این پرچمدار جدید بامو برای افرادی است که خواهان چیز بیشتری هستند. لوکستر، جادارتر و پیشرفتهتر. همانگونه که نامش نشان میدهد، بامو X7 شاسیبلندی است که همانند سری ۷ در سبد محصولات سدان باواریایی ها عمل میکند. خودرویی که در تست ما حضور داشته نسخهی محبوب xDrive30d M Sport است که البته با قیمت ۷۴۶۹۵ پوندی خود خودرویی ارزان نیست اما آیا میتواند تواناییهای قول داده شده را اثبات کند؟
خب کابین این خودرو با توجه به قیمتش کاملاً لوکس و باکیفیت احساس میشود و فضای زیادی هم دارد. در کل هرچه باشد X7 بزرگترین خودروی تاریخ بامو است. در ردیف سوم این خودرو فضای پای قابلمقایسه با نزدیکترین رقیب X7 یعنی لندروور دیسکاوری وجود دارد.
تمامی صندلیها بهصورت برقی تنظیم میشوند بنابراین تنها کافی است دکمهها را فشار داده و منتظر بمانید. زمانی که صندلیهای میانی به سمت جلو حرکت کنند دسترسی به خودرو بسیار خوب خواهد بود.
فضای پای ردیف دوم صندلیها نیز بسیار خوب است زیرا شما میتوانید صندلیها را برای راحتی بیشتر تا کنید و به همین منظور تنظیمات زیادی در دسترس است. X7 خودرویی بزرگ بوده و اعداد نیز این حس را تقویت میکنند. فضای بار ۳۲۶ لیتری در پشت صندلیهای ردیف سوم مشابه اکثر هاچبک های خانوادگی بوده و با خواباندن صندلیهای ردیف سوم و دوم به ترتیب به ۷۵۰ و ۲۱۲۰ لیتر میرسد.
این میزان فضای بار برای تمامی موارد کاملاً جوابگو بوده اما از نظر ما کابین یک مشکل دارد. اگرچه کیفیت متریال بکار رفته عالی بوده و تکنولوژی زیادی نیز دارد اما با دیدن آن به یاد محصولات ارزانتر بامو میافتید. کابین حس ویژهی زیادی نداشته و برای مثال حس سفارشی و سطح بالای کابین رنجروور را نشان نمیدهد.
البته قوای محرکهی مدل 30d برای چنین شاسیبلند سنگین و بزرگی بسیار خوب عمل میکند. با قدرت ۲۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری، این پیشرانه باعث میشود X7 در ۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
اینجا گشتاور پیشرانه مهمتر بوده زیرا حداکثر گشتاور تولیدی تنها از دور ۲ هزار در دسترس میباشد. این نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل قویتر از حد انتظارات حس میشود و با فشار پدال گاز نیز صدایی عمیق و گیرا به گوش میرسد.
رسیدن به سرعتهای بالا بدون تلاش زیاد و به راحتی به دست میآید و کمکحال پیشرانه نیز گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک با تعویضهای نرم و بینقص است. این گیربکس یکی از بهترین نمونههای اتوماتیک بازار بوده و در عین پاسخگو بودن نرمی خاصی هم دارد. آرامش و رفاه داخل کابین هم عالی و مثالزدنی بوده و حتی با وجود رینگهای بزرگ نیز صدای جاده به گوش نمیرسد و تقریباً خبری از صدای باد هم نیست.
دینامیک خودرو در خط مستقیم خوب بوده و واقعاً برای یک شاسیبلند با وزن ۲۳۷۰ کیلوگرمی کاملاً خوب به نظر میآید.
این خودرو خیلی بزرگتر از X5 احساس نمیشود و سیستم فرمان نیز وزن خوبی داشته و نسبت به خودرویی با این ابعاد عملکرد مناسبی دارد. این فرمان از چابکی و سرعت خوبی نیز برخوردار بوده و البته سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب (آپشن ۱۱۹۵ پوندی) به بهبود عملکرد آن کمک میکند. دامپرها نیز تکانهای بدنه را محدود میکنند اما تأثیر زیادی روی راحتی خودرو ندارند.
این بامو بزرگ احساس دینامیکتری نسبت به دیسکاوری یا رنجروور داشته و اگرچه حتی پکیج آفرود ۲۵۹۵ پوندی آن شاید در مقایسه با دو خودروی یاد شده حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما تست ما نشان داد این خودرو در آفرود نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.
