بی ام و

ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن با دوپینگ جی پاور، هیولای ترسناک!

ب‌ام‌و در سال ۲۰۰۷ و با معرفی X6 نسل اول بازار کراس اوورهای کوپه را راه انداخت. هم‌اکنون و حدود ۱۴ سال بعد X6 در سومین نسل خود قرار داشته و عملکرد بسیار خوبی هم دارد. این در حالی است که رقبایی همچون مرسدس بنز GLE کوپه و آئودی Q8 در بازار حضور دارند.

گل سرسبد خانواده X6 با پسوند M کامپتیشن شناخته می‌شود. در دل این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو قرار داشته که قدرت ۶۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت به خودی خود کاملاً پاسخگوی نیازهای مالکان بوده اما خب جی پاور به عنوان یکی از مشهورترین تیونرهای بازار اقدام به عرضه پکیج تیونینگی کرده که قدرت این پیشرانه را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

با پرداخت ۲۴۹۵ یورو در آلمان که هزینه نرم‌افزار پرفورمنس است شما شاهد قدرت ۷۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری خواهید بود. به این ترتیب قدرت و گشتاور X6 M کامپتیشن جی پاور به ترتیب ۷۵ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر افزایش می‌یابد.

در پکیج مرحله ۲ شاهد نرم‌افزار پرفورمنس متفاوت با قیمت ۳۴۹۵ یورو خواهید بود. به این مورد باید سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ و خروجی‌های اسپورت را نیز اضافه کرد. قدرت این مدل به ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور به ۹۰۰ نیوتون متر رسیده است.

نهایتاً به خروجی ۸۰۰ اسبی و گشتاور ۹۵۰ نیوتون متری می‌رسیم که با نرم‌افزار پرفورمنس ۴۵۹۵ یورویی، توربوشارژر ۵۹۵۰ یورویی و سیستم اگزوز و خروجی‌های جدید به دست می‌آید.

به موارد بالا می‌توانیم برنامه‌ریزی دوباره نرم‌افزار گیربکس، کاهش ارتفاع خودرو، بهینه‌سازی صدای اگزوز و رینگ‌های ۲۳ اینچی جدید را نیز اضافه کنیم که در دسترس مالکان هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3394 ديدگاه)

    طراحی کراس اورهای کوپه بد هست.اولین تولیدکننده ماشین که کراس اور کوپه تولید کرد بی ام و بود

    موافقم 13
    مخالفم 37
    1. حمید رضایی

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (73 ديدگاه)

      شما x5 بخر ✅

      موافقم 37
      مخالفم 2
    2. علی

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (164 ديدگاه)

      اتفاقا من خوشم میاد

      موافقم 28
      مخالفم 3
  2. T.C.B.K

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    شتاب 0 تا 100 نسخه اورجینال کارخونه چنده ؟؟؟

    کسی میدونی؟
    یادم رفته… ?

    موافقم 4
    مخالفم 6
  3. iman

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    X6 m کامپتیشن خودش به اندازه کافی قدرتمند هست نیازی به همچین تیونی نیست از نظر من . البته از نظر بصری خوب شده در کل کراس اور کوپه رو خیلی میپسندم حیف که تو ایران نسلهای جدیدشونو نمی بینیم

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. s\i\,v

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وظیفه شیر برقی یا سلونوئید ولو روی توروبها چیه؟

  5. ??Amin_sto??

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    مشکل x6 جدید طراحی قسمت عقبش هست ، چراغ های عقب اصلا جالب نیستند

    موافقم 19
    مخالفم 19
  6. Ramin

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    میدونم ربطی نداره

    ولی خبر فوری…

    ایلان ماسک :

    تسلا مدل S plaid در آینده رکورد کمی کمتر از 7 دقیقه در پیست نورنبریگ میزنه.

    .

    ?????

    در حال حاضر رکورد مدل s plaid در پیست نورنبریگ اونم غیر رسمی 7 دقیقه و 13 ثانیه هست.

    ایلان ماسک گفته یه 16 , 17 ثانیه نسخه جدید سریعتر خواهد بود.

    که طبق این ادعا سریعترین خودرو سدان پیست نورنبریگ خواهد شد.

    ?????????

    موافقم 8
    مخالفم 26
    1. Kf

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (524 ديدگاه)

      وااای خدااا نمیدونی چقدر منتظر این آرمیچر هستم تا بره داخل نوربرگ رینگ

      موافقم 23
      مخالفم 1
    2. RezaRs

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      سلطان گل واژه های نامنظم

  7. Farzad

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    انجین های BMW جون میدن واسه تیونینگ .

