بامو نسخهی الکتریکی شده از سومین نسل X3 را معرفی کرد. این خودرو که با نام X3 xDrive30e شناخته میشود از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کرده و از ماه دسامبر وارد خط تولید در کارخانه اسپارتانبورگ در آمریکا خواهد شد.
نیروبخش این شاسیبلند لوکس پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و واحدی الکتریکی با خروجی ۱۰۹ اسبی است که در گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودرو ادغام شده است. کل خروجی این مجموعه برابر با ۲۹۲ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۴۲۰ نیوتون متر است. این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. بامو میگوید محصول جدیدش در عرض ۶.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. ظرفیت یدک کشی X3 پلاگین هیبریدی نیز ۲ تن میباشد.
اما یک باتری لیتیوم-یونی که زیر صندلی عقب نصب شده (باک سوخت بالای اکسل عقب قرار دارد) از پیشرانه الکتریکی حمایت میکند. این باتری را میتوان با استفاده از سوکت استاندارد خانگی در عرض ۶ ساعت شارژ کرد اما استفاده از شارژر بامو این زمان را به حدود ۳.۵ ساعت کاهش مییابد. به لطف فضاسازی هوشمندانهی بامو، فضای بار خودرو بدون تغییر همان ۴۵۰ لیتر باقی مانده و با خواباندن صندلیها میتوان آن را به ۱۵۰۰ لیتر هم رساند.
شاسیبلند لوکس، کامپکت و پلاگین هیبریدی بامو در چهار تریم با نامهای ادونتیج، ایکس لاین، لاکچری و M اسپورت عرضه خواهد شد. حتی مدل پایه از تجهیزات مناسبی برخوردار بوده که از جمله آنها میتوان به سیستم تهویه مطبوع کنترل از راه دور، سرویسهای دیجیتال، تشخیص عابران پیاده بهصورت صوتی و… اشاره کرد. برخی از آپشن های این خودرو نیز عبارتاند از سیستم تعلیق تطبیقی، فرمان اسپورت، ترمزهای M، هدآپ دیسپلی، کروز کنترل فعال و…
بامو در سه ماهه سوم سال آتی عرضهی X3 xDrive30e را در آمریکا آغاز خواهد کرد و قیمت و سایر جزئیات نیز اندکی پیش عرضه رسمی منتشر خواهد شد.
Khan
۱۴ آبان ۱۳۹۸تا چند کیلومتر سیستم الکتریکی شارژ داره که همراه با موتور بنزینی فعالیت کنه مصرف سوخت اینقدر باشه؟
کامیاب
۱۵ آبان ۱۳۹۸از اونجا که مصرف ترکیبی زیر سه لیتره بنظرم سیستم شارژ مداوم داشته باشه