پیشرانههای دیزلی همانگونه که میدانید از زمان رسوایی دیزل گیت گروه خودروسازی فولکسواگن تحتفشار زیادی قرار داشتهاند. خودروسازان بیشتری از این پیشرانهها روی گردانده و روی پیشرانههای بنزینی و الکتریکی سازی تمرکز میکنند. مثال اخیر این حرکت هم پورشه و تصمیم آن برای عدم تولید پیشرانههای دیزلی است؛ اما بامو فرق میکند زیرا معتقد است پیشرانههای دیزلی هنوز هم ارزش توسعه همزمان در کنار پیشرانههای بنزینی و الکتریکی شده را دارند.
عضو هیئتمدیره بامو که مسئول بخش توسعهی این شرکت است در مصاحبه با مجلهی GoAuto اعلام کرده بامو هنوز هم به توسعهی این پیشرانهها متعهد است. او همچنین گفته توسعهی چنین پیشرانههایی کاملاً دراماتیک میباشد. Klaus Froehlich اضافه کرده بامو بهترین پیشرانههای دیزلی کنونی را میسازد. او خاطرنشان ساخته دادههای گوناگون نشان میدهند پیشرانههای دیزلی بامو کمترین میزان آلایندگی در صنعت خودرو را دارند.
اگرچه آیندهی پیشرانههای دیزلی ۴ و ۶ سیلندر بامو فعلاً امن است اما حضور این دست از پیشرانهها در خودروهای سطح بالایی همچون M550d xDrive کمی فرق میکند. پیشرانهی ۳ لیتری کوادتوربوی این خودرو که قویترین پیشرانهی دیزلی ۶ سیلندر دنیا میباشد آیندهی مبهمی دارد زیرا Froehlich اذعان کرده بازنگری این پیشرانه برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی سختگیرانهتر سخت است. همچنین بازار چنین خودروهای لوکس و دیزلیای بسیار کوچک بوده بنابراین سرمایهگذاری و صرف زمان زیاد در این بخش خیلی قابلاعتنا نیست.
مدیر ارشد بامو در خلال همین مصاحبه اعلام داشته شاید پیشرانههای دیزلی در سالهای آینده سادهتر شوند. اشارهی او به پیکربندیهای تک، دو و چهار توربویی است که شاید در آینده با یک یا دو توربو عرضه شوند.
سخن پایانی اینکه بامو هنوز تصمیم نگرفته X5 2019 را در آمریکا با پیشرانهی دیزلی عرضه کند یا خیر. این شاسیبلند لوکس فعلاً به فرم xDrive 40i و xDrive 50i بنزینی عرضه خواهند شد و مدل پلاگین هیبریدی نیز به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ از راه خواهد رسید.
فرامرز
۱۷ مهر ۱۳۹۷با اینکه طرفدار ب ام و هستم ولی این حرکت رو نمیپسندم که بخاطر سود بیشتر در برابر این حرکت قشنگ مقاومت میکنن! خودروهای دیزلی بین ۵ تا ۱۰ درصد گرونتر از نمونه های بنزینی هستن بخاطر اینکه مشتری های آلمانی که رو مصرف سوخت (مخصوصاْ هنگام رانندگی با سرعت بالا) حساس هستن همیشه دیزل رو ترجیح میدن.
مهدی
۱۷ مهر ۱۳۹۷BMWبهترین پیشرانه سازصنعت خودرو هستش.فراری هم جوایز زیادی داشته.دوستان کسی هست که آماری بده که کدوم خودروسازها بیشترین جوایزرو گرفتن درمورد پیشرانه.BMWفکرکنم اوله ولی دوم وسوم رو نمیدونم
شاهین
۱۷ مهر ۱۳۹۷سلام
این هم لیست دریافت کنندگان بیشترین جوایز
۱. ب ام و ۶۳ بار
۲. فولکس/آءودی ۳۶ بار
۳. فراری ۲۶ بار
۴. هوندا ۲۳ بار
۵. تویوتا ۲۲ بار
۶. دایملر/مرسدس ۱۳ بار
۷. فورد ۹ بار
۸. ب ام و/گروه پژو-سیتروءن ۹ بار
۹. پورشه ۹ بار
۱۰. فیات/آلفارومءو ۸ بار
مهدی
۱۷ مهر ۱۳۹۷سپاس گذارم آقاشاهین.چه اختلافی داره bmwبا جایگاه دوم
شاهین
۱۷ مهر ۱۳۹۷سلام
بله همینطوره واقعا
کار ب ام و ساخت پیشرانه های قابل علی الخصوص خطی هستش. چیزی که مرسدس هم بهش پیبرده و الان بجای مدل های V شکل اکثرا به ساخت مدل های خطی رو آورده.
MoNsTeR
۱۷ مهر ۱۳۹۷دوست عزیز شما تجربه تون بسیار بیشتر از منه
اما ک باید اینو هم در نظر گرفت که سوپر اسپورت سازی مثل فراری خودرو های بسیار کمتری رو نسبت به بیمر روانه بازار کرده
و اگر نه همین چند وقت قبل پدال خبرش رو منتشر کرد که موتور فراری 488 پیستا به عنوان بهترین پیشرانه بیست سال اخیر انتخاب شده و عنوان بهترین بهترین ها رو تصاحب کرده.
mahdy
۱۷ مهر ۱۳۹۷فقط فورد !!!اونم هفتم ؟
علی دیگه مشخصات اون آشغالای آمریکایی رو نزار
sina
۱۷ مهر ۱۳۹۷توسعه دیزل برای شرکتی که ون و تراک نداره فایده ای نداره.
mahdy
۱۷ مهر ۱۳۹۷این باواریایی همیشه خاص بوده همه دارن دیزلاشونو جمع میکنن بی ام و داره توسعه میده
حسین دهمرد
۱۷ مهر ۱۳۹۷ب ام و فکر کنم ایسوزو رو ندیده.همین هفته پیش تو پدال خوندم عجب موتوری داره.البته تو پیشرانه های قدرتمند ۶سیلندر باواریایی ها پیشتازن ولی تو چهارسیلندر ها فکر نکنم بتونه به پاکی ایسوزو باشه.