.
الآن این یه تقریبا یه شاسی بلند از سری ۷ هست که با ابهت تره. هم لوکسه و هم ذات اسپورت بودنش بیشتر شده اما نه در حد مابقی مدلهای بامو. البته بنظرم تو این کلاس خودرویی واقعا اسپورت بودن دیگه خیلی اهمیت نداره و وجود اون همه مواد جلوگیری از نفوذ صدا تو این مدل، دقیقا داره این رو داد میزنه. بنظرم اگر روزی ایکس ۸ قرار به تولیدش باشه(که اصلا بعید نیست) میتونه یه مدل فوق العاده باشه، در نهایت لوکس و اسپورت بودن یه شاسی بلند برای کمپانی….
ولی نکته اینه که مسیر بامو یه مسیر کاملا درسته، اینکه از بنز بزنه جلو تو بحث فروش یه مقدار سخته اما خیلی زود، خیلی زود فروش بامو به ۳ میلیون ماشین در سال میرسه. من مطمئنم.
فتنه گوساله سامری
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی خیلی باشکوهه.کولیان وX7دو غول به شدت لوکس ازیه تیروتبارن