این تازه آغاز راه است. تریم M Sport از کاکپیت دیجیتال بامو که شامل داشبورد دیجیتال، ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیهای، کروز کنترل و حسگرهای پارک کامل و دوربین دندهعقب است برخوردار بوده و از دیگر تجهیزات میتوان به اپل کارپلی، وای فای هات اسپات، سرویسهای ارتباطی، چراغهای LED تطبیقی، رینگهای ۲۱ اینچی و تریم اسپورت و مشکی براق اشاره کرد.
بامو با تولید شاسیبلند لوکس X7 مرزها را جابجا کرده است. این خودرویی باکیفیت، لوکس و جادار است که هندلینگ و سواری خوبی دارد. در کابین هم تکنولوژیهای زیادی بکار رفته است. البته X7 عالی و خالی از نقص نیست و با این قیمت در کابینی مینشینید که شبیه محصولات ارزانتر بامو بوده اما خب رقبای معدودی میتوانند این سطح از کیفیت و اشرافیت را ارائه کنند.
مشخصات بامو X7 xDrive30d M Sport
- قیمت: 74695 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
- قدرت/گشتاور: 261 اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7 ثانیه
- حداکثر سرعت: 227 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-X7-m50d-black-color-15.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-X7-m50d-black-color-09.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-X7-xDrive50i-Mineral-White-95.jpg
کوروش
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸جابجایی مرز ها کاری که بیمر در ان تخصص و تجربه بسیاری دارد اصولا از قدیم یا در کلاس خودرویی حضور نداشت یا اگر داشت بهترین یا جز انگشت شمار برترین های کلاسش بود
Amir
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸در یک کلام محشره،بدون شک جزو ۵ تای برتر در سگمنتشه ولی من طراحی بنز GLS جدید رو بیشتر دوست دارم
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸X7 فوق العاده جذاب وتنومندهستش.درفیلم های بررسی هاش جذابیتش بیشتر حس میشه.من همیشه عاشقSUV هایی هستم که عملکردخوبی داشته باشن درپیچ ها که X7 بااین جسه خیلی قوی هستش درکلاس خودش.
فقط امیدوارم BMW یک مدل سفارسی ازش بسازه باصندلی های عقب لوکس تر.مثل رولزرویس کولیان.
تنها کم کاری BMW دراین ماشین ازدیدمن فرمان ساده وقدیمی هستش که درسری۷ هم بکار رفته.البته این فرمانM فوق العاده جذابه
وایکاش سایزلاستیک ها کمی پهن تربودن که جسه ماشین رو خشن تر وجذاب تراز این هم میکرد.
ایمان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸محصولات BMW طوری هستن که نمیشه ازشون تعریف و تمجید نکرد مخصوصاً محصولات پرچمدارش ( سری ۷ و X۷ )
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-X7-M50d-G07-01.jpg
https://www.carpixel.net/w/2630850e7d50ef1fc579420fc4977d8e/bmw-x7-car-wallpaper-89153.jpg
فقط انگلستان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸شاسی بلندهای لوکس و زیبا خیلی تعدادشون زیاد شده و همین موضوع در زیاد شدن علاقه مردم به شاسی بلندها تاثیر بالایی داشته برای مثال فقط دو مدل لینکلن اویاتور و کادیلاک XT6 رو در نظر بگیرید که از نظر زیبایی چیزی از سدان های فوق لوکس کم ندارن.
بهراد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸یه سوال؟ وقتی آپشن آفرود رو انتخاب می کنیم چه چیزایی به ماشین اضافه میشه؟فقط لاستیک ها و دیفرانسیل تغییر می کنن یا همزمان با نرم افزار افرود ، گیربکس و کلاچ هم تقویت میشن؟
سوال دوم اینکه با اضافه شدن فرمان پذیری چرخ های عقب، سیستم های جلوبندی به دیفرانسیل عقب اضافه میشن و پیچیدگی تعمیر اون مثل جلوبندی دیفرانسیل جلو هست یا چون فشار ترمز و میزان چرخش کمتری از چرخ های جلو داره از اون ساده تر هست؟
net
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸این مدل چراغ جدید باریک جلو که بی ام و در سری ۸ و x7 و سری ۷ فیست لیفت ۲۰۱۹ استفاده کرده خیلی قشنگه
X7 سه ردیف صندلی داره و طولش زیاده جالب نیست و x7جلو پنجره اش خیلی بزرگ و زشت هست مثل جلوپنجره بزرگ سری ۷ فیست لیفت و جلوپنجره بزرگ x5