    موافقم 26
    مخالفم 2
  8. Benz309 1974

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    به نظر من بعضی ها ماشینا رو نصفه نیمه تیون میکنن زیاد کار جالبی نیست یا تیون نکن یا میکنی کامل تیون کن.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. امیررضا

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      خب داداش باید به اندازه‌ای تیون بکنن که در طولانی مدت موتور و گیربکس و شاسی داغون نشه. این کارهایی که جی‌پاور و برابوس و اشنیتزر میکنن تیون کردنه ولی اونی که سوپرا مارک۴ رو تا ۱۶۰۰ اسب بخار تیون میکنه موتور رو به مرز انفجار میرسونه.

      موافقم 11
  9. ایران

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    اینو و لکسوس که خبرش گذاشتید عالین ۲ شاهکار از دو شرکت افسانه ای ???????

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. akrh78

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    رینگا 23 اینچه ولی از نمای عقب همچنان کوچیک به نظر میان
    من تیونینگ سطح 2 رو انتخاب می‌کنم

  11. ماکان

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که در نسل های بعدی بی ام و X6 و X5 ، نسخه آلپینا را هم از آنها بسازند و تولید انبوه کنند . در ضمن در نسل بعدی بی ام و سری 7 ، نسخه اصلی M7 را هم به صورت استاندارد و کامپتیشن بسازند و تولید انبوه کنند انشاالله .

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. سهند

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      نه سری ۷ یک سدان لوکس است نه اسپورت ام ۷ نباید تولید شود

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. ماکان

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (788 ديدگاه)

        خیلی ببخشید من فقط چندتا جمله باید بگویم که شما از این حرفی که زدی پیداست و معلومه که انسان خودخواهی هستی و برایت زیاد یا اینکه اصلاً مهم نیست که سایر تمام انسان های دیگر هم به هر نوع آرزویی که دارند برسند . سلیقه دیگران در مسائلی که فقط عرفی هستش به هر شکلی هم که باشد ، انسان باید به سلیقه دیگران هم احترام بگذارد که شما هم خلاف این را عمل کردی . حالا اگر که مثلاً خدایی نکرده درباره یکی از مسائل شرعی نظر بد داده بودم ، در این صورت میشد بگوییم که حرف شما منطقی است . در صورتی که اصلاً حرف شما دلیل عاقلانه و قانع کننده ای نبود . در ضمن هیچ چیزی غیر ممکن نیست آن هم چیزی مانند یک سدان اسپرت با طول بیشتر از ۵متر . شما هم اگر که فکر کردی با دیس لایک دادن و مخالفت و حتی نخواندن کامنت من و …. می توانی من را ناراحت کنی باید بگویم که خواب دیدی خیر باشه . بجای مخالفت غیر عاقلانه با من بهتره که بری و به کارهایی که رسیدگی به آنها در زندگی ات مهم تر هستش برسی . شما هرگز نمی توانی طرز فکر خودت را به من تحمیل کنی و من را تحقیر کنی ، چون که من سفت و سخت به سلیقه های خودم آن هم در مواردی که صد در صد اگر خدا بخواهد تحقق پیدا می کند ، پایبند هستم . کسانی که مانند شما فکر می کنند که مثلاً بعضی از موارد در دنیا تحقق آنها کاملاً غیر ممکن هستش ، معلومه که فکرشان درست کار نمی کند و برخی اعتقادات شان و باور هایشان غلط است . ختم کلام .

        موافقم 7
        مخالفم 8
  12. مهدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این دوپینگ نکرده
    این فوق دوپینگ کرده !

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. حسین دهمرد

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فقط توربوش 5هزار دلار قیمتشه؟ مگه چی داره؟ کل موتور هشت سیلندر موپار ۱۵ هزارتاست.

  14. Amir

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (237 ديدگاه)

    یه سوال
    فلسفه ساخت کراس اور کوپه چیه دقیقا ؟
    خیلی کلاس عجیبی هست !
    نه اسپرت بودن و پایداری کوپه های معمولی
    نه آفرودی بودن مث شاسی بلندای آفرودی
    ممنون میشم دوستان توضیح بدن

  15. mahan

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    به به .خرس گریزلی من.هنوز هنمونه های قدیمیش تو ایران عشقه و ابهت قابل توجهی داره.اینو زمانی می فهمید که ایکس فور و ایکس سیکس کنار هم پارک بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا