پس از افشای تصاویری غیررسمی، سرانجام بامو رسماً از سدان جدید سری ۱ خود در نمایشگاه گوانگژو پردهبرداری کرد. این خودرو بهطور خاص برای بازار چین و بر روی پلتفرم جهانی بامو ساخته شده است. سری ۱ سدان، یک خودروی چهاردر کامپکت است که با همکاری بامو و شریک چینی آن، برلیانس ساخته شده و امیدوار است خریداران نسل جوان را بهسوی خود جذب کند. بامو، سری ۱ سدان را اینگونه معرفی کرده است:
«اولین سدان کامپکت استراتژیک که با برخورداری از هویت کاریزماتیک جوان در طراحی، هندلینگ، اتصال و تطبیقپذیری، برای جذب نسل جوان تلاش میکند».
مدیر ارشد بخش فروش و بازاریابی بامو-برلیانس «Jochen Goller» نیز در مورد این خودروی جدید گفته است:
«سدان کاملاً جدید سری ۱، جوانترین خودرو در سبد محصولات ما است. این مدل با اعتمادبهنفسی قوی در زمان و مکان مناسب رونمایی شده است زیرا در حال حاضر کلاس خودروهای کامپکت پریمیوم سریعترین رشد را دارد، پس هماکنون زمان مناسبی برای معرفی سری ۱ سدان محسوب میشود. همچنین نسل جوان در چین در حال تبدیلشدن به مصرفکنندگان اصلی خودروهای پریمیوم هستند پس چین مکان مناسبی برای عرضهٔ سری ۱ سدان محسوب میشود. این خودرو انحصاراً بهصورت سفارشی با توجه به نیازهای خریداران جوان چینی طراحی و توسعه یافته است».
سدان کاملاً جدید سری ۱ ویژگیهای طراحی کلاسیک خانوادهٔ بامو یعنی جلوپنجرهٔ کلیوی شکل، چراغهای جلوی دوقلو، کاپوت کشیده، اوورهنگهای کوتاه، خم هافمیستر و خط شانهٔ قدرتمند را به ارث برده است. چراغهای جلوی ششضلعی LED جدید، نور قابلتوجهی در شب یا در شرایط آب و هوایی نامساعد ارائه میکنند و ورودیهای هوای سهگانهٔ سپر جلو فقط در مدلهای M Sport ارائه میگردد. در قسمت عقب هم با چراغهای L شکل شاهد طراحی زیبا، قدرتمند و اسپرتی هستیم. در کل ظاهر بامو سری ۱ سدان بسیار پویا و جذاب به نظر میرسد. این خودرو با ۱۰ رنگ مختلف عرضه میشود.
داخل خودرو هم ایدهای مشابه طراحی بیرونی را دنبال میکند بهگونهای که داشبورد آن تصویری پویا را به همراه احساسی مدرن و لوکس به ارمغان میآورد. همچنین سری ۱ سدان بهطور کامل به تجهیزاتی چون استارت دکمهای، ترمزهای الکتریکی، نمایشگر سربالای تمامرنگی، صفحهنمایش مرکزی ۸.۸ اینچی LED و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive مجهز شده است. همچنین طراحی کابینِ رانندهمحور آن نیز رانندگی سرگرمکنندهای را در یک سدان اسپرت ارائه میکند.
سدان سری ۱ با فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر، فضای داخلی بسیار مناسبی را ارائه میکند و یک معیار در این کلاس محسوب میشود؛ بنابراین سرنشینان عقب و جلو میتوانند به راحی در خودرو بنشینند. سقف پانورامای آن نیز که با مساحت ۷۰ سانتیمتر مربعی خود بزرگترین نمونه در این کلاس محسوب میشود، فضای لذتبخش و بسیار کارآمدی در را در داخل خودرو برای سرنشینان ارائه میکند.
در زیر کاپوت سری ۱ سدان جدیدترین پیشرانههای ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری توربوی بامو قرار خواهد گرفت. برای انتقال نیروی آنهم گیربکسهای ۶ یا ۸ سرعتهٔ استپترونیک در نظر گرفته شده است. همچنین سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و اقتصادی در این بامو وجود دارد که سطح قدرت موتور، فرمان و مصرف سوخت خودرو را تنظیم میکند. مصرف سوخت سری ۱ سدان در کمترین حالت تنها ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.
بامو بهزودی اپلیکیشنی بنام BMW Connected را در چین راهاندازی میکند که بین راننده و خودرو ارتباط برقرار کرده و یک دستیار شخصی برای انجام نیازهای روزانه ارائه میکند. اعلام زمان حرکت پیش از قرارهای ملاقات، یادآوری زمان و مکان قرارها و حتی اعلام زمان واقعی رسیدن به مقصد، همگی توسط BMW Connected انجام میشوند. همچنین این خودرو از ویژگیهای منحصربهفردی در کلاس خود مانند لاستیکهای پنچررو، سیستم هشدار خروج از خط، هشدار برخورد و هشدار عابر پیاده برخوردار است.
بامو قرار است سال آینده سری ۱ سدان را در بازار چین عرضه کند اما هنوز صحبتی از عرضۀ آن در دیگر کشورها مطرح نشده است.
نیما
۲ آذر ۱۳۹۵شبیه ماشین چینی ها شده مخصوصا پشتش !
Parvaz
۲ آذر ۱۳۹۵طراحی جلوش میتونست بهتر باشه ولی در کل از عقب و کناره ها خیلی خوب طراحی شده، کاش قیمتش رو برای بازار چین مینوشتید… بیمر داره برای چینی ها ماشین طراحی میکنه اونوقت ما اینجا ۵۰ ت میدیم برلیانس که حتی اتاقش از پژو پارس هم کوچیکتره!!!
