خودروسازی بامو درست در فضایی که شاید عدهٔ زیادی معتقدند جایی برای گسترش حوزه استحفاظیاش ندارد، خبر از آرایش نظام جدیدی میدهد!
مدل جایگزین سری ۱ در سال ۲۰۱۸ با خروج از قالب دیفرانسیل عقب کنونی، ارزانتر و سبکتر شده و در پلتفرم جدید دیفرانسیلش را به محور جلو خواهد برد. همین پلتفرم وظیفه سنگین دیگری نیز دارد و آن پیریزی فلسفه مدل کاملاً جدید X2 کراساوور است! سری ۲ کوپه و روباز کمی بزرگتر میشوند و ساختار دیفرانسیل عقب خود را همچنان حفظ میکنند؛ در سال ۲۰۲۰ نیز گونهٔ گرنکوپه (بهعنوان عضو جدید گروه دیفرانسیل جلوها) به جمعشان اضافه میشود.
در همان حوالی خودرویی خواهد آمد که جایش بین سری ۷ و رولزرویس گوست است! اگرچه مدلهای کوپه طبق سبک نامگذاری کنونی کد عددی زوج دارند، اما به نظر میرسد مدل موعود مستثنی بوده و بجای “۸” یا حتی “۱۰” با نام “سری ۹” شناخته خواهد شد. نمونهٔ تولیدی دارای فرم بدنهٔ کوپه (بر پایهٔ پلتفرم نسخه LWB سری ۷) با چهار درب و ظرفیت ۴ سرنشین خواهد بود. پیشرانههای احتمالی هم در حال حاضر شامل ۳ گزینه میشود: ۶ سیلندر پلاگ-این هایبرید، ۸ سیلندر V شکل توربو دوقلو، ۱۲ سیلندر V شکل ۶۵۰ اسب بخاری (برای M960i/M9) و قوای محرکهٔ تمام برقی (احتمالی) که رولزرویس برای نسل آینده فانتوم آمادهاش میکند. البته معقولتر این است که ابتدا نسل کنونی سری ۷ یک فیسلیفت میاندورهای انجام دهد و بعد نوبت به حضور برادر ارشد برسد!
king
۳ دی ۱۳۹۴خدا نکنه ماشین بنزینی تموم بشه ماشین هیبرید هم عالیه اما تمام برقی روح نداره ……….
Mostafa
۳ دی ۱۳۹۴ماشین تمام برقى با اینکه میتونه مشکل آلودگى هوا و آلودگى صوتى رو حل کنه فعلا توى صنعت نوپاست و معایبى هم داره
دامنه شارژ ،مدت زمان شارژ و …از اون عیب هاس ولى با توجه به شرایط کنونى باید اونارو به موتورهاى احتراقى ترجیح داد
shahab
۴ دی ۱۳۹۴واقعا میشه از موتورای احتراق داخلی تنفس طبیعی دل کند؟؟؟
shahab
۴ دی ۱۳۹۴و با تشکر از آقا مسعود
sina
۳ دی ۱۳۹۴اون موقع دیگه لذت رانندگی صفر میشه !
ایشالله روزی برسه که یه نوع سوخت فسیلی (بنزین) تولیدکنن که الودگیش صفر باشه
مهمان
۳ دی ۱۳۹۴چنین چیزی امکان پذیره و از چربی ها و روغن های حیوانی میشه بنزین زیستی و تجدید پذیر درست کرد اما با توجه به قیمت غیر رقابتی و آلایندگی تولید شده در اثر سوختن بنزین فعلا در مقیاس صنعتی انجام نمیشه
بنتلی
۳ دی ۱۳۹۴ king عزیز منم چن وقته دارم به این موضوع فک میکنم،اصلا نمیتونم تصور کنم مخصوصا خودرو های سوپرلوکس و ماسل کار کاملا برقی بشه!،شاید الان این تفکر ما باشه و نسل بعد دیدگاهش فرق داشته باشه و یا شاید دیدگاه ما هم بعدها فرق بکنه،همینطور ک از قدرت موتور لپ تاپ لذت میبریم و تعداد هسته بیشر مایه خوشحالی ما میشه شاید روزی معیار سیلند و حجم هم جاشونو ب معیار های دیگه ک توی صنعت الکتریکی هس بدن،و شاید در مرحله بعدتر شاهد خودرو الکتریکی خودشارژ باشیم
محمد
۴ دی ۱۳۹۴به جای همه ی اینا ، چرا به این فکر نمیکنید که ممکنه در اینده تکنولوژی متفاوتی به کار برده بشه یا حتی موتور الکتریکی هم صدای واقعی بده! چمدونم والا… ?
AHMADREZA
۳ دی ۱۳۹۴ب ام و عالیه
yasin
۳ دی ۱۳۹۴سلام یه سوال داشتم رنجروور اووک مدل 2016معرفی شده یا نه اگه شده لطفا یه مقاله راجع به تغییراتش بنویسین
احمد باقری
۳ دی ۱۳۹۴ببین اینا چقدر کار می کنن، همین مرسدس و بی ام و فقط روی چراغهای جلو و عقب چقدر کار می کنن و چقدر تکنولوژِ درشون به کار رفته، حالا برسه به قسمتهای دیگه ماشین. همیشه مقتدر.
mds
۳ دی ۱۳۹۴کلاس بنز یکم از بی ام و بیشتره
نوید جهرمی
۳ دی ۱۳۹۴مگه عاشق M6 نبودی؟
mds
۳ دی ۱۳۹۴بی ام و رو عاشقشم اما بنزو هم به همین اندازه دوست دارم
mds
۳ دی ۱۳۹۴بی ام و. بنز .آئودی این سه برند آلمانی مورد علاقم هست پورشه هم زیاد بهش حسی ندارم، البته 911 رو دوست دارم و جلوش بر خلاف حرفایی که بقیه میگن که جلوش زشت و قورباقه ای هست اینطور نیست چون این ماشینو از نزدیک دیدم اینو میگم از نزدیک زمین تا آسمون دیدنش فرق داره، ولی اگه اینجام مثل خارج بود و قیمتا معقولانه و واقعی میبود و منم پولشو داشتم اولین ماشینی که میگرفتم M5 بود از M6 طراحی باوقارتر و سنگین تری داره
Hamid
۳ دی ۱۳۹۴املای صحیح حوزه است نه حوضه
mohsen
۳ دی ۱۳۹۴انگار بوش میاد بی ام وه میخواد باز دهن یه عده رو سرویس کنه!