MPH
۲ آذر ۱۳۹۵خب این یک جوجه سدان دیفرانسیل جلوه که هم رده cla مرسدسه و فکر میکنم cla از این قشنگتره
shahin
۲ آذر ۱۳۹۵فکر میکنم با یه قیمت کاملا رقابتی و نسبتا ارزون بیاد.به هر حال اینکه فقط واسه چین داره میسازه نشون میده احتمالا اونجارو یه بازار تست و هدف قرار داده و به زودی تولیدش برای بقیه جاها هم انجام میشه…به این فکر میکردم که چینی هایی که تا همین چند سال پیش کمونیست بودن حالا سوار بنز و ب ام و میشن و جوونای ما همچنان در ارزوی یه ب ام و سری۳ سال ۲۰۰۶
Amir amini
۲ آذر ۱۳۹۵ای بابا چرا برندا دارن هویت خودشونو از دست میدن همه زدن تو کار تولید ارزون اون از پورشه ماجن این از BMW و بنز و از همه بدتر که میگن فراری میخاد ماشین ارزون تر از کالیفرنیا تولید کنه خب اخه حتما باید همه بتونن BMW سوار شن اخه اینجوری که از لوکسی در میاد
نوید جهرمی
۲ آذر ۱۳۹۵چون همه درگیر مسائل تجاری و سیستم سرمایه داری دنیای امروز شدن.یا باید بزرگ شی یا از گردونه خارج شی.
هر کدوم دارن تلاش میکنن سهم بیشتری برای خودشون تصاحب کنن.
البته فک میکنم آینده خودروسازی هم بی تأثیرنباشه. با همه گیرشدن ماشینهای خودران و خارج شدن موتورهای درونسوز از گردونه صنعت، برندها تفاوت زیادی با هم نداشته باشن و عشق ب ماشین کم رنگ بشه(شاید هم از بین بره)، پس تا وقت دارن باید بارشونو ببندن و برای آینده موقعیت خودشونو تثبیت کنن.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲ آذر ۱۳۹۵پورشه با ماجن گند میزنه به اعتبار و سابقه ش ……..
اخه یه برند اسپرت 3 تا شاسی بلند میخواد واس کجاش .!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حد اقل یه سدان اسپرت دیگه میزد با موتور ماکان برای رقابت بین سدان های 50 هزار دلاری …..
Daniel
۲ آذر ۱۳۹۵موافقتم… .
Amir amini
۲ آذر ۱۳۹۵واقعا به یه سدان احتیاج داره یه سدان واقعی مثل سری 5 یا 7
علي
۲ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز کیفیت قطعات بکار رفته همونیه که در سری ۳ میبینی یا سری ۲ ،تنها کار جالبی که انجام دادن ابعاد خودروست و از همه مهمتر قیمت خودروست که سیر نزولی داشته و این یعنی به نفع (((من و تو و ما ))). این باعث افتخار با کمترین پول بهترین کیفیت و برند رو داشته باشی با بقیع پولتم میتونی (((جهیزیه انگلیسی))) بخری ، فقط بخاطر ژستش یا ی ساعت با مارک بنتلی که بکنب تو چشم مردم ( تفکر ایرانی) متاسفانه ?.
با تچکر
Amir amini
۲ آذر ۱۳۹۵اگه قرار بود با همون کیفیت ولی با قیمت کمتر تولید بشه که همون سری 3 لا این قیمت میدادن بیرون مردمم بیشتر خرید میکردن و احتیاج به بازار یابی و تحقیق و توسعه نبود قطعاً یه مقدار از کیفیتش کم شده شده در حد محصولات هم ردش تو اون قیمت
1989
۲ آذر ۱۳۹۵آقای Amir amini
BMW یک خودروساز کامل هست. اکثر فروش این برند در رده خودروهای اقتصادی هستند. هرچند مدل های لوکس یا M پاور هم دارد. در واقع این خودروساز همیشه دنبال بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت بوده. دلیل محبوبیت BMW هم همیشه همین بوده. نه لوکس بودن !
بنتلی
۲ آذر ۱۳۹۵نسل جوان در چین درحال تبدیل شدن به مصرف کنندگان اصلی خودروهای پریمیوم هستند…این جمله داغونم کرد!
m4
۲ آذر ۱۳۹۵کاش به ایران میومد !
بنتلی
۲ آذر ۱۳۹۵سری یک سدان واااقعا خودروی دوس داشتنی و جذابیه…با وجود قیمت کمش نسبت ب بقیه مدلای بی ام و اصلا انتظار همچین چیزیو نداشتم
بنتلی
۲ آذر ۱۳۹۵ب نظرم q2 و سری یک سدان با اینکه خودروهای با کیفیتی هستن و همچنین ماجن ک احتمالا قراره در آینده تولید بشه هم خودروی بدی نخواهد بود ولی یکم شخصیت و اعتبار شرکت سازندشونو خراب میکنه…از طرفی بازار ب شدت رقابتی و همچنین فروش بیشتر در رده های قیمتی پایین تر باعث شده ک بعضی از شرکتا برا حفظ موقعیت خودشون ،تنوع و گستره محصولاتشونو افزایش بدن…ب نظرم راه حل این مشکل ایجاد یه برند زیر مجمومه جدید با امکانات و کیفیتی نزدیک ب خودروهای شرکت اصلی و طراحی الهام گرفته از محصولات شرکت اصلی هس…
فرشاد سجادیان
۲ آذر ۱۳۹۵این ماشین رو در حد و اندازه ب ام و نمیدونم؛ خیلی بیشتر و بهتر میتونستن رو طراحیش کار